Stránka 8 z 12

Re: Jsem psancem

Napsal: stř pro 28, 2011 18:26
od Jelen
Gratuluji k novémui přírůstu, věřím, že budeš spokojen.Nahoď fotku.
Oktávka by měla topit parádně, jak topí desítka, nevím. Ale mě mondeo topí líp, než 06ka, i když se pomaleji vytopí, ale to je dáno prostorem - sedan je vytopen rychleji, než kombík.

Re: Jsem psancem

Napsal: stř pro 28, 2011 20:43
od zelvotron
radek mb píše:Tak od včerejšího dne jsem též psancem
Renegade, bacha na něj :mrgreen:
http://www.youtube.com/watch?v=JU695q18R54

Jelen: To není ani tak tím, že to je kombík nebo sedan, ale tím, že je to chrochták ;)

Re: Jsem psancem

Napsal: stř pro 28, 2011 21:02
od Marek
Octavia má problém s topením z jediného prostého důvodu. Jedná se o vznětový motor, navíc přeplňovaný, který jak známo disponuje vysokou účinností, v důsledku čehož produkuje velmi málo ztrátového tepla, jež používáme právě k vytápění prostoru kabiny. Přestože motor TDi v Octavii má jen necelých šest litrů chladicí kapaliny, bude se ohřívat více než dvojnásobnou dobu ve srovnání s benzinovým motorem podobné kubatury. To je známá věc, s níž se nedá nic dělat - pouze motor vybavit příhřevem. Například já mám v autě sériově osazen bufík o výkonu 5kW. Octavie jsou řešené jinak.

Octavie TDi mají v malém okruhu chladicí kapaliny trojici žhavicích svíček, které za splnění určitých podmínek přihřívají vodu a podstatně tak urychlí ohřívání chladicí kapaliny. Najdeš je nad setrvačníkem na zadní části hlavy válců. Jsou ovládané dvěma relé (J360 a J359) - jedno relé spíná dvě svíčky a druhé relé jednu. Pokud jsou splněné "určité podmínky", sepne buď jedno, nebo druhé, anebo obě relé a tím aktivují jednu, dvě, anebo tři svíčky k ohřevu vody. Zdaleka ne vždy jsou však ony tajemné "určité podmínky" splněny, proto se mnohdy stává, že i přesto, že jsou žhavicí svíčky ohřevu vody v pořádku, nefungují.

Pokud bys chtěl, aby tyto svíčky topily bez ohledu na splnění "určitých podmínek", udělej si na ně spínání nějakým vypínačem z kabiny. Prostě po startu studeného motoru si buď sepneš nebo nesepneš ohřev vody svíčkami. Musíš však mít na paměti, že energeticky je to poměrně slušný odběr (přes 30 Ampér) a pokud bys tohle používal často na krátké vzdálenosti, můžeš se potýkat s problémem nedostatečně dobíjeného akumulátoru. Jednou z oněch "podmínek" pro sepnutí těch žhavičů je totiž dostatečně velká proudová rezerva (kterou lze poměrně snadno zjistit ze svodky DF alternátoru). Tedy pokud po studeném startu (kdy baterka je vycucaná žhavením a startérem) rozsvítíš světla, zapneš výhřev okna a sedadel, pustíš ventilátor a rádio, na žhavicí svíčky ohřevu vody už prostě není proud :-D.

Zda řídicí jednotka motoru spíná nebo nespíná relátka pro ovládání těchto žhavicích svíček poznáš poměrně snadno. Relé J359 je spínáno pinem 17, relé J360 pinem 34 řídicí jednotky motoru. Pokud bys na tyto dva dráty přivedl napětí z nějakého toho skrytého spínače, aktivuješ příhřev vody kdykoli, bez ohledu na provozní podmínky.

ohřev vody Octavia TDi.jpg

Re: Jsem psancem

Napsal: stř pro 28, 2011 21:35
od Cory
Ked ste pri tom topeni, sused ma problem na Sharane s bufikom. Vraj spaluje ale netopi...Dost ošklbany popis problemu, ale mozno niekto (Marek :mrgreen: ) bude vediet :)

Re: Jsem psancem

Napsal: stř pro 28, 2011 22:03
od radek mb
Jelen píše:Gratuluji k novémui přírůstu, věřím, že budeš spokojen.Nahoď fotku.
Oktávka by měla topit parádně, jak topí desítka, nevím. Ale mě mondeo topí líp, než 06ka, i když se pomaleji vytopí, ale to je dáno prostorem - sedan je vytopen rychleji, než kombík.
Díky fota nahodím zítra, dnes jsem řešil přepis a věci s tím spojené. Není bez chyby, nějaké věci se budou muset udělat. Jinak nad Ladou jsem hůl nezlomil, ale bohužel, dnešní Lada mi nemůže nabídnout to, co očekávám od auta.

Re: Jsem psancem

Napsal: stř pro 28, 2011 22:06
od Marek
Bufík buď spaluje a topí, nebo netopí a nespaluje. Jiná možnost není.

Bufík u modelů 2000- se dá diagnostikovat VAGem (adresa 18 - Auxiliary heating), ten hodně napoví.

Nejčastější příčinou poruchy je propálené rozprašovací sítko kolem svíčky (cca 300 Kč), vadná svíčka (1000 Kč kovová nebo 1800 Kč keramická), může odejít podávací čerpadlo nafty. Pokud by se však jednalo o některou z těchto tří závad, bufík by určitě nenaskočil - díky těmto závadám je totiž elektronicky odstaven a dokud není taková závada odstraněna, bufík nepoběží. Také se ale může stát, že bufík je skutečně v pořádku a pracuje, ovšem jen chvíli a poté vypne. Příčinou tohoto problému je přehřátí bufíku (lze vyčíst v jeho paměti) a je to způsobeno nedostatečným prouděním chladicí kapaliny v okruhu. Modely 2000- (motory PD) mají přídavné elektrické oběhové čerpadlo vody, které pomáhá v cirkulaci - to pokud je vadné (častá závada uhlíků), bufík se přehřívá a vypíná.

Je to tedy sakramentsky OT od KIi Cee´d, ale doufám, že to moderátoři velkoryse vezmou - ostatně jsme v Poklábosme, ne? ;-)





Jinak, Radku, blahopřeju k Octavii. Máš výhodu v tom, že tento model škodovky je statisticky nejméně poruchovým modelem novodobé historie značky. Osobně bych spíš volil motorizaci 81kW, ale je to spíš tím, že jsem tímhle motorem zmlsaný - pokud od toho neočekáváš letecké dny, postačí bohatě i 66kW - navíc je úspornější. Máš AGR nebo již ALH? (lze to zjistit i podle roku výroby).....

Re: Jsem psancem

Napsal: stř pro 28, 2011 22:15
od radek mb
Rok výroby je 2004. Nejsem žádný závodník, takže verse 66 kW mi plně dostačuje. Bohužel, až nyní jsem zjistil, jak Lada zaostává ve vývoji. Navíc, dostupnost dílů na Škodovku v okrese Mladá Boleslav je opravdu dobrá :mrgreen: , svého mechanika mám. Uvidíme, jak se projeví Okta časem.

Re: Jsem psancem

Napsal: stř pro 28, 2011 22:18
od Marek
2004 = ALH. Mimochodem i ALH umí trvale 190 km/h ve čtyřech lidech (vyzkoušeno) ;-).

U tohoto motoru Ti něco prozradím - to málokdo ví.

Motor ALH 66kW je vlastně "uškrcený" motor 81kW. Jedná se kompletně sakumprásk o motor 81kW. Má naprosto identický hardware, stejné turbo i intercooler jako motor AHF 81kW, který se do Octavií dával do roku 2000. Jen kvůli emisím (EuroIII) je tento motor osazen jinými vstřikovači (o menším průměru otvorů) a upraveným programem ŘJ, čímž došlo i ke snížení výkonu.

Teoreticky vzato kdybys motor ALH 66kW osadil tryskami DSLA520 z motoru AFN nebo AHF (oba 81kW), divil by ses, co by to udělalo (i na sériovém SW jednotky)....... ;-)



Modelová řada 2004 je z hlediska servisu velmi skromná.
Rozvody + kladky + vodní čerpadlo se mění po 150.000 km.
Olej - 15.000 km (nebo rok) - postačí kvalitní polosyntetika splňující specifikaci VW 505.00 (nerozmazlovat zbytečně drahými oleji)
Filtr vzduch a pyl - 30.000 km
Filtr nafta - 60.000 km
Brzdová kapalina - každé dva roky
Chladicí kapalina, převodový olej a servoolej se nemění (je bráno jako celoživotní náplň).





Zmínil jsi, že svého mechanika máš - nicméně kdybych Ti mohl být jakkoli nápomocen, kdykoli se na mě můžeš s důvěrou obrátit. Tahle auta znám opravdu dost dobře a motory doslova do šroubku.

Re: Jsem psancem

Napsal: stř pro 28, 2011 22:44
od Cory
Marek píše:Bufík buď spaluje a topí, nebo netopí a nespaluje. Jiná možnost není.

Bufík u modelů 2000- se dá diagnostikovat VAGem (adresa 18 - Auxiliary heating), ten hodně napoví.

Nejčastější příčinou poruchy je propálené rozprašovací sítko kolem svíčky (cca 300 Kč), vadná svíčka (1000 Kč kovová nebo 1800 Kč keramická), může odejít podávací čerpadlo nafty. Pokud by se však jednalo o některou z těchto tří závad, bufík by určitě nenaskočil - díky těmto závadám je totiž elektronicky odstaven a dokud není taková závada odstraněna, bufík nepoběží. Také se ale může stát, že bufík je skutečně v pořádku a pracuje, ovšem jen chvíli a poté vypne. Příčinou tohoto problému je přehřátí bufíku (lze vyčíst v jeho paměti) a je to způsobeno nedostatečným prouděním chladicí kapaliny v okruhu. Modely 2000- (motory PD) mají přídavné elektrické oběhové čerpadlo vody, které pomáhá v cirkulaci - to pokud je vadné (častá závada uhlíků), bufík se přehřívá a vypíná.

Je to tedy sakramentsky OT od KIi Cee´d, ale doufám, že to moderátoři velkoryse vezmou - ostatně jsme v Poklábosme, ne? ;-)





Jinak, Radku, blahopřeju k Octavii. Máš výhodu v tom, že tento model škodovky je statisticky nejméně poruchovým modelem novodobé historie značky. Osobně bych spíš volil motorizaci 81kW, ale je to spíš tím, že jsem tímhle motorem zmlsaný - pokud od toho neočekáváš letecké dny, postačí bohatě i 66kW - navíc je úspornější. Máš AGR nebo již ALH? (lze to zjistit i podle roku výroby).....
Bol s tym na diagnostike, spominal mi, ze mu merali nejaku teplotu, ktora bola cca 50 stupnov a na funkcnom bufiku v inom aute cca 1000 stupnov. Tak mu dam vediet, diky :wink:

Re: Jsem psancem

Napsal: stř pro 28, 2011 22:50
od Marek
Máš asi na mysli teplotu hoření. Ta 1000°C rozhodně není, to by došlo k roztavení bufíku. Běžná teplota hoření u bufíku v plném výkonu je kolem 300°C (dá se seřídit).

Pokud mu bufík vykazuje nízkou teplotu hoření, nemusí to být přímo závada čidla (i když může - ostatně dá se ohmicky proměřit). Nízkou teplotu hoření může způsobovat špatný přísun nafty, malá dodávka vzduchu, silné znečištění topné pece bufíku sazemi, ................ a některé další závady.

Škoda, že jsi z takové dálky, určitě bych mu to opravil. Poslední dobou dělám bufíky jak na běžícím pásu.


Podívej se do přiloženého souboru, třeba to pomůže.
Bufík u VW SHARAN.pdf
(2.01 MiB) Staženo 156 x

Re: Jsem psancem

Napsal: stř pro 28, 2011 23:00
od Cory
Moze to byt tych 300 stupnov, iba referujem to co mi povedal on :) V servise mu vraj precistili nejake sitko (filter) na naftu. No ktovie cim to je, poreferujem mu, co si mi napisal Ty, snad na nieco pride(me). On mava casto cesty na zapad, mozno by siel niekedy okolo. Idem si pozriet ten subor.

Re: Jsem psancem

Napsal: stř pro 28, 2011 23:21
od JmJ
radek mb píše:Tak od včerejšího dne jsem též psancem, namísto desítky jsme si pořídili Oktávku, motorizace 1,9 TDi, kombi, 66 kW. Srovnání nepíšu, protože se to moc srovnávat nedá. Jediné, v čem je Lada lepší je topení. Spotřeba u desítky je parádní, ale jet z Karlových Varů do Mladé Boleslavi za 4,4 l/100 km prostě neumí. Uvidíme, co dál.

zeptej se drobka, co na takovem aute uz opravoval :lol:

inac az na to tragicke misto na zadnim sedadle jsou to fajne stroje. zvlast po preprogramovani :-)

Re: Jsem psancem

Napsal: čtv pro 29, 2011 22:13
od Fišer Jiří
Tak se s těma psancema nějak roztrhnul pytel, kdo bude další? Ale nějak v příspěvcích nerozumím smyslu obsahu,každý chválí, blahopřeje, ale nikdo nekritizuje! Tak budu první!
Ano jste psanci, alespoň pro mě. Aby jste mi rozuměli, jsem LADA NADŠENEC a vždycky budu, vím jaká Lada je a nebudu ji vychvalovat do nebes,vždycky se snažím dívat na věc objektivně. Dneska je konkurence někde jinde, ale protože jsemLADANADŠENEC pořídil jsem si novou. Teď jen porovnávám a říkám si kde by měla Lada přidat a musím říct, že už je to spíš jen o detailech než o závratných věcech. Jen podotýkám, že na věc nahlížím z normálního uživatelskýho pohledu a né z pohledu redaktora SM ( světa koncernu :( ).
Rozebírali jste tady bezpečnost, necítím se v Prioře nějak nebezpečně a mám tam jen "jen" dva baky a ABS. Především si uvědomte, že bezpečnost vás a všech okolo je ve vaší zodpovědnosti, čili v tom kulatým co máte mezi ušima, ve vaší hlavě!!!!! Pozornost, předvídavost, odpočinek, trpělivost, zkušenost atd. to jsou hlavní vlivy vaší bezpečnosti. Bezpečnostní systémy jsou pouze jako doplněk bezpečnosti a nelze se na ně spoléhat, že vám zachrání život a kdo tak činní je sebevrah. Kdo nepoužívá hlavu nebude mu stačít ani kdyby měl auto celý nafukovací.O tom se tady nikdo nezmínil, jen to že Lada je nebezpečná. Takový nesmysl! Takže o Ladě to není!!!!
LADA NADŠENEC Ladu nesrovnává s konkurencí, protože to dost dobře ani nejde, řekl bych , že v některých případech si spíš buduje argumenty, proč si Ladu nekoupit. Ladu musíš chtít!
Závěrem, musel jsem reagovat, protože to beru jako podraz a podlehnutí vlivu vašeho okolí a společnosti. Ano přece chcete žít lehčí život a bez Lady ho budete jistě mít, nebudete se muset o nic starat, jen s nadhledem pozorovat a soudit a čekat až vítr povane zase z těch správných směrů a Lada bude moci něco konečně nabídnout. Pochybuju, že taková cesta na zpět existuje.
A kde je vaše původní přesvědčení a nadšení, jak vůbec vznikalo? Vyprchalo jak pára nad hrncem, neboť Lada není konkurence schopná! A zase tomu nerozumím, ona snad někdy byla? Takže to LADA NADŠENSTVÍ bylo jak ten vítr, zrovna odkud vane. :(
Co nadělám, skalních ubývá a já mohu jen vyjádřit svoje zklamání tímto jadrnějším příspěvkem, který za pár dní zmizí v propadlišti dějin. :(

Re: Jsem psancem

Napsal: pát pro 30, 2011 00:02
od Vašátor
Fišer Jiří píše: Především si uvědomte, že bezpečnost vás a všech okolo je ve vaší zodpovědnosti, čili v tom kulatým co máte mezi ušima, ve vaší hlavě!!!!!
Především si uvědom, že většina mrtvých na silnici není mrtvá díky sobě, ale díky hovadské jízdě ostatních. Můžeš si dávat sebevětší pozor a stejně tě někdo sejme....
Nikdo tu netvrdil, že Lada není bezpečná. Jen to, že oproti Ladě jsou dnes mnohem bezpečnější auta.
Fišer Jiří píše: neboť Lada není konkurence schopná! A zase tomu nerozumím, ona snad někdy byla?
S tímto také nemůžu souhlasit. Lada se snad za komunismu dala běžně koupit? Pokud vím, byla u nás nedostatkovým zbožím. V 70tých letech strčila do kapsy leckdejakou automobilku. A dnes?

Víceméně se vším co píšeš nemohu souhlasit, nicméně to je asi jen názorový rozpol, takže se tu více rozepisovat nebudu.
Fišer Jiří píše: Co nadělám, skalních ubývá
To si také nemyslím. Že Pátrač už Ladu nemá je jedna věc. Ale podívej se na Radka, na mě... Ladou v běžném provozu nejezdíme (Radek čerstvě), ale oba doma Ladu máme. Já už dvě a nehodlám se jich vzdát. A ano, při každodením používání raději volím komfort, než zaryté srdcovství.

Re: Jsem psancem

Napsal: pát pro 30, 2011 00:14
od Křečík Barbuška
Jejda, chlapci, neblbněte. Neberte to ode zdi ke zdi.