Balu 2103
Moderátor: Moderátoři
Re: Balu 2103
Moc pěkná práce
Kříže kardanu:
kříž kardanu je zajištěn segrovými podložkami, ty jsou však barevně značeny dle tloušťky, proto doporučuji si poznamenat, kde která segrovka byla.
Samotné vyndání kříže se pak provádí tak, že kulatinkou (třeba ořechem z ráčny) vyťukáš kříž jednou stranou ven. Vypadne ti pouzdro s jehličkovým ložiskem. To stejné opakuješ až ti zůstanou pouzdra i kříž v ruce.
Kříže kardanu:
kříž kardanu je zajištěn segrovými podložkami, ty jsou však barevně značeny dle tloušťky, proto doporučuji si poznamenat, kde která segrovka byla.
Samotné vyndání kříže se pak provádí tak, že kulatinkou (třeba ořechem z ráčny) vyťukáš kříž jednou stranou ven. Vypadne ti pouzdro s jehličkovým ložiskem. To stejné opakuješ až ti zůstanou pouzdra i kříž v ruce.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Balu 2103
Tak segrovky už jsou na jedné hromádce škoda pozdě a kříže jsou zarezlé a nesly ven tak sem je prostřikl tak uvidíme
Mitschubischi l 200 1998, ford focus 2008,porsche 924. 1979 http://balu200.rajce.idnes.cz/
Re: Balu 2103
Ahoj mam tady par otázeček ? jak sundat ložisko na zadní poloose samozřejmě i ten kroužek co je před ložiskem , pak ještě v manuálu píšou že se čelisti seřizuji excentrickým šroubem já mam na štítech trny na čelisti na pevno ?
Mitschubischi l 200 1998, ford focus 2008,porsche 924. 1979 http://balu200.rajce.idnes.cz/
Re: Balu 2103
Ad poloosa:
pojistný kroužek opatrně naříznout a zbytek rozseknout ostrým sekáčem a stáhnout ložisko. Poté dát poloosu přes noc do mrazáku, nahřát nový kroužek, vytáhnout poloosu z mrazáku, rychle narazit nové ložisko a ještě rychleji naklepnout horký pojistný kroužek.
Ad brzdy:
Kdyby ses začetl důkladněji, zjistil bys, že u nulatrojek se vůle paken nenastavuje, anžto mají brzdy se samostavy. To jsou ty velké pružiny našroubované na každé pakně.
pojistný kroužek opatrně naříznout a zbytek rozseknout ostrým sekáčem a stáhnout ložisko. Poté dát poloosu přes noc do mrazáku, nahřát nový kroužek, vytáhnout poloosu z mrazáku, rychle narazit nové ložisko a ještě rychleji naklepnout horký pojistný kroužek.
Ad brzdy:
Kdyby ses začetl důkladněji, zjistil bys, že u nulatrojek se vůle paken nenastavuje, anžto mají brzdy se samostavy. To jsou ty velké pružiny našroubované na každé pakně.
Re: Balu 2103
super Kurna já nemam tak velký mrazák ale dík moc
Mitschubischi l 200 1998, ford focus 2008,porsche 924. 1979 http://balu200.rajce.idnes.cz/
Re: Balu 2103
Tak si počkej na vhodné počasí. Až budou mínus dvacítky, hodíš poloosu na balkon a je to. Už na to ostatně ani nebudeš muset moc dlouho čekat.
Re: Balu 2103
Hm to je nápad akorát že jsem objednal ložisko bez toho kroužku jo a když už si tu prej se prodav samostatné díl blatníku co je přetáhly dole pře práh ?
Mitschubischi l 200 1998, ford focus 2008,porsche 924. 1979 http://balu200.rajce.idnes.cz/
Re: Balu 2103
Osobně bych se na laboraci s ložiskem a kroužkem asi vyprdnul a místo toho sehnal celou kompletní poloosu.
Blatník - zadní?, přední?
Jo a ještě jedna věc - když něco chceš, tak nepiš jak hotentot, ale tak, aby bylo jasné, co máš na mysli. Interpunkce a velká písmena na začátku vět nebyla vymyšlena jen tak pro ozdobu. Kdo to má luštit?
Blatník - zadní?, přední?
Jo a ještě jedna věc - když něco chceš, tak nepiš jak hotentot, ale tak, aby bylo jasné, co máš na mysli. Interpunkce a velká písmena na začátku vět nebyla vymyšlena jen tak pro ozdobu. Kdo to má luštit?
Re: Balu 2103
Předni
Mitschubischi l 200 1998, ford focus 2008,porsche 924. 1979 http://balu200.rajce.idnes.cz/
Re: Balu 2103
Hurikáne, nechci ti brát iluze, ale takto výměna zděřového kroužku opravdu provézt nepůjde. Zděřový (pojistný kroužek ložiska na poloose) je potřeba nalisovat lisem. Samotné zchlazení poloosy a nahřátí kroužku je sice věc potřebná, ovšem teploty se velmi rychle začnou vyrovnávat a vsadím se, že takto kroužek nedostaneš ani na první milimetr. My poloosu neochlazujeme, nahříváme pouze kroužek na cca předepsanou teplotu (při přehřátí kroužku může dojít k povolení materiálu) a potom pod lisem lisujeme .... přesněji řečeno tlakem cca 15tun.
Ložisko jde naťuknout i bez nahřívání/ochlazování.
P.S. Sundání zděřového kroužku Hurikán popsal pěkně , jen bych doporučil naříznout ze dvou stran. Kroužek je velmi pevný, jen tak nepovolí (obzvláště je-li originální).
Ložisko jde naťuknout i bez nahřívání/ochlazování.
P.S. Sundání zděřového kroužku Hurikán popsal pěkně , jen bych doporučil naříznout ze dvou stran. Kroužek je velmi pevný, jen tak nepovolí (obzvláště je-li originální).
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Balu 2103
Ano. Spodní část předních blatníků je dostupná. Jde ale o druhovýrobu, většinou nevalné kvality, takže musíš počítat s nesedícím rádiusem pro roh dveří a tím pádem složitým pasováním. Ale v principu tento díl existuje.
EDIT: Vašku, tohle všechno vím. Popsal jsem to jen schematicky zjednodušeně, aby byl jasný princip. Příspěvek v tomhle vlákně neměl být podrobným návodem. Proč taky, když je to tady na foru rozepsané už aspoň 5x?
EDIT: Vašku, tohle všechno vím. Popsal jsem to jen schematicky zjednodušeně, aby byl jasný princip. Příspěvek v tomhle vlákně neměl být podrobným návodem. Proč taky, když je to tady na foru rozepsané už aspoň 5x?
Re: Balu 2103
Hm jak to čtu docela anabaze , no všem vám dekuji a omlouvám se za psáni
Mitschubischi l 200 1998, ford focus 2008,porsche 924. 1979 http://balu200.rajce.idnes.cz/
Re: Balu 2103
Vašku, mam pár polos so zlymi loziskami, nevymenil by si mi ich? A za kolik?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Balu 2103
Bez problému vyměnil, cenu výměny bych viděl na 300kč/ks.
P.S. Alberte, když na mě tvůj popis působil tak, že to lze zvládnout doma na koleně
P.S. Alberte, když na mě tvůj popis působil tak, že to lze zvládnout doma na koleně
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Balu 2103
Mno, kdybys měl opravdu dost silné koleno, tak proč ne?