Stránka 8 z 43

Napsal: pát srp 24, 2007 08:44
od Michal Pokorný
To je zvláštní, u nás taková akce byla v Intersparu ,ale cena byla 149,-Kč (4 l balení). Koupil jsem tedy 4 ks a 3 už jsem prodal dál, jeden se mi tu ještě válí. MOGUL GX FE PRO 10W-40, API SL/CF. Ale už je to nějaký čas - datum plnění má napsáno : 13/12.06

Do mého VAZidla používám jeho obyčejnějšího kolegu MOGUL FORTE GX PRO 15W-40 API SL/CF ale na ten nikdy akce nebyla :cry: A ani jsem ho nikde v obchoďáku neviděl, ten kupuju u nás v "mototechně"

Napsal: pát srp 24, 2007 08:48
od utia
Mam dotaz z trochu jineho soudku - jak casto kontrolujete olej v prevodovce? Vim ze tam ma byt hladina po zavit horniho sroubu, ale mam pocit ze mi trochu "tece" jenze bez merky nedokazu posoudit kolik ho tam jeste je... Snazim se obcas dolevat ale tezko rict kolik si to vzalo - hodne skape vedle dost blbe se doplnuje tim uzkym otvorem :x

Napsal: pát srp 24, 2007 08:55
od Marek
utia píše:Mam dotaz z trochu jineho soudku - jak casto kontrolujete olej v prevodovce? Vim ze tam ma byt hladina po zavit horniho sroubu, ale mam pocit ze mi trochu "tece" jenze bez merky nedokazu posoudit kolik ho tam jeste je... Snazim se obcas dolevat ale tezko rict kolik si to vzalo - hodne skape vedle dost blbe se doplnuje tim uzkym otvorem :x
Výrobce udává interval kontroly 10.000 km. Pokud olej někudy teče, doporučil bych především odstranit únik.
Kontrolovat samozřejmě častěji a dolévat tak dlouho, až olej poteče ven.

Napsal: pát srp 24, 2007 08:56
od Patrac
utia píše:Mam dotaz z trochu jineho soudku - jak casto kontrolujete olej v prevodovce? Vim ze tam ma byt hladina po zavit horniho sroubu, ale mam pocit ze mi trochu "tece" jenze bez merky nedokazu posoudit kolik ho tam jeste je... Snazim se obcas dolevat ale tezko rict kolik si to vzalo - hodne skape vedle dost blbe se doplnuje tim uzkym otvorem :x
u 07 a spol je nalívací otvor z jedné strany a z druhé kontrolní. tzna naleješ a pokud ti z kontrolního teče olej je ho tam dost. zajímavý bylo že mě při výměně tekl i z nalívacího. mám dojem že nějaký snaživý blb to tam nalil dírou od šaltrpáky... a to až po vrch.. :roll:

Napsal: pát srp 24, 2007 08:57
od Wolf
utia píše:Mam dotaz z trochu jineho soudku - jak casto kontrolujete olej v prevodovce? Vim ze tam ma byt hladina po zavit horniho sroubu, ale mam pocit ze mi trochu "tece" jenze bez merky nedokazu posoudit kolik ho tam jeste je... Snazim se obcas dolevat ale tezko rict kolik si to vzalo - hodne skape vedle dost blbe se doplnuje tim uzkym otvorem :x
Ja kontroluji kazdych 5 tisic, ale podle manualu staci po 10 tisicich. Obvykle se to u mne omezi na to, ze povolim sroub a protoze olej vyteka, hned ho zasroubuji. Pokud nevyteka, muzes do prevodovky strcit prst, ale hrozi nebezpeci, ze ho uz nevytahnes :D . A tak je vhodnejsi natahnout olej do spricky, nastrcit ji co nejdale do prevodovky a pomalu olej vytlacovat, az zacne tect. Pokud nemas moznost pouzit spricku, kup si v lekarne Janetu, ktera Ti s nastavenou silonovou hadickou poslouzi stejne dobre. Nektere oleje (napr. zminovany Shell) maji vytahovaci trubicku, ktera usnadni plneni bez dalsich pomucek. W.

Napsal: pát srp 24, 2007 12:50
od Křečík Barbuška
Patrac píše:... u 07 a spol je nalívací otvor z jedné strany a z druhé kontrolní.
Jsi si jistý? Mám za to, že nalévací otvor je zároveň otvorem kontrolním.

Napsal: pát srp 24, 2007 12:56
od Majo
jj nalievaci = kontrolny

a ten snazivy blb som asi ja :D
ale nenaleviam za po vrch ale presne 1,5litra!

Napsal: pát srp 24, 2007 13:33
od Patrac
Majo píše:jj nalievaci = kontrolny

a ten snazivy blb som asi ja :D
ale nenaleviam za po vrch ale presne 1,5litra!
Ty jo dal bych krk na to že mám šrouby z obou stran a jeden je asi o1cm níž,
:oops:

[ Komentář přidal: Luděk Musil: pá srpen 24, 2007 15:42 ]
Hmmmm .... tak se rozluč a pujdeme pa pa :D :D :D

Napsal: pát srp 24, 2007 13:57
od Maysner
Patrac píše:
Majo píše:jj nalievaci = kontrolny

a ten snazivy blb som asi ja :D
ale nenaleviam za po vrch ale presne 1,5litra!
Ty jo dal bych krk na to že mám šrouby z obou stran a jeden je asi o1cm níž,
:oops:

[ Komentář přidal: Luděk Musil: pá srpen 24, 2007 15:42 ]
Hmmmm .... tak se rozluč a pujdeme pa pa :D :D :D
je to tam. k tomu vejs sem se imbusem nedostal tak sem to lil tim co je niz :P

Napsal: pát srp 24, 2007 14:34
od Majo
to na imbus nevykrucat! To je pouze akysi montazny otvor v odliatku a ak na to pojdete imbusom s najvacsou pravdepodobnostou to doku...te

Napsal: pát srp 24, 2007 15:25
od Marek
Majo píše:to na imbus nevykrucat! To je pouze akysi montazny otvor v odliatku a ak na to pojdete imbusom s najvacsou pravdepodobnostou to doku...te
Přesně tak - ta zátka na velký imbus (z pravé strany převodovky) je na všech převodovkách a nemá s plněním oleje nic společného.
Na levé straně je zátka, která je jak plnicí tak kontrolní.

Napsal: pát srp 24, 2007 15:41
od Štěpán
to Marek: Těmi novějšími motory jsem myslel právě od VW, BMW a podobně!!!

Marku pracují ve škodovce v oddělení "Plánování výroby převodovek" a mezi mojí činnost patři i technologie obrábění ( mým dílem v koncernový převodovce MQ 200 je pastorek a do budoucna mám převzít celej stálej záběr ) Kolegove od motorů jsou u nás na patře o kancl vedle, takže mám možnost se jích na něco ohledně výroby motorů zeptat. A zatím, co jsem zjistil, tak ty motory po stránce vůlí v ložiskách a mezi pístem a válcem a podobně nejsou zas až tak o moc menší. Souhlasím s tebou, že motory jsou modernější, že mají řízene zapalování a vstřikování, ale nemyslim si, že na výměnným intervalu toho, či onoho oleje má ještě něco jiného vliv, než výše zmíněne skutečnosti o elekt.řízení motorů! Osobně si myslim, že značnej vliv na dobu použiti oleje má především jeho kvalita a technologie, při které byl vyroben. Sám se tu zmiňuješ, že motor je konstrukčně 40let starej, ale právě tohle je jeden z důvodu, proč výrobce stanovil výměnej interval na 10 000 km. V tý době byli přece taky jiné a méně kvalitní oleje, které už dnes lze považovat za ( s prominutím ) hov*o

A další skutečnost! Nevěřili byste, jak moc je 1,9TDi od VW podobný konstrukčně motoru do samary! Akorát, že má navíc ještě chlazení písty olejem z trysek v bloku! Jinak je to na 85% dvojče.

Napsal: ned srp 26, 2007 21:29
od Marek
Výměnný interval motorového oleje určuje výrobce motoru na základě technologického provedení agregátu. Kvalita oleje ("vyšší" kvalita) na výměnný interval nemá vliv. Toto, je dáno - platí to bezvýhradně a bez výjimky naprosto vždy, u všech motorů na světě.

Tedy pokud do motoru LADA dáš super hyper speciál maximálně nejkvalitnější olej na světě, po ujetí 10.000 km nebo po jednom roce je znehodnocený úplně stejně jako například Super Mogul za šest pětek.

Napsal: ned srp 26, 2007 21:44
od Marek
Pro všechny uživatele diskusního fóra LADAklubu:

Byl jsem požádán členy vedení LADAklubu o.s., abych vypracoval rozsáhlejší a podrobnější článek týkající se problematiky motorových (a jiných) olejů a jejich použití v motorech LADA.
Autor této myšlenky se domnívá, že je vhodné, aby zde na fóru byl k dispozici materiál, který o této problematice hovoří jednoznačně, jasně, logicky, avšak jednoduše - aby jej pochopili všichni, kteří jej pochopit potřebují, a to i v případě, že jsou v této oblasti třeba úplnými laiky. Aby nadále měli v této věci všichni jasno a nemusely zde vznikat stále nové a tudíž stejné a opakující se diskuse, v nichž se bohužel (většinou ne vědomně) často vyskytují polopravdy, mýty, lži, omyly a mystifikace.
Této myšlence, která vznikla v hlavách "našich nejvyšších a nejpomazanějších", jsem velice nakloněn a domnívám se, že je to nápad velmi dobrý a správný.

Proto bych rád zde veřejně prohlásil, že je mi ctí tuto věc pro Vás napsat a vážím si toho, že jsem byl v této věci osloven právě já.
Děkuji vedení LADAklubu za důvěru a slibuji, že tento článek (který už se rodí a již dnes má devět stran.......) bude zde na fóru k dispozici volně k nahlédnutí v nejbližších dnech.
K takovému zpracování potřebuji čas, abych obsáhl pokud možno vše potřebné a týkající se nejen motorů LADA a všeho olejem zamaštěného kolem této značky, ale i mnoha věcí platných obecně. Takže prosím o strpení - děkuji..... :) :) :)

Napsal: stř srp 29, 2007 00:07
od janci
Tu Štepan G.

Bavil som sa s bratrancom,ze ci by som mohol použiť v mojom motori(od VW) olej ktory ma vymenny interval 30 000km. povedal,ze nie.Bo na to nie je ten motor stavany(bolo tam viacero argumentov prečo.nepamatam si to už presne,a nechcem trepat blbosti)

takze myslim,si ze,ten interval nezalezi cisto len na oleji.

Btw.ked moj motor 1200 na lade bol konstrouvany na papiery (este viac menej u fiatu), tak samozrejme oleje boli niekde v plienkach oproti dnešku.

celkom zaujimave info na Oleje