Stránka 8 z 25
Napsal: stř říj 21, 2009 21:49
od Chester
Jarda píše:Rukojeť pistole nesmíš při tankování držet svisle, ale mírně směrem dozadu.
nějak mi uniká jaký by mohlo mít vliv
Napsal: stř říj 21, 2009 21:53
od zelvotron
No u mě to má vliv ten, že když držím svisle, tak nenatankuju, pistole se vypíná, musel bych opravdu čůrkem, pokud pootočím vodorovně směrem dozadu tak můžu tankovat na plnej průtok.
Napsal: ned říj 25, 2009 17:44
od Jarda
Chester píše:Jarda píše:Rukojeť pistole nesmíš při tankování držet svisle, ale mírně směrem dozadu.
nějak mi uniká jaký by mohlo mít vliv
Přesně jak píše Zevlotron - pistole vypíná bez ohledu na stav naplnění nádrže. Nemusím pistoli držet úplně vodorovně, ale aspoň trošku to odklonit dozadu.
Jinak ke spotřebě si dovolím připomenout stařičký amatérský testík:
http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php?t=6271&start=0
Napsal: ned říj 25, 2009 23:58
od DJW
V pohode, dík za radu, ale tankujem správne
Tá dvojlitrová spotreba bola procedurálna chyba - tankoval som 2x krátko po sebe bez spotrebovania zvyškového benzínu, preto mi najprv vyšla väčšia spotreba a potom zas nízka.
Reálne sa pohybujem cca 5,4-5,6 prázdny normálna nie rýchla jazda
8-10 PLNE nalozeny (alebo presnejsie natrieskany) pri 140-150km.h, kopec/nekopec
6,3 - 6,8 mesto podla nalady
K TEJ NULOVEJ SPOTREBE pri brzdení motorom nad 2500 rpm by mala byť 0,0L a mne stále ukazuje okolo 0,4L.. To je podľa mňa chyba. Aspoň na Golfe IV som mal nulu..
Napsal: pon říj 26, 2009 08:35
od zelvotron
jj, musí být a je nula, záleží vždycky na konkrétní situaci (pokud se rychlost začne vyrovnávat, tak to začne dávkovat palivo), mě obvykle v rozmezí 1500 až 2000 ot.
Napsal: pon říj 26, 2009 22:37
od Jarda
DJW píše:V pohode, dík za radu, ale tankujem správne
Tá dvojlitrová spotreba bola procedurálna chyba - tankoval som 2x krátko po sebe bez spotrebovania zvyškového benzínu, preto mi najprv vyšla väčšia spotreba a potom zas nízka.
Reálne sa pohybujem cca 5,4-5,6 prázdny normálna nie rýchla jazda
8-10 PLNE nalozeny (alebo presnejsie natrieskany) pri 140-150km.h, kopec/nekopec
6,3 - 6,8 mesto podla nalady
K TEJ NULOVEJ SPOTREBE pri brzdení motorom nad 2500 rpm by mala byť 0,0L a mne stále ukazuje okolo 0,4L.. To je podľa mňa chyba. Aspoň na Golfe IV som mal nulu..
No těch chyb tam asi bude více - jednak máš neuvěřitelný rozptyl spotřeby (nedokáži se s tímhle autem dostat nad 8l/100km, ty to vytáhneš přes 10 - zvláštní), jednak dokážeš do 43l nádrže natankovat přes 60l benzínu. Prostě ta tvá tabulka je strašně nevěrohodná (nemluvě o záhadě, proč 25.6. tankuješ po ujetí 77 km a za dva dny po ujetí 59 km, často pak po ujetí cca 200km - má to nějakou racionální příčinu?).
0,4 na PP je fakt chyba, něco je špatně. Máš na PP nastavenou správný typ řídící jednotky? Cítíš při brzdění motorem okamžik uzavření přívodu paliva? (Po sundání nohy z plynu motor chvilku brzdí normálně, pak začne brzdit intenzivněji, je to jasně znát.)
Napsal: pon lis 16, 2009 17:25
od Majo
pre mna je uplne normalne zo dna na den rozdiel v spotrebe cez 10litrov.
Svoju minimalnu spotrebu mam 4.8/100km to sa mi podarilo pri trase ZV-RS co je cca 60km a maximalnu spotrebu tusim 17.3/100, to bolo asi na 40km useku, ale to som sa fakt ponahlal. Dlhodoby priemer kolise medzi 7-9, podla nalady.
(priora)
Napsal: pát lis 20, 2009 22:06
od Miroslav Mitrík
Mne to zere zhruba rovnako, ako ostatnym, na plnu nadrz - 43l spravim v priemere 550-600 km podarilo sa mi aj viac max. myslim 615km s tym, ze som uz siel radsej natankovat, lebo rucicka bola velmi blizko 0:) So spotrebou okolo 7l/100km som spokojny,na ruske auto je to super pri mojom style jazdy;) LPG a palubny pocitac nemam.
Napsal: ned lis 22, 2009 19:36
od Cooper
Jestli vám tady do toho můžu kecnout. Mám VAZ 21044 1700i. Přesně si eviduju každé tankování a spotřeba mi vychází na 7,3, což mě velice těší. Podle mě je ta hodnota ale dost podměřená protože tachometr je dělaný na pneu 80 a já mám obuté 70, což pokud se nepletu, jsou kola menší.....
Napsal: ned lis 22, 2009 23:06
od Cory
Cooper píše:já mám obuté 70,
a aku mas sirku? pokial 175,tak je to narovnako
Napsal: pon lis 23, 2009 14:27
od Cooper
Cory píše:Cooper píše:já mám obuté 70,
a aku mas sirku? pokial 175,tak je to narovnako
jo 175....já pneu vůbec nerozumím....takže 165/80 jsou na obvod stejné jako 175/70?
Napsal: pon lis 23, 2009 17:15
od Laďuša
No, protože nuda (aneb radši cokoliv jinýho, než ty věci do školy), tak jsem vzal do hnát kalkuliho přístroj a proved jsem 2 výpočty:
(13*2,54+2((A*B)/100))pí = X
165/80/13:
A=16,5
B=80
X = 186,673cm
175/70/13
A=17,5
B=70
X = 180,703cm
Čili na 100 km vzdálenosti se kola 165 otočí 53569,611x, 175ky 55339,118x. Uvážíme-li diferenciál např. 1:4,1 a na čtyřku, pak motor se za tu dobu otočí 219635,405 u 165ek, resp. 226889,9 u 175ek. To nam na 100km cesty za tutěch podmínek činí vpravdě brutální rozdíl 7254,9 otáček, což dá při jízdě na 3500ot/min rozdíl něco přes 2 minuty (přesně 2, když bude točit 3627,45 otáček). Takže řešení je neřešit to.
I když kolik může motor pápnout za 2 minuty při 3500? To je něco pod 90 bych tak tipnul, dejme tomu 70 minut jízdy, spotřeba ať nežeru 6 (bo podmínky ideální), rozdělíme to pětatřiceti a máme to 0,17l/100km... Hm, 2 deci, zůstávam na 0R34
Napsal: pon lis 23, 2009 18:37
od Cooper
Laďuša píše:No, protože nuda (aneb radši cokoliv jinýho, než ty věci do školy), tak jsem vzal do hnát kalkuliho přístroj a proved jsem 2 výpočty:
(13*2,54+2((A*B)/100))pí = X
165/80/13:
A=16,5
B=80
X = 186,673cm
175/70/13
A=17,5
B=70
X = 180,703cm
Čili na 100 km vzdálenosti se kola 165 otočí 53569,611x, 175ky 55339,118x. Uvážíme-li diferenciál např. 1:4,1 a na čtyřku, pak motor se za tu dobu otočí 219635,405 u 165ek, resp. 226889,9 u 175ek. To nam na 100km cesty za tutěch podmínek činí vpravdě brutální rozdíl 7254,9 otáček, což dá při jízdě na 3500ot/min rozdíl něco přes 2 minuty (přesně 2, když bude točit 3627,45 otáček). Takže řešení je neřešit to.
I když kolik může motor pápnout za 2 minuty při 3500? To je něco pod 90 bych tak tipnul, dejme tomu 70 minut jízdy, spotřeba ať nežeru 6 (bo podmínky ideální), rozdělíme to pětatřiceti a máme to 0,17l/100km... Hm, 2 deci, zůstávam na 0R34
No parádní, přesně toto jsem potřeboval
Díky díky
EDIT: Takže když s 165/80 ujedu 100 km, tak s 175/70 ujedu o 1,8 km méně?
Napsal: úte pro 01, 2009 12:51
od DJW
Hmm, Laďuša, nie je to celkom presné, nebrali si do úvahy valivý odpor a straty pri navýšený rotačnej zotrvačnej hmotnosti..
Nedalo mi nerýpnúť
Už som ticho.
Jarda píše:No těch chyb tam asi bude více, máš neuvěřitelný rozptyl spotřeby, ty to vytáhneš přes 10, do 43l nádrže 60l benzínu.
0,4 na PP je fakt chyba, něco je špatně. Máš na PP nastavenou správný typ řídící jednotky? Cítíš při brzdění motorem okamžik uzavření přívodu paliva? (Po sundání nohy z plynu motor chvilku brzdí normálně, pak začne brzdit intenzivněji, je to jasně znát.)
Tabulka je presná a pravdivá, nad 10L som sa dostal s vozíkom TOTÁLNE NATRIEKANÝ - cca 1000 kg nákladu + jedna náprava navyše, v kopcovitom teréne, 100km/h, plyn na podlahe..
60L benzínu - 2 tankovania zapísané v jednom riadku, zabudol som zaznačiť jedno, potom zapísal spoločne.
Občas keď mám náladu, skúšam jazdiť na spotrebu s prázdnym autom, inokedy sa ponáhľam s preplneným autom ( 140km/h kopec nekopec, zadné zástreky na zemi ).
0,4L pri brzdení motorom je pravda, jednak to mám z notebooku (počas jazdy na spolujazdcovom sedadle), jednak keď pri brzdeni motorm vypnem zapaľovanie, účinok je väčší.
Napsal: úte pro 01, 2009 13:56
od zelvotron
DJW píše:jednak keď pri brzdeni motorm vypnem zapaľovanie, účinok je väčší.
No hlavně v zatáčce