Stránka 8 z 19

Re: Alternátor

Napsal: pon dub 22, 2013 17:40
od Cory
Ale tych 13,18 až 13,20V to je napatie! Sice je male, ale mozes mat odber v klude. A potom sa stane ze prides do auta a baterka je vyštavena, aj ked dobija dobre :!: Oni Ti stale menia alternator, resp. veci v ňom a pritom Ti baterku môže vycucavať napriklad zle zapojene radio.

Re: Alternátor

Napsal: pon dub 22, 2013 18:50
od Kolben
Cory má pravdu. Kamarádovi to kdysi na Fávu dělalo "bezvadné" radio z AAA :-( Dokud ho měl zapojené napřímo, že hrálo i bez klíčku, tak svým ohromným klidovým odběrem vycuclo baterii za 1 - 2 dny.

Re: Alternátor

Napsal: pon dub 22, 2013 20:17
od whiskey
Cory, spomenul som im všetky moje elektrické zapojenia po kúpe auta a to autorádio, diaľkové ovládanie, prídavné svetlá a zapnutie svetiel "štart a stop" Povedali, že všetko premerali a je to v poriadku. Teraz som sa dozvedel, že zajtra najprv budú premeriavať a skúšať nové náhradné diely, ktoré mi namontovali a možno namontujú nový alternátor a starý komplet aj s dodanými náhradnými dielmi, ktoré mi namontovali ,zoberie dodávateľ a rozoberie alternátor, či tam čosi nevlhne atd., ani nechápem čo to rozprávala dotyčná osoba.
Zavolám im zajtra a spomeniem čo si napísal.

Re: Alternátor

Napsal: čtv dub 25, 2013 17:13
od whiskey
Vymenili mi opäť diodový mostík a reglér ale povedali mi, že to môže byť aj batéria, pretože ju vybrali z auta a namerali na nej 13,5 A a na druhý deň už len 12,5 A. Vyslovili názor, že stráca prúd aj bez zaťaženia a môže byť zlá. Bola kúpená 16.9.2010. Známy autoelektrikár mi ju odmeral meračom Bosch / aj batéria je tej značky/, vraj sa ním dájú odmerať všetky potrebné hodnoty a povedal mi, že je dobrá, alternátor dobre nabíja a môžem kľudne jazdiť. Nič už ďalej neriešim, lebo aj tak tomu nerozumiem a nechám to na nich. Jedno je ale isté, do roka mi prvú autobatériu vybilo, po nabití o nejaký čas pri štartovaní začala horieť kabeláž, batériu som vyhodil, kúpil novú, vymenili sa ďalšie 2 alternátory, teraz už druhýkrát diodový mostík a reglér a som presvedčený, že ak kúpim najbližšie novú batériu, história sa bude opakovať.

Re: Alternátor

Napsal: čtv dub 25, 2013 18:22
od Petr HC
whiskey píše:Meranie pri vypnutom motore, pri naštartovanom so svetlami i bez bolo okolo 13, 18 až 13,20. Batérku mám bezúdržbovú. Objednali diódový mostík a reglér a zajtra budem vedieť čo bola chyba.
Tady a podle posledního - dnešního příspěvku bych hledal chybu. Pokud při nastartovaném motoru nestoupne napětí přes 14,2- 14,5 V, bude pravděpodobně zkratovaný jeden článek baterie a alternátor tam láduje příliš velký proud. Zásadní chybou servisu je, že měří napětí a ne PROUD. Regulace alternátoru nemá proudový omezovač, jako tomu bylo u dynam. Proud musí za velmi krátkou dobu (bez rozsvícených světel do 5 min.) po nastartování klesnout na jednotky ampérů. Není-li tomu tak, bude to tato závada.
Podobný problém jsme řešili v
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... ek#p343785

Re: Alternátor

Napsal: pát dub 26, 2013 07:19
od jiri.k
whiskey píše:Vymenili mi opäť diodový mostík a reglér ale povedali mi, že to môže byť aj batéria, pretože ju vybrali z auta a namerali na nej 13,5 A a na druhý deň už len 12,5 A. . Jedno je ale isté, do roka mi prvú autobatériu vybilo, po nabití o nejaký čas pri štartovaní začala horieť kabeláž, batériu som vyhodil, kúpil novú, vymenili sa ďalšie 2 alternátory, teraz už druhýkrát diodový mostík a reglér a som presvedčený, že ak kúpim najbližšie novú batériu, história sa bude opakovať.
Tak jak to popisuješ, dostal ses do spárů diletantů a vyměňovačů dílů. Jen platíš a výsledek nijaký. Předně termíny: napětí= volty, proud= ampéry. Když napíšeš že naměřili 13,5 A na baterce, je to nesmyslná informace, nebo alespoň neúplná. Jestli měřili napětí při běhu motoru, tak 13,5 voltíků je norma. A u motoru v klidu je skutečně kolem 12,5-12,7 voltíku. Ne ampér. Diodoy se porouchají málokdy. A většinou spíš uhoří, než by pustily proud obráceně. Když mají vadu, dá alternátor Správné napětí, ale málo proudu. Začni vylučovací metodou. Odpoj baterku a nech ji do rána nezapojenou. Má těch 12,5 V nebo ne? když naměříš kolem 11, bude špatná . Když naměříš těch 12 a něco, pak vem buď měřák nebo malou žárovku na kterou naletuješ kousky drátu. Zkus zapojit baterku na auto přes měřák nebo přes žárovičku. Měříš proud, tedy ampéry! ukáže měřák něco? nebo se žárovka rozsvítí? Pak ti něco v autě žere proud z baterky. Neukáže nic nebo žárovka jen blikne? pak je asi auto ok a chyba bude jinde... Třeba v tom, že musí ladit alternátor- regulátor k sobě a musí být správně zapojené dráty. Třeba na škodovce když se přehodily vodiče, alternátor cpal do baterky co se dalo a baterka doslova po pár kilometrech uhořela, utavila se.
Edit: 1/žárovička jako zkoušečka musí být s co nejmenším výkonem, aby svítila iž při malém odebíraném proudu.2/ na Trabantu jsem také pořád dobíjel baterku. Proud utíkal přes stykač starteru, kde byl věkem zuhelnatěný bakelit a namísto toho, aby izoloval, tak vedl...

Re: Alternátor

Napsal: pát dub 26, 2013 08:23
od Petr HC
jiri.k píše:...Tak jak to popisuješ, dostal ses do spárů diletantů a vyměňovačů dílů. Jen platíš a výsledek nijaký...
Tyto dvě věty vystihují vše. Bohužel není sám. Jen zde na fóru Lada je řada podobných případů.

Re: Alternátor

Napsal: pát dub 26, 2013 19:30
od whiskey
Ďakujem Vám obom za príspevky.
Pre jiri. - prepáč, ja som asi tie údaje o voltoch a ampéroch poplietol. Ako som už spomenul je to španielska dedina pre mňa, ale po prečítaní Tvojho príspevku sa mi to trochu rozsvietilo v hlave a s Tvojimi poznatkami sa pokúsim operovať v budúcnosti.

Re: Alternátor

Napsal: pát dub 26, 2013 21:11
od Marek89
Whiskey, ja by som ti to pomeral vsetko, ale do TV to mam cca 110km.

Re: Alternátor

Napsal: pát dub 26, 2013 21:16
od Cory
Marek, z čane to bude nejakych 60km :P

Re: Alternátor

Napsal: pát dub 26, 2013 21:19
od Marek89
jaaj, TV, som sa sekol s VT :D

Re: Alternátor

Napsal: sob dub 27, 2013 03:57
od jiri.k
Hlavně že si rozumime... ono se totiž dá naměřit 13 amper tekoucích do nebo z baterky a není to žádná příšerná hodnota. Tak není co se omlouvat.

Re: Alternátor

Napsal: úte čer 04, 2013 15:05
od MartasBrno
Neškodilo by zveřejnit kde že se taková dílna plná blbců nachází, ať se nenapálí další motoristi. Zasloužili by možná reklamu v televizi - černé ovce :-)

Re: Alternátor

Napsal: stř srp 21, 2013 09:02
od Raduz
Tak mi taky odešel... :(
9412 3701/14B 80A/21214-3701010

Obrázek

https://plus.google.com/photos/10051248 ... banner=pwa

...no nicméně po vymontování jsem jej vzal do zaměstnání kde byla zjištěna proražená dioda (velká), dále byl proměřován, ale bohužel elektrikář nevěděl kolik jsou standardní hodnoty, tak aspoň průraz - zkrat už žádný nenaměřen,

snažili jsme se jej vyzkoušet:
+ z bat na šroub; - na kostru; po propojení fastonu na +, kladl rotor odpor při otáčení, točení zajišťovala vrtačka - dobíjení nenaměřeno :(
po výměně uhlíků s regulatorem (1000,-CZK na Koněvce) se stav nezlepšil :(

z pročtení předešlých příspěvků jsem pochopil že je třeba nějaká zátěž aby makal,
tak abych měl jistotu tak jsem jej namontoval zpět a zapojil, ani v autě nefunguje... :(

na cestě je zánovní, ale docela bych si tento chtěl zrepasovat na potom :P
kolik jsou třeba hodnoty na vynutí? kolik by se + - mělo naměřit na diodách velkých malých? jak se zjistí funkčnost regulátoru s uhlíky?

Re: Alternátor

Napsal: stř srp 21, 2013 09:08
od dvk
A rotor jste měřili ? Mě se uklepal drát u sběrných kroužků a altík se tak nechtěl nabudit.