Dilema 2103 bo 2101??
Moderátor: Moderátoři
Re: Dilema 2103 bo 2101??
Krásný, Vašku, opravdu moc hezky zpracované. Dávám 20 bodů z deseti.
Re: Dilema 2103 bo 2101??
Tyjo, dík Vašátor, si fakt pašák
Re: Dilema 2103 bo 2101??
Díky díky! jsem rád, že se líbí . Kdyby něco, dal jsem to i do FAQ sekce
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Dilema 2103 bo 2101??
Myslím Vašíku že jsi to vystihl naprosto přesně
TŘI SESTRY <III> LADA GANG
LADA 21061 (1.7-5q od Kinga) -1986
MERCEDES BENZ W124 220E -1993
SIMSON S51 -1990
FORD GRANADA ESTATE 2.0 4V-1984
http://fotoalba.cz/Kopr21061
http://kopr21061.rajce.idnes.cz/
LED ZEPPELIN
LADA 21061 (1.7-5q od Kinga) -1986
MERCEDES BENZ W124 220E -1993
SIMSON S51 -1990
FORD GRANADA ESTATE 2.0 4V-1984
http://fotoalba.cz/Kopr21061
http://kopr21061.rajce.idnes.cz/
LED ZEPPELIN
- mceza
- Příspěvky: 2076
- Registrován: pon srp 13, 2012 20:41
- Bydliště: Mladá Boleslav/Kutná Hora/Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dilema 2103 bo 2101??
Díky za pěkný dokument. On ten můj střep na tom koukám nebude ještě tak zle
Zahraniční vůz po dědovi ВАЗ-2101 (1981)
Zimní pomsta ВАЗ-2101 (1974) - uz neni muj...
Auto na zimu Бумер E90 (2006) - uz neni muj...
Po BMW dalsi vozidlo z mocnosti Osy: Mazda 3 (2019)
Zimní pomsta ВАЗ-2101 (1974) - uz neni muj...
Auto na zimu Бумер E90 (2006) - uz neni muj...
Po BMW dalsi vozidlo z mocnosti Osy: Mazda 3 (2019)
Re: Dilema 2103 bo 2101??
Parádní
Vidět dřív takhle názorně co mě čeká, tak se do opravy kombíka vůbec nedám
Vidět dřív takhle názorně co mě čeká, tak se do opravy kombíka vůbec nedám
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Re: Dilema 2103 bo 2101??
to by trebalo dať niekde medzi hlavné dokumenty... fakt dobre spracované
Umístěno v sekci FAQ. V.
Umístěno v sekci FAQ. V.
Minule mi povedala jedna milá pani,
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
- Teepee
- Příspěvky: 4309
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dilema 2103 bo 2101??
Též přidávám chválu. Hlavně fotky řezů z praxe, to se mi líbí.
Bílý LADA a okřídlená spol.
-
- Příspěvky: 1110
- Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
- Bydliště: Krkonoše
Re: Dilema 2103 bo 2101??
Přidávám se ke chvále, psal jem ještě večer doplnění a rozšíření, bohužel se to "cestou někde ztratilo". Snad budu mít večer trochu času tak to napíšu znova.
Re: Dilema 2103 bo 2101??
Fotek mám hromadu, většina je na našem facebooku Classic-oldtimer.cz . Do "návodu" jsem dával nejčastější korozi, na zbytek koukněte na facebook
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Dilema 2103 bo 2101??
možno by sa zišlo ešte takto spracovať najčastejšie mechanické poruchy niekym kompetentným k tomu...
Minule mi povedala jedna milá pani,
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Re: Dilema 2103 bo 2101??
Mechanické poruchy se dle mého názoru takto spracovat nedají. Nezáleží totiž tolik na samotném mechanickém opotřebení, ale především na stylu užívání a kvalitě dílů. Dnes jsem třeba měnil horní svislý čep Fenox, který vydržel pouze 18000km. To, co jeden najede s jednou spojkou, druhý nenajede ani s dvěma ... atd. atd. Samotný popis mechanických dílů spracoval třeba Vlastislav Tůma, Lev Petrovič Šuvalov a další.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
-
- Příspěvky: 1110
- Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
- Bydliště: Krkonoše
Re: Dilema 2103 bo 2101??
K obrázkům a popisům "korozivních" míst ještě doplním tři. Téměř každé starší auto má chycené spodky dveří, především růžky. Když jsem toto u svého auta objevil, rozpertloval jsem spodek, vyčistil, opět zapertloval. Toto mi vydrželo dalších sedm let bez obnovení koroze. Bohužel přední rohy předních i zadních dveří to již mají spočítané. Zde nepomohla ani pravidelná konzervace - první ve fabrice, další hned po koupi, pak po devíti letech (v této době se s naším autem jezdilo relativně málo, v zimě jen asi 5x), pak každé dva roky nejprve Resistinem, potom voskem.
Dalším místem koroze, které se mé šestce nevyhlo jsou spodní rohy rámu předního okna. Ani zde nepomohla pravidelná konzervace sloupků. Při koupi nového dílu jsem zjistil příčinu - jsou tam navařené dva nebo tři slabé plechy na sobě a vosk nemá šanci se tam dostat.
Posledním místem, které se týká především aut v původním stavu je spoj mezi přepážkou za předními koly a blatníkem, kde je gumová lišta. Tu chce pravidelně vyndat a místo ošetřit. Tohoto místa jsem si všímal u aut, když ještě byla "nová", většina žigulů to tam měla vykvetlé. Na svém autě jsem to ještě zachránil (pravidelně se o tyhle věci starám od svých 13-14let).
Jednou mi bylo poraděno, abych odvrtal body na spoji př.blatníka a prahu, vyškrábal rez mezi plechy a sešrouboval to. Sice auto bylo ještě rzí netknuté, ale docela jsem se divil. Dodnes to nemám prohnilé. Následovalo v roce 1987 nasazení prvních laminátových vložek do podběhů z PLR a to zcela jistě předku hodně pomohlo. Do děr pro dorazy na věžích jsem pravidelně lil olej a přelepoval kobercovou páskou. Věže mám zdravé.
Sekery také, od nova tam méme zástěrky.
Shrnutí všech korozí napadených míst u auta z roku 78 při pravidelné konzervaci (teda mimo poslední čtyři roky):
1. Spodní rohy rámu okna
2. Spodní část zadních blatníků ve spojení s prahem
3. Růžky dveří
4. Malinká dírka (průměr ca 8mm) v místě úchytu kolečka ruční brzdy na podlaze, již asi 5 let ošetřeno a zalepeno plastelínou, bez další koroze
5. Spoj PP blatníku s př.čelem v motorovém prostoru - dírka asi 1cm po řádném oškrábání - po ošetření bez zvětšování se.
Dalším místem koroze, které se mé šestce nevyhlo jsou spodní rohy rámu předního okna. Ani zde nepomohla pravidelná konzervace sloupků. Při koupi nového dílu jsem zjistil příčinu - jsou tam navařené dva nebo tři slabé plechy na sobě a vosk nemá šanci se tam dostat.
Posledním místem, které se týká především aut v původním stavu je spoj mezi přepážkou za předními koly a blatníkem, kde je gumová lišta. Tu chce pravidelně vyndat a místo ošetřit. Tohoto místa jsem si všímal u aut, když ještě byla "nová", většina žigulů to tam měla vykvetlé. Na svém autě jsem to ještě zachránil (pravidelně se o tyhle věci starám od svých 13-14let).
Jednou mi bylo poraděno, abych odvrtal body na spoji př.blatníka a prahu, vyškrábal rez mezi plechy a sešrouboval to. Sice auto bylo ještě rzí netknuté, ale docela jsem se divil. Dodnes to nemám prohnilé. Následovalo v roce 1987 nasazení prvních laminátových vložek do podběhů z PLR a to zcela jistě předku hodně pomohlo. Do děr pro dorazy na věžích jsem pravidelně lil olej a přelepoval kobercovou páskou. Věže mám zdravé.
Sekery také, od nova tam méme zástěrky.
Shrnutí všech korozí napadených míst u auta z roku 78 při pravidelné konzervaci (teda mimo poslední čtyři roky):
1. Spodní rohy rámu okna
2. Spodní část zadních blatníků ve spojení s prahem
3. Růžky dveří
4. Malinká dírka (průměr ca 8mm) v místě úchytu kolečka ruční brzdy na podlaze, již asi 5 let ošetřeno a zalepeno plastelínou, bez další koroze
5. Spoj PP blatníku s př.čelem v motorovém prostoru - dírka asi 1cm po řádném oškrábání - po ošetření bez zvětšování se.
Re: Dilema 2103 bo 2101??
Co se týká nástřiku dutin, jen doplním, že se vyplatí připlatit si. Dnes se dají sehnat i vosky do dutin obsahující různé vzlínavé složky, takže časem vosk vyvzlíná i do míst, kam se normálně nedostane. Dříve bohužel takové přípravky nebyly. Na dílně používáme Novol Gravit 640, který obsahuje lanolinový olej a k tomu přidáváme ještě vzlínavý olej ve stylu Konkoru. Při této kombinaci vosk časem navzlíná hodně vysoko . No a klasická poučka při stříkání dutin zní: nezáleží ani tak na množství, jako na vytvořené mlhovině - ta se totiž dostane naprosto všude (stříkám "A" sloupek = kouří se až v kufru ... nedejbože když při nástřiku dveří zapomenu vytáhnout okénko ... celé je pokryto mastným mikrofilmem, který nejde dolů). Pokud by si někdo chtěl opravdu připlatit, nezbývá než doporučit Valvoline Tectyl.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Dilema 2103 bo 2101??
ja dutiny striekam resistinom každé dva roky, v zime nejazdím, spodok pravidelne kontrolujem a z koróziou problémy nemám. resistin je síce klasicky prípravok ale striekam ho tak ako popisuje vašek ( že sa z daného dielu ešte dlho odparuje a nie len z neho)
Minule mi povedala jedna milá pani,
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.