Stránka 8 z 11

Re: závady/problémy 1118

Napsal: sob led 23, 2016 16:48
od JmJ
radek mb píše:Sáhl. Hadice k chladiči byla až do 90 st. studená. Potom jsem jí promačkal, byla teplá, ale ne celá, jakoby se prohřívala. Uvidím, až pojedeme domu. Díky za názory. Jsem trochu na rozpacích. Pořád doufám, ze to nebyl krok vedle pořídit si Kalinu.
Zadnou paniku. Trochu to musis vychytat a bude dobre.

On termostat pusti vodu do chladice az nekde mezi 85 - 90 stupni (zalezi na vozidle) a i behem jizdy termostat klidne zase zavre a do chladice nejde nic. Pokud si sahl na hadici kdyz to vylezlo na 90 a chovala se jak pises, tak to ok, ale pokud v 95 se teprve prohrivala, pak by to ok nebylo.

Re: závady/problémy 1118

Napsal: sob led 23, 2016 21:55
od zelvotron
Tak aspoň se postupně zjistí proč to majitel původní prodal. Lada nemá podle mě návaznost automatiky topení na teplotu motoru, takže pokud se dá třeba teplota na 28 tak to prostě pustí větrák na max i když je radiátor ledovej. Ale propláchnutí chladicí soutavy tomu určitě neuškodí, co sem viděl fotky od Nedbala tak expanzka je tím ruským sajrajtem zanesená pěkně. Je možný že kvůli tomu i blbě chodí termostat.

Re: závady/problémy 1118

Napsal: pon led 25, 2016 23:28
od KULICAK
Co jsem koukal na fotky motoru,není na chlazení použita červená chladící kapalina?

Re: závady/problémy 1118

Napsal: úte led 26, 2016 04:01
od radek mb
Je. V čem je špatná?

Re: závady/problémy 1118

Napsal: úte led 26, 2016 17:30
od Majo
V nicom, to ze je cervena o nicom nevypoveda, kedze nevies co je to zac. Aj ja pouzivam cervenu(GM Longlife, takmer 5€/liter - vhodnu pre hlinikove komponetny). Ovsem keby to bola cervena od inej firmy, nemusi byt vhodna pre hlinikovu hlavu. Ale to su spekulacie, kedze rozne firmy, rozne farby :-)

Re: závady/problémy 1118

Napsal: úte led 26, 2016 19:53
od JmJ
Pokud mam problemy s chlazenim a nevim, kdy byla kapalina menena, tak nevaham a vymenim ji i s termostatem. Dumani co proc a jak je myslim jenom ztrata casu. Vymena kapaliny urcite neublizi a vyman termostatu neco malo stoji, ale nez dumat a mrznout, tak to radeji zkusit ;-)

Re: závady/problémy 1118

Napsal: úte led 26, 2016 20:25
od Cory
Niekde som cital, ze Kalina ma od vyroby zle zapojene kurenie. Musim to najst. Treba prehodit nejaku hadicu z expanzky s hadicou z termostatu. Skusim pohladat.

Edit: Nech sa paci, mozno to nevyriesi problem, ale moze to pomoct. https://www.drive2.ru/l/288230376151801835/

Re: závady/problémy 1118

Napsal: úte led 26, 2016 21:58
od KULICAK
Červená chladící směs typu G12 se většinou používá na celohliníkové motory,není vhodná na litinové a ocelové díly,což na motoru Kaliny je kromě hlavy všechno.V chladící soustavě to pomalu dělá kaši a první co začne mizet jsou lopatky vodní pumpy.Podle zahnědlé expanzky bych tipl,že motor v minulosti vařil.

Re: závady/problémy 1118

Napsal: úte led 26, 2016 22:00
od Cory
Ja som mal hnedu expanzku a motor v zivote nevaril. Pravda, na zigulaku.

Re: závady/problémy 1118

Napsal: stř led 27, 2016 15:56
od Křečík Barbuška
Jsou nějaké dostupné zdroje o nevhodnosti té červené na litinu či ocel?

Re: závady/problémy 1118

Napsal: stř led 27, 2016 20:14
od zelvotron
je to tak, do žíga spíš G48, G12 je opravdu na celohliníkový motory, ne že by ocel nechránila, ona tam dycky nějaká ocel v okruhu bude a s tim se musí počítat. Je to dáno složením inhibitorů koroze, zjednodušeně,v G12 jsou takový co chrání hlavně hliník a těch na ocel je tam poskrovnu, kdežto v G48 je jich daleko víc. Podobně jako třeba stabil nechrání hliník prakticky vůbec a je vhodnej pro celolitinový motory. Takže pozor na to, že doměnka, že do starýho krámu nalehu červenou a jak tomu pomůžu nemusí vždy platit.

Re: závady/problémy 1118

Napsal: pát led 29, 2016 18:01
od radek mb
Tak jedeme dál: koupil jsem nové čidlo vnitřní teploty. Vrtulka se točí kromě krajních poloh, ak to má být. Chvíli jsem si hrál s ovládáním topení a poslouchal, jestli při posunutí ovládání se změní i poloha klapky. Nejdříve ne, jako by starý problém trval, potom už vše začalo fungovat tak, jak má. Přesto na nějaké větší a definitivní soudy je brzo.
Další problém. Je normální, aby po několika hodinách po jízdě, kdy auto stojí a je tudíž nezahřáté, byla expanzní nádoba pořád pod tlakem? Dokonce tak, že trocha vody vyšplíchla ven?
Dnes ráno jsem zjistil, že nádobka je prázdná a tak jsem tam dolil asi necelý litr vody. Ujel jsem asi 70 km a neubylo nic, avšak nyní, když jsem zkoušel topení, tak se mi zdálo, že tam je vody zase méně. Nějak to nechápu...
edit: pročítal jsem si ruské Kalina fórum a tam obdobné problémy řeší vcelku často. Stejné problémy problémy velice velice často zapříčiňuje vzduch v chladící soustavě. Což by odpovídalo. Zkusím tedy odvzdušnit chladící soustavu podle jejich návodu.

Re: závady/problémy 1118

Napsal: ned led 31, 2016 10:58
od plavec
Radku ten návod na odvzdušnění by mě zajímal. Je to tak, že se naleje voda (fridex) na horní rysku, nastartuje motor a po chvíli zatoční víčko expanzní nádobky , dál se nechá zahřát do otevření termostatu (klesne hladina) , může se zapnout topení a pak se motor zhasne, počká se až zchladne a dolije se zase na horní rysku. ?
Aby se to odvzdušnilo k tomu přeci slouží víčko expanzní nádobky , ne ?
Přeji Ti hodně štěstí ! Ale když Tě slyším , nedá mě to, abych si nevzpomenul na ty trable s mejma desítkama , kde se to chlazení nikdy nevyřešilo.

Re: závady/problémy 1118

Napsal: ned led 31, 2016 11:02
od Cory
Vsetky problemy sa daju vyriesit. Nestresujte.

Re: závady/problémy 1118

Napsal: pát úno 05, 2016 20:48
od radek mb
Plavec: podle návodu, a to dokonce i v manuálu, se to má odvzdušnit tak, že postavíš auto čumákem do kopce, otevřes víčko expanzní nádobky a necháš to běžet na volnoběh několik minut, přičemž není na škoda občas prošlápnout plyn a zvýšit otáčky.
Jinak jsem tedy vyměnil to vnitřní čidlo teploty, dolil chladící kapalinu. Výsledek je takový, že topení topí, reaguje správně na nastavení teploty ( klapka se přivírá a otevírá jak má), voda nemizí a auto se už nepřehřívá, respektive teplota ohřátého auta se drží na hranici 90 st. Nyní jsem spokojen. Doufám, že mě nevypeče něco jiného.