Stránka 8 z 15

Napsal: čtv čer 02, 2011 19:39
od TomasNM
Suhlas.
Naklady mizerne,len mat masiny a masinistov poruke.
Vysledok uz vopred dokazem odhadnut ako perfektny.
Len ten cas na vyrobu a vymenu...

Napsal: pát čer 03, 2011 06:02
od Dusan
Yellow01 píše:A jaký to má smysl? Podle mě je to kolečko mnohem lepší než nějakej plastovej krám, kterej se obrušuje do motoru.
Lenze ten kram na niektorych motorch vydržal cez 200tkm ? tak že chyba nebude v nom..... ale materialy

Napsal: pát čer 03, 2011 12:39
od popest
Mě osobně přijde lišta lepší v tom, jak ten řetěz napíná. Využívá vetší délku na kterou tlačí, než to kolečko, které je poměrně malé.

Tohle je ta firma. Odkazuje ot primo na nabidku materialu http://www.murtfeldt.cz/produkty/materi ... terialy-1/

Napsal: pát čer 03, 2011 15:51
od TomasNM
To je slaby argument. Je to ten isty rozmer,co na klukovke. Akurat to retaz prehyba na opacny smer viac ako s listou. Na tom prt zalezi.
Tie materialy su sice pekna vec,len uz vidim obchodaka,ako ti predava platnicku 7x30x140 za par korun. Najskor kupis m2 za veeeelike love.

Napsal: pát čer 03, 2011 15:58
od Saša
Dusan píše:Lenze ten kram na niektorych motorch vydržal cez 200tkm
To mohu potvrdit a nejen 200ťkm Chce to původní CCCP napínák a dobrý olej (v mém případě 5W40 Texaco) a v motoru byl 370.000km a stále vypadá dobře jen teď jezdí v Traboladě .
Dle mne bude napínák s kolečkem hlučný .

Napsal: pát čer 03, 2011 16:01
od TomasNM
Kto by v dnesnej dobe daval do Lady kvalitny olej? Zasadne davam stary,ved aj tak vacsina vytecie. Ruske napinaky boli mozno dobre,len pochybujem ze sa este vyrabaju. Tieto nove su len cinsko-polske nahrady,co stoja za...

Napsal: pát čer 03, 2011 16:02
od Laďuša
Saša píše:Dle mne bude napínák s kolečkem hlučný .
Já si zase nemyslim, že jedno kolečko navíc to ňák vytrhne. Spíš dumam, jestli tření řetězu po liště nepůsobí víc zbytečných ztrát než to kolečko.

Napsal: pát čer 03, 2011 16:08
od Cory
TomasNM píše:Kto by v dnesnej dobe daval do Lady kvalitny olej? Zasadne davam stary,ved aj tak vacsina vytecie. Ruske napinaky boli mozno dobre,len pochybujem ze sa este vyrabaju. Tieto nove su len cinsko-polske nahrady,co stoja za...
Nechapem, preco tu niekto riesi inu napinaciu listu, ked nema utesneny motor a leje tam stary olej...
Ja osobne a vela z nas dava do auta olej novy a kvalitny...par kvapiek mi kvapne, ale nie je to tak, aby som pocas vymenneho intervalu dolieval.

Pokial ide o napinaky, vyrabaju sa ako ruske originaly, tak aj nemecke samošponovacie.

Polsko-ukrajinske nahrady stoja fakt ****

Napsal: pát čer 03, 2011 16:23
od Dusan
JA som tu lištu nemenil ani nemienim meniť. večsi problem je s tlmičom kmitou retaze....

Napsal: pát čer 03, 2011 16:54
od Saša
O úpravě jsem psal snad i s fotem poté se již neulomí (kovový) .

Napsal: pát čer 03, 2011 18:23
od ger007
TomasNM píše:Kto by v dnesnej dobe daval do Lady kvalitny olej? Zasadne davam stary,ved aj tak vacsina vytecie. Ruske napinaky boli mozno dobre,len pochybujem ze sa este vyrabaju. Tieto nove su len cinsko-polske nahrady,co stoja za...
no tak toto je megasormarina s tym olejom ! kto dava stary olej je nahlavu, nehnevaj sa na mna nic v zlom, doprial by som ti par prednasok od naseho ucitela na meterialy ten by ti to vysvetlil co je to vyskozne starnutie oleja, davat do auta vyjety olej je holy nezmysel, ja davam do auta olej za 60kc liter ale je novy ! a po 8tis km ho vylejem a nedolievam furt lepsie ako tam davat neake vyjete sracky

Napsal: pát čer 03, 2011 18:46
od TomasNM
Nechcem byt hned zly,ale ten "stary olej" bola metafora.
Davam novy,ale lacny(co je skoro porovnatelne so starym,ktory je meneny po 5000km(poznam takych ludi)). Boze sak to neni Rolls-Royce a nelietam na tom 5000 mesacne. Ten motor znesie hodne,takze sa toho nebojim,naopak rad zistujem,coho je poctiva technika schopna. Navyse v krajnej nudzi mam este nahradny motor(resp.celeho Zigula).
V tomto mam pred panmi Sovietmi velky respekt. Uz som spomenul,ze s utrhnutym sponovakom,ked retaz bola taka volna ze az,som dokazal dojst domov cca 20km. A to som este rozmyslal,ze zoberem Nivku na vylet este aj ked rachotila. Nakoniec sme to zmietli zo stola a dali sme po pivach.
Ta retaz aj ked bola volna,nepreskocila. Asi ani tam nema moc miesta na to,aby sa nadvihla zo zubov,ci sa mylim?

Napsal: pát čer 03, 2011 20:47
od Ivo
TomasNM píše:Asi ani tam nema moc miesta na to,aby sa nadvihla zo zubov,ci sa mylim?
Ano, pleteš se. Místa je tam na to dost.

Napsal: pát čer 03, 2011 21:16
od MartasBrno
Ale dole na kolečku řetěz nepřeskočí, protože na ot někdo myslel a udělal tam pevnou kladku jako omezovač pohybu.

Olej taky nedávám za 400,- litr, ale olej za stovku, nebo za méně, nalévaný ze sudu. jsme přesvědčený, že tomu neuškodí. Motor je naprosto suchý, všechny ztráty oleje jsou sežráním, ne že by to vykapalo. mezi výměnama není třeba dolévat.

Co se týká toho mechanizmu vedení řetězu - z vývoje zmíněných součástí je jasně vidět, že snahou výrobce je nenechat řetězu prostor k volnému pohybu. Už v původním motoru byla napínací lišta poměrně dlouhá a stejně tak uklidňovací lišta. U modelů s jednořadým řetezem jsou ty lišty asi tak o polovinu delší, ne-li dvakrát tolik. Věřím tomu, že pánové ve vývoji věděli co dělají, když takové díly vymýšleli a dostali je do seriové výroby. Čili to kolečko si určitě netroufnu zavrhnout, je to super snaha udělat něco pro to, aby motor sloužil, ale určitě to neslibuje žádnou dokonalost. Bude to něco za něco.

Bylo by fajn, kdyby se vyjádřil někdo kdo ot zkoušel, jak to je s hlukem a žovotností jednotlivých dílů, pokud s tím tedy vůbec někdo najede ty kilometry...

Napsal: pát čer 03, 2011 21:52
od Ivo
Na malém kole, co je na klikovce by to přeskočit nemělo, protože je hned vedle zašroubovaný takový dalo by se říct, vymezovací váleček, který to nedovolí. Ale už se mi stalo, že se rozpadl ten íčkový tlumič kmitů, který je plastový a zbytky napadaly na řetěz a šprjclo se to právě na klikovce, protože to tama neprošlo. Nebylo to ale za jízdy, jenom v garáži. Jinak, na vrchním kole to klidně přeskočí, pokud je řetěz dostatečně povolený. Ale už se mi taky stalo, že jsem ztratil matici z napínáku a domů jsem dojel. Sice se to občas nedalo poslouchat, ale jak je motor v záběru, tak je klid.