Stránka 8 z 342
Napsal: pon lis 26, 2007 19:56
od Laďuša
MZ píše:Myslíš třísystémovou elektrickou lokomotivu? Ta už jim na zkušebně pěkně chodí. Ale na zkušební koleji ji ještě nemají.
Jj, přesně tu myslim, Škoda 109E

Byl jsem tam na exkurzi asi v březnu, či dubnu nebo tak ňák, a byly tam zatim asi 3 skříně a ňáký rámy a elektrovýzbroj se prej zkoušela...
No a že na zkušebně šlape...to asynchron taky (169), a jak to nakonec dopadlo na trati

Napsal: pon lis 26, 2007 22:57
od Michal Pokorný
Honza 21061 píše:Michal Pokorný: Hele, hele.. Nehanět mi tady osmsetdesítku joo?

To jsou zlaté vláčky!

Však já ji nehaním, byl jsem jeden z prvních kdo se jí tu zastával, ale některé kousky co u nás jezdí už nejsou zrovna nejlepší. A nevím, nevím jestli je to dobrý nápad nechat je jezdit téměř 90 km na jeden zátah. Sami chlapi co s nima jezdí to nevidí dobře (ještě, že chodím na nádraží do hospody a mám informace z první ruky

)
To takové motoráčky co jezdí z Roudnice na Straškov jsou na tom o poznání lépe.
Napsal: úte lis 27, 2007 16:47
od Laďuša
Dobrý nedobrý...jakej je rozdíl, jestli jedou 90 km najednou, nebo obrací po 30 km??? Oni to zvládnou...
Ačkoliv s tim haněním... je to peklo, to nejhorší, co dráhy mají, fuuuuj

Napsal: úte lis 27, 2007 22:38
od Michal Pokorný
Laďuša píše:Dobrý nedobrý...jakej je rozdíl, jestli jedou 90 km najednou, nebo obrací po 30 km???
Rozdíl je akorát v tom, že dva z nich jsou totální "netáhla" a hřejou se až běda, ty tak akorát brzo někde zapečou úplně a bude po ptákách. Přál bych ti slyšet jejich zvuk - pokud si vzpomínáš na film Na samotě u lesa, konkrétně na část jak pan mlynář vypráví tu historku o vodníkovi co chce každý slyšet znovu, tak přesně takový zvuk co je tam slyšet se line z i z těchto vozů

.Ale tak mě napadlo, že asi zrovna tyto dva vozy půjdou možná postavit někam do kopřiv, protože vlastně ke konci roku ruší trať Lovosice - Most tak jim zůstanou vozy co jezdili tam

- možná se s nima počítá.
No, ale pro pobavení ty současné slouží výborně. Docela mám štěstí, že právě v době kdy čekám na vlak do Roudnice na 2. nástupišti, tak na 1. nástupišti tento motoráček startuje - teda snaží se o to, dříve jak za 5 minut to není nikdy

Asi už to bude nějaký nezvratný stav, protože tento konkrétní vůz s tím má problém již delší dobu a žádná změna. Pořád startuje a startuje a nic , pak už se to tak jako skoro chytá a když už to vypadá , že by se mohl motor udržet v chodu tak se dvakrát převalí a je mrtvej, tak znovu a znovu a tak na podesáté se to povede

Napsal: úte lis 27, 2007 23:11
od Honza 21061
No nevím nevím... Možná jinde je to horší, já znám vozidla 810 z DKV Praha a ty s údržbou problémy zřejmě nemají, protože nic takového jsem za celá léta cestování vlakem nezažil. Jediné, co jsem zažil, že na trati do Světlé ve Hvězdonicích vypadlo táhlo k ovládání plynu z plynové páky a tak to fíra s výpravčím spravovali a spravili.
Nejhorší 810 rozhodně není, nejhorší není nic. Je to vozidlo na krátké tratě a tomuto je konstrukce přizpůsobena. To, že dráhy je tahají po nevhodných výkonech, to už není věc motoráku.
Když si taky člověk uvědomí, že tento motorák tahá motor a převodovka z autobusu Karosa ŠM 11, který je téměř o jednonásobek lehčí při pohotovostní hmotnosti, tak na něj nejde říci jediné špatné slovo. Převodovka Praga 2M70 je prý poruchová... Já se tomu rozhodně nedivím, když menič v této převodovce musí zvládat rozjezd i 2 připojených (a obsazených) vagonů a vsadím se, že ani údržba motoru, převodovky a dalších ústrojí není na 100% tak častá a řádná, jak ji předepisuje výrobce.
Estetický "problém" je v tom, že jakýkoliv jiný motor na světě po takovéto dřině se brzy celý rozsype a už ani není zapotřebí ho startovat, ale Liazka pokaždé naskočí a odjede.
Liazácké motory, převodovky Praga 2M70 a všechny osmsetdesítky by zasloužily jen samé zlaté medaile za spolehlivost a výdrž v nedobrých podmínkách a vy takhle?

Napsal: stř lis 28, 2007 09:17
od Michal Pokorný
Honza 21061 píše:Možná jinde je to horší, já znám vozidla 810 z DKV Praha a ty s údržbou problémy zřejmě nemají
No, jo už je to tak, znám také pár vymazlených motoráčků, třeba trať Roudnice - Zlonice (Straškov) obsluhuje vůz řady 809 a to je opravdu pěkný kousek, čistý jak uvnitř tak venku, motůrek jen tiše přede, fíra neustále vysedává v nádražní hospodě

ono se to přímo nabízí, tím vozem totiž stojí přesně před vchodem do hospody. Popíjí nealko pivo ale nechává si ho nalévat do normálního Gambrinusáckého půllitru - docela tím provokuje, vypadá to zajímavě když to tam do sebe láme, pak se zvedne a řekne : jé, to jsem se zase zakecal, vždyť já už za chvíli odjíždím, tak zatím čau chlapi, za hodinku a půl jsem tu ..... a vyběhne z hospody rovnou do vozu a vyráží
Tak že v Roudnici je motoráček ve výborné kondici, i když to bude možná tím že on toho moc netahá většinou jezdí sólo, maximálně má jeden vagónek. Za to ty na trati Lovosice - Česká Lípa dostávají zabrat. Kolikrát se stalo, že z Lovosic musel chudáček táhnout tři vagónky a teprve až v Litoměřicích k němu přidali druhý motor.
Napsal: stř lis 28, 2007 17:02
od Laďuša
Honza 21061 píše:..... osmsetdesítky by zasloužily jen samé zlaté medaile za spolehlivost a výdrž v nedobrých podmínkách a vy takhle?

Jasný, vždyť řikam, že jsou to děsný držáky... V KT taky ňák nevim o problémech, startujou na "zmáčknutí", s převodovkou problém nepamatuju (teda ale byl jsem tam jenom krátce....) Zato na jednom odešel kompresor a zářivkový měniče odchází i častějš.... Konstruktéří možná věděli, proč dát na každou zářivku vlastní měnič...

Někde už jsem tady o tom psal, jak se to krásně mění
Ale třeba non-stop jízda KT - Tachov stála fakt za to... (ale můžou za to dráhy, borci ze Studénky to projektovali jinak). Přesto je to moje co se týče cestování nejméně oblíbený vozidlo...
Napsal: ned pro 02, 2007 07:39
od Michal Pokorný
Tak jsem se tu nedávno chlubil jaké máme v Úštěku krásné závory - hm, ano hezké tedy jsou, ale včera jsem je bohužel viděl v akci. Řeknu vám, že čekat čtvrt hodinky u závor je dost psychicky vysilující

Napsal: ned pro 02, 2007 08:30
od MZ
Laďuša píše:Honza 21061 píše:..... osmsetdesítky by zasloužily jen samé zlaté medaile za spolehlivost a výdrž v nedobrých podmínkách a vy takhle?

Jasný, vždyť řikam, že jsou to děsný držáky... V KT taky ňák nevim o problémech, startujou na "zmáčknutí", s převodovkou problém nepamatuju (teda ale byl jsem tam jenom krátce....) Zato na jednom odešel kompresor a zářivkový měniče odchází i častějš.... Konstruktéří možná věděli, proč dát na každou zářivku vlastní měnič...

Někde už jsem tady o tom psal, jak se to krásně mění
Ale třeba non-stop jízda KT - Tachov stála fakt za to... (ale můžou za to dráhy, borci ze Studénky to projektovali jinak). Přesto je to moje co se týče cestování nejméně oblíbený vozidlo...
Nejhorší jsou modernizovaný vagony pro 830

V 810 aspoň nelítáš na každým spoji kolejnic.
Napsal: ned pro 02, 2007 11:52
od Laďuša
MZ píše:
Nejhorší jsou modernizovaný vagony pro 830

V 810 aspoň nelítáš na každým spoji kolejnic.
Myslíš velkej Bix, řadu 021?

No, bych ani neřek, že drncá, spíš se strašně houpe, to je pomalu na mořskou nemoc, a ty sedačky
Myslíš asi tuto, ale ty "zmodernizovaný", že
Tuta stará verze je v pohodě, já jí mam celkem rád

Napsal: ned pro 02, 2007 13:28
od Pajas
Laďuša píše:Myslíš asi tuto
Nejhezčí vlak co znám! Jednou jsem ho viděl jako malý kluk v jedné obrázkové knížce a od té doby se mi hrozně moc líbí, bohužel jsem v něm asi nikdy nejel

Napsal: ned pro 02, 2007 13:39
od Laďuša
Pajas píše:Laďuša píše:Myslíš asi tuto
Nejhezčí vlak co znám! Jednou jsem ho viděl jako malý kluk v jedné obrázkové knížce a od té doby se mi hrozně moc líbí, bohužel jsem v něm asi nikdy nejel


No tuto konkrétně je jenom vagón, motor od tutoho (820) vypadá takhle:
osmsetdavacítka
Už jich asi moc nejezdí.... V tom jsem taky nikdy nejel, ale v tom Bixu dost...tahá se snad za všema motorama, kromě 810 a 854
A teď tak koukam... co to je, tuto?
Regína v barvach, který ňák vypadají.... Kde to jezdí? Proč číslo 501? Kdo o tom co ví?
edit: aha, tak to nemá bejt ČD, ale ŽD

to leccos osvětluje

Napsal: ned pro 02, 2007 18:01
od MZ
Laďuša píše:MZ píše:
Nejhorší jsou modernizovaný vagony pro 830

V 810 aspoň nelítáš na každým spoji kolejnic.
Myslíš velkej Bix, řadu 021?

No, bych ani neřek, že drncá, spíš se strašně houpe, to je pomalu na mořskou nemoc, a ty sedačky
Myslíš asi tuto, ale ty "zmodernizovaný", že
Tuta stará verze je v pohodě, já jí mam celkem rád

jj, přesě ten jsem myslel. Vždycky, když přijela souprava, tak jsem šel do motoru, ten tolik nelítal a bylo v něm teplo. Ale teď na Domažlice jezdí souprava posunovací lokomotivy a 2-3 modernizovaných vagonů. A to je peklo. Tvrdé sedačky, na nohy místo není a lítá to ze strany na stranu...
Napsal: ned pro 02, 2007 19:41
od Laďuša
Njn, absence opěrek na ruce a hlavu (a nejen to) je na delší cestování vskutku za trest...
Napsal: pon pro 03, 2007 13:54
od Laďuša