Napsal: čtv kvě 08, 2008 10:30
Konkrétně já jsem měl možnost svézt se v XM-ku jen jednou. Bylo to třílitrové brko a můžu říct, že jen málokteré auto je pohodlnější.
Obecně je fakt, že hydraulicky odpružené podvozky jsou velmi komfortní a pohodlné. Dokážu si klidně představit, jak s takovým vozem cestuju třeba na dovolenou na Balkán a podobně (po absolvování stejné cesty v Octavii budu dva dny k nepoužití).
Nejde totiž jen o odpružení, ale především o prostor, což je aspekt, kterého si hledím na prvním místě (proto mám Galaxy). Citroen XM je loď - koráb, co se pohupuje na silnici a cestování v něm je skutečným komfortem.
Někteří mohou namítnout, že hydraulika je poruchová a její opravy drahé. V zásadě to tak může být (po deseti letech praskne jedna tlaková trubka a po její výměně praskne druhá a další,........ a tak to pokračuje, načež oprava vyjde na dejme tomu deset tisíc). Ale na kolik přijde výměna tlumičů třeba u obyčejné Octavie ??? Na víc, přátelé, a jistě nevydrží desetiletý průměrný provoz (násobeno 20 - 30.000 km ročně).
Takže jestli je údržba a oprava hydraulického systému u Citroenu drahá je přinejmenším diskutabilní.
Že se vám Citroen XM nelíbí na pohled? Divné tvary? Uvědomte si, že v době, kdy se model XM začal vyrábět, se u nás Favorit teprve vyvíjel .
Jinak souhlasím s Hurikánem, že moderní tvary některých automobilů vypadají hodně mírně řečeno futuristicky. Co opravdu nemůžu vydejchat jsou Renaulty, kde tvary jejich karoserií ve mně vzbuzují rozpaky. A není to zdaleka jediná automobilka.
Osobně Citroenu fandím. Je to značka s prestiží, kvalitními motory (nyní v koncernu s Peugeotem), jejich přednostmi jsou právě pohodlí a dostatek prostoru a to je pro mě to nejpodstatnější. Nikdy jsem Citráka neměl a asi mít nebudu, jen to prostě tak vidím.
Obecně je fakt, že hydraulicky odpružené podvozky jsou velmi komfortní a pohodlné. Dokážu si klidně představit, jak s takovým vozem cestuju třeba na dovolenou na Balkán a podobně (po absolvování stejné cesty v Octavii budu dva dny k nepoužití).
Nejde totiž jen o odpružení, ale především o prostor, což je aspekt, kterého si hledím na prvním místě (proto mám Galaxy). Citroen XM je loď - koráb, co se pohupuje na silnici a cestování v něm je skutečným komfortem.
Někteří mohou namítnout, že hydraulika je poruchová a její opravy drahé. V zásadě to tak může být (po deseti letech praskne jedna tlaková trubka a po její výměně praskne druhá a další,........ a tak to pokračuje, načež oprava vyjde na dejme tomu deset tisíc). Ale na kolik přijde výměna tlumičů třeba u obyčejné Octavie ??? Na víc, přátelé, a jistě nevydrží desetiletý průměrný provoz (násobeno 20 - 30.000 km ročně).
Takže jestli je údržba a oprava hydraulického systému u Citroenu drahá je přinejmenším diskutabilní.
Že se vám Citroen XM nelíbí na pohled? Divné tvary? Uvědomte si, že v době, kdy se model XM začal vyrábět, se u nás Favorit teprve vyvíjel .
Jinak souhlasím s Hurikánem, že moderní tvary některých automobilů vypadají hodně mírně řečeno futuristicky. Co opravdu nemůžu vydejchat jsou Renaulty, kde tvary jejich karoserií ve mně vzbuzují rozpaky. A není to zdaleka jediná automobilka.
Osobně Citroenu fandím. Je to značka s prestiží, kvalitními motory (nyní v koncernu s Peugeotem), jejich přednostmi jsou právě pohodlí a dostatek prostoru a to je pro mě to nejpodstatnější. Nikdy jsem Citráka neměl a asi mít nebudu, jen to prostě tak vidím.