Vod čeho máte pravé a levé venkovní špígl .
Já vnitřní zrcadlo (téměř) nepoužívám. A často jezdím se zaplachtovaným přívěsem a v tom případě je vnitřní špígl úplně k ... .L.
Luděk Musil píše:Vod čeho máte pravé a levé venkovní špígl
Na desiatkovej rade sú mirrors (tie z výroby a najmä tie "antiblik") úplne k ničomu
LADA je jediná automobilka, kde musíš ty presviedčať predajcu, že to auto naozaj chceš kúpiť. LADA 21103 20.5.2010-17.8.2013 LADA 2112 6.9.2013- LADA 21214 23.4.2016-
Zdravim pani,chcel by som vas poziadat o radu.Vsimol som si ze ked nastartujem auto a je zapnuta klima,tak sa asi 2-3minuty po starte ozve od motora take zakvylenie,pomerne hlasny a neprijemny zvuk a hned na to pusti ventilator motora.Vsimol som si ze to spravi len ak auto stoji par hodin a motor je vychladnuty.Dnes som isiel hned po starte a ked sa ozval ten zvuk trocha aj trhlo motorom.Auto ma nabehane 1200km.Viete niekto poradit ci je to normalne pri motore 1.6 16v?Pripadne co by to mohlo robit?
Takhle těžko říct, to by chtělo vědět jakou logiku spouštění ta klima má, jelikož tím tlačítkem na palubce se nespouští, ale pouze dáváš požadavek na zapnutí klimatizace, a je tam ještě několik podmínek nutných pro to, aby se sepla, tak možná bych tipl, že u studenýho motoru se prostě nezapne, ale až po nějaký minutce a to trhnutí a zakvílení je právě znak sepnutí spojky kompresoru klimy. Taky je možný že rázem od sepnutí spojky klimy dojde k proklouznutí řemene, což by určitě mohlo způsobovat kvílení, možná ten řemen potřebuje napnout...To že se s klimou spouští ventilátor chladiče bývá normální u většiny aut.
Nicméně těžko soudit takhle na dálku, pokud je to nějaký jo hlasitý řešil bych to se servisem, ale v zásadě bych asi moc nepanikařil, zřejmě to co popisuješ není závada, ale vlastnost vozu, max možná bude chtít dopnout řemen.
Vdaka za radu,toto co hovorite dava logiku,ten zvuk mi dost pripomina pisknutie nejakho remena cize je dost mozne ze to bude tak lebo ako hovorim robi to ked je spustena ta klima.
Já klimu zapínám na Prioře většinou až po ujetí nějaké vzdálenosti ("hvízdnutí nemám) ale pokud si vzpomenu zkusím to jako ty a mrknu na větrák - za provozu o něm nevím, je-li zapnutý.
Hadam, ze chladic klimi je pred chladicem chlazeni, tak asi se chce zajistit odvod tepla z klimatizace. Trochu bych predpokladal, ze za jizdy a dalsich podminek ventilator nepojede. Mozna je to nejaky test pri zapnuti. Myslim, ze na hnoji se ventilator hned s klimou tocit nezacne.
Může to být u každýho systému různý, taky třeba ta sahara může bejt vícerychlostní, nebo tam můžou bejt dvě, ale obecně bych u lady předpokládal nějakej jednodušší systém kterej prostě tu saharu sepne a víc neřeší.
Po rozbehnuti klimy sa ventilator zapne, ale len ten prvy, ktore je uplne tichy. Druhy sa zapina pri ohriati motora a ten uz pocut. Po starte so zapnutou klimou a kompresor zapne o chvilu neskor, to sposobi trhnutie motora a zakvili to preto, lebo treba dosponovat remen. Na Priore som ho raz mal tak uvolneni, ze mi zakvilil aj pri zapnuti ohrevu zadneho skla Klima v Ladach (Priora, Kalina, Granta) je robena primitivne, cize sa zapina a vypina, regulacia teploty prebieha az klapkami v kureni, takze pocas jazdy to pri zapinani a vypinani pekne myka . Vesta to uz asi bude mat inak.
Tak jsem dnes zapnul klimu hned, hvízdání žádné, vyjel z garáže, otavřel kapotu a běžely oba větráky (slyšet zatím není žádný ). Po vypnutí klimy asi 20-30s ještě oba běžely.