Stránka 8 z 42

Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu v roce 2016

Napsal: pon bře 07, 2016 14:50
od jacek
DJW píše:
jacek píše:Možná má fishbone pravdu s tou Dacií, resp.Renaultem za ní. Dnešní zpráva: http://zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-e ... ni-1277286.
Ad odstúpenie Anderssona - tiež sa mi to nejak nezdá - vyzeral to byť workoholik a rozumný manažér. A robí Dacia nejaké konkrétne kroky z obáv z Lady? Nič som nepostrehol.
Dacia sama asi těžko, když patří Renaultu :) Proto jsem taky psal >Dacií, resp.Renaultem za ní<. A Renault coby jeden z vlastníků Lady už na to páky má docela silné - viz právě dění okolo Bo Anderssona. J.

Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu v roce 2016

Napsal: pon bře 07, 2016 16:49
od Vašátor
Ono to také může být celé úplně jinak. Bo Andersson dokázal rozjet výrobu dvou nových modelů, provedl restrukturalizaci firmy, dokázal snížit náklady na výrobu ... a nyní díky tomuto dostal nabídku od jiné, věhlasnější automobilky, za jiné peníze. Do karet hráčů nevidíme a v Rusku tam většinou nevidí ani novináři.

Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu v roce 2016

Napsal: pon bře 07, 2016 17:08
od Cory
Kazdopadne svoju pracu spravil. Ono kazda zmena niecoho, a ktomu este taka radikalna, ktoru zaviedol Bo, nieco stoji. Cim viac radikalnejsia, tym viac väčšie straty a niekde sa to odzrkadlit musi. No cim radikalnejsia, tym skor zacne prinasat ovocie. A celkom si viem predstavit, ako sa Bo citi. Vidi, ze viac financii nedostane a tym padom to pre neho nema zmysel. Alebo mu niekto ponukol lepsi flek, kde moze zasa pomenit vsetko od zakladov. Alebo ktovie...

Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu v roce 2016

Napsal: stř bře 09, 2016 06:15
od fishbone.v
DJW píše:Zamyslenie sa nad nákladmi seriózneho importu a predaja automobilov v SR:

Importér:
Prvá investícia: 260.000€ / 7.000.000 CZK
Skladové zásoby vozidiel a ND: 520.000€ / 14.000.000 CZK
Mesačné náklady vrátane promoakcii: 8500€ / 250.000 CZK
Suma potrebná pre prvý rok: 880.000€ / 24.000.000 CZK
Posli tu excel tabulku :-) Vedel by som zaistit aj priestory, salon, sklad atd.

Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu v roce 2016

Napsal: čtv bře 10, 2016 20:50
od zelvotron
Jakpak to teď asi dopadne s těma "českejma spojkama"

http://euro.e15.cz/archiv/ruska-automob ... dy-1233240
České spojky

Andersson na tuhle těžkou ruskou fušku není sám. Přizval si na ni mimo jiné několik českých manažerů. Dva z nich jsou dokonce viceprezidenty firmy – Kateřina Matušková má na starost komunikaci a Petr Linhart dodavatelský řetězec.

„Vynesli jsme odsud celou sovětskou historii,“ říká Linhart, na pohled bodrý český manažer devadesátkového sřihu s cigaretou na rtu a vlasy nagelovanými dozadu, když nás provádí po továrně v Iževsku. Ukazuje nám obrovská sklepení, která byla ještě před pár týdny plná šrotu.

A také obří vertikální skladiště, kde jsou dosud dřevěné bedny s původními díly žigulíků z 80. let minulého století. „Možná by se z toho dala složit celá auta,“ směje se Linhart. Transformace, která v české Škodovce proběhla pod taktovkou Volkswagenu v 90. letech, sem zkrátka přichází s dvacetiletým zpožděním. Více na: http://euro.e15.cz/archiv/ruska-automob ... n=copylink

Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu v roce 2016

Napsal: pát bře 11, 2016 11:03
od fishbone.v
Podle tohoto clanku je celkem zajimavy videt jak dobre si planuju jednotlive vyrobni casy modelovych novinek.

http://www.kolesa.ru/news/novye-lada-po ... 2015-06-29

Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu v roce 2016

Napsal: pát bře 11, 2016 15:18
od Křečík Barbuška
Dokud se tam neobjeví chlíveček s VAZ 2107 tak nehraju :-P .

Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu v roce 2016

Napsal: sob bře 12, 2016 22:52
od Hurikán
No tady to ale vypadá. :o Jak budu mít trochu času, tak zde budu muset trošku uklidit. :)

Situace s Bo Inge Anderssonem je opravdu zajímavá. Teď nemám moc času, ale připravuji k tomuto tématu obsáhlý ucelený článek. Informací již mám poměrně dost. Jen si musím udělat čas na jejich vytřídění a sepsání článku. Zatím ve stručnosti aspoň pár dalších drobných novinek.

Taxislužba Uber zařazuje Ladu Vestu do svého parku

Lada Vesta se stala prvním modelem nejen Lady, ale i jakékoliv "nezápadní" značky, který byl schválen k provozu u taxislužby Uber. Tato celosvětová síť zatím dovolovala pod svou značkou provoz jen vybraných zahraničních značek a modelů. Nyní schválila a zařadila na seznam vyhovujích vozidel i Ladu Vestu.

Taxivozy Vesta zahájily zkušební provoz 25.2. v Jekatěrinburgu ve speciální cenové kategorii. Nástupní poplatek do vozidla (cena za přistavení vozidla) je 50 rublů (16,- Kč) a sazba za 1km, nebo 1 minutu čekání je 6 rublů (2,- Kč)

Avtovaz rozšiřuje export do dalších zemí

Zeměmi, kam Avtovaz začíná vyvážet, resp. obnovuje své zastoupení z let minulých, jsou státy blízkého východu. Konkrétně nyní Sýrie, Libanon a Izrael. Prvními vyváženými modely jsou všechny varianty Nivy 4x4, Granta a Largus. Posléze bude nabídka rozšířena i o Vestu a Xray.

Vracíme se do Sýrie, Libanonu a Izraele. Uvědomujeme si, že to není v ideální situaci těchto zemí, ale vracíme se sem společně s Nissanem a to je velmi silný partner. První dodávky vozů z Ruska by měly dorazit zhruba v polovině března/marca. Prohlásil představitel importéra Lada/Nissan v Damašku - Rakha Trading.

Společnost Rymco dovážející do Libanonu značky Nissan a Infinity potvrdila zahájení spolupráce s Avtovazem již na konci ledna/januára. Vedoucí prodeje - Imad Nasr potvrdil, že již od února/februára prodávají modely 4x4 a Urban. Dle jeho slov Doufáme, že se nám podaří splnit podmínky VAZu a rozšířit prodej i o modely Vesta a Xray. Jsou to velmi přitažlivé automobily a já doufám, že budeme moci prodávat celou modelovou řadu Lady, prohlásil Imad Nasr.

Obrázek

Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu v roce 2016

Napsal: ned bře 13, 2016 00:49
od valda1971
Hmmm - kamsi, pro nás exotické země se vývoz rošiřuje, u nás díky zkur...é EU a dalším podnětům nedostupná značka :cry: Přímo exluzivní víc jak jakákoliv jiná...

Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu v roce 2016

Napsal: ned bře 13, 2016 10:40
od Vašátor
Nemyslím si, že by za to mohla EU. Lada splňuje Euro 6, takže v předpisech EU problém nebude. Spíš jde o prvotní investici a návratnost. Myslím, že každému je jasné, že prorazit na přesyceném západoevropském trhu bude mnohem složitější, než ve vyrabované Sýrii. Pak je také otázkou, kolik západoevropských autosalonů projevilo zájem o prodej Lady. Doufejme tedy, že se někdy dočkáme...nicméně, Maďarsko (mmj, které v EU samozřejmě je) to jistí :wink:

Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu v roce 2016

Napsal: ned bře 13, 2016 11:38
od Hurikán
Kazachstánský podnik Азия Авто připravuje rozšíření výroby

Doplňuji informace k tomuto článku o rozvíjejícím se montážním závodu v Усть-Каменогорске (Usť-Kamenogorsku).

Dle sdělení prezidenta podniku Ерика Сагымбаева (Erika Sagymbajeva) montážní závod Азия Авто (Asia Auto) v současné době intenzivně pracuje na rozšíření výroby o další modely v Kazachstánu populární značky Lada. Postupně by se zde měly vyrábět všechny modely VAZu. K prvnímu rozšíření výroby by mělo dojít již teď na jaře.

Podnik nyní vyrábí modely 4x4 a Urban. Prvními nově montovanými modely bude pětidveřová 4x4 a Priora. Jde o celkem logický krok, neboť Nivy jsou v Kazachstánu velmi žádané a pětidveřová verze se v Togliatti vyrábí na stejné lince jako Priora. Dalšími v pořadí budou modely Kalina a sedan Granta. Následovat budou modely vyráběné v Iževsku, tj. Granta liftback a sedan Vesta. Rozšíření výroby o poslední zbývající modely bude zakončeno na konci letošního roku, kdy se začně montovat Largus a Xray.

V plánu je letos v podniku Азия Авто smontovat 19.000 vozidel značky Lada. Prodeje Vesty byly v Kazachstánu zahájeny na konci prosince/decembra minulého roku. Ceny začínají na 2.650.000,- tenge = 578.000,- rublů = 185.000,- Kč.

Prezident podniku Азия Авто - Ерик Сагымбаев (Erik Sagymbajev)
Obrázek

Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu v roce 2016

Napsal: ned bře 13, 2016 12:04
od Hurikán
VAZ navyšuje výrobu nového motoru

Řeč je o novém VAZovském motoru VAZ-21179 s objemem 1,8 litru a výkonem 122 koní. Jak vám jistě neuniklo, dosud se tento motor nabízí jen v Xrayi. Pro Vestu zatím není dostupný. Hlavním důvodem byla malá kapacita výroby tohoto motoru.

Nyní dochází v motorárně k instalaci nového vybavení, což umožní zvýšit tempo výroby tohoto typu motoru na 1 kus za 8 minut. V konečném stavu má být tempo výroby 1 motor za maximálně 5 minut, což odpovídá výrobní kapacitě 60.000 motorů tohoto typu ročně. Teprve po garantovaném navýšení výroby tohoto typu motoru, se 1,8-ka objeví i pod kapotou Vesty.


Obrázek

Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu v roce 2016

Napsal: ned bře 13, 2016 13:58
od Cory
To je nejake premenlive casovanie vacky? A preco to nema to sanie s premenlivou dlzkou? Budem si musiet nastudovat podrobnosti o novych motoroch.

Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu v roce 2016

Napsal: ned bře 13, 2016 15:00
od Vašátor
Je úžasné, jak je ten blok motoru takřka stejný, jako u 2101. :D

Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu v roce 2016

Napsal: ned bře 13, 2016 23:20
od Crocodile
Víc detailů toho motoru zde... https://www.youtube.com/watch?v=QQNnpQ5JzxE


blok 1119 Kalina, takže základ Samara > systém Porsche :D a předek je ta 2101