Olej

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Michal Pokorný
Příspěvky: 3822
Registrován: ned led 28, 2007 20:53

Příspěvek od Michal Pokorný »

To je zvláštní, u nás taková akce byla v Intersparu ,ale cena byla 149,-Kč (4 l balení). Koupil jsem tedy 4 ks a 3 už jsem prodal dál, jeden se mi tu ještě válí. MOGUL GX FE PRO 10W-40, API SL/CF. Ale už je to nějaký čas - datum plnění má napsáno : 13/12.06

Do mého VAZidla používám jeho obyčejnějšího kolegu MOGUL FORTE GX PRO 15W-40 API SL/CF ale na ten nikdy akce nebyla :cry: A ani jsem ho nikde v obchoďáku neviděl, ten kupuju u nás v "mototechně"
VAZ 2101, VAZ 2104, Škoda Fabia 1,4 16V
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
Uživatelský avatar
utia
Příspěvky: 405
Registrován: úte pro 13, 2005 14:57
Bydliště: Praha

Příspěvek od utia »

Mam dotaz z trochu jineho soudku - jak casto kontrolujete olej v prevodovce? Vim ze tam ma byt hladina po zavit horniho sroubu, ale mam pocit ze mi trochu "tece" jenze bez merky nedokazu posoudit kolik ho tam jeste je... Snazim se obcas dolevat ale tezko rict kolik si to vzalo - hodne skape vedle dost blbe se doplnuje tim uzkym otvorem :x
Dva dny nato seděl Pú na své větvi,
pohupoval nohama sem a tam,
vedle něj, stály čtyři hrníčky medu...
Marek
Příspěvky: 5274
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

utia píše:Mam dotaz z trochu jineho soudku - jak casto kontrolujete olej v prevodovce? Vim ze tam ma byt hladina po zavit horniho sroubu, ale mam pocit ze mi trochu "tece" jenze bez merky nedokazu posoudit kolik ho tam jeste je... Snazim se obcas dolevat ale tezko rict kolik si to vzalo - hodne skape vedle dost blbe se doplnuje tim uzkym otvorem :x
Výrobce udává interval kontroly 10.000 km. Pokud olej někudy teče, doporučil bych především odstranit únik.
Kontrolovat samozřejmě častěji a dolévat tak dlouho, až olej poteče ven.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Patrac
Příspěvky: 3739
Registrován: stř srp 04, 2004 12:15
Bydliště: Brno - King field
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Patrac »

utia píše:Mam dotaz z trochu jineho soudku - jak casto kontrolujete olej v prevodovce? Vim ze tam ma byt hladina po zavit horniho sroubu, ale mam pocit ze mi trochu "tece" jenze bez merky nedokazu posoudit kolik ho tam jeste je... Snazim se obcas dolevat ale tezko rict kolik si to vzalo - hodne skape vedle dost blbe se doplnuje tim uzkym otvorem :x
u 07 a spol je nalívací otvor z jedné strany a z druhé kontrolní. tzna naleješ a pokud ti z kontrolního teče olej je ho tam dost. zajímavý bylo že mě při výměně tekl i z nalívacího. mám dojem že nějaký snaživý blb to tam nalil dírou od šaltrpáky... a to až po vrch.. :roll:
Lada Niva M:1/8,5
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

utia píše:Mam dotaz z trochu jineho soudku - jak casto kontrolujete olej v prevodovce? Vim ze tam ma byt hladina po zavit horniho sroubu, ale mam pocit ze mi trochu "tece" jenze bez merky nedokazu posoudit kolik ho tam jeste je... Snazim se obcas dolevat ale tezko rict kolik si to vzalo - hodne skape vedle dost blbe se doplnuje tim uzkym otvorem :x
Ja kontroluji kazdych 5 tisic, ale podle manualu staci po 10 tisicich. Obvykle se to u mne omezi na to, ze povolim sroub a protoze olej vyteka, hned ho zasroubuji. Pokud nevyteka, muzes do prevodovky strcit prst, ale hrozi nebezpeci, ze ho uz nevytahnes :D . A tak je vhodnejsi natahnout olej do spricky, nastrcit ji co nejdale do prevodovky a pomalu olej vytlacovat, az zacne tect. Pokud nemas moznost pouzit spricku, kup si v lekarne Janetu, ktera Ti s nastavenou silonovou hadickou poslouzi stejne dobre. Nektere oleje (napr. zminovany Shell) maji vytahovaci trubicku, ktera usnadni plneni bez dalsich pomucek. W.
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11033
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Patrac píše:... u 07 a spol je nalívací otvor z jedné strany a z druhé kontrolní.
Jsi si jistý? Mám za to, že nalévací otvor je zároveň otvorem kontrolním.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo »

jj nalievaci = kontrolny

a ten snazivy blb som asi ja :D
ale nenaleviam za po vrch ale presne 1,5litra!
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Patrac
Příspěvky: 3739
Registrován: stř srp 04, 2004 12:15
Bydliště: Brno - King field
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Patrac »

Majo píše:jj nalievaci = kontrolny

a ten snazivy blb som asi ja :D
ale nenaleviam za po vrch ale presne 1,5litra!
Ty jo dal bych krk na to že mám šrouby z obou stran a jeden je asi o1cm níž,
:oops:

[ Komentář přidal: Luděk Musil: pá srpen 24, 2007 15:42 ]
Hmmmm .... tak se rozluč a pujdeme pa pa :D :D :D
Lada Niva M:1/8,5
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
Maysner
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvek od Maysner »

Patrac píše:
Majo píše:jj nalievaci = kontrolny

a ten snazivy blb som asi ja :D
ale nenaleviam za po vrch ale presne 1,5litra!
Ty jo dal bych krk na to že mám šrouby z obou stran a jeden je asi o1cm níž,
:oops:

[ Komentář přidal: Luděk Musil: pá srpen 24, 2007 15:42 ]
Hmmmm .... tak se rozluč a pujdeme pa pa :D :D :D
je to tam. k tomu vejs sem se imbusem nedostal tak sem to lil tim co je niz :P
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo »

to na imbus nevykrucat! To je pouze akysi montazny otvor v odliatku a ak na to pojdete imbusom s najvacsou pravdepodobnostou to doku...te
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Marek
Příspěvky: 5274
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Majo píše:to na imbus nevykrucat! To je pouze akysi montazny otvor v odliatku a ak na to pojdete imbusom s najvacsou pravdepodobnostou to doku...te
Přesně tak - ta zátka na velký imbus (z pravé strany převodovky) je na všech převodovkách a nemá s plněním oleje nic společného.
Na levé straně je zátka, která je jak plnicí tak kontrolní.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Štěpán

Příspěvek od Štěpán »

to Marek: Těmi novějšími motory jsem myslel právě od VW, BMW a podobně!!!

Marku pracují ve škodovce v oddělení "Plánování výroby převodovek" a mezi mojí činnost patři i technologie obrábění ( mým dílem v koncernový převodovce MQ 200 je pastorek a do budoucna mám převzít celej stálej záběr ) Kolegove od motorů jsou u nás na patře o kancl vedle, takže mám možnost se jích na něco ohledně výroby motorů zeptat. A zatím, co jsem zjistil, tak ty motory po stránce vůlí v ložiskách a mezi pístem a válcem a podobně nejsou zas až tak o moc menší. Souhlasím s tebou, že motory jsou modernější, že mají řízene zapalování a vstřikování, ale nemyslim si, že na výměnným intervalu toho, či onoho oleje má ještě něco jiného vliv, než výše zmíněne skutečnosti o elekt.řízení motorů! Osobně si myslim, že značnej vliv na dobu použiti oleje má především jeho kvalita a technologie, při které byl vyroben. Sám se tu zmiňuješ, že motor je konstrukčně 40let starej, ale právě tohle je jeden z důvodu, proč výrobce stanovil výměnej interval na 10 000 km. V tý době byli přece taky jiné a méně kvalitní oleje, které už dnes lze považovat za ( s prominutím ) hov*o

A další skutečnost! Nevěřili byste, jak moc je 1,9TDi od VW podobný konstrukčně motoru do samary! Akorát, že má navíc ještě chlazení písty olejem z trysek v bloku! Jinak je to na 85% dvojče.
Naposledy upravil(a) Štěpán dne pon srp 27, 2007 16:56, celkem upraveno 1 x.
Marek
Příspěvky: 5274
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Výměnný interval motorového oleje určuje výrobce motoru na základě technologického provedení agregátu. Kvalita oleje ("vyšší" kvalita) na výměnný interval nemá vliv. Toto, je dáno - platí to bezvýhradně a bez výjimky naprosto vždy, u všech motorů na světě.

Tedy pokud do motoru LADA dáš super hyper speciál maximálně nejkvalitnější olej na světě, po ujetí 10.000 km nebo po jednom roce je znehodnocený úplně stejně jako například Super Mogul za šest pětek.
Naposledy upravil(a) Marek dne pon srp 27, 2007 16:55, celkem upraveno 5 x.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
Příspěvky: 5274
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Pro všechny uživatele diskusního fóra LADAklubu:

Byl jsem požádán členy vedení LADAklubu o.s., abych vypracoval rozsáhlejší a podrobnější článek týkající se problematiky motorových (a jiných) olejů a jejich použití v motorech LADA.
Autor této myšlenky se domnívá, že je vhodné, aby zde na fóru byl k dispozici materiál, který o této problematice hovoří jednoznačně, jasně, logicky, avšak jednoduše - aby jej pochopili všichni, kteří jej pochopit potřebují, a to i v případě, že jsou v této oblasti třeba úplnými laiky. Aby nadále měli v této věci všichni jasno a nemusely zde vznikat stále nové a tudíž stejné a opakující se diskuse, v nichž se bohužel (většinou ne vědomně) často vyskytují polopravdy, mýty, lži, omyly a mystifikace.
Této myšlence, která vznikla v hlavách "našich nejvyšších a nejpomazanějších", jsem velice nakloněn a domnívám se, že je to nápad velmi dobrý a správný.

Proto bych rád zde veřejně prohlásil, že je mi ctí tuto věc pro Vás napsat a vážím si toho, že jsem byl v této věci osloven právě já.
Děkuji vedení LADAklubu za důvěru a slibuji, že tento článek (který už se rodí a již dnes má devět stran.......) bude zde na fóru k dispozici volně k nahlédnutí v nejbližších dnech.
K takovému zpracování potřebuji čas, abych obsáhl pokud možno vše potřebné a týkající se nejen motorů LADA a všeho olejem zamaštěného kolem této značky, ale i mnoha věcí platných obecně. Takže prosím o strpení - děkuji..... :) :) :)
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
janci
Příspěvky: 237
Registrován: stř úno 07, 2007 18:46
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od janci »

Tu Štepan G.

Bavil som sa s bratrancom,ze ci by som mohol použiť v mojom motori(od VW) olej ktory ma vymenny interval 30 000km. povedal,ze nie.Bo na to nie je ten motor stavany(bolo tam viacero argumentov prečo.nepamatam si to už presne,a nechcem trepat blbosti)

takze myslim,si ze,ten interval nezalezi cisto len na oleji.

Btw.ked moj motor 1200 na lade bol konstrouvany na papiery (este viac menej u fiatu), tak samozrejme oleje boli niekde v plienkach oproti dnešku.

celkom zaujimave info na Oleje
VAZ 2102 r.v. 1977 Kombik oslavuje 30r 160 000km origo
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“