Stránka 8 z 17
Re: Vašátorova Vesta 1.8 SW Cross
Napsal: sob pro 26, 2020 20:22
od Křečík Barbuška
A jen tak pro zajimavost barva vypusteneho oleje? Jemna cern? Syta cern? Velmi syta cern? Mazut? Nebo snad medova?
Re: Vašátorova Vesta 1.8 SW Cross
Napsal: sob pro 26, 2020 21:42
od Vašátor
Čisté to nebylo, čekal bych to lepší, jde vidět že je motor v zabehu a továrně se tomu nepovenovali.
Barva ... jak to popsat, špinavého nového oleje. Černý nebyl, spíš hnedo medovy (medovou beru barvu nového, med luční).
Re: Vašátorova Vesta 1.8 SW Cross
Napsal: sob pro 26, 2020 22:32
od Křečík Barbuška
Zajimave, ja vylevam sytou, az velmi sytou cern po 6-7 tis. . Jezdim teda zejmena kratke streky.
Re: Vašátorova Vesta 1.8 SW Cross
Napsal: sob pro 26, 2020 23:51
od Jan Vaníček
Ty žárovky mě taky lákají. Někdy je vyzkouším, snad se mi nebude dělat špatně jako u LED/Xenonů. Ale to až bude Superb můj a ne eráru
. Včera večer jsme se vraceli od příbuzných a za celou cestu jsem dálkové zapnul asi jen 2-3x na ca 30km trase. Je strašně malý rozdíl mezi tlumenými a dálkovými. Ne, jako když u 06 zapnu dálkové
. Jak mám verzi, kde jsou halogeny, tak na krajích mají velké pozičky/denní svícení. Občas na mě někdo blikne, že si myslí, že svítím mlhovkama, protože seřízení je OK (nechal jsem po prvním podzimu přezkoušet). Honza
Re: Vašátorova Vesta 1.8 SW Cross
Napsal: pát led 29, 2021 19:24
od Vašátor
Tak už i já jsem šel do plynu. Prvotní plán byl najet s vozem 10.000km a následně šupnout LPG. Díky covidu mi to o 1.000km nevyšlo a na montáž jel až při nájezdu 11.000km
.
Vzhledem k tomu, že velmi často vidím jak se dá montáž LPG doprasit, jsem firmu na montáž vybíral opravdu dlouho. Nakonec jsem dal na doporučení jak firmy, tak následně i systému. Volil jsem systém Landi Renzo s EOBD, včetně elektronického přímazu zubovým čerpadlem, které maže i samotné plynové vstřikovače. K tomu všemu jsem si vymyslel jednu záludnost. Po montáži filtrboxu z Vesty Sport, jsem demontoval originální filtrbox. Co s ním taky, že. A bylo tam takové pěkné prázdné místo ... tak jsem si tam vyrobil nerezovou poličku
a následně trval na montáži všech LPG komponent na toto místo. Musím říct, že jak jsem si to představoval, tak to v podstatě i dopadlo. Jasně, jsem děsnej detailista, takže některé věci bych dělal trošku jinak, ale jsem spokojen. Je to přehledné, na jednom místě, supr.
Co se týče provozu, zatím si zvykám. Motor se chová trošku jinak, než na benzín. Fajn je, že se do LPG přepne motor už ve 30°C , což je v zimě tak akorát na nastartování a ometení sněhu z auta. Při 60°C už to rovnou startuje na LPG
A ještě taková perlička z tankování LPG. Pánovi na čerpačce jsem řekl, že chci natankovat co se vejde. LPG jsem před tím vyždímal co to šlo. Nádrž LPG má 45l, dle recenzí lze natankovat tak 39l. No, u 39ti litrů začal drnčet ventil v nádrži a pán tlačil LPG dál do nádrže. U 42l jsem trošku znervozněl. U 43l jsem mu říkal, že ta nádrž má jen 45l a že už by to jako mohlo stačit. Na to pumpař odvětil, že dokud to jde, tak to jde, že se nic nemůže stát. Nakonec se počítadlo zastavilo na 46l
Re: Vašátorova Vesta 1.8 SW Cross
Napsal: pát led 29, 2021 20:01
od valda1971
Vašku máš to pěkné
No aby ne - že ?
Re: Vašátorova Vesta 1.8 SW Cross
Napsal: pát led 29, 2021 20:23
od Dusan
Jak z tovarne
Re: Vašátorova Vesta 1.8 SW Cross
Napsal: pát led 29, 2021 22:31
od Křečík Barbuška
No to tankovani pres drncici ventil tu zaprisahly plynar Sasa kdysi silne nedoporucoval. Nevim, ale kdyz jsem braval plyn do sedmy tak jsem obsluze vzdy kazal pri zavrceni vypnout.
Re: Vašátorova Vesta 1.8 SW Cross
Napsal: pát led 29, 2021 23:24
od Saša
Při "drnčení" (totožnost s rázy ve vodovodním potrubí (drnčící kohoutek) nebo pumpáž proudového motoru a v elektronice PSV) je na škodu a může zavinit závadu nebo i vážné poškození potrubí nebo ventilu .
Ovšem daleko nebezpečnější je naplnění nádrže na 100% objemu . V této situaci znamená každé zvýšení teploty o 1°C zvýšení tlaku v nádrži o 1Bar!!!
Tankovací stojan tam "narve" 10-15Bar dle seřízení , poté vypne . Pojistný ventil na nádrži je nastaven na 23-25Bar . Čili stačí natankovat v zimně "plnou" dát auto do teplé garáže a na neštěstí je zaděláno . Viz mého známého HASIČE! kterému takhle shořelo auto i dům . Vše fungovalo jak mělo , pojistný ventil na LPG nádrži i zapalování plynového kotle .
Před povolením pojistného ventilu dojde k destrukci plováku který sníží tlak v nádrži , ale pokud je nádrž většího objemu k povolení pojišťáku nakonec dojde .
Re: Vašátorova Vesta 1.8 SW Cross
Napsal: sob led 30, 2021 18:02
od Tommel
No hezké místo na ten plyn
Re: Vašátorova Vesta 1.8 SW Cross
Napsal: ned led 31, 2021 09:44
od Liftback
Radosť pozerať, to sa bude na zrazoch skúmať čo a ako, už aby to v lete ten blázinec vypustili, no pekné to máš, a plniaci uzáver sa ti zmestil vedľa klasického?
Re: Vašátorova Vesta 1.8 SW Cross
Napsal: ned led 31, 2021 10:18
od Vašátor
Ano, plnící uzávěr pod deklem benzínového
.
Re: Vašátorova Vesta 1.8 SW Cross
Napsal: ned led 31, 2021 12:39
od FOMA
Velice pěkná práce, ta "lochna" po demontáži původního filtrboxu si o osazení LPG komponentů přímo říká
Re: Vašátorova Vesta 1.8 SW Cross
Napsal: ned led 31, 2021 21:57
od Duko
S tým plnením nad 80% treba byť obozretny. Je fakt, že keď tankuješ tesne pred odparkovanim je tam vyšší tlak a ten rozťahuje membrany na nejakom ventile. Tiež som to robieval až mi auto po pridaní plynu teda väčšom odbere začalo prepinať na benzín. Servis nastavil správny tlak za pár minut, ale odvtedy tankujem úplne plnú len na medzilahlej pumpe keď viem, že tých 6-8l miniem.
Re: Vašátorova Vesta 1.8 SW Cross
Napsal: pon úno 01, 2021 09:28
od Luděk Musil
Viděl jsem to umístění plynu na vlastní augle a závidím.
Ač mám to samý a od toho samýho montážníka tak to tak hezký není.
I když krása nemá na funkci vliv
. L.