Stránka 8 z 20

Napsal: sob črc 25, 2009 14:49
od plavec
Saša píše:Lambda se MUSÍ povolovat vždy horká ! Jinak nejde povolit
Horkou jsem ji nepovoloval.Normálně jsem přijel domu a vypil kávu a hurá na věc.Byla myslím trochu vlažná- ta roura myslím,ne ta káva. :lol: A povolit šla.Závit nový lambdy už byl mázlej nějakou spešl vazelínkou, tak to bylo bez starostí, jen jsem za zástrčku vložil univerzální mezikus. :wink:

Napsal: sob črc 25, 2009 16:44
od Pisty
OT: sice ja viem ze sa musi povolovat za zerava ale ja som uz ohol dva trubkove kluce do vyvrtky :)

Mne ten chod na tri valce alebo menej robi len na benzin na lpg je to ok.
Poslednu dobu mam aj zvysene otacky na cca 2000 a len velkym podtlakom ich znizim (brzdenim motora pri cca 4500ot.)

Mal som auto na diagnostike a tam trvalo lambde prepnutie strasne dlho skoro 2 az 3 sekundy. Potom sa drzala hodnota na 235mV a ani za boha hore ani dole.

Ked prepnem na lpg tak prebere riadenie LPG jednotka a dava riadiacej jednotke falosny ale krasny signal skoro s kolmym priebehom a motor sa ustaly.

Neviem ako lada ale bude to podobne ako to daewoo lebo mam len euro 2 s jednou labdou.

Bez auta byt nemozem tak jazdim ako to ide. ked sa dostanem k autogenu tak ju odpalim a nasadim golu a povolim ju :)

Este ju chcem zmerat osciloskopom ale nemam na to cas. Aj na toto som minul ten posledny :)

Lada je myslim tiez GM tak by to malo byt rovnake.

Napsal: sob črc 25, 2009 17:59
od plavec
A co očko 6ti hran?

Napsal: sob črc 25, 2009 18:06
od Dusan
to uz asi povoli skor niekde vyfuk a nie lambda :D

Napsal: pon črc 27, 2009 22:07
od honzat
tonda píše: Honzat - Karty diagnostických postupů jsou uvedeny v předcházejícím příspěvku str. 17 pod hlavičkou - stáhnout. Je to v ruštině. Jako obyčejně nikdo tomu nevenoval pozornost.
U těchto karet jsou jiný čísla chyb, je to na motory obsahu 1600.

Napsal: stř črc 29, 2009 19:07
od Pisty
plavec píše:A co očko 6ti hran?

Normalny trubkovy kluc 22 :) Ja tam nedostanem nic ine len trubkovy kluc lebo tam zavadza velky kus liatiny :)
Dusan píše:to uz asi povoli skor niekde vyfuk a nie lambda :D
Preto som uz radsej nepokracoval.

Napsal: ned lis 08, 2009 19:59
od DJW
Ahojte priatelia, takže prvá závada je tu. :?
Auto s teplým motorom som štartoval polhodinu, vždy chytilo na par sekúnd akoby na 2-3 valce a potom chcíplo. Nechal som polhodinku vychladnúť a potom horko - ťažko naštartoval, ale len tak tak že som sa pohol. Cca 35 km domov šlo znesiteľne, nejak zazrakom som došiel, no ku cieľu to už zas trochu drhlo (aj pri pridaní plynu na voľnobehu sa motor bez záťaže ťažko rozbiehal - kašľajúc pri tom) a pri vypínaní motoru už zas takmer skapal sám.

Podľa mojich vedomostí by to mohol byť zapaľovací modul alebo váha vzduchu, zajtra premeriam váhu a budem snáď múdrejší (teraz husto prší a je tma). Vieme po domácky otestovať zapaľovací blok?

Sviečky mám nové NGK (cca mesiac a 1000km), káble nové Tesla silikónové (cca 6 mesiacov / 8000km). Check engine nesvieti.

PS: ešte ma teoreticky napadlo čidlo otáčiek na ozubenom venci - totiž pár dní mi tiekla vodná pumpa (rovno naň), ale myslím že pravdepodobnejšie sú dve veci hore spomínané..

Napsal: ned lis 08, 2009 21:55
od radek mb
Možná se to bude zdát divné,ale nemohlo by to být i špatným benzínem?Nějaká voda v něm a podobně?

Napsal: pon lis 09, 2009 10:55
od DJW
Celkom vylúčiť to nemožno, ale chodím uz rok pravidelne na istú čerpaciu stanicu a zatiaľ nebol problém.

Napsal: pon lis 09, 2009 13:01
od Petr HC
Toto bych spíše viděl na nedostatečný tlak paliva před vstřikovacími tryskami - tedy buď palivové čerpadlo nebo redukční ventil paliva evtl. ucpaný filtr paliva. Všechny tyto závady diagnostika nezjistí - jedině manometrem na kontrolním vývodu sběrnice trysek (špatně přístupný za krytem rozvodového řemenu - nevím jak u 8V) . Pokud zde chcete měřit tlak, musí se ještě stisknout pojišťovací ventilek v ose vývodu. Tlak zde by měl být 3 Atp s tolerancí 0.5 Atp.Škoda, že nejsi blíž, mám na to univerzální "udělátko" z manometru -1 - 0 - 5 Atp s koncovkami jak na měření tlaku paliva, tak na podtlak v sacím potrubí .

Napsal: pon lis 09, 2009 13:12
od zelvotron
Jenom k tomu ventilu, zrovna nedávno jsem zjistil, že mi ta hadička k němu netěsní, saje falešnej vzduch. Rozdíly v chodu motoru na volnoběh ale byly mezi všema kombinacema (špatná hadička, bez hadičky, bez hadičky s ucpaným vstupem do sání a nová hadička) minimální.

Napsal: pon lis 09, 2009 13:19
od Petr HC
zelvotron píše:Jenom k tomu ventilu, zrovna nedávno jsem zjistil, že mi ta hadička k němu netěsní, saje falešnej vzduch. Rozdíly v chodu motoru na volnoběh ale byly mezi všema kombinacema (špatná hadička, bez hadičky, bez hadičky s ucpaným vstupem do sání a nová hadička) minimální.

To je naprosto v pořádku ten redukční ventil působí pouze jako akcelerační pumpička u karb.motoru - tedy krátce po prudkém sešlápnutí pedálu akcelerace na okamžik zvýší tlak ve sběrnici vstřiků (než to stihne lambda sonda zase srovnat zkrácením doby vstřiku).

Napsal: pon lis 09, 2009 13:32
od DJW
Bol som pri aute s notebookom, kráte povrčanie (alebo skôr kašeľ a drhnutie): (údaje v prílohe). Inak naštartoval normálne, objavovala sa len kde-tu mierna nepravidelnosť, následne po cca minúte sa opäť začal dusiť.

Inak obšibok net, idem ešte vykrútiť sviečky, potom skúsim ešte premerať váhu vzduchu (známy mi má dodať medzi ktorými kontaktmi sa meria - náhodou neviete niekto z teraz prítomných?)

Zlým benzínom to nebude - už to robilo cca posledných 40 km.

Ako tak rozmýšľam, mohlo by to byť palivový systém, cerpadielko pri štarte malo v posledom čase nejaký iný zvuk. Taký vyšší tón, ako keď ide motorček na prázdno.

Napsal: pon lis 09, 2009 13:50
od Petr HC
Podle údajů lambda sond evidentně chudá směs - takže jak jsem psal.

Napsal: pon lis 09, 2009 19:25
od DJW
Radil som sa s dvomi profesionalnymi automechanikmi a obaja nezavisle na sebe mi povedali jedno: škrtiaca klapka. Pre istotu som este zmeral váhu vzduchu, tá už má evidentne najlepšie roky za sebou, no ešte je v tolerancii - funkčná. Pre istotu som ju ešte vytiahol a našiel som tam mastný film medzi filtrom a škrtiacou klapkou.

Zhodil som hneď celé sanie a medzi motorom a klapkou je emulzia, medzi klapkou a váhou zas olejovy film - asi som dal veľa oleja pri poslednej výmene -> vyhádzalo ho cez odvetranie do sania.

UPDATE: Po vyčistení má auto síce tendencie chytiť, ale úspešného naštartovania som sa nedčkal. Čakám teda na chlapíka s meracou sadou na tlak na vstrekovacej lište a dalej sa uvidí.

Ešte detail: po vyčistení klapky by sa mala znova nastaviť v RJ počiatočná poloha klapky.. Dá sa to cez soft IDC alebo.. ?