No, v tom tebou posledně jmenovaném bodu myslím stále je.Luděk Musil píše: ... Myslím si, že železnice už dávno není ta jistota co bývala ...
Elektromobily
Moderátor: Moderátoři
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11032
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Elektromobily
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- Laďuša
- Příspěvky: 12118
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily
Žádný zpět, nenecham vláčet železnici bahnem! Extrémně nespolehlivej prostředek? Tak to teda vůbec. Jako jasný, sem tam se něco nezadaří, ale celkově je to právě extrémně spolehlivej prostředek.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Re: Elektromobily
To je síla argumentů!Laďuša píše:Žádný zpět, nenecham vláčet železnici bahnem! Extrémně nespolehlivej prostředek? Tak to teda vůbec. Jako jasný, sem tam se něco nezadaří, ale celkově je to právě extrémně spolehlivej prostředek.
- Laďuša
- Příspěvky: 12118
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily
Já nevim, jak tě mam argumentovat
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
- Teepee
- Příspěvky: 4266
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily
Všichní jste s příčinami zcela vedle, není třeba nad nimi spekulovat
Já jsem v pondělí 13.2.2012, jako každý den, cestoval také, ale měl jsem štěstí, v Řevnicích zastavil rychlík z Mariánek a ten do Prahy dostat museli. Osobní vlaky zrušili a nahradila je autobusová doprava mezi Praha Radotín-Dobřichovice (údajně to byly kloubové Karosy DP Hl. m. Prahy). Já jsem dojel do Prahy s cca +30minut.
A teď klíčový odkaz: http://www.pozary.cz/clanek/51946-pozar ... l-dopravu/
Dost možná ten rychlík na obrázku je ten "můj".
Trať 171 je pověstná svým tristním stavem, loni v létě byla jedna kolej vyměněna komplet, druhá sflikována z různých vajglů. Pochopitelně s prvními mrazy se to začalo lámat. Další zimy to třeba už bude vychytané. Takže nějaké problémy přes zimu byly.
A bez uzardění říkám, kdo po této trati nejezdí denně, může se zrovna trefit do špatné konstelace, která za letošní zimu byla nejhorší v pondělí 13.2.2012. Takže já bych to tak černě neviděl.
A autem do Prahy to není všechno, vlakem a MHD jedu do práce cca 70 minut, autem je to vzhledem k nutnosti použít jižní spojku ještě méně jisté než vlakem a když to pojede, tak to bude cca 50 minut.
Benzín, nutnost se soustředit na řízení (v autě si fakt knížku nepřečtu), absence vozidla doma, kde je potřeba, a pružná pracovní doba, podtrženo sečteno, dojíždění vlakem u mě vítězí.
A auto přece můžeš použít na cestu na nádraží a když bude potíž, skočíš do něj a jedeš teda autem, spousta lidí to tak dělá. Jen to má jeden háček, ono už před nádražím není kde parkovat.
Já jsem v pondělí 13.2.2012, jako každý den, cestoval také, ale měl jsem štěstí, v Řevnicích zastavil rychlík z Mariánek a ten do Prahy dostat museli. Osobní vlaky zrušili a nahradila je autobusová doprava mezi Praha Radotín-Dobřichovice (údajně to byly kloubové Karosy DP Hl. m. Prahy). Já jsem dojel do Prahy s cca +30minut.
A teď klíčový odkaz: http://www.pozary.cz/clanek/51946-pozar ... l-dopravu/
Dost možná ten rychlík na obrázku je ten "můj".
Trať 171 je pověstná svým tristním stavem, loni v létě byla jedna kolej vyměněna komplet, druhá sflikována z různých vajglů. Pochopitelně s prvními mrazy se to začalo lámat. Další zimy to třeba už bude vychytané. Takže nějaké problémy přes zimu byly.
A bez uzardění říkám, kdo po této trati nejezdí denně, může se zrovna trefit do špatné konstelace, která za letošní zimu byla nejhorší v pondělí 13.2.2012. Takže já bych to tak černě neviděl.
A autem do Prahy to není všechno, vlakem a MHD jedu do práce cca 70 minut, autem je to vzhledem k nutnosti použít jižní spojku ještě méně jisté než vlakem a když to pojede, tak to bude cca 50 minut.
Benzín, nutnost se soustředit na řízení (v autě si fakt knížku nepřečtu), absence vozidla doma, kde je potřeba, a pružná pracovní doba, podtrženo sečteno, dojíždění vlakem u mě vítězí.
A auto přece můžeš použít na cestu na nádraží a když bude potíž, skočíš do něj a jedeš teda autem, spousta lidí to tak dělá. Jen to má jeden háček, ono už před nádražím není kde parkovat.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Re: Elektromobily
Když už otvírám a zavírám bránu, startuju auto, tak nebudu končit po kilometru na nádraží, nechávat tam auto a čekat, jestli ho tam odpoledne najdu. Prostě jedu dál a mám jistotu, že za půl hodiny jsem v práci. Dojít na nádraží pro mě není problém. Problém je JEN a JEN nespolehlivost vlaku. Mám to do práce ze Smíchovského nádraží pouze dvě stanice metrem, takže vlak by pro mě byl výhodný. Zejména od doby, kdy jezdí vlaky City Elefant, je jízda komfortní, nesrovnatelná s předchozími panťáky či patráky. V těchto vlacích se skutečně dá číst a dokonce i psát na displeji mobilního zařízení, což bylo ve starých vlacích s nefunkčními (nejenom) tlumiči nemožné. Také odpadla jedna častá příčina zpoždění - porucha vlaku. Bohužel zůstalo mnoho dalších (povodeň, bouřka, vichřice, sníh, mráz, zloději kabelů, nefunkční závory, výluka, oprava trati, člověk přejetý vlakem). Namátkový výčet důvodů, kvůli kterým jsem se nespočetněkrát od roku 1994 nedostal včas do práce či naopak domů. Naproti tomu od doby, kdy byla zprovozněna část Pražského okruhu a kamiony nesmí na Barrandovský most, se automobilová doprava zklidnila a já pozdní příchod v podstatě neznám. Vlakem bych jezdil hrozně rád, ale mohu si dovolit tolerovat pouze jedno zpoždění cca 20 až 30 minut do měsíce. To mi vlak zatím nenabízí. A důkaz? Tím je přece ona. Ano, kvůli nespolehlivosti vlaku jsem koupil Nivu, abych se dostal do práce včas za každého počasí.
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10511
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily
Další zajímavý (čerstvý) článek:
http://auto.idnes.cz/jezdit-nebo-topit- ... _testy_fdv
Až na pořizovací cenu jsou ekonomické propočty velmi dobře čtivé. L.
http://auto.idnes.cz/jezdit-nebo-topit- ... _testy_fdv
Až na pořizovací cenu jsou ekonomické propočty velmi dobře čtivé. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10511
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily
Další vlaštovka:
http://technet.idnes.cz/firma-predstavi ... chnika_mla
http://technet.idnes.cz/firma-predstavi ... chnika_mla
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10511
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily
Alberte - jsi velký skeptik, téměř bych řekl. že pesimista.
Přestože výzkum a vývoj v tomto odvětví postupuje kupředu, tak je prozatím škoda, že vlastní výroba a distribuce (elektrické) energie je tak ekologicky a finančně náročná. L.
Přestože výzkum a vývoj v tomto odvětví postupuje kupředu, tak je prozatím škoda, že vlastní výroba a distribuce (elektrické) energie je tak ekologicky a finančně náročná. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Elektromobily
Automobilky, energetické společnosti i vlády se připravují na masivní nárůst elektromobility, který podle všeho přijde během 2 až 5 let. Během takto krátké doby by se dojezd elektromobilů a doba tankování (dobíjení) měla vyrovnat současným automobilům se spalovacím motorem, které čeká v budoucnosti už jenom jediná cesta - ta poslední. Srovnání cen elektromobilů s cenami automobilů se spalovacím motorem lze očekávat během 2 až 3 let. Rovněž nabíjecí infrastruktura má dobrou perspektivu.
První zemí na světě, která nabídne majitelům elektromobilů celonárodní komerční pokrytí nabíjecími stanicemi, bude Estonsko. Průměrná vzdálenost mezi stanicemi bude 50 km.
Zdroj: Ing. Kuželka, ABB s.r.o.
V USA byla uvedena do provozu elektrická dálnice, která by do konce tohoto roku měla vést přes celé západní pobřeží. Zatím se na ní dobíjí zdarma.
Zdroj: Svět motorů
První zemí na světě, která nabídne majitelům elektromobilů celonárodní komerční pokrytí nabíjecími stanicemi, bude Estonsko. Průměrná vzdálenost mezi stanicemi bude 50 km.
Zdroj: Ing. Kuželka, ABB s.r.o.
V USA byla uvedena do provozu elektrická dálnice, která by do konce tohoto roku měla vést přes celé západní pobřeží. Zatím se na ní dobíjí zdarma.
Zdroj: Svět motorů
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Re: Elektromobily
Celé Estonsko má na výšku 250km ... takže vlastně pro celou zemi stačí 5 dobíjecích stanic
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Re: Elektromobily
Vzhledem k počtu elektromobilů a velikosti země jich 5 x 5 (x 5 stojanů u jedné stanice) asi bude stačit. Podstatné je, že ten, kdo si koupí elektromobil, může s ním jezdit po celé zemi, aniž by někde žadonil o zásuvku.
Nakonec si stejně každá dnešní čerpací stanice pořídí elektrický dobíjecí stojan, takže za chvíli budeme mít v Česku 6600 dobíjecích stanic.
Nakonec si stejně každá dnešní čerpací stanice pořídí elektrický dobíjecí stojan, takže za chvíli budeme mít v Česku 6600 dobíjecích stanic.
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Re: Elektromobily
S tím estonskem bacha,maj tam pouze 7 stanic na lpg,z toho 3 v Tallinu.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10511
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily
Další posun při vývoji elektromobilu:
http://auto.idnes.cz/kondenzatory-s-vys ... tomoto_vok
Tak uvidíme - jsem optimista. L.
http://auto.idnes.cz/kondenzatory-s-vys ... tomoto_vok
Tak uvidíme - jsem optimista. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´