Stránka 8 z 11

Re: Dilema 2103 bo 2101??

Napsal: úte říj 30, 2012 21:51
od Jelen
Krásný, Vašku, opravdu moc hezky zpracované. Dávám 20 bodů z deseti.

Re: Dilema 2103 bo 2101??

Napsal: úte říj 30, 2012 22:11
od salvarez
Tyjo, dík Vašátor, si fakt pašák ;)

Re: Dilema 2103 bo 2101??

Napsal: úte říj 30, 2012 22:38
od Vašátor
Díky díky! jsem rád, že se líbí :D . Kdyby něco, dal jsem to i do FAQ sekce :wink:

Re: Dilema 2103 bo 2101??

Napsal: úte říj 30, 2012 23:03
od Kopr
Myslím Vašíku že jsi to vystihl naprosto přesně :wink:

Re: Dilema 2103 bo 2101??

Napsal: stř říj 31, 2012 00:21
od mceza
Díky za pěkný dokument. On ten můj střep na tom koukám nebude ještě tak zle :-)

Re: Dilema 2103 bo 2101??

Napsal: stř říj 31, 2012 07:05
od dvk
Parádní :thumbleft:

Vidět dřív takhle názorně co mě čeká, tak se do opravy kombíka vůbec nedám :mrgreen:

Re: Dilema 2103 bo 2101??

Napsal: stř říj 31, 2012 10:12
od mayo456
to by trebalo dať niekde medzi hlavné dokumenty... fakt dobre spracované :)

Umístěno v sekci FAQ. V.

Re: Dilema 2103 bo 2101??

Napsal: stř říj 31, 2012 10:14
od Teepee
Též přidávám chválu. Hlavně fotky řezů z praxe, to se mi líbí.

Re: Dilema 2103 bo 2101??

Napsal: stř říj 31, 2012 11:50
od Jan Vaníček
Přidávám se ke chvále, psal jem ještě večer doplnění a rozšíření, bohužel se to "cestou někde ztratilo". Snad budu mít večer trochu času tak to napíšu znova.

Re: Dilema 2103 bo 2101??

Napsal: stř říj 31, 2012 12:41
od Vašátor
Fotek mám hromadu, většina je na našem facebooku Classic-oldtimer.cz . Do "návodu" jsem dával nejčastější korozi, na zbytek koukněte na facebook :-)

Re: Dilema 2103 bo 2101??

Napsal: stř říj 31, 2012 14:31
od mayo456
možno by sa zišlo ešte takto spracovať najčastejšie mechanické poruchy niekym kompetentným k tomu...

Re: Dilema 2103 bo 2101??

Napsal: stř říj 31, 2012 19:24
od Vašátor
Mechanické poruchy se dle mého názoru takto spracovat nedají. Nezáleží totiž tolik na samotném mechanickém opotřebení, ale především na stylu užívání a kvalitě dílů. Dnes jsem třeba měnil horní svislý čep Fenox, který vydržel pouze 18000km. To, co jeden najede s jednou spojkou, druhý nenajede ani s dvěma ... atd. atd. Samotný popis mechanických dílů spracoval třeba Vlastislav Tůma, Lev Petrovič Šuvalov a další.

Re: Dilema 2103 bo 2101??

Napsal: stř říj 31, 2012 21:01
od Jan Vaníček
K obrázkům a popisům "korozivních" míst ještě doplním tři. Téměř každé starší auto má chycené spodky dveří, především růžky. Když jsem toto u svého auta objevil, rozpertloval jsem spodek, vyčistil, opět zapertloval. Toto mi vydrželo dalších sedm let bez obnovení koroze. Bohužel přední rohy předních i zadních dveří to již mají spočítané. Zde nepomohla ani pravidelná konzervace - první ve fabrice, další hned po koupi, pak po devíti letech (v této době se s naším autem jezdilo relativně málo, v zimě jen asi 5x), pak každé dva roky nejprve Resistinem, potom voskem.
Dalším místem koroze, které se mé šestce nevyhlo jsou spodní rohy rámu předního okna. Ani zde nepomohla pravidelná konzervace sloupků. Při koupi nového dílu jsem zjistil příčinu - jsou tam navařené dva nebo tři slabé plechy na sobě a vosk nemá šanci se tam dostat.
Posledním místem, které se týká především aut v původním stavu je spoj mezi přepážkou za předními koly a blatníkem, kde je gumová lišta. Tu chce pravidelně vyndat a místo ošetřit. Tohoto místa jsem si všímal u aut, když ještě byla "nová", většina žigulů to tam měla vykvetlé. Na svém autě jsem to ještě zachránil (pravidelně se o tyhle věci starám od svých 13-14let).
Jednou mi bylo poraděno, abych odvrtal body na spoji př.blatníka a prahu, vyškrábal rez mezi plechy a sešrouboval to. Sice auto bylo ještě rzí netknuté, ale docela jsem se divil. Dodnes to nemám prohnilé. Následovalo v roce 1987 nasazení prvních laminátových vložek do podběhů z PLR a to zcela jistě předku hodně pomohlo. Do děr pro dorazy na věžích jsem pravidelně lil olej a přelepoval kobercovou páskou. Věže mám zdravé.
Sekery také, od nova tam méme zástěrky.

Shrnutí všech korozí napadených míst u auta z roku 78 při pravidelné konzervaci (teda mimo poslední čtyři roky):
1. Spodní rohy rámu okna
2. Spodní část zadních blatníků ve spojení s prahem
3. Růžky dveří
4. Malinká dírka (průměr ca 8mm) v místě úchytu kolečka ruční brzdy na podlaze, již asi 5 let ošetřeno a zalepeno plastelínou, bez další koroze
5. Spoj PP blatníku s př.čelem v motorovém prostoru - dírka asi 1cm po řádném oškrábání - po ošetření bez zvětšování se.

Re: Dilema 2103 bo 2101??

Napsal: stř říj 31, 2012 21:19
od Vašátor
Co se týká nástřiku dutin, jen doplním, že se vyplatí připlatit si. Dnes se dají sehnat i vosky do dutin obsahující různé vzlínavé složky, takže časem vosk vyvzlíná i do míst, kam se normálně nedostane. Dříve bohužel takové přípravky nebyly. Na dílně používáme Novol Gravit 640, který obsahuje lanolinový olej a k tomu přidáváme ještě vzlínavý olej ve stylu Konkoru. Při této kombinaci vosk časem navzlíná hodně vysoko :). No a klasická poučka při stříkání dutin zní: nezáleží ani tak na množství, jako na vytvořené mlhovině - ta se totiž dostane naprosto všude (stříkám "A" sloupek = kouří se až v kufru ... nedejbože když při nástřiku dveří zapomenu vytáhnout okénko ... celé je pokryto mastným mikrofilmem, který nejde dolů). Pokud by si někdo chtěl opravdu připlatit, nezbývá než doporučit Valvoline Tectyl.

Re: Dilema 2103 bo 2101??

Napsal: stř říj 31, 2012 22:12
od mayo456
ja dutiny striekam resistinom každé dva roky, v zime nejazdím, spodok pravidelne kontrolujem a z koróziou problémy nemám. resistin je síce klasicky prípravok ale striekam ho tak ako popisuje vašek ( že sa z daného dielu ešte dlho odparuje a nie len z neho)