Stránka 8 z 11

Napsal: čtv čer 29, 2006 15:43
od Jiri
zaleží na co clověk to auto používá
měkký podvozek ještě neznamená že to musí mít za každou cenu špatné jízdní vlastnoti
ale po 300km na tvrdém podvozku po českých silnicích je člověk docela dobře umlácenej (a auto těma vibracema trpí taky)

Napsal: čtv čer 29, 2006 19:34
od tavri
Skalouš:
Jenže ten tvůj propočet nesedí na řidiče jako jsem já.
1) za 3 roky (červen 2003-červen 2006) mám najeto jen 30000 km (nikoliv 100000, aby byl rozdíl znatelnější)
2) mně se to tolik nesype, za tři roky odhad oprav do 10000-15000 Kč (faktem je, že je to svépomocí bez ceny práce v servisu, tedy opět méně oproti zmiňovaným 50000), údržba vozu včetně náplní nepočítaje. Octavia by si ale za ty roky řekla klidně o stejnou částku.
3) cena povinného ručení je nižší (detail)
4) koukám opět kolik to papá a vychází to na 2 Kč/km, mimopražský provoz
To jen malý propočet ve vztahu k zadaným podmínám ;-)

Cena by šla dále lépe ve prospěch Lady alá pořizovací cena ojetiny blabla atd...
Lada první rok spadne na ceně o 80 tis, druhý o 50, třetí o 30, další o 20 a pak postupně zhruba o 15, až dosáhne po osmi letech nějaké ceny kolem 30 tisíc Kč... můj velmi hrubý odhad
Octavia TDi padá třeba pomaleji, ale z mnohem větší částky.
Cena krabic průměrného stáří kolem 25 let už dobrých 10 let nepadá. Stojí stále stejně plus mínus nic a cena se odvozuje stejně jako u jiných letitých ojetin podle technického stavu.

Ale zpátky k tomu propočtu. Souhlasím, že na ten způsob provozu, jaký máš ty a Jiri, ten propočet sedí...

Napsal: pát čer 30, 2006 06:25
od Skalouš
Fór je v tom, že porovnávám ojetinu za stejnou cenu jako novou Ladu. U ojetiny je pokles vždy menší. Další věc je, že používám vždy nějaký servis a nic neumím sám. Takže Tavri souhlasím. :-)

Napsal: pát čer 30, 2006 09:30
od Jiri
tavri+skalous:
skalousuv propocet nesedi :-):-)
pri jeho olovene noze nebude zrat octavia tdi 6litru nafty (s cihlou na plynu jsem jezdil s fabii tdi 74kw po nemecku a soptreba 8,8l nafty.. a 205 po dalnici :-)))
Poklidna jizda po nemeckych okreskach a respektovani rychlostnich omezeni 5,6l /100:-)
myslim ze normalni propocet je 6,5-7l u lady v benzinu a nebo 5,5-6l nafty u octavky:-)
jinak samozrejme souhlas - ja na lade vetsinu prkotin resil sam a velke malery jsem nechaval na servis -
uvidime jak to bude vychzet u ojete laguny

Napsal: pát čer 30, 2006 09:39
od Skalouš
...ví bůh. Skálobus mi jezdí taky za 8,5l/100km. :-)

Napsal: pát čer 30, 2006 09:58
od Jiri
jo ale nehonis to 180:-))))

Napsal: pát čer 30, 2006 10:01
od Skalouš
Vono to víc jak 160km/h nechce jet ani z kopce. :-)
Jinak jak Jiří píše, "velké" maléry se té oktávce musej vyhnout, pak by to bylo taky drahý.
I když narozdíl od Lady jsou k dispozici vrakoviště.....

KALINA kombi ALEBO PRIORA kombi..?

Napsal: stř bře 03, 2010 02:10
od DJW
Ahojte všetci, rozmýšľam nad doplnením vozového parku a síce mám toho na fóre prečítaného dosť, no rád by som poznal vaše názory na kvalitatívny rozdiel Priora / Kalina (vzhľadom na to, že sa K. robí na novej linke), prípadne nejaké praktické postrehy..

Nová kára bude na slušné vozenie rodiny, nie dlhé trasy, nie na hrubú robotu ako moja 2111.

Vďaka :)

PS: Priora kombi by mala podľa sľubu p. Belovusova zo Slovlady prísť na Slovensko +- v apríli.

Re: KALINA kombi ALEBO PRIORA kombi..?

Napsal: stř bře 03, 2010 08:16
od Wolfhunt
Zdravim,

otec ma Kalinu, ja Prioru. Tak si dovolim par poznamok:

Kalina je uplne nove auto, ziadnu hlboky facelift. Je priestrannejsia ako Priora (do sirky a zda sa mi, ze aj vzadu je o par centimetrov viac ako v Priore). Neviem, ci sa daju dat 3 detske sedacky, mozno ano. Motoricky je to uplne v pohode. Ziadne zihadlo, ale pekne zrychli aj ked je auto plne. Hoci osobne by som uvital, ak by aj na Slovensko prisli s motormi 1,6 16V (v Rusku sa uz vraj montuju a nielen do sportovych verzii).

Kalina je v niektorych smeroch modernejsia ako Priora - napr. uz take zamykanie dveri - u Kaliny je dost tiche, u mojej Priory je to ako kebyze zatvaras branu hradu. Hlucna mechanika. (mozno ze treba nie naolejovat, ale je to o dost hlucne). Napr. aj take el. stahovanie okien je v Kaline na systeme motor-lanko, Priora ma vraj ozubene prevody. Kalina ma lepsie rieseniu ventilaciu, kombik bol vraj v 2007 v Zeneve auto s najlepsou ventilaciou vo svojej kategorii.

Kalina kombi vyzrea pekne, myslim ze ma dobre rieseny kufor. Nemal som moznost prakticky to otestovat, len som to videl v SlovLade v BA.

Priora - v mnohom je citit, ze vychadza z desiatky, no vyzera trosku majestatnejsie ako Kalina, ma silnejsi motor, dost velky kufor a paradoxne aj nizsiu spotrebu. Idealne by bolo sklbit dobre veci z Kaliny a dat ich do Priory.

V priore sedis nizsie (ja mam taky pocit) a dobre sa jazdi aj na dlhsich trasach (na jesen sme boli v Nemecku, dobre si viedla aj v porovnani s nemeckymi autami - nezaostavali sme :-), sli sme tych 130-160 v Nemecku, jasne ze spotreba sla trosku nad 7 litrov/100km).

Ja som spokojny s Priorou, i ked manzelke by som hned kupil kalinu hatch (kebyze neviem co s peniazmi a mam ich). Nova linka moze aj nemusi byt zarukou kvality - otcovi od zaciatku nefungoval jeden stierac a este nieco - stacilo dotiahnut maticu. Evidentne nekto alebo nieco na linke slabo dotiahlo matice. To boli jedine zavady. Ak si odmyslim praskotanie lacnych plastov pri prejazde dier v ceste, co sa vsak do istej miery da utisit.

Neviem Ti povedat, ktory kombik je lepsi. Priora bude vacsia, ale i drahsia. Osobne vsak Priore chyba par veci, co Kalina ma, a naopak.

Preto ak by Kalinu dodavali aj s 1,6 16v motorom, tak osobne by som mozno inklinoval na Kalinu.

Napsal: pát bře 05, 2010 19:31
od plavec
Jen dodám, že co se týče toho vnitřního prostoru, tak opravdu paradoxně v kalině je to lepší nežli v prioře, zvlášť pro "habány"

Napsal: pát bře 05, 2010 20:45
od tavri
plavec píše:Jen dodám, že co se týče toho vnitřního prostoru, tak opravdu paradoxně v kalině je to lepší nežli v prioře, zvlášť pro "habány"
což je mimojiné dáno ojebanou sedačkou s krátkým malým sedákem. Zkoušel jsem u Nedbala i na koněvce

díval jsem se na fotky kaliny dmateje, je to víc desítkový než jsem si původně myslel. brzdy tlumiče, uspořádání agregátů...

Napsal: sob bře 06, 2010 16:54
od Vazko
Pretože posúvanie sedadiel v Priore (a jej kolajnice) konštruoval úplný diletant :axe:

Napsal: stř bře 10, 2010 00:13
od dmatej
tavri: Že by byl krátkej sedák, toho jsem si nevšiml, naopak, sedačky hodnotím velmi pozitivně - předloni jsem v nich zvládl nějakých 2x1200 km do Chorvatska a zpět skoro v kuse a záda byly naprosto v pohodě (ve fabii trpím po 100km do práce). Jediné, co mi tehdy ztuhlo, byly kolena :D

Brzdy jsou podle všeho dvojího typu, jeden typ má větší kotouče, já mám ty menší. Problémy s nimi nijak zvláštní nemám, kromě toho, že když se brzí o 100km/h, začnou trochu kopat (ale brzdí pořád dobře) a pak se to zase srovná. Kotouče mi u Nedbala jednou stáčeli, od té doby to vypadá ok, kontroloval jsem je nedávno.

Motor je desítková 1.6 8V, není divu, že se moc neliší. Kromě odhlučnění si na něj stěžovat nemůžu.

No, fotky postupně strkám sem: http://picasaweb.google.cz/dmatej79/Beruska

Auto stojí celý ty tři roky venku, jezdí bez ohledu na počasí a nikdy nebylo v myčce.

Napsal: stř bře 10, 2010 07:33
od tavri
Sedák netvrdím že je špatný co do ergonomie, jen kratší a menší než v 2110. Nejen pro to je opticky víc místa v kabině.
Co se týče soustružení kotoučů, stejná chyba jako před 10 lety. Fabrikou montovaný kotouče stojí za prd, mají hrubý rastr a kdekoho čeká výměna. Přehřejí se a zkroutí se. Hned po koupi auta jsem dal nový (z Koněvovky) a bez problému.

Složení Kaliny

Napsal: stř bře 10, 2010 23:04
od zelvotron
45% novejch dílů, 20% ze samary a symbolických deset z desítky...