Stránka 8 z 11

Napsal: pon črc 02, 2007 14:24
od janci
caute,vyberal niekto tu prevodovku,bez toho aby ste vyberali motor?

PO celom dni snazenia(ako bolo v manuale napisane) som nemohol odmontovat DVA HORNE SROUBY,,Ten nad starterom sa neda asi vobec odskrutkovat.

Cely den som pod tym lezal trapil sa,spinavy som bol jak svina,,ruky ma boleli jak svina. a NIC som nevybral. Tak asi spravim kladku a vyberem to aj s motorom,fuck..

Kolko vazi motor plus prevodovka? thx..mam elektricky zdvihak, ktory s kladkou zdvihne 250kilo,ci to bude stacit.

Napsal: pon črc 02, 2007 14:26
od Myso
musis mat 2 dlhe predlzovaky na golu a klb!!!

Napsal: pon črc 02, 2007 14:39
od Štěpán
Motor + převodovka = asi 150 kg
Stačí ti to prodloužit tak o 30 - 40 cm a byl by vhod nějakej kardanovej kříž na tu golu sadu, jestli ho teda máš. Jo a sundej výfuk, jestli ho teda už nemáš sundanej. Je to taky pěkná mrcha kvůli který se špatně dostává klíčem ke šroubu.
Ja vím, že se to od počítače radí snadno, ale jinak ti asi pomoct nezmůžem.

ps: Trochu ti může pomoct snad jen to, abys povolil motor v zavěšení ( 2 otáčky šroubem )tak, aby se ti naklonil směrem dozady.

Napsal: pon črc 02, 2007 14:53
od Křečík Barbuška
Mě osobně se na ty dva horní šrouby nepodařilo dostat čímkoliv z gola sady, ale zachránce Drobek dodal zahnutý plochý klíč, lehce se musel také zmasakrovat ještě ten spoj těch dvou plechů na začátku tunelu neb tam ještě byla ta slabomyslná oka, povolování těch dvou šroubů trvalo asi 2,5 hodiny a zkrátilo mi život o 10 let.

P. S. a musela se přizvednot převodovka, aby šel motor na čumák, varinta opačná s přizvednutí motoru ve předu zní logicky, ale co už teď.

Napsal: pon črc 02, 2007 14:56
od Little Red Riding Hood
celá převodovka se dá demontovat stranovým zahnutým klíčem.. gola a prodlužováky je jen luxus který usnadní práci... svojí práci udělá i různé naklánění motoru dle potřeby..

Napsal: pon črc 02, 2007 14:58
od Křečík Barbuška
Little Red Riding Hood píše:...gola a prodlužováky je jen luxus který usnadní práci...
Toto je kvalitní názor. :mrgreen: Dal bych ti helpíka, ale nevím jak.

[ Komentář přidal: Myso: po červenec 02, 2007 16:07 ]
Koko Loko píše:Dal bych ti helpíka, ale nevím jak
helpika moze davat iba user co zalozil danu temu...

z 4q na 5q

Napsal: pon črc 02, 2007 17:30
od FOMA
No raději bych zůstal u varianty 2x dlouhé prodloužení +1x kolub Gola,a musí to íst. :wink:

Re: z 4q na 5q

Napsal: pon črc 02, 2007 17:52
od Křečík Barbuška
FOMA píše:No raději bych zůstal u varianty 2x dlouhé prodloužení +1x kolub Gola,a musí to íst. :wink:
Nešlo :wink: .

Napsal: pon črc 02, 2007 17:53
od Ivo
Vždycky jsem to dělal očkoplochým klíčem a šlo to v pohodě i bez naklápění motoru. Na jaře v Bělé pod Bezdězem jsem viděl jak to dělají mechanici od Blahouta (viď Myšo) a tam právě používali ty nádstavce + kloub z gola sady.

Napsal: pon črc 02, 2007 19:05
od Maysner
vejfuk pryc(1.dil), starter ven, kardan sundat, odpojit vsechno co je treba od prevodovky, odmontovat par malych sroubu ktery drzi u prevodovky kryci plech, a ty dva horni srouby dvouma dlouhejma nadstavcema a kloubem z goly jak uz bylo receno. dobre se to ve dvou lidech kdyz jeden drzi orech na sroubu aby nesjel a druhej lezi pod autem a toci. je dobry met predni kola na najezdech nebo aspon zvednuty at je tam dost mista. az povolis ty srouby u motoru muzes zacit odmontovavat prevodovku od podlahy. dobry je si ji podlozit heverem(nebo ji bude drzet druha osoba) aby nespadla a neudelala neplechu u spojky(nevim co to tam vsechno muze znicit). dobre se to potom vytahuje kdyz sou dole dva lidi kazdej z jedne strany, nebo jeden pod ni, kterymu nevadi ze na nej muze spadnout.(nakej takovej expert tu taky tusim je :) ) je dobry si pod prevodovku dat pneumatiku aby nespadla na zem ale do mekyho(pri prace ve dvou)

Napsal: pon črc 02, 2007 19:08
od janci
Ja som to skusal, predlzovakom a klbom ,,ale vzdy sa mi to z toho srouba akosi zvrtlo,ked som sa do toho zaprel.

No a ten nad starterom co je,tak k tomu sa nedostanem vobec.
Motor som nadvihol heverom asi 5-10cm,,nasledne som zistil,ze mam zle silenbloky na motore:P heh

Mohli by ste niekto odfotit ten cudny kluc?

Btw naco su tie slabomyselne oka? lebo som sapozeral na tu buranu 2103 co mam na dvori,a tam nic take nebolo a tie sproste oka mi !ZNEMOZNILI! sa tam dostat prstencovim klucom. Jednoducho NERVY

a jeden odhad na hmotnost motoru+prevodovky bol 250kg

Napsal: pon črc 02, 2007 19:16
od Křečík Barbuška
Ty slabomyslné oka rusáci využívají při montáži, neb si rafinovaně motor se spojkou a převodovkou složí v jeden celek pěkně mimo auto a pak s celou sestavou zaplují do auta vrchem. Oka jsou na spomínaných horních šroubech a pak je jedno nasazené tuším někde u sání. Pokud potom demontuješ takovou "pannenskou" sestavu máš o zábavu postaráno, mám pocit, že nejdříve bylo nutno oka ohnout do rovna.

Napsal: pon črc 02, 2007 19:20
od Vašátor
Z vlastní zkušenosti mohu doporučit prodlužovák na ráčnu a kloub. Bohužel v jednom člověku to jde špatně - jak píšeš - oříšek vyklouzne. Chce to dobrovolníka, který oříšek přidrží na matici rukou tak, aby nevyklouzl.

Napsal: pon črc 02, 2007 19:21
od janci
Koko Loko píše:Pokud potom demontuješ takovou "pannenskou" sestavu máš o zábavu postaráno, mám pocit, že nejdříve bylo nutno oka ohnout do rovna.
LOL sak som to robil cely den a prd som spravil.
OHNUT? hehe, tie oka su 3mm hrube,,a v tom priestore to nemam sancu ohnut.no nic,KLADKA(dam si tu namahu ju postavit) a ide to vsetko von. nemam nervy dalsi den pod tym lezat.

Napsal: pon črc 02, 2007 19:23
od Maysner
janci píše:
Koko Loko píše:Pokud potom demontuješ takovou "pannenskou" sestavu máš o zábavu postaráno, mám pocit, že nejdříve bylo nutno oka ohnout do rovna.
LOL sak som to robil cely den a prd som spravil.
OHNUT? hehe, tie oka su 3mm hrube,,a v tom priestore to nemam sancu ohnut.no nic,KLADKA(dam si tu namahu ju postavit) a ide to vsetko von. nemam nervy dalsi den pod tym lezat.
sezen dobrovolnika, druhej dlouhej nastavec na golu a za chvilu je to povoleny :wink: