Stránka 8 z 15
Napsal: sob srp 28, 2010 20:59
od dmatej
Drobek81 píše:bez zadnich brzd dojde ke zhorseni brzdneho ucinku, nicmene je pak moznost jet s prednima kolama ve smyku a zadnima hrabat - pro mistni samice zajiste duvod obetovat sva rodidla...
Používat termín "rodidla" je pro mě prakticky antikoncepce. I když ...
Já to shrnu tak - ve chvíli, kdy jsem schopen rozumnou silou dosáhnout zablokování všech čtyř kol, brzdy ani při delším a častějším brždění "nekopou", nemá smysl je nijak "tunit", protože víc už brzdit nemůžou. Můžete se pak zaměřovat na těžiště, pružiny, tlumiče, hmotnost auta, pneumatiky (lepší pneumatika = pozdější zablokování; zkuste brzdit v létě na zimních, to človeku přijde, že očima brzdí líp
)
Napsal: sob srp 28, 2010 23:39
od MartasBrno
Jany_RS píše:preco kladivom nieco by to ovplyvnilo?ne normalne som tam dal 2 sruby zasruboval a zisiel dole bubon
brutalnimi upravami cehokoliv
neznam jake brutalne upravy som chcel urobit
a inak zadne brzdy mam na HBV odpojene ,len predne,zadne mam na rucku a v pohode brzdila a odbrzdovala
-neviem teraz mi to nejak nesedi zalozim kryt ,zasrubujem ho a jak ho stiahne tak s tym nikto nepohne jedine motor ale potom sa nahrievaju.A ked dam dole kryt tak je vyryta ryha na tom kryte,to znamena ze mi čucha bok čelusti.Mozno pomoze len zbrusenie z boku čelusti.
No, nevím, co kdybys urobil pár fotek s přiloženým metrem k čelistem a těch ošúchaných míst na krytu nebo v bubnu?
Napsal: ned srp 29, 2010 07:52
od Křečík Barbuška
Nebude lepší když místo těch bubnů rovnou nahodíš ty kotouče? Nebudeš se tak muset s těmi neúčinnými bubny trápit
.
Pokud ti to před rozborkou fachčilo není důvod cokoliv brousit, hledej chybu, kterou jsi udělal. Zkoušel jsi vůli ložiska jak naznačoval Drobek? Při zatahání za poloosu k sobě a od sebe by neměla být cítit výrazná vůle. Po nasazení bubnu zatáhni a odbrzdi ručku, aby se pakny srovnaly, pak musí jít kolem otáčet bez významější přibržďování paken. Nejlepší je když se srovnají tlakem prasátka, ale ta máš odpojená. Máš pakny přitažené ke štítům těmi dvěmi trny s prušinami? Pokud jsi si jist, že máš vše v pořádku můžeš ještě zkusit "zklepnout ty prasátka", trochu povolit pod autem ručku a musí to chodit.
Napsal: ned srp 29, 2010 10:33
od peet2101
Mohl by si přesně krok za krokem popsat co si dělal??
Správný postup je tuším tento:
-sundat kolo
-odšroubovat šroubky které středí kolo a drží buben (2)
-našroubovat je do otvorů v bubnu (o 90 stupňů vedle)
-jejich zašroubováním stáhneš buben (samozřejmě při tom musíš mít odbržděno)
Napsal: ned srp 29, 2010 11:00
od MartasBrno
Jany_RS píše:ne normalne som tam dal 2 sruby zasruboval a zisiel dole bubon
Napsal: ned srp 29, 2010 16:43
od Jany_RS
peet2101, MartasBrno, presne to som urobil neviem co na tom je take nechapave,
Napsal: ned srp 29, 2010 17:23
od Saša
Jany_RS píše: presne to som urobil neviem co na tom je take nechapave,
No právě . Díry se závity v bubnu sice jsou a někdo při jejich konstrukci myslel že se budou používat pro stažení bubnu z poloosy , jenže bývá přioxidovaný a pokus stáhnout buben pomocí těch děr vede akorát k poškození bubnu . "Nenatáhls" střed ? To by mohlo vysvětlit dření o pakny .
Napsal: ned srp 29, 2010 17:28
od Laďuša
Saša píše:pokus stáhnout buben pomocí těch děr vede akorát k poškození bubnu
No když to tak drží, tak se spíš strhnou ty závity...
Napsal: ned srp 29, 2010 17:34
od Tommel
Asi tak, kdyz to proste nefunguje tak to nafot jak to vypada, at se muze poradit...protoze kdyz neco neni videt tak se tezko radi
Napsal: pon srp 30, 2010 12:54
od Jany_RS
lava
prava-obrusene čeluste-začal som brusit ale nechal som to tak,lebo bars sa mi to nepozdavalo,zbrusil som asi 3 mm
kryt bubna
na tej poslednej fotke vidno jak čucha o stenu,ked pritiahnem bubon na fest tak vtedy robi ryhu,mam ho nechat kus povoleny??ale aj tak ked založim koleso tak koleso ho potom dotiahne
Napsal: pon srp 30, 2010 15:33
od Hurikán
Na fotce levé brzdy vidím chybějící malé přídržné pružinky, vymezující vzdálenost pakny od brzdové štítu. Proto jsou pakny vykloněné směrem ven a boční stěnou drhnou o buben. Na fotce pravé brzdy pružinky vidět jsou, otázkou ale je, jestli jsou správně zaháknuté do štítu brzdy.
Další věcí, která není správně, je příliš napnuté lano ruční brzdy. Konce pák jsou až pod přírubami poloos.
Rada:
- povol lano ruční brzdy
- dodej a správně namontuj malé přídržné pružiny
- zkontroluj vůli na ložisku poloosy (při zatahání/zatlačení by měla být patrná jen malá vůle v řádu desetin mm)
- prohlédni bubny, jestli nejsou v okolí dosedacích ploch zdeformované
Napsal: pon srp 30, 2010 16:53
od Křečík Barbuška
V podstatě pořád platí výše psané rady z předchozích stran. Tajfun ti to pěkně zhrnul. Jsou pakny řádně přitažené ke štítu brzdy? Není štít deformovaný? Sklepni ty prasata do sebe a povol ručku. Zkoušel jsi prohodit bubny? Je to sice blbost, ale zkusít se má vše.
Napsal: úte zář 14, 2010 13:30
od Jany_RS
chcel som kupit tie male pruzinky,ale predavač mi dal tieto:
a neviem kde to ma ist.poradte,popripade niekto ukažte vaše rozobrane bubny
Napsal: úte zář 14, 2010 13:53
od Hurikán
Tyto pružinky, co Ti dal prodavač, jsou Ti k ničemu. Tyto se dávají na 01/02/04/05/07. Zadní brzdy na 03 a 06 jsou řešené trošku jinak, takže potřebuješ jiné pružinky. Nevím ale, jestli trojkové pružinky jdou ještě koupit.
Nejlepší by pro Tebe bylo vyměnit celé štíty zadních brzd za štíty z 04/05/07, do kterých by se daly samostavná prasátka. Kdybys byl hodně zručný, tak se dají upravit i stávající štíty, nejrychlejší a nejjednodušší ale je je rovnou celé vyměnit.
Napsal: úte zář 14, 2010 14:00
od Křečík Barbuška
Tyhle pružinky nejsou vhodné pro tvoje pakny, ty jsou pro "jedničkové" brzdy s excentry a pro systém samoštelných prasátek. Fotek bubnů je třeba tady až až, ale má to potíž ... "pětkových", takže ti budou k ničemu
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?p=136857#136857 .