Stránka 8 z 9
Re: Teepeho LADA NIVA
Napsal: pát zář 22, 2023 00:49
od Jarda_NIVA1.7
2 Cory:
ja nemel z nivy nikdy venku 2 veci - predni napravnice a blok motoru
https://forum.ladaklub.com/download/file.php?id=38295 ale todle jsem si rikal, jestli by neslo proste sjet pistem co nejniz a cep vyndat do boku, ale asi ne, no nikdy jsem to nezkousel...
ale kdyz uz bude motor venku, tak po vyndani kliky by to uz melo jit bez sundani hlavy, jestli tam tomu neco nebrani, u skodovky mi nekdo rikal, ze to tak delal.
Re: Teepeho LADA NIVA
Napsal: pát zář 22, 2023 12:03
od Cory
Jarda_NIVA1.7 píše:2 Cory:
ja nemel z nivy nikdy venku 2 veci - predni napravnice a blok motoru
https://forum.ladaklub.com/download/file.php?id=38295 ale todle jsem si rikal, jestli by neslo proste sjet pistem co nejniz a cep vyndat do boku, ale asi ne, no nikdy jsem to nezkousel...
ale kdyz uz bude motor venku, tak po vyndani kliky by to uz melo jit bez sundani hlavy, jestli tam tomu neco nebrani, u skodovky mi nekdo rikal, ze to tak delal.
Spodkom to nevyjde, brania tomu ulozenia kluky.
Re: Teepeho LADA NIVA
Napsal: pát led 26, 2024 16:44
od Teepee
Zkontroloval jsem zadní brzdy, trochu vyluxoval, vzal do myčky a dnes ME + STK. Na tachometru je 65 049km. Od poslední STK ujeto 1 573km.
Technik mě na STK uvítal slovy: "Tak se s tím pořád trápíte?"
K dokonalosti nebo novosti jí chybí popraskané vnitřní manžety předních poloos, úniky oleje z motoru, z předního diferenciálu a lehce rosí i zadní. Úniky chladící kapaliny. Spojkový pracovní váleček lehce propouští a prachovka je zase prasklá. Ubyla kapalina i v brzdách, v zadních válečkách není, v předních bych jí nečekal, asi to bude HBV. Gufero vlevo vzadu, neteče, ale vpravo těsní líp. Určitě do ní někde zatéká, přední okno, dveře, atp.. Koroze se skrytě zakousla u zadních blatníků, o tom se píše pár stránek zpátky.
A třešničkou na dortu je ten motor, kdyby za studena neklapal, viděl bych to všechno jako řešitelné drobnosti a jezdil bych. Ale takhle? No, kdyby se chtěl někdo (po)trápit místo mě, přijímám poptávky a nabídky.
Jinak jede jak z praku, všechno funguje, sada zimních gum k tomu je, vždy garážováno, tažné, rádio, odpojitelný předek, plná servisní historie, 100% jisté kilometry, prostě leštěnka jak fík.
V březnu to bude 10 let co jí mám(e) a zítra to bude 14 let, co si jí Veliz vyzvedl na Koněvce.
Re: Teepeho LADA NIVA
Napsal: pát led 26, 2024 20:32
od Cory
Dones to do Kosic, kladivko z motora odstranime
Re: Teepeho LADA NIVA
Napsal: pát led 26, 2024 20:37
od Henry
Aspon tymi kontrolami to uspesne preslo?
Re: Teepeho LADA NIVA
Napsal: pon led 29, 2024 12:54
od Teepee
Henry píše:Aspon tymi kontrolami to uspesne preslo?
Jejda, ano, prošlo. Kdyby ne, to by bylo jiného psaní...
Byl koment jen k síle vyvinuté ruční brzdou. Přepočet je něco jako že maximální hmotnost, myslím 1 620kg x 1,75 nebo tak nějak (koeficient 18% stoupání) vydělit dvěma koly = síla, kterou má každé kolo vyvinout. A to se jí moc nechtělo a nebo se bál zabrat.
A vzpomínám, že už to jednou bylo. Při těch kilometrech asi ještě pořád nejsou sedlé pakny.
https://forum.ladaklub.com/viewtopic.ph ... 09#p479509
Cory píše:Dones to do Kosic, kladivko z motora odstranime
Cory díky, vážím si Tvé nabídky!
Do Košic to mám 680km. Už jsem v duchu rozvíjel teórii, donést to autovlakem, tam v dáli cca týdenní dovolená, (stačilo by Ti to na opravu?) a poté co zahubíš klepajícího permoníka, návrat po ose nebo zase autovlakem.
Přiznávám, že jednodušší se mi zdá, zkusit nejdřív u nás v místě
https://motorservislety.cz/ Buď jim dát celý auto, nebo jen motor. No a když bude motor venku, přijde mi ještě jednoddušší, osadit kus bez vady a vzhledem ke statistické pravděpodobnosti poruchy, starý motor nechat v klidu opravit.
Zatím je permoník zimomřivý, když je mu teplo, dá pokoj.
Re: Teepeho LADA NIVA
Napsal: úte led 30, 2024 10:21
od Cory
Kupovanim ineho motora "bez vady", si narobis akurat tak plno problemov do buducna
Zbytocne spekulacie s neistym vysledkom a nakladmi navyse
Re: Teepeho LADA NIVA
Napsal: stř led 31, 2024 09:53
od Vašátor
Koukám, že nejsem jediný co se u nového auta pere s motorem. Jak píše Cory, nejlepší cestou je opravit motor stávající. Vyšupnout ho z auta, sundat hlavu, sundat vanu, vyšoupnout ojnici s pístem ven a mrknout co všechno to udělalo. Radši to udělat dřív, než to napáchá větší škody. Pak je otázkou, jestli to udělat jako rychloakci ve smyslu výměny pístního čepu za větší a opětovně sesadit, nebo to vyházet rovnou všechno, všechny 4 pístní skupiny, skontrolovat, vyvážit a vyměnit i pístní kroužky. Každopádně ani tak to není nějak moc práce.
Re: Teepeho LADA NIVA
Napsal: stř led 31, 2024 10:46
od Cory
Vašátor píše:Koukám, že nejsem jediný co se u nového auta pere s motorem. Jak píše Cory, nejlepší cestou je opravit motor stávající. Vyšupnout ho z auta, sundat hlavu, sundat vanu, vyšoupnout ojnici s pístem ven a mrknout co všechno to udělalo. Radši to udělat dřív, než to napáchá větší škody. Pak je otázkou, jestli to udělat jako rychloakci ve smyslu výměny pístního čepu za větší a opětovně sesadit, nebo to vyházet rovnou všechno, všechny 4 pístní skupiny, skontrolovat, vyvážit a vyměnit i pístní kroužky. Každopádně ani tak to není nějak moc práce.
Rovno vytiahnut vsetky 4 piestne skupiny von a skontrolovat. Uz som riesil motor, kde na 10tis bolo vybite vrchne oko na ojnici
Ale rozhodne pri vymene akehokolvek komponentu z piestnej skupiny, prevazit komplet. Nove capy a piesty a maju uplne ine hmotnosti.
Re: Teepeho LADA NIVA
Napsal: stř led 31, 2024 13:22
od Vašátor
Pokud by to člověk risknul a vsadil na to že ostatní komponenty budou v pořádku, lze nechat původní píst a vyměnit jen čep. Ten pak svážit dle starého. Což lze udělat u motorů, které byly vyráběny s velkou přesností, což zrovna u Lady od odchodu dohledných pracovníků z Fiatu říct nelze. Motory z prvních let výroby byly udělané velmi přesně, pak mi přijde že to čím dál tím víc pokulhává.
Re: Teepeho LADA NIVA
Napsal: stř led 31, 2024 18:48
od Jarda_NIVA1.7
2 Teepee:
neblazni, to do Kosic dojede, ja se vracel z UA pres Kosice s pridrenou salkou na posledni ojnici a dojelo to, nemel jsem kloudnej olej, prave jsem to pridrel diky mizernymu oleji, ktery jsem koupil na UA a bylo na nem napsano vhodne pro vozidla VAZ a UAZ, takze nejvetsi smejd, to nalit do moderniho auta, tak je hned po motoru. a taky jsem mel cerpadlo ze zigula a hlubokou vanu a hodne jsem to naklanel. Pridal jsem LM MoS2 prisadu a v Kosicich na benzince jsem koupil jeste nejaky zahustovadlo do oleje a lepsi olej. Ani to nemlatilo, tak vydreny to jeste nabylo, ale behem pridirani byl nepravidelnej chod.
Nali tam 10W60 valvoline VR1 racing, pro jistotu klidne MoS2 prisadu a muzes vyrazit smerem do Kosic.
Ted jsem si vsiml poznamky o zimourivem permonikovi... a opravdu klepe pistni cep? rachtajici retez by jsi poznal, ale co hydrostel nebo uvolnene sedlo ventilu? (to sedlo pry mam ja na klepajici VW 1.6 AEE)
Re: Teepeho LADA NIVA
Napsal: stř dub 03, 2024 11:23
od Teepee
Tak to tu máme, +- autobus deset let od prvního příspěvku tématu...
Re: Teepeho LADA NIVA
Napsal: stř dub 03, 2024 13:59
od scot
Jak hodnotíš deset let s Nivou?
Re: Teepeho LADA NIVA
Napsal: čtv dub 04, 2024 08:50
od Teepee
Re: Teepeho LADA NIVA
Napsal: čtv dub 04, 2024 17:45
od scot
A nějakou radost taky udělala?