Stránka 8 z 24
Napsal: sob lis 27, 2010 17:32
od radek mb
Teplo je,motor v autě taky,jde se na rozvody
edit:zhruba kolem dvacáté hodiny motor rozchozen.Zvuk dost zvláštní,nedrží to volnoběh.Ze začátku vůbec,to hned zdechlo,teď to kolísá a až potom to chcípne.
Takže velice děkuji Štěpánovi,bez kterého bych to nikdy nedal dohromady.Strávili jsme na tom včera 13 hodin.Uvidíme,jak se to bude dál chovat,teď je to ještě syrový motor.
Fota z akce dodám.
Napsal: ned lis 28, 2010 17:24
od radek mb
fota z akce zde:
http://radekmb.rajce.idnes.cz/Desitka-oprava_motoru/
Jinak by mě zajímalo,co stojí za problémem,že to nedrží volnoběh.Prostě,jede to normálně,ale chcípe to.Nikdy před tím jsem s tím problém neměl.Může to být tím,že ten motor jde zatím ztuha a po zajetí se to zlepší nebo třeba voda uškodila váze vzduchu?
Napsal: ned lis 28, 2010 17:42
od zelvotron
Škrtící klapku jsi sundaval a čistil včetně kanálků volnoběhu a servomotorku? Falešnej vzduch to asi nikde nesaje. A baterka předpokládám byla odpojená dlohodobě, takže z řj se vytratily původní data přizpůsobení.
Napsal: ned lis 28, 2010 17:44
od plavec
zelvotron píše:takže z řj se vytratily původní data přizpůsobení
Čili jinýmy slovy: Bude se to hvíli učit jezdit.
Napsal: ned lis 28, 2010 17:46
od radek mb
Aha,to mě nenapadlo.Odpojené to bylo téměř dva měsíce.
Klapku a ty ostatní kanálky jsem nečistil.
Napsal: ned lis 28, 2010 18:35
od plavec
radek mb, Koukajíce na Tvoje fotky, jen tiše závidím a přeju co nejvíc dalších kilometrů bez nehod a poruch
ten motor je krásně čisťounkej, je vidět že ste si dali záležet
Napsal: ned lis 28, 2010 23:57
od Petr HC
radek mb píše: ...Jinak by mě zajímalo,co stojí za problémem,že to nedrží volnoběh.Prostě,jede to normálně,ale chcípe to.Nikdy před tím jsem s tím problém neměl.Může to být tím,že ten motor jde zatím ztuha a po zajetí se to zlepší nebo třeba voda uškodila váze vzduchu?
Rád bych Ti nějak pomohl, alespoň radou. Napiš číslo a typ ŘJ - možná mám nějaký SW, ale pokud to bude GM, pak je to problém.
Zatím si podrobně pročti
http://chiptuner.ru/content/sensor/ a
http://chiptuner.ru/faq.php?id=9 včetně dalších odkazů v nich.
Možná by pomohlo to promytí propylalkoholem, poněvadž ta voda určitě čistá nebyla a předpokládám, že vzduchový filtr protrhla.
Napsal: pon lis 29, 2010 09:45
od zelvotron
Vzhledem k roku výroby tipuji s pravděpodobností hraničící s jistotou, že se jedná o GM.
Napsal: pon lis 29, 2010 17:21
od radek mb
ano,je to GM
Napsal: úte lis 30, 2010 19:35
od radek mb
Tak záhada s volnoběhem vyřešena:zapomněli jsme připojit hadici od absorbéru benzínových par do škrtící klapky,takže to tam sálo falešný vzduch a rozhodilo to celý motor.Teď už to běží jak švýcary.Navíc jsem ten systém škrtící klapky sundal a profoukl vzduchem,což taky pomohlo,neboť jakási dírka na ventil volnoběhu už byla skoro ucpaná.Takže volnoběh je lepší než býval.
Na poslech motor běží pěkně,ale je slyšet jeden ventil,který měl velkou vůli( 0,4) a my ho kvůli nepřítomným podložkám nemohli doštelovat.
Co je horší,bude se muset vyndat alternátor,kterému,jak byl pod vodou, zarezla ložiska a teď řve jak tur.
Napsal: úte lis 30, 2010 19:52
od Křečík Barbuška
Altík je proti již vykonanému dílu mucha, ne? Hlavně, že to vrčí jak má.
Napsal: úte lis 30, 2010 19:55
od ger007
snad sa dilo zdari !
Napsal: úte lis 30, 2010 19:56
od Hurikán
No tak sláva!
Z té pozitivní zprávy mám radost.
Provedli jste dobrou práci.
Tak ať už co nejdřív opět plnohodnotně jezdíš.
Jo a ještě otázečka - co všechno jste na motoru vlastně dělali? Aspoň jsem tedy nějak nezachytil, co se měnilo, dělalo atp.
Napsal: úte lis 30, 2010 20:23
od radek mb
-klika zkontrolovaná:chlápek co ji projížděl mikrometrem řekl,že je v perfektní kondici.
-nové šály na klice
-nové šály na ojnicích
-jedna ojnice
-nové pístní kroužky (při nasazování se podařilo šéfovi jeden zlomit,takže jeden kroužek je dán starý),kroužky Goetze
-veškerá těsnění a gufera
-vodní pumpa a kompletní nové rozvody
-vzduchový a olejový filtr+olej
-lehounce se zabrousila sedla ventilů
V podstatě je taková víc než poloviční generálka motoru.Teď zbývá ten alternátor.A taky ten motor dobře zajet.Ale můžu říci,že to je úleva jezdit zas desítkou a ne šestkou.Teď teprve oceňuji ten komfort,který desítka poskytuje.
Navíc "díky" této neplánované opravě motoru se rozhodlo,že desítka definitivně zůstane "v baráku" a bude dále šlechtěna.Asi si to i zaslouží,byla to proti šestce taková utlačovaná Popelka.
Napsal: úte lis 30, 2010 20:31
od zelvotron
No vida, gratuluju, já čekal, že to bude nějaká blbina. Tak tomu řikám motivace pro Plavce