Od dubna auto stálo v garáži s vypuštěným olejem z motoru, mezitím proběhly povodně, příprava dřeva na zimu a zkouškové období.
Až teď jsem se k tomu zase dostal.
Opucoval jsem podlahu po sedačkou, natřel odrezovačem a přetřel červenou základovkou, pak jsem nasadil sedačku. Příště jí nasadím s potahem navlečeným ještě mimo auto, je menší riziko poškození a líp se to udělá.
Ač se mi do toho nechtělo, sundal jsem olejovou vanu, prohlédl motor, očistil bordel na sacím koši a z olejové vany. Bylo mi divné co to je za nepořádek, chvilku mi to nedocházelo, ale pak jsem znovu sundal baňku olejového filtru, abych ještě drátkem vyčitil dírku v nátrubku na motoru (přes oběd jsem jaksi otevřel literatůru a našel tam tento úkon) a když jsem před montáží baňku znovu vytřel hadrem, bylo na něm spousta oloupané barvy.
Tak vrtačku do stojanu, rotační kartáč a holý plech je plech, ten se neloupe.
Pak jsem vyčistil odkalovací nádobky v palivové soustavě a urgentně mi chybí těsnění do skleněného odkalovače. Sice jsem aplikoval červený silikon, ale sklenička bude potřeba průběžně čistit od bordelu v nádrži, silikon nějak vylezl dovnitř, prostě těsnění je těsnění.
Nasadil jsem nové svíčky Brisk N17C, a vnější i vnitřní zpětné zrcátko. Zkontroloval jsem vzduchový filtr, je prakticky nový, vytřel filtr box od mastnoty z odvětrání motoru. Filtr je tam ten dlouhý, co patří i do 105-130, takže ten krátký do 1000MB co doma taky mám je někomu k dispozici.
No a pak jsem nalil Mogul 15W-40 Extreme, nasadil AKU, zkusil měrkou kolik je oleje v převodovce, nastartoval, motor se rozběhl, zhasl, několikrát, během toho svítila kontrolka mazání (už mi to přišlo fakt dlouho), a pak zhasla a dobrý.
Vyjel jsem zase ven. Mezi vraty to škytlo a nechtělo běžet. Už jsem propadal panice, že netěsní odkalovač, nebo že došel benzín, nebo že se podělalo ještě něco jiného, ale pak jsem stroj s vypětím sil rozjel, chytil dech a běží jak hodinky, i díra po sešlápnutí plynu zmizela.
Ujel jsem asi 5-6 km po obci, a polích nad, ze začátku brzdy táhly doleva, pak už ne, když jsem sjížděl kopec a zastavil, jednoznačně povrzávají obě zadní brzdy, takže podezřelé PZ kolo, které nechtělo na trávě narozdíl od zbývajících moc blokovat, přeci jen brzdí, bubny se hřejí asi tak stejně. Rozebírat to nebudu, STK ukáže, kdyžtak to rozeberu pak.
Teď je třeba jít a celý vůz vyčistit na pravé straně uvnitř, přebrat a vyčistit gumy a koberce, co zbyde vyházet. Pak vyleštit zvenku tempem, flekatý blatník obrousit, aplikovat základovku, plnič a připravený RAL3001, který snad nejvíc odpovídá tomu odstínu co na autě je. Průběžně taky ošetřit zavazadlový prostor, hlavně rezaté fleky kolem hydraulických válců, určo nasadit připravené pěkné poklice a mezikruží a vyrazit na STK, abych dotáhl převod.
Ač je to přečtené za pár minut, je tu shrnutý celý pátek, sobota brzy ráno a nedělní výjezd přes poledne.
Fotky jsou na rajčeti, začíná to tímhle:
http://lada1600.rajce.idnes.cz/Skoda_11 ... 064006.jpg
No a perlička na závěr, na polní cestě nad obcí, kdy jsme jak idioti jezdili sem a tam, kolem nás projel VAZ 2103, tmavěmodrá barva, SPZtka začínala nějak AZ... zářivý stav, v kufru dříví. Vím kam odbočil, tak třeba ho tam někdy najdu a dáme řeč.