lepsi si vzit poloosy se vsim a pak si to rozebrat. aspon vis ze sis to zku*vil samLittle Red Riding Hood píše:nejde ani tak o poloosy (ty jsou samo o sobě nepoužitelné) ale o třmeny (+ pajšl) a kotouče a ten držák třmenu....
Zadní kotoučové brzdy
Moderátor: Moderátoři
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
samozřejmě já jen píšu co použiješ.. a to sem ještě zvědavej, za chvilku to pujdo pomalu skládat...Maysner píše:lepsi si vzit poloosy se vsim a pak si to rozebrat. aspon vis ze sis to zku*vil samLittle Red Riding Hood píše:nejde ani tak o poloosy (ty jsou samo o sobě nepoužitelné) ale o třmeny (+ pajšl) a kotouče a ten držák třmenu....
- Luděk Ondrůch
- Příspěvky: 1516
- Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Ale počítam s tím, že taková náprava je víc zesílena, takže by měla lépe snášet extrémní zátěže u těch, co budou mít motor v oblasti většího výkonu. A když už mluvíš o těch podložkách, tak jejích použití by zvýšilo asi dvojnásobně zátěž na ložisku u kola.
Já to sice nechci dávat na svoje auto!!! Jen jsem chtěl vědět, jestli by to bylo možný případně použít.
Já to sice nechci dávat na svoje auto!!! Jen jsem chtěl vědět, jestli by to bylo možný případně použít.
tym som chcel povedat, ze disky by museli mat ET minimalne 40 aby vobec vliezli do lemov....
zaujimave by to bolo na nivackych 16kach, tie maju ET58 to by tam voslo
zaujimave by to bolo na nivackych 16kach, tie maju ET58 to by tam voslo
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
Takže dnes sem zkoušel poloosy nasadit (z fiata), kdo si myslel že dát kotouče dozadu bude hračka tomu píšu že jsou tak krátké že ani nedosáhnou do pastorku v difiku... druhá věc která se určitě bude muset udělat je ta že se budou uset přefrezovat diry v te přírubě na které drží třmen, nejenže mají jiný pruměr (což jsem myslel že převrtám), ale jsou i na jiné roztečí...
Takže jisté upravy:
-použití lada poloosy..
-přefrézování děr pro uchycení přiruby třmenu na nápravu..
dál budu připisovat svoje poznatky z montáže...
zároveň se vás taži, jak sundat kroužky z poloosy (co drží ložisko) aniž bych poškodil poloosu a ložisko...
Takže jisté upravy:
-použití lada poloosy..
-přefrézování děr pro uchycení přiruby třmenu na nápravu..
dál budu připisovat svoje poznatky z montáže...
zároveň se vás taži, jak sundat kroužky z poloosy (co drží ložisko) aniž bych poškodil poloosu a ložisko...
- Roman
- Příspěvky: 1285
- Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
- Bydliště: Kralův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Kruzok sa da dat dole aj karboskou, treba ho z jednej strany zbrusovat, ale opatrne, nie az do poloosy. Ked je v mieste brusenia cca 0,3 - 0,5mm da sa lahko stiahnut (to brusenie ho zaroven pekne nahreje, aj ked nie az do cervena). Len treba hlavne davat pozor aby clovek nebrnkol kotucom po ploske kde jazni gufero, lebo potom je poloos vhodna maximalne pre nejakeho kovaca na vyrobu majzlikov.
Roman
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
Yellow01, diky, nahřátí mě napadlo, ale ložisko má prachovky z gumy, samozřejmě je to řešení...
Roman, asi to tak udělám, ikdyž sem se tomu zprvu bráníl, jelikož už jsem měl v ruce poloosy po výměně ložisek servisem a tam byly ty plochy pobroušené, ale asi jiná možnost nebude...
jen mě napadlo jestli poloosa a kroužek má stejnou tepelnou roztažnost??... ale asi rozdil bude minimální.. kdybych celou soustavu ochladil nebo ohřál, třeba by to povolilo, ale jak píšu rozdil bude asi neznatelnej...
samozřejmě naspátek dám nové kroužky a zapomocí tepla..
díky moc..
Roman, asi to tak udělám, ikdyž sem se tomu zprvu bráníl, jelikož už jsem měl v ruce poloosy po výměně ložisek servisem a tam byly ty plochy pobroušené, ale asi jiná možnost nebude...
jen mě napadlo jestli poloosa a kroužek má stejnou tepelnou roztažnost??... ale asi rozdil bude minimální.. kdybych celou soustavu ochladil nebo ohřál, třeba by to povolilo, ale jak píšu rozdil bude asi neznatelnej...
samozřejmě naspátek dám nové kroužky a zapomocí tepla..
díky moc..
My sme zkoušeli plamenem, nepomohlo, potom přišla na řadu taky právě flexa, ale nebrousilo se, bohužel se kroužek řezal. Dopadlo to tak, že po sundání kroužku byl v poloose milimetr hlubokej zářez. Takže jsem musel vyměnit celou poloosu.
Když bych to chtěl řezat, tak načít flexou a doříznout ruční pilkou.
Když bych to chtěl řezat, tak načít flexou a doříznout ruční pilkou.
Já na sundání toho kroužku potřebuju 3 věci. Svěrák, kladivo a majzlík. Pár minut a kroužek je dole. Před tím, je ale potřeba udělat něco s ložiskem, protože zavází. Jednoduchá věc. Položit poloosu ložiskem kolmo na svěrák a bouchnout po něm. Ono se rozletí a vypadnou kuličky. Je vhodné to dělat s nějakou ochranou obličeje, protože nikdy nevím, kam co poletí. Pak už se dá dostat majzlíkem na ten kroužek. Vím že je to poněkud drastická metoda, ale funguje to.
Co se týká zpětného smontování, tak jsem přišel na to, že nejlepší období je na to zima. Poloosa je totiž studená a nové kroužky dám do sklepa na komín od kamen, ať se nahřejou. Pak to tam jde skoro samo. A navíc vím, že nejsou přehřáté.
Co se týká zpětného smontování, tak jsem přišel na to, že nejlepší období je na to zima. Poloosa je totiž studená a nové kroužky dám do sklepa na komín od kamen, ať se nahřejou. Pak to tam jde skoro samo. A navíc vím, že nejsou přehřáté.
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele: