Alternator na Nivě

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Cory
Příspěvky: 11573
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Alternátor

Příspěvek od Cory »

Ale tych 13,18 až 13,20V to je napatie! Sice je male, ale mozes mat odber v klude. A potom sa stane ze prides do auta a baterka je vyštavena, aj ked dobija dobre :!: Oni Ti stale menia alternator, resp. veci v ňom a pritom Ti baterku môže vycucavať napriklad zle zapojene radio.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Kolben
Příspěvky: 136
Registrován: pát říj 14, 2011 12:04
Bydliště: Střední Čechy, okr. Benešov

Re: Alternátor

Příspěvek od Kolben »

Cory má pravdu. Kamarádovi to kdysi na Fávu dělalo "bezvadné" radio z AAA :-( Dokud ho měl zapojené napřímo, že hrálo i bez klíčku, tak svým ohromným klidovým odběrem vycuclo baterii za 1 - 2 dny.
Lada Niva, r.v. 2000, 1.7 SPi, aktuálně v přestavbě
whiskey
Příspěvky: 22
Registrován: úte říj 05, 2010 04:56
Bydliště: TV

Re: Alternátor

Příspěvek od whiskey »

Cory, spomenul som im všetky moje elektrické zapojenia po kúpe auta a to autorádio, diaľkové ovládanie, prídavné svetlá a zapnutie svetiel "štart a stop" Povedali, že všetko premerali a je to v poriadku. Teraz som sa dozvedel, že zajtra najprv budú premeriavať a skúšať nové náhradné diely, ktoré mi namontovali a možno namontujú nový alternátor a starý komplet aj s dodanými náhradnými dielmi, ktoré mi namontovali ,zoberie dodávateľ a rozoberie alternátor, či tam čosi nevlhne atd., ani nechápem čo to rozprávala dotyčná osoba.
Zavolám im zajtra a spomeniem čo si napísal.
whiskey
Příspěvky: 22
Registrován: úte říj 05, 2010 04:56
Bydliště: TV

Re: Alternátor

Příspěvek od whiskey »

Vymenili mi opäť diodový mostík a reglér ale povedali mi, že to môže byť aj batéria, pretože ju vybrali z auta a namerali na nej 13,5 A a na druhý deň už len 12,5 A. Vyslovili názor, že stráca prúd aj bez zaťaženia a môže byť zlá. Bola kúpená 16.9.2010. Známy autoelektrikár mi ju odmeral meračom Bosch / aj batéria je tej značky/, vraj sa ním dájú odmerať všetky potrebné hodnoty a povedal mi, že je dobrá, alternátor dobre nabíja a môžem kľudne jazdiť. Nič už ďalej neriešim, lebo aj tak tomu nerozumiem a nechám to na nich. Jedno je ale isté, do roka mi prvú autobatériu vybilo, po nabití o nejaký čas pri štartovaní začala horieť kabeláž, batériu som vyhodil, kúpil novú, vymenili sa ďalšie 2 alternátory, teraz už druhýkrát diodový mostík a reglér a som presvedčený, že ak kúpim najbližšie novú batériu, história sa bude opakovať.
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: Alternátor

Příspěvek od Petr HC »

whiskey píše:Meranie pri vypnutom motore, pri naštartovanom so svetlami i bez bolo okolo 13, 18 až 13,20. Batérku mám bezúdržbovú. Objednali diódový mostík a reglér a zajtra budem vedieť čo bola chyba.
Tady a podle posledního - dnešního příspěvku bych hledal chybu. Pokud při nastartovaném motoru nestoupne napětí přes 14,2- 14,5 V, bude pravděpodobně zkratovaný jeden článek baterie a alternátor tam láduje příliš velký proud. Zásadní chybou servisu je, že měří napětí a ne PROUD. Regulace alternátoru nemá proudový omezovač, jako tomu bylo u dynam. Proud musí za velmi krátkou dobu (bez rozsvícených světel do 5 min.) po nastartování klesnout na jednotky ampérů. Není-li tomu tak, bude to tato závada.
Podobný problém jsme řešili v
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... ek#p343785
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
jiri.k
Příspěvky: 228
Registrován: sob črc 25, 2009 19:27
Bydliště: hradec kralove

Re: Alternátor

Příspěvek od jiri.k »

whiskey píše:Vymenili mi opäť diodový mostík a reglér ale povedali mi, že to môže byť aj batéria, pretože ju vybrali z auta a namerali na nej 13,5 A a na druhý deň už len 12,5 A. . Jedno je ale isté, do roka mi prvú autobatériu vybilo, po nabití o nejaký čas pri štartovaní začala horieť kabeláž, batériu som vyhodil, kúpil novú, vymenili sa ďalšie 2 alternátory, teraz už druhýkrát diodový mostík a reglér a som presvedčený, že ak kúpim najbližšie novú batériu, história sa bude opakovať.
Tak jak to popisuješ, dostal ses do spárů diletantů a vyměňovačů dílů. Jen platíš a výsledek nijaký. Předně termíny: napětí= volty, proud= ampéry. Když napíšeš že naměřili 13,5 A na baterce, je to nesmyslná informace, nebo alespoň neúplná. Jestli měřili napětí při běhu motoru, tak 13,5 voltíků je norma. A u motoru v klidu je skutečně kolem 12,5-12,7 voltíku. Ne ampér. Diodoy se porouchají málokdy. A většinou spíš uhoří, než by pustily proud obráceně. Když mají vadu, dá alternátor Správné napětí, ale málo proudu. Začni vylučovací metodou. Odpoj baterku a nech ji do rána nezapojenou. Má těch 12,5 V nebo ne? když naměříš kolem 11, bude špatná . Když naměříš těch 12 a něco, pak vem buď měřák nebo malou žárovku na kterou naletuješ kousky drátu. Zkus zapojit baterku na auto přes měřák nebo přes žárovičku. Měříš proud, tedy ampéry! ukáže měřák něco? nebo se žárovka rozsvítí? Pak ti něco v autě žere proud z baterky. Neukáže nic nebo žárovka jen blikne? pak je asi auto ok a chyba bude jinde... Třeba v tom, že musí ladit alternátor- regulátor k sobě a musí být správně zapojené dráty. Třeba na škodovce když se přehodily vodiče, alternátor cpal do baterky co se dalo a baterka doslova po pár kilometrech uhořela, utavila se.
Edit: 1/žárovička jako zkoušečka musí být s co nejmenším výkonem, aby svítila iž při malém odebíraném proudu.2/ na Trabantu jsem také pořád dobíjel baterku. Proud utíkal přes stykač starteru, kde byl věkem zuhelnatěný bakelit a namísto toho, aby izoloval, tak vedl...
Naposledy upravil(a) jiri.k dne pát dub 26, 2013 11:33, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: Alternátor

Příspěvek od Petr HC »

jiri.k píše:...Tak jak to popisuješ, dostal ses do spárů diletantů a vyměňovačů dílů. Jen platíš a výsledek nijaký...
Tyto dvě věty vystihují vše. Bohužel není sám. Jen zde na fóru Lada je řada podobných případů.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
whiskey
Příspěvky: 22
Registrován: úte říj 05, 2010 04:56
Bydliště: TV

Re: Alternátor

Příspěvek od whiskey »

Ďakujem Vám obom za príspevky.
Pre jiri. - prepáč, ja som asi tie údaje o voltoch a ampéroch poplietol. Ako som už spomenul je to španielska dedina pre mňa, ale po prečítaní Tvojho príspevku sa mi to trochu rozsvietilo v hlave a s Tvojimi poznatkami sa pokúsim operovať v budúcnosti.
Uživatelský avatar
Marek89
Příspěvky: 1812
Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
Bydliště: Čaňa, KE - Okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: Alternátor

Příspěvek od Marek89 »

Whiskey, ja by som ti to pomeral vsetko, ale do TV to mam cca 110km.
Lada 2105

Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Cory
Příspěvky: 11573
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Alternátor

Příspěvek od Cory »

Marek, z čane to bude nejakych 60km :P
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Marek89
Příspěvky: 1812
Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
Bydliště: Čaňa, KE - Okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: Alternátor

Příspěvek od Marek89 »

jaaj, TV, som sa sekol s VT :D
Lada 2105

Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
jiri.k
Příspěvky: 228
Registrován: sob črc 25, 2009 19:27
Bydliště: hradec kralove

Re: Alternátor

Příspěvek od jiri.k »

Hlavně že si rozumime... ono se totiž dá naměřit 13 amper tekoucích do nebo z baterky a není to žádná příšerná hodnota. Tak není co se omlouvat.
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Re: Alternátor

Příspěvek od MartasBrno »

Neškodilo by zveřejnit kde že se taková dílna plná blbců nachází, ať se nenapálí další motoristi. Zasloužili by možná reklamu v televizi - černé ovce :-)
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
Raduz
Příspěvky: 4069
Registrován: úte pro 04, 2007 09:22
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Alternátor

Příspěvek od Raduz »

Tak mi taky odešel... :(
9412 3701/14B 80A/21214-3701010

Obrázek

https://plus.google.com/photos/10051248 ... banner=pwa

...no nicméně po vymontování jsem jej vzal do zaměstnání kde byla zjištěna proražená dioda (velká), dále byl proměřován, ale bohužel elektrikář nevěděl kolik jsou standardní hodnoty, tak aspoň průraz - zkrat už žádný nenaměřen,

snažili jsme se jej vyzkoušet:
+ z bat na šroub; - na kostru; po propojení fastonu na +, kladl rotor odpor při otáčení, točení zajišťovala vrtačka - dobíjení nenaměřeno :(
po výměně uhlíků s regulatorem (1000,-CZK na Koněvce) se stav nezlepšil :(

z pročtení předešlých příspěvků jsem pochopil že je třeba nějaká zátěž aby makal,
tak abych měl jistotu tak jsem jej namontoval zpět a zapojil, ani v autě nefunguje... :(

na cestě je zánovní, ale docela bych si tento chtěl zrepasovat na potom :P
kolik jsou třeba hodnoty na vynutí? kolik by se + - mělo naměřit na diodách velkých malých? jak se zjistí funkčnost regulátoru s uhlíky?
®; Člen LKCS
Uživatelský avatar
dvk
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Re: Alternátor

Příspěvek od dvk »

A rotor jste měřili ? Mě se uklepal drát u sběrných kroužků a altík se tak nechtěl nabudit.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“