Stránka 8 z 21
Re: XRAY - volná diskuse k typu
Napsal: stř úno 03, 2016 07:19
od Luděk Musil
Valdo - pokrok nezastavíš. Dokud jsem byl mladý, tak jsem couval s pravou rukou na sousedově opěradle, tělo o 90 stupňů vytočený a koukal jsem přes zadní okno.
Dnes couvám (i s přívěsem) jen na špígle, hlavu otočím výjimečně, tělo díky ztuhlé páteři vůbec
.
Ta (nekonečně velká) hromada elektronických asistentů a pomocníků dělá z člověka pouhopouhého operátora/manipulačního dělníka bez kousku řidičského umu či kreativity.
Dřív uměl s přívěsem couvat kdekdo. I na to už mají asistenta (tuším VW?). Dnes to mnozí neumí ani dopředu
.
Ale to jen tak mimo tému, omlouvám se za OT
. L.
Re: XRAY - volná diskuse k typu
Napsal: stř úno 03, 2016 08:23
od Cory
Ja by som to tak neškatulkoval. Je to proste pomocnik. Ja viem s privesom nacuvat hocikam, ale taka kamera by sa zisla dost casto (najmä v časoch, ked som jazdil s privesom skoro kazdy den a na privese som mal 1,20m vysoku plachtu). Kto nevie cuvat, nepomoze mu ani 200 kamier.
Re: XRAY - volná diskuse k typu
Napsal: stř úno 03, 2016 08:42
od Veteranista
Asi tak, z mého příspěvku vypadám jako vůl co neumí ani couvat, ale když ta možnost je, proč jsi neulehčit život, na osobáka jsi to montovat nebudu, ale na té dodávce kdy člověk za sebe nevidí by se hodila.
Stejně jako když za ní táhnu menší vozík, mít možnost kouknout se, že náklad se nepohl, asi se kouknu co mii čína nabízí, když na dtím teď uvažuji.
Re: XRAY - volná diskuse k typu
Napsal: stř úno 03, 2016 09:49
od Majo
sa to tu zvrhlo na debatu o kamere
Ja ju na Priore mam a som za nu rad, dokazem s kludom nacuvat na doraz k autu za mnou, co je s tym hatch zadkom s relativne malym oknom inak obtiazne. A to mam cuvanie nadstandardne nacvicene(s predohrabmi celu zimu cuvam k baraku do kopca minimalne 800m pretoze tam po predku nevylezu)....
Ale uz hadam pekne spat k teme
Re: XRAY - volná diskuse k typu
Napsal: stř úno 03, 2016 10:38
od Luděk Musil
Souhlasím, tu debatu jsem beztak vyvolal já, za což se ještě jednou omlouvám
.
Padl mi zrovna do klávesnice couvací asistent, kterýžto to "odesral" za všechny zbývající
.
Re: XRAY - volná diskuse k typu
Napsal: stř úno 03, 2016 20:21
od zelvotron
Mě děda dycky říkal jak ty nový embéčka a žigulíky sou nahovno, protože to nemá rám, tak to nemůže nic vydržet, takže asi tak k tomu pokroku.
Ale ono je to spíš trochu jinak, je prostě nutný ty serepetičky nabízet, a je dobře že to lada bude nabízet, i když si o některých můžeme myslet že je to k ničemu, protože je to vždycky jednodušší když přijde zákazník a bude to chtít tak mu to nabídnout za příplatek třeba, než ho přesvědčovat že to nepotřebuje a on půjde jinam. Blbý akorát je když se z nějaký voloviny stane standard a auto bez toho se nedá koupit.
A když sme u toho, jak je to u těhle novejch lad se sledováním tlaku v pneu, v eu povinný, co je ta za systém, předpokládám asi ten co je provozně a servisně víc naprd, tj přímej se spešl ventilkama?
Re: XRAY - volná diskuse k typu
Napsal: stř úno 03, 2016 20:38
od Cory
Ak sa nic nezmenilo, tak sa porovnava rychlost otacania jednotlivych kolies.
Re: XRAY - volná diskuse k typu
Napsal: stř úno 03, 2016 20:48
od Laďuša
Takže předpokládam, že v zatáčce to nerozezná, že je jedno kolo podhuštěný?
Re: XRAY - volná diskuse k typu
Napsal: stř úno 03, 2016 21:00
od Hurikán
Jelikož se tento systém začne montovat až s náběhem vývozu do EU, tak další podrobnosti VAZ zatím nezveřejňuje. V několika textech, co jsem četl, se psalo přímo o snímání a snímačích tlaku v pneumatice. Takže porovnáním otáčení to asi nebude. Jak konkrétně to má být ale řešeno, jsem zatím nikde nečetl.
Re: XRAY - volná diskuse k typu
Napsal: pát úno 05, 2016 19:09
od zelvotron
tak buď je přímej systém, což to asi bohužel bude páč to používá rencek vč dacie, kdy sou snímače v kolech a provozně je to naprd, nebo nepřímo porovnáváním rychlosti otáčení kol, to má třeba vw, porovnává to dlouhodobě takže na zatáčku to fakt neraguje
Re: XRAY - volná diskuse k typu
Napsal: úte úno 09, 2016 14:05
od Patrac
Pěkný ale chtělo by to tu síť servisů.. na co bude auto když na garančku budu muset do ruska a když se něco podělá čekat 14 dní než mi díl dorazí poštou..minimálně aby to byli schopni servisovat třeba u Rencka.. když už pod ně padá.
add kamera. nemám ji v autě nepotřebuju ji pro parkování ale když při parkování člověk přehlídne třeba 30cm vysoký sloupek.. tak tam se kamera hodí..vím o čem mluvím..
Re: XRAY - volná diskuse k typu
Napsal: úte úno 09, 2016 14:08
od JmJ
Patrac píše:Pěkný ale chtělo by to tu síť servisů.. na co bude auto když na garančku budu muset do ruska a když se něco podělá čekat 14 dní než mi díl dorazí poštou..minimálně aby to byli schopni servisovat třeba u Rencka.. když už pod ně padá.
add kamera. nemám ji v autě nepotřebuju ji pro parkování ale když při parkování člověk přehlídne třeba 30cm vysoký sloupek.. tak tam se kamera hodí..vím o čem mluvím..
Jj. kamera je vec, ktera nikomu do niceho nekeca, da se vypnout a cumet na nu nemusis. Ale je fajn. U i30 cumi docela hezky primo shora za auto, takze se da najet hodne blizko k prekazce za autem, nebo k care ohranicujici parkovaci misto atd. Proste dobra vec.
Re: XRAY - volná diskuse k typu
Napsal: úte úno 09, 2016 22:54
od Nulašestka
S těmi servisy a celou sítí je to pořád dokola. Záleží na typu obchodního modelu, ale zpravidla je to o přístupu importéra a jeho ochotě s trhem něco dělat. Celkem to souhlasí - pokud za něco stojí importér, potom se to odráží i v jeho síti a funguje to (výjimky tady nebudu rozebírat). Toto mohu potvrdit z osobní zkušenosti z poslední pětiletky v aftersales nejmenované automobilky. Nevěřili byste, jak se dá s trhem pracovat, když se chce. Zatímco jeden má problém pouze implementovat všechno, co dostane na zlatém podnose už hotové z centrály a než by něco za 15 minut udělal, 14 dní vymýšlí důvody, proč to nejde, další trh je progresivní, zformuje např. vlastní loajalitní program na míru potřebám trhu, vlastní servisní akce, reklamní kampaně, motivy, komunikaci, prodejní koncepty atd atd atd.
Takže první věc je, že někdo musí mít
zájem a
chtít to dělat. Pokud tu bude importér typu: "Takže jaký musím plnit standardy, kdy bude audit a musím dělat něco nad rámec toho?", tak nečekejte žádnou změnu. Další, pro mnohé jistě nepochopitelná věc, je, jak vůbec může těch pár "autorizovaných" servisů Lady vůbec fungovat, když vezmeme v úvahu jejich přístup (viz Hurikánův příspěvek (
http://www.cck-brno.com/2015/08/lada-au ... -shd-most/ ). Jediná logická odpověď je, že to někdo dotuje bez ohledu na výsledek. To je samozřejmě špatně a je třeba toto od základu změnit.
Re: XRAY - volná diskuse k typu
Napsal: stř úno 10, 2016 11:11
od Crocodile
Tak oni ty autorizované servisy opravují i spoustu jiných značek...takže to že tam přijede sem tam na servis Lada, pro ně není tak zásadní...mluvím např. o Pardubících a dalších...
Re: XRAY - volná diskuse k typu
Napsal: čtv úno 11, 2016 17:39
od zelvotron
Nulašestka píše:S těmi servisy a celou sítí je to pořád dokola. Záleží na typu obchodního modelu, ale zpravidla je to o přístupu importéra a jeho ochotě s trhem něco dělat. Celkem to souhlasí - pokud za něco stojí importér, potom se to odráží i v jeho síti a funguje to (výjimky tady nebudu rozebírat). Toto mohu potvrdit z osobní zkušenosti z poslední pětiletky v aftersales nejmenované automobilky. Nevěřili byste, jak se dá s trhem pracovat, když se chce. Zatímco jeden má problém pouze implementovat všechno, co dostane na zlatém podnose už hotové z centrály a než by něco za 15 minut udělal, 14 dní vymýšlí důvody, proč to nejde, další trh je progresivní, zformuje např. vlastní loajalitní program na míru potřebám trhu, vlastní servisní akce, reklamní kampaně, motivy, komunikaci, prodejní koncepty atd atd atd.
Takže první věc je, že někdo musí mít
zájem a
chtít to dělat. Pokud tu bude importér typu: "Takže jaký musím plnit standardy, kdy bude audit a musím dělat něco nad rámec toho?", tak nečekejte žádnou změnu. Další, pro mnohé jistě nepochopitelná věc, je, jak vůbec může těch pár "autorizovaných" servisů Lady vůbec fungovat, když vezmeme v úvahu jejich přístup (viz Hurikánův příspěvek (
http://www.cck-brno.com/2015/08/lada-au ... -shd-most/ ). Jediná logická odpověď je, že to někdo dotuje bez ohledu na výsledek. To je samozřejmě špatně a je třeba toto od základu změnit.
Zajmavý, v případě Mělníku bych se tomu nedivil, tam sou za vodou, ale u soukromníka je to zvláštní. I když oni už i ty www stránky o lecčems vypovídají. Ale přijde mi zvláštní ten postup jít si do prodejny koupit díl a pak do servisu? Tak snad to dám do servisu a víc mě nezajímá (když je to jedna organizace), až když by mě poslali do háje šel bych si koupit díl a řešil opravu svépomocí.