Přizvednutí nivy
Moderátor: Moderátoři
Re: Přizvednutí nivy
Nic moc
Re: Přizvednutí nivy
nejaky pokrok s pridvihnutim? resp s riesenim hornej podlozky pod cap? ja som cosi vymyslel, ale zatial si to nechavam pre seba(no nie doslova) lebo je to dobra prasacina
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Přizvednutí nivy
Majo píše:nejaky pokrok s pridvihnutim? resp s riesenim hornej podlozky pod cap? ja som cosi vymyslel, ale zatial si to nechavam pre seba(no nie doslova) lebo je to dobra prasacina
Měl jsem teď trochu pauzu s vymýšlením a stavěním - byl jsem ve špítále a tak.
Nicméně jde se variantou, která se nám oboum páčila nejvíc a to varianta první - šroubem do těhlice, podložka na dvě půlky a čep zůstane šrouběm dolů a atd..
O víkendu jsem byl u soustružníka - vše jsme si ujasnili - jak, kde co a jak.. Podložka ve tvaru válečku bude buď na 2 nebo 3 kusy - každý bude mít zámek aby do sebe zapadaly (střih nehrozí)... Za dolní to bude držet v těhlici za šroub a v horním kusu bude konus, za který se bude chytat čep.. Těhlice má okolo díry na čep takový vykovaný kroužek (cca výška 2mm), takže to se musí srovnat nebo vybrat kroužek na protikusu aby to sedělo pořádně..
No čekám, až bude mít chvilku a vytočí mi to. Pak podám info, fotky a tak...
Noo a ty se pochlub.. Co jsi vymyslel..?
No a ty teď děláš na Chevyně nebo na modrý Nivě..?
Re: Přizvednutí nivy
ja makam konecne na modrej, chevy je momentalne vyuzivana ako auto do prace, proste denne maka po asfaltkách(plus offroadova vlozka domov, ci chcem ci nie). No... ja som vymyslel docela prasacinu, ale vyuzitelnu asi len pre mna. Podmienkou tejto upravy je aby boli pouzite disky 16+ s ET minimalne -10(pri sirke 5.5", pri vacsej sirke disku este viac minusove ET). U mna to problem nie je, kedze take disky a rozsirenie som uz aj tak pouzival... Dost slov, radsej foto:
- Přílohy
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Přizvednutí nivy
Do práce a zpátky občasná offroad vložka...?
Koukám, že cesty do práce se u nás dvou odehrávají v úplně stejném stylu..
Mám Nivu jako daylinu a právě občas pri cestě z práce.. Když člověk potřebuje pročistit hlavu...
Jinak nápad parádní!! Že mě to taky nenapadlo.. Ale dobrý!!
Takže těhlice se normálně dá vařit..? Bál jsem se do toho šáhnout.. Je vidět, že je kovaná do zápustky tak jsem neveděl, co to udělá..
Kde jsi já vařil? Pásovinu bych tam určítě nechal. Možná bych nahradil něčím silnější... Nebo Elkem. Ale já pořád trpím představou, že někde něco ulítně a dělám to zbytečně úplně všechno moc naddimenzovaný většinou... A težký...:-/
A je pravda, že pro nás, co jsme "normální" a máme "normální" rozměty disků tohle asi není..
Koukal jsem na fotku svojí nápravy a u mě to použitelné není. No prostě jak píšeš, podložky nebo ET..
Ale tenhle postup jsem nikde neviděl.. Ale libí se mi, je to dobrý!!
Koukám, že cesty do práce se u nás dvou odehrávají v úplně stejném stylu..
Mám Nivu jako daylinu a právě občas pri cestě z práce.. Když člověk potřebuje pročistit hlavu...
Jinak nápad parádní!! Že mě to taky nenapadlo.. Ale dobrý!!
Takže těhlice se normálně dá vařit..? Bál jsem se do toho šáhnout.. Je vidět, že je kovaná do zápustky tak jsem neveděl, co to udělá..
Kde jsi já vařil? Pásovinu bych tam určítě nechal. Možná bych nahradil něčím silnější... Nebo Elkem. Ale já pořád trpím představou, že někde něco ulítně a dělám to zbytečně úplně všechno moc naddimenzovaný většinou... A težký...:-/
A je pravda, že pro nás, co jsme "normální" a máme "normální" rozměty disků tohle asi není..
Koukal jsem na fotku svojí nápravy a u mě to použitelné není. No prostě jak píšeš, podložky nebo ET..
Ale tenhle postup jsem nikde neviděl.. Ale libí se mi, je to dobrý!!
Re: Přizvednutí nivy
Neviem posudit ci je to kovane, pride mi to ako normalny obrobok, nikde som ani nenasiel farebne zmeny po tepelnej uprave. Ked som rezal flexkou ramena, ktore su urcite kovane, spravalo sa to dost odlisne a zodral som badatelne kotuc vo flexke. Toto som rezal a este aj upravoval jedinym kotucom(230kou, celkovo 4naboje, z ktorých to je vyrobene) a ani z neho nejak extra neubudlo. Zvarat to slo krasne, uplne cisty zvar, pekne to pretavilo, ta pasovina zabezpecila, ze sa to nikam neposunulo ani neohlo(najprv som to zvaril v miestach kam som sa dostal, az potom som dal pasovinu dole, prevaril cele, opracoval do pekna, natrel zakladovkou a pasovinu dal naspat este na mokru farbu aby sa dostala vsade a v spojoch to nezacalo hnit. este na to pojde cierna vrchna). Kvôli brzdovému strmenu a uchytu na riadenie nie je velmi priestor na Lko(tiez mi jeho pouzitie napadlo, tiez rad prehanam, ale snazim sa to obmedzit:)). Myslim, ze ani ta pasovina tam potrebna nie je, ale takto som si uplne isty, ze je to OK. Zo strany od kolesa je tiez na jednej strane - na druhej je strmen. U Nivy je ta vaha dolezita, kedze je to jeden z mala plusov, ktore ma oproti konkurencii a tiez je dobre ked to nevyzera ako uplny domadel. Ako bonus to vyriesilo aj problemy s riadenim.
Nevideli sme to asi preto, ze malokoho napadnu take prasaciny ako mna Ja sa drzim hesla, ze "Kto ma flexu a zvaracku dokaze cokolvek". Inak u mna je to predlzenie 81-82mm, preto taky extrem s kolesami. Keby to bolo dajme tomu len 40mm, myslim ze by tam vosla daleko sirsia skala kolies. Ale pre mna by to potom stracalo zmysel lebo by som tam musel ponechat podlozku pod capom, kvôli ktorej to cele robim(teda hlavne kvôli tomu ze po spusteni napravy o 45mm dole by som musel uz dost prehnanu 50mm podlozku(ktoru som tam mal 7rokov) nahradit nejakou 80mm a to by bol vacsi risk nez toto.
Nevideli sme to asi preto, ze malokoho napadnu take prasaciny ako mna Ja sa drzim hesla, ze "Kto ma flexu a zvaracku dokaze cokolvek". Inak u mna je to predlzenie 81-82mm, preto taky extrem s kolesami. Keby to bolo dajme tomu len 40mm, myslim ze by tam vosla daleko sirsia skala kolies. Ale pre mna by to potom stracalo zmysel lebo by som tam musel ponechat podlozku pod capom, kvôli ktorej to cele robim(teda hlavne kvôli tomu ze po spusteni napravy o 45mm dole by som musel uz dost prehnanu 50mm podlozku(ktoru som tam mal 7rokov) nahradit nejakou 80mm a to by bol vacsi risk nez toto.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Přizvednutí nivy
No nejsem žádný odborník, ale dle švů co na tom jsou to tak vypadá. Do zápustky a pak přesně obrobené. Dokonce mi to řekli další dva lidi co by se v tom měli vyznat nezávisle na sobě. Zadní poloosy jsou dělaný podle mě zrovna tak. Vyjma tisícihranu a prostoru na ložisko a dalších obrobenách částí je ta poloosa pěkně nepřesná..
Vím, že ramena jsou taky kovaná a počet kotoučů je dobrý měřidlo.. Jiná technika úpravy kovů? Netuším..
A čím jsi to vařil? CO2? Dobrá informace, že to jde vařit. Já jsem se do toho bál šáhnout...
No jinak s tebou musím ve všem souhlasit... I s tím, že kdo má flexu a svářečku dokáže všechno..
Takže ty máš taky nápravu dole teď jako já? O těch 45mm Nebo jak to máš? Teď se v tý tvojí nívě nevyznám a to jsem pročetl snad celou sekci "NIVA" na Lada foru.
No 80mm podložka uz by byla risk. A hlavně by to asi zase nefungovalo jako to nefungovalo mě..:-/
Vím, že ramena jsou taky kovaná a počet kotoučů je dobrý měřidlo.. Jiná technika úpravy kovů? Netuším..
A čím jsi to vařil? CO2? Dobrá informace, že to jde vařit. Já jsem se do toho bál šáhnout...
No jinak s tebou musím ve všem souhlasit... I s tím, že kdo má flexu a svářečku dokáže všechno..
Takže ty máš taky nápravu dole teď jako já? O těch 45mm Nebo jak to máš? Teď se v tý tvojí nívě nevyznám a to jsem pročetl snad celou sekci "NIVA" na Lada foru.
No 80mm podložka uz by byla risk. A hlavně by to asi zase nefungovalo jako to nefungovalo mě..:-/
Re: Přizvednutí nivy
ja som to zdvihnutie prerabal uz tolkokrat ze sa v tom nevyznam ani ja, takze sa necudujem, ze nemas prehlad
povodne som tam mal hlinikove podlozky pod miskami, potom som tam dal jakle a pruziny z 2104, potom som vymenil pruziny za origo, no a teraz je to uz vyse 2r odstavene, zvarene dve napravy dokopy a zhode "o sroub". A potom som na to dlho nemal cas az teraz trochu(ale uz zase tyzden nemam)...
Inak ano, zvaral som to COckou na 230A.
A polosy by nemali byt kovane, mali by byt pruzne a povrchovo zakalene...
povodne som tam mal hlinikove podlozky pod miskami, potom som tam dal jakle a pruziny z 2104, potom som vymenil pruziny za origo, no a teraz je to uz vyse 2r odstavene, zvarene dve napravy dokopy a zhode "o sroub". A potom som na to dlho nemal cas az teraz trochu(ale uz zase tyzden nemam)...
Inak ano, zvaral som to COckou na 230A.
A polosy by nemali byt kovane, mali by byt pruzne a povrchovo zakalene...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Přizvednutí nivy
Obdivuju že si s tím dáváte takovou práci ale nějak to nechápu.Nebylo by lepší tam hodit zrovna tuhou ? Lépe se to dá pak zvedat, začne to konečně křížit.Příjde mě to jako hooodně moc práce a málo muziky
Re: Přizvednutí nivy
MAJO:
Joo! Tak už vím, jak to máš.. Vařené k sobě do takového "véčka".. No jo, stačí připomenout, ono to tam někde je v tý hlavě...
A když o šroub dole, tak jen o 40mm? Já mám o 60mm právě a mám taky přesazeno o šroub..
Ale koukal jsem, že misku na pružinu máš výše jak jak já na té poslení fotce. Což je výhoda oproti mě, to je fakt..
Asi máš pravdu, hádat se nebudu.. Nevím přesně, jak to s poloosami je..
No doufám, že budeš mít víc času.. Koukat na tvoje výtvory je při nejmenším dost inspirující...
ROPÁK:
No, záleží, co od toho auta chceš...
Já to mám na denní ježdění takže nemůžu ztratit veškerý dovednosti na silnici a nezávislý zavěšení má prostě lepší jízdní vlastnosti mimo terén.
To, jak to zvedáme my se zdá být relativně jednoduché a i přes to je to docela dost práce dost práce. S tuhou to teda musí být ještě tak 100x víc práce když si vezmu brzdy, řízení, kříže, kardany, uložení motoru, pružiny, tlumiče, ramena, přední panhart atd atd.
Dále já jsem výš o nějakých 10 cm (jen na středech nábojů, nepočítám pneu) a to mi absolutně stačí. Auto vypadá zvedlé ale nevypadá to jako pěst na oko. Navíc jízdní vlastnosti na silnici se nějak výrazně nezhoršili.
No a v neposlední řadě nemůžeme opomenout ani právní stránku věci.. Při instalaci tuhý nápravy se jedná už o zásah do vozidla, který není povolen (už nevím, jak to v zákoně stojí přímo, je to dlouho co jsem to četl..) což zvednutí nebo snížení není.. Jasně, tohle je diskutabilní ale tuhá náprava je přímo bijící do očí..
Navíc Vik nebo kdo to stavil nivu na tuhých o tom přímo psal, že na STK a na silnici se na to orgáni nekoukají s nadšením. A na tomhle zvednutí to nikdo nepozná když se v tom nebude nějak hrabat, niv tolik nejezdí. Navíc já to dělal tak, že vyndám podložky vzadu a dám jiný dopředu a ono si to kecne zase dolů o 5 cm...
Joo! Tak už vím, jak to máš.. Vařené k sobě do takového "véčka".. No jo, stačí připomenout, ono to tam někde je v tý hlavě...
A když o šroub dole, tak jen o 40mm? Já mám o 60mm právě a mám taky přesazeno o šroub..
Ale koukal jsem, že misku na pružinu máš výše jak jak já na té poslení fotce. Což je výhoda oproti mě, to je fakt..
Asi máš pravdu, hádat se nebudu.. Nevím přesně, jak to s poloosami je..
No doufám, že budeš mít víc času.. Koukat na tvoje výtvory je při nejmenším dost inspirující...
ROPÁK:
No, záleží, co od toho auta chceš...
Já to mám na denní ježdění takže nemůžu ztratit veškerý dovednosti na silnici a nezávislý zavěšení má prostě lepší jízdní vlastnosti mimo terén.
To, jak to zvedáme my se zdá být relativně jednoduché a i přes to je to docela dost práce dost práce. S tuhou to teda musí být ještě tak 100x víc práce když si vezmu brzdy, řízení, kříže, kardany, uložení motoru, pružiny, tlumiče, ramena, přední panhart atd atd.
Dále já jsem výš o nějakých 10 cm (jen na středech nábojů, nepočítám pneu) a to mi absolutně stačí. Auto vypadá zvedlé ale nevypadá to jako pěst na oko. Navíc jízdní vlastnosti na silnici se nějak výrazně nezhoršili.
No a v neposlední řadě nemůžeme opomenout ani právní stránku věci.. Při instalaci tuhý nápravy se jedná už o zásah do vozidla, který není povolen (už nevím, jak to v zákoně stojí přímo, je to dlouho co jsem to četl..) což zvednutí nebo snížení není.. Jasně, tohle je diskutabilní ale tuhá náprava je přímo bijící do očí..
Navíc Vik nebo kdo to stavil nivu na tuhých o tom přímo psal, že na STK a na silnici se na to orgáni nekoukají s nadšením. A na tomhle zvednutí to nikdo nepozná když se v tom nebude nějak hrabat, niv tolik nejezdí. Navíc já to dělal tak, že vyndám podložky vzadu a dám jiný dopředu a ono si to kecne zase dolů o 5 cm...
Re: Přizvednutí nivy
Tipl bych si že většina policajtů ani netuší, že na nivu tuhá přední nepatří.Na stk neřeší jestli jsou tam nějaké podložky nebo ne.Když se mu to zdá veliké tak se podívá na kola a do papírů na výšku, šířku...když to nebude sedět, tak začne hledět proč...většinou to zjistí a napíše do TP jako nevyhovující stav (záleží jak jsou tolerantní)
V konečném důsledku je jedno jestli máš nadvařené ramena a těhlice nebo tam máš tuhou-základní parametry překračuješ=zásah do konstrukce.To jen tak na okraj.
Já s ní taky jezdím do práce každý den na T3 a vůbec by mě přední tuhá nevadila.V terénu by to bylo k nezaplacení.
NevÍm jestli by to nějak zásadně ovlivnilo požitek z jízdy na silnici, jezdím s patrolem na 35" i po cestách a vůbec nezávislý předek nepostrádám
V konečném důsledku je jedno jestli máš nadvařené ramena a těhlice nebo tam máš tuhou-základní parametry překračuješ=zásah do konstrukce.To jen tak na okraj.
Já s ní taky jezdím do práce každý den na T3 a vůbec by mě přední tuhá nevadila.V terénu by to bylo k nezaplacení.
NevÍm jestli by to nějak zásadně ovlivnilo požitek z jízdy na silnici, jezdím s patrolem na 35" i po cestách a vůbec nezávislý předek nepostrádám
Re: Přizvednutí nivy
jazdis s patrolom 140? Ja takmer denne. Ano tuhe su dobra vec, ja mam este chevy a nevylucujem, ze ju tam nainstalujem. Tam naozaj technici nevedia, ze tam byt nemaju... U Nivy je to diskutabilne, dost technikov to auto pozna. Navyse spravit to profesionalne je trochu problem. Vikovu pracu som videl, v podstate na vsetkych troch co robil, Vika si velmi vazim a obdivujem za to co dokazal, ale ziadny technik by neuveril, ze to bolo original. Konkretne k prednej naprave musel dost improvizovat a cele zavesenie "vymysliet a zrealizovat". A jeho netradicne riesenia boli velmi ucinne, ale neobvykle. Namontovat to viac "obvykle" by zas bolo na ukor vlastnosti v terene... Ono sa Ti to lahko hovori, ze je to jednoduche, ked si to vlastne kupil hotove
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Přizvednutí nivy
Když budu chtít jezdit 140 tak si nebudu kupovat nivu ani patrola
otázka coje to profesionální řešení.Tak jak to udělal Vik si myslím, že je to OK.vzhledem k tomu, že niva není kdoví jak hodnotné auto (především když ho rasuješ v težkém terénu) tak je zbytečné si s tím komplikovat život.
otázka coje to profesionální řešení.Tak jak to udělal Vik si myslím, že je to OK.vzhledem k tomu, že niva není kdoví jak hodnotné auto (především když ho rasuješ v težkém terénu) tak je zbytečné si s tím komplikovat život.
Re: Přizvednutí nivy
pre mna su vsetky auta hodnotne rovnako
dialnicna rychlost(140tacho) je pre mna nevyhnutna na kazdom aute ako minimalna maximalka. Preto mam M/T, ktore su do 160km/h relativne pohodlne. Neviem si predstavit chodit na traktore, ktory to nezvladne. Osobaku, ktory konci na 140 by som sa tiez oblukom vyhol. Ale to uz je na inu debatu
Vsetko je o prioritach a tie mame kazdy ine(chvalabohu)...
dialnicna rychlost(140tacho) je pre mna nevyhnutna na kazdom aute ako minimalna maximalka. Preto mam M/T, ktore su do 160km/h relativne pohodlne. Neviem si predstavit chodit na traktore, ktory to nezvladne. Osobaku, ktory konci na 140 by som sa tiez oblukom vyhol. Ale to uz je na inu debatu
Vsetko je o prioritach a tie mame kazdy ine(chvalabohu)...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Přizvednutí nivy
ROPÁK:
No vzhledem k tomu, že Niva se prodává a vyrábí tak jak dlouho se prodává a vyrábí, je na našich silnicích tak profláklá, že ty policajti taky nejsou úplný trouby. Může tě poslat z fleku na STK pokud je do vzdálenosti 7 km (tuším) a nebo tě bude vysírat..
Ale pokud si zaplatíš pojištění pokus za cca 3000 za rok, tohle můžeš mít u řiti, pošlat orgána k šípku, nechat to spadnout do správního a nic ti nehrozí.. Ať žijou české zákony, paráda..
Jinak, jen tak na okraj, zákon praví, že přestavba (úprava) vozidla je (mimo jiné): "změna karoserie, pérování vozidla a kol způsobující změnu povoleného zatížení"...
Jinak nejde ani tolik o policajty nebo o STK jako o pojišťovnu při případné nehodě. To jsou většinou větší hajzlové a nechtějí plnit. A tuhá je prostě konstrukčně zásah úplně jinde než sundaná nápravnice o díru.
A zase říkám, je o tom, co po tom autě chceš. Pro mě je prvotní silnice, pak terén.
A patrol je liga zase někde jinde. Niva má výhodu, že je lehká a na to co dovede v terénu je na silnici relativně "mrštná", relativně drží stopu a dá se s ní i relativně valit. Do práce se dá jezdit každej den i s Avií plnou štěrku - ale to nechceš. Takže to argument neberu protože každej to má nastavený jinak...
Já rozhodně tuhou neodsuzuju (je to kravina jí odsuzovat), tuhá je do terénu TOP, o tom není diskuze.. Ale pro mé využití mi vyhovuje tak, jak jsem to udělal..
A máš pravdu s tou hodnotou niv.. Je to tak, že co niva to jiná hodnota.. Prodávají se od 5000 do 280 000 . Já si troufám říct, že jí mám relativně v TOPu, bez koroze, co se sype je nový, je po celolaku v metle, je v ní relativně hodně peněž už takže to je další důvod, proč se nepouštet do větších akcí a zbytečně nenávratně nepředělávat a výrazně nezasahovat a nebastlit a nikde jí nějak výrazně nehuntovat v těžkém terénu...
No vzhledem k tomu, že Niva se prodává a vyrábí tak jak dlouho se prodává a vyrábí, je na našich silnicích tak profláklá, že ty policajti taky nejsou úplný trouby. Může tě poslat z fleku na STK pokud je do vzdálenosti 7 km (tuším) a nebo tě bude vysírat..
Ale pokud si zaplatíš pojištění pokus za cca 3000 za rok, tohle můžeš mít u řiti, pošlat orgána k šípku, nechat to spadnout do správního a nic ti nehrozí.. Ať žijou české zákony, paráda..
Jinak, jen tak na okraj, zákon praví, že přestavba (úprava) vozidla je (mimo jiné): "změna karoserie, pérování vozidla a kol způsobující změnu povoleného zatížení"...
Jinak nejde ani tolik o policajty nebo o STK jako o pojišťovnu při případné nehodě. To jsou většinou větší hajzlové a nechtějí plnit. A tuhá je prostě konstrukčně zásah úplně jinde než sundaná nápravnice o díru.
A zase říkám, je o tom, co po tom autě chceš. Pro mě je prvotní silnice, pak terén.
A patrol je liga zase někde jinde. Niva má výhodu, že je lehká a na to co dovede v terénu je na silnici relativně "mrštná", relativně drží stopu a dá se s ní i relativně valit. Do práce se dá jezdit každej den i s Avií plnou štěrku - ale to nechceš. Takže to argument neberu protože každej to má nastavený jinak...
Já rozhodně tuhou neodsuzuju (je to kravina jí odsuzovat), tuhá je do terénu TOP, o tom není diskuze.. Ale pro mé využití mi vyhovuje tak, jak jsem to udělal..
A máš pravdu s tou hodnotou niv.. Je to tak, že co niva to jiná hodnota.. Prodávají se od 5000 do 280 000 . Já si troufám říct, že jí mám relativně v TOPu, bez koroze, co se sype je nový, je po celolaku v metle, je v ní relativně hodně peněž už takže to je další důvod, proč se nepouštet do větších akcí a zbytečně nenávratně nepředělávat a výrazně nezasahovat a nebastlit a nikde jí nějak výrazně nehuntovat v těžkém terénu...