Stránka 8 z 20

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Napsal: stř dub 10, 2013 08:24
od MartasBrno
Kolik se najelo za ty tři měsíce? Zaklepané tvrzené ventily do hlavy s tvrdými sedly? Zajímavé.

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Napsal: stř dub 10, 2013 09:58
od Luděk Musil
Natažené dříky ventilů? Nemožné. L.

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Napsal: stř dub 10, 2013 10:51
od Dusan
Zhladiska poctu prispevkov.... a dobre si otacal klukou a do spravnych ventilov si pchal mierky ? Kedze na lade je postup stelovania troska iNy ako u ostatnych motorov.

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Napsal: stř dub 10, 2013 10:59
od Luděk Musil
Dusan píše:Zhladiska poctu prispevkov.... a dobre si otacal klukou a do spravnych ventilov si pchal mierky ? Kedze na lade je postup stelovania troska iNy ako u ostatnych motorov.
Sice tuto "chybu" nepředpokládám, ale zeptám se: prováděl jsi kontrolu/seřízení podle tohoto: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?f=50&t=9146 ? L.

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Napsal: stř dub 10, 2013 16:56
od Ondra52
Ano vím jak se seřizují ventily na žigulíkovi a dělal jsem to přesně podle knížky a kdybych to dělal špatně tak by se nezlepšil chod motoru a neztišil. No a za ty tři měsíce to moc nejezdilo a to že jsem občas motor trochu protáhnu k 4500 rpm by nemělo zase tak vadit ne?

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Napsal: čtv dub 11, 2013 19:58
od Ondra52
Nikoho nic nenapadá? Jak moc je možné zaklepání ventilů?

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Napsal: čtv dub 11, 2013 20:23
od Vašátor
Zaklepání ventilů u žigula je dlouhodobý proces, sedla ventilů jsou vkládána ocelová. Ventil sací: žáropevná Cr-Mo ocel , Ventil výfukový: žáropevná ocel,spodní tepelně namáhaná část z Cr-Mn-Ni-Mo oceli,pracovní hrany navařeny Stelitem.
Spíš mne napadá v souvislosti s použitím široké měrky .... kontroloval jsi, zda nejsou vahadla či vačka vyběhané (vydřené)? Seřizování širokou měrkou pak udělá dost velkou chybu.
Další otázka, vačku či hlavu jsi předtím sundanou čistě náhodou neměl?

Jinak ta Luďkova otázka, zda jsi seřizoval dle předepsané tabulky, narážela na to, že ventily lze seřizovat i do "střihu", respektive v momentě, kdy dva střídají, jiné dva se seřizují - takto se seřizují Škodovky, nicméně někteří lidé tak dělají i ladu.

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Napsal: čtv dub 11, 2013 20:47
od Ondra52
Ne vačku ani hlavu jsem sundanou neměl no a ty vahadla a vačku jsem nekontroloval, a seřizoval jsem to podle tabulky, párkrát jsem už ventily na žigulíkovi seřizoval a vždy všechno proběhlo v pořádku.

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Napsal: sob dub 20, 2013 17:24
od dmatej
Nepravidelný běh motoru a nesedí měrky ... no ...
1) Při jaké teplotě (motoru a okolí) jsi dělal ty ventily? Jak původně, tak přeměření?

2) Nepravidelný volnoběh jsem si teď užil taky, na vině byl špatný benzín. Zlobí jen volnoběh, nebo i při zrychlování? Je rozdíl v chodu mezi teplým a studeným motorem?

3) Měřil jsi předstih?

4) Ty vůle ventilů můžou být o malinko těsnější, ale nikdy ne pod 0,10. Prostě kolem 0.15 plus mínus 0.03. Ono ani ty měrky nejsou nikdy nějak extrémně přesné, ta setina může ujet. Navíc při měření vůlí, obzvlášť pokud máš širokou měrku, hraje roli i opotřebení vačky a vahadel a přesná pozice vahadla. Já to dělám tak, že mám širokou měrku 0.15, která se do mezery nedostane nebo ztuha, a pak mám úzké měrky, které se tam aspoň nějakým způsobem uprostřed dostat musí. Úzká 0.10 pak musí jít úplně na volno, 0.20 ani omylem, 0.15 natěsno - ta jde ale někdy ztuha, jindy volně, je třeba koukat do mezírky proti světlu a pozorovat, jak se to tam vyklání.
(A pak se mi na srazech smějou, že jsem pomalej, obzvlášť, když má někdo na vačce vyběhané drážky :D)

5) Mimochodem, maže to? Používáš správný olej? To, že nesvítí kontrolka nemusí znamenat, že je vše ok - definitivně to poznáš podle stavu vačky a vahadel - nesmí na nich být znatelně vyběhané drážky. Pak se může stát, že širokou měrku tam vůbec nedostaneš, ale úzká projde snadno. Po pravdě, ale ... když jsem koupil Laďku, měla vačku pomalu kulatou, ale jela jako ďas. Akorát za 14 litrů, ale motor běhal celkem pravidelně ... čili pokud motor běhá nepravidelně, podíval bych se spíš jinde. Ventily u krabic snesou hodně.

6) Malé vůle - střílí to, huntuje se to. Velké vůle - nejede to ani když je vše ostatní seřízené tiptop.

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Napsal: pon dub 22, 2013 16:21
od Ondra52
Seřizoval i kontroloval jsem to při studeném motoru, seřídil jsem to znovu tak uvidím.

Nepravidelný chod je jak při studeném tak při ohřátém motoru, ale při ohřátém motoru se to mnohem zklidní, při akceleraci je vše v pořádku ve vyšších otáčkách bez zatížení to má taky nepravidelný chod, předstih jsem nastavoval pomocí žárovky na 5°, odtrh 0.4mm a úhel sepnutí kontaktů 57°.

Kompresní tlaky 11.4 12.1 11.1 11.8 zde je vidět že třetí válec má nějaký problém a taky jak jsem tu v jednom tématu psal je vytahaný řetěz tak o půl zubu to nesedí na vačce když natočím kliku do HÚ.

Karburátor vyčištěn mnou podle knížky seřízen a potom jemnější doladění podle svíček.

Na podzim jsem měnil olej z důvodu svícení kontrolky mazání po ohřátí do 1500 rpm, takže jsem musel sundat olejové čerpadlo udělat rozborku a pod redukčním ventilem byly menší špóny, po namontování kontrolka už potom nesvítila.

Nestřílí to ani do sání a ani do výfuku.
To auto, ale jinak jede dobře 150 není problém.

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Napsal: pon dub 22, 2013 16:37
od Cory
Co sviecky? Aku maju farbu? Stav VN káblov? Ten rozdiel tlakov nie je velky, poznam auto, ktoré má na 4. valci tlaky asi tak z 3/4 a motor ide normalne rovnomerne a to aj v zatazi aj na volno.

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Napsal: pon dub 22, 2013 16:57
od Ondra52
Svíčky jsou nové sotva mají najeto 200km, už na nich začíná být cihlová barva.
VN kabely jsou taky nový od Tesly ty modrý tuším 3KΩ.
Přerušovač taky nový od Mastersport.
Palec neni opálený a má kolem těch 5KΩ.
Víčko rozdělovače taky nový.
Rozdělovač komplet vyčištěnej, vůle hřídelký žádná lehce se otáčí.
Falešný vzduch to taky nikde nesaje hled jak jsem přiložil ruku na karburátor tak to zdechlo.
To auto mě dal strýc ve špatným stavu motor běžel mnohem hůř než teď a kdoví jak dlouho mu ta kontrolka mazání svítila.
Mohl by ten vytahanej řetěz dělat takovej bordel, že to má trochu nepravidelný chod?

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Napsal: pon dub 22, 2013 17:05
od Dusan
Nie, ale skontroloval by som predstih stroboskopom. Nastavovanie odtrhu na stupne tak potom je zbytocne hovorit vzdialenosti kontaktu. P.S. aj nova sviecka moze odist po par km.

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Napsal: pon dub 22, 2013 17:09
od Cory
Aj kladivko MasterSport moze odist :mrgreen:

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Napsal: pon dub 22, 2013 17:12
od Ondra52
Ok tak teda zkusím vyměnit svíčky, a i ten přerušovač :twisted:
Jo a kondenzátor jsem taky zkoušel měnit.