Stránka 8 z 19

Re: Niva Mara

Napsal: sob pro 29, 2018 19:55
od Ondra1,7mpi
Tak alespoň někdo něco dělá, nějak to tu zamrzlo... :lol: mě už se třesou ruce, až mi přijdou díly na tu totální generálku... Sice zima ale moře času...

Re: Niva Mara

Napsal: úte led 01, 2019 14:43
od Jarda_NIVA1.7
2 Ondra1,7mpi:
v diferaku bych se nebal, kdyz tam das, co tam ma byt... horsi prevodovka, parkrat jsem vymenit letitej olej (dal jsem spravnou specifikaci) a prestalo to synchronizovat - stalo se mi to ve felde, v rapidu, v nive a i v octe mam horsi trojku (origo olej za 3tis.kc - dozivotni pry, vymenil jsem ho po 155tis.km), ale tam to je divne, skrtne si, jen kdyz radim nahoru, pri podrazovani nic a tam by to prave delat melo, niva si to opravila sama :), felda trochu zlobi a rapid nove synchrony a spis pri trojce je citit takove zadrhnuti, ale neskrtne si

Re: Niva Mara

Napsal: úte led 01, 2019 17:06
od Mara
V prevodovce jsem olej nechal stejny a zatim vidim jen zlepseni. Motor uz z vyfuku kuři lpgecko jak lanča, takze spokojenost, ze jsem nemusel nic rozebirat a řešit pistni kroužky. Difu a radici skřin uz na tom ma kolem 300km ruzneho terenu a auto je o dost tissi, lehceji jede a kvalty tam jdou i za studena lehceji. Jasne, muze byt na hodnoceni porad brzo, ale i tak referuju nove poznatky :) na silvestra jsem si s Laděnou přiťuknul o hráň dříví, kdyz se v pulmetru snehu bokem sunula svahem dolu na hrebenu nekde v osadě. Jeste ze zbylo nějake te zelene barvy v plechovce :D

Re: Niva Mara

Napsal: stř led 02, 2019 02:12
od Jarda_NIVA1.7
ve vsech prevodech by se mel menit po 30tis.km a v torsenu po 10tis.km, no v prevodovce se mi nejvic osvedcil Castrol Syntrans transaxle 75W90 GL4+ a ten myslim se tam muze bez obav nechat klidne 50tis.km, mam ho i v pridavce, kde to je asi zbytecne, mel by zvladnout i hypoidni prevod, ale diferaku radeji davam GL5, v torsenu mam Castrol 75W140 limited slip GL5, ted na nem mam asi 8 tis.km, minulej jsem tam nechal skoro 20tis.km, no a nevim co do predniho difu, uz bych tam mel vymenit, mam tam 85W140 mogul GL5 a v zime je ten olej spis jak vazelina, dal bych nejradeji 75W140 GL5, ale nevim jakou znacku a dat tam ten torsenovej je asi blbost, ikdyz pisi ze je pouzitelnej i do otevrenyho difu

Re: Niva Mara

Napsal: stř led 02, 2019 08:57
od Ondra1,7mpi
No a já vždycky dojdu s dvěma 5l kanystry k soukromýmu zemědělci, co má nový velký traktory, ať mi tam dá gl4 a gl5 a víc neřeším :mrgreen: je to sudovej, kvalitní a 10l za 900kč... Myslím že poslední do difu tam měl taky 140 a byl dost hustej... 10 000km je podle mě zbytečně málo... Když v tom není voda...

Re: Niva Mara

Napsal: stř led 30, 2019 17:39
od Mara
Rad bych prodlozil dlouhe kosti treba o 5cm, ale nevim jestli kolo nesmechtne do zadni strany blatniku, ta svisla strana si tu napravu pritahne ku predku auta tak tam by to prodlouzeni vyhovovalo, ale ta zanorena to taky zase posune, kdyz bude delsi.

/////

Ondra: no mi to nejak neskrta, tak bych to nejak neresil, ale rad bych dostal zadni dif vice do vodorovna. Jaka verze upravy je idealni nevim. Ty lemy me taky cekaji, ale driv potrebuju prevodovku vymenit, 4 kval razem nechyta, to by co jsem cetl tak by to mohlo byt jen o nejake podlozce hlavni hridele. Ty jsi to taky mel na opravu, vis co s tim 4. bylo?

Re: Niva Mara

Napsal: stř led 30, 2019 18:22
od Ondra1,7mpi
Já bych tu dlouhou neprodlužoval, mě to 215/75/15 škrtá lemy, když bych prodloužil dlouhou, musel bych prodloužit i podběhy... I když teď budu mít ty lemy větší i širší, tak kosti nechám... Jen tu krátkou udělám štelovací...

Re: Niva Mara

Napsal: stř led 30, 2019 20:33
od Ondra1,7mpi
Nevím jestli máš už ty delší pružiny... aby ti nezlobili křížky když to dáš do roviny... Jedinej kdo zkracoval ty horní kosti byl Majo, a ten měl nějakej spešl kardan, asi dvoukloubovej... Jinak jsem se s tim nesetkal.
Pokud vyskakuje 4 je to nejspíš axiální vůli vstupní hřídele, prý to řeší nějaký kroužek... Ale neřešil jsem to, mám převodovky do zásoby... Ty vyskakující jsem po 500kč prodal na díly...

Re: Niva Mara

Napsal: stř led 30, 2019 21:01
od Mara
Spravne by mel byt dif a pridavka vodorovne, ale tak citlive to asi nebude, kdyz pridavka je pohybliva. To zkraceni hornich kratkych kosti by to taky řešilo, prodlouzeni dlouhych by asi prestalo vychazet do tech podbehu. Do prevodovky uz jsem se dival a na obrazku to vypada děsivěji nez ve skutecnosti, takze uz zacnu mit snahu nejake nahradni regenerovat, zvlast jestli jde jen o nejakou podlozku. Nepsal nekde nekdo, ze daval nejake podlozky do prevodovky 2 pro jistotu? :mrgreen:

Re: Niva Mara

Napsal: stř led 30, 2019 21:23
od Jarda_NIVA1.7
2 Ondra1,7mpi:
od doby, co mam ty pruziny dlouhe od Tebe, tak mi to dela jednu vec, ktera se mi moc nelibi... kdyz jedu treba pres 100kmh a prudce uberu, tak ze stredu auta se ozve takove nepekne kovove bouchnuti, mam strach, aby se treba pridavka neotevrela, kdyz to trochu nalozim nebo i kdyz vezmu plnou nadrz LPG, tak to neudela, kardan vule nema, ale jestli to vykrizeni uz neni moc, spis neco je na vystupu z pridavky na kardan citit - hrk, kdyz za to vemu

Re: Niva Mara

Napsal: čtv led 31, 2019 08:39
od Ondra1,7mpi
Mara má jen 55, Jardo ty máš 57cm, já jsem s těmi 57 cm neměl problém, ale o 1cm jsem prodloužil krátké kosti, byl tam nějaký lepší mohutnejsi kardan a nic to nedělalo. To co Jardo popisuješ možná bude přílišné zalomení kardanů, koukal jsi na jeho klouby? Jestli ti to v tom neškrtá?... Kdybys mel vysipany ložisko na výstupu tak bys to poznal...
Jo myslím že ty podložky psali 2ks... Ale nikdy jsem to nerozebíral... Takže ani nevím jak vypadají...

Re: Niva Mara

Napsal: stř úno 06, 2019 15:50
od Mara
Asi zkusim udelat nejakou stolni testovačku na prevodovky. Po celodenni praci s vymenou jsem tam dal misto puvodni s nefunkcni 4kou jinou s pro zmenu nefunkcni 4kou :D no marne. Nema nekdo zkusenosti s takovym testrem? Asi bych to videl na el motor a spojkovdou lamelu nebo neco. A na konec hridele neco jako lehci zatez.. 1 prevodovka fungovala skvele (cca +100tis koupeno starsi s peknym olejem) a 4ka odesla z kvaltu na kvalt, zadne varovani. Jeji hlavni osa ma totalni vuli, takze to tipuju na loziska a jinak na zbyle rychlosti jela normalne. 2. prevodovka ma hlavni osu uplne bez vule a 4ku mi to vrati trochu pozvolneji. Tu tipuju na vidlicku, ale zkusenosti s tim nemam. Nekolik prevodovek se teda budu muset pokusit privezt k funkci, shanet jinou asi nema smysl.

/////

Ondra: no jasne, ze nejsem prvni, co to ma na 2x (doufam, ze na 2x:)) jedna Niva zpozakopce na tom byla taky takhle. Ale zjistil jsem, ze vyfuk nemusim sundavat, jen jej nechavam zpusteny na konci zavitů u motoru a prevodovka jde vytahnout. Jen musim povolit i tyč stabiku s tim difem a dif zustane viset na prednich uchytech. Pri dalsi vymene asi zkusim prizvednout motor a pretesnit vanu, kdyz uz to bude bez prevodovky. Hlavne ale nejakou dat dohromady.

Re: Niva Mara

Napsal: stř úno 06, 2019 16:24
od Ondra1,7mpi
Jo to znám, já to absolvoval minulou zimu... Taky 2x výměna...

Re: Niva Mara

Napsal: čtv úno 07, 2019 16:14
od Mara
Zda se mi, ze neni 5ti kvalt jako 5ti kvalt. Ta predchozi prevodovka uhanela kolem 50km/h na 3ku uz docela ve velkych otackach. Ta co mam na aute ted si jeste kolem 60km/h s 3kou poradi docela přijatelně. No v Nive mi to je docela fuk, co tam zrovna za prevodovku je, jen kdyz ale facha na vsechny kvalty :) I tak by me ale zajimalo, ktere auta ty prevodovky odlisuji.

Re: Niva Mara

Napsal: čtv úno 07, 2019 21:03
od Cory
5q su 2 typy. Klasicky, ako napriklad v 2107 a potom kratky, urceny primarne pre Chevy Nivu 2123. Ten kratky ma prve 3 prevody rovnake s 2101.