Stránka 8 z 8

Re: Olej do rozvodovky

Napsal: pát zář 30, 2016 09:12
od Marek
Bronzové synchrony LADA měla a pokud je mi známo, používají se i dnes, ovšem nikoli všude. Jsou i jiné, například keramické.

Původně se jako originální olejová náplň do převodovek i rozvodovek LADA používal stejný olej, a to TAD-17. Takže je jasné, že tento olej musel být určen pro hypoidní soukolí, ovšem jeho aditivní složky převodovce, resp. jejím synchronům, určitě nevadily.

Nejvhodnější řešení je pro rozvodovku používat API GL-5 (oleje pro hypoidní soukolí), a to v osvědčené viskozitní třídě SAE 85W/140 (případně i SAE 80W/140 či 75W/140 - budou ovšem pravděpodobně dražší).
Do převodovek bych doporučil API GL-4 nebo 4+, viskozita 80W/90, případně klidně 75W/90.

U vozidel desítky let starých se může projevit různé opotřebení, navíc u každého jednoho vozu jiné. Takže co vyhovuje jednomu, nemusí nutně vyhovovat druhému.

Faktem je, že v dobách, kdy se LADA začala vyrábět a vyráběla, nebyly zdaleka tak široké možnosti ve výrobě olejů. Proto původně doporučované oleje jsou dnes dávno přežité a existují vhodnější aplikační možnosti (viz výše).

Re: Olej do rozvodovky

Napsal: pát zář 30, 2016 10:09
od Cory
Presne ten TAD-17 mi davali a k tomu alternativu Lukoil s prisadou proti hluku...len aby mal aj ostatne prisady ako TAD-17 :)

Re: Olej do rozvodovky

Napsal: pát zář 30, 2016 11:45
od Marek
Dokonce mi bylo několika lidmi řečeno, že pokud je potřeba do převodovky používat oleje s nízkou viskozitou, je dobré tam zkusit dát olej pro automatické převodovky. Například ATF má viskozitu někde kolem SAE 70.

A třeba Samara má do převodovky předepsáno používat motorový olej, pánové. To nevím, kdo z vás ví.

Re: Olej do rozvodovky

Napsal: pát zář 30, 2016 11:53
od Vašátor
Kamarád do Lada 5Q převodovky použil červený olej ATF pro automatické převodovky a moc si to pochvaloval. Řazení šlo jedním prstíčkem a převodovka celkově utichla. Nutno ovšem podotknout, že převodovka měla tou dobou najeto cca 60.000km.

Re: Olej do rozvodovky

Napsal: pát zář 30, 2016 11:59
od Marek
To je ono. Po čtyřech dekádách provozu, kdy má najeto třeba čtvrt koule, už by to bylo asi o něčem jiném.

Re: Olej do rozvodovky

Napsal: pát zář 30, 2016 12:45
od Cory
Vieme,aj priora to tak mala a od urciteho roku ma predpisany prevodovy,hoci k zmene v prevodovke nedoslo.

Re: Olej do rozvodovky

Napsal: ned říj 02, 2016 00:14
od Dusan
Je to jednoduchsie pre vyrobcu, otazka je ci pri prvom servisse sa nemal davat uz prevodovy.

Re: Olej do rozvodovky

Napsal: ned říj 02, 2016 14:57
od Majo
Presne tak to bolo

Re: Olej do rozvodovky

Napsal: pon bře 13, 2017 19:52
od Nulašestka
Dovolte mi konzultaci. :)
Po projití tohoto tématu jsem se v rámci výměny ložisek na poloosách rozhodl zkusit do diferenciálu olej 85W-140, konkrétně tento: http://www.oleje.cz/p/mol-hykomol-k-85w ... any--16884
Dneska jsem se to tam snažil dostat, bylo 5°C a olej byl dva dny v nevytápěné garáži v lahvích, ale to se skoro nedalo. Zvládl jsem 0,3 l a měl jsem toho akorát dost. To snad ani není olej, ale vazelína. Má to konzistenci jako čerstvý med - takový ten čirý, ještě než zcukernatí. Když to někam ukáplo, ani ta kapka nezačala sjíždět. Chci se zeptat, jestli je to normální a má to tak vypadat. Předtím jsem tam měl PP 90H a ten je proti tomu o polovinu řidší. Skoro si nedovedu představit, že by použití tohoto oleje nemělo mít vliv na spotřebu. :|

Re: Olej do rozvodovky

Napsal: pon bře 13, 2017 20:17
od Marek
Buď v klidu, je to správně.

Než to tam budeš ládovat, ohřej to. Ideální je vodní lázeň.

Re: Olej do rozvodovky

Napsal: úte bře 14, 2017 06:30
od Luděk Musil
Ano, když je taková zima, tak každý olej má medovitou strukturu a téct se mu nechce :cry: .
Jak říká Marek - stačí ohřát (třeba na nějakých 30° C) a ten olej tam nateče skoro sám :D . Osobně mám na tyto atrakce zakoupenou "200" žanetu z lékárny :idea: .
Také proto se doporučuje provádět výměnu olejů po jízdě, když jsou dané komponenty ohřáté. L.

Re: Olej do rozvodovky

Napsal: úte bře 14, 2017 13:24
od dmatej
Přesně tak, navíc když je olej studený, je škoda ho měnit ... protože až třetina zůstane v autě :D

Včera jsem používal štěpařský vosk na stromy ... to už je extrém - prý 5-25°C, realita je taková, že při 10°C je jako šutr, tož jsem ho postavil na hrnec na kamna a za čtvrt hodinky byl k použití ;)

Re: Olej do rozvodovky

Napsal: čtv bře 16, 2017 21:26
od Nulašestka
Díky všem za rady, zahřál jsem to a šlo to už docela bez problémů. :)
Jen i po výměně ložisek opět hází LZ buben a i zánovní disky z Radkovi bývalé 21061 s 80 tis. km, takže zase vše po stopadesáté předělávat, zase shánět další disky, zase komaxit, další buben, jinou poloosu... to je peklo. Měl jsem tu zkurvenou šestnáctku dávno poslat do huti a měl bych klid. To auto NIKDY nebude fungovat. :roll: Ale to už jsme off topic. :?

Re: Olej do rozvodovky

Napsal: čtv bře 16, 2017 22:29
od Jan Vaníček
A jseš si jistý, že to opravdu dělají disky? Ač jsem používal disky neznámého původu, nikdy jsem na šestnátce neměl problém. Spíš mi topřipadá na prohnutou poloosu právě po mordování ložisek.
Ale z jiného soudku. Podobný problém jsem měl na šestistovce s brzdama. Když jsem dělal GO, předělal jsem původní přední bubny s integrovanými ložisky za náboje s novými ložisky a bubny na ně (montováno od 1968). Když jsem začal jezdit, brzdy cukaly. Až po delší době se mi povedlo zjistit, že to dělá PP kolo. Do té doby jsem různě měnil bubny, nechal rovnat atd.. Tak jsem se naštval a koupil za těžký peníze nové originální bubny, bylo to stejný. tak jsem se naštval a vyhodil celý náboj a dal tam starou kurvu buben s integr. ložisky a bylo po problému. Asi po 5 letech :D jsem se rozhodl, že teda nebudu mít každou stranu jinak a sehnal jiný náboj (proběhla kontrola bez hodinek, okometricky neházel, koupil nová ložiska, dal nový buben a co myslíš? Kopalo to. Zkusil jsem několik bubnů a pořád stejné. tak jsem letos "zrepasoval" ty staré komplety opískováním a nalakováním, z předešlích nábojů vylisoval ložiska a dal je sem a světe div se, vše je v pořádku. Honza