Stránka 8 z 23

Napsal: pát čer 01, 2007 19:52
od Křečík Barbuška
To Wejra, kolik ti to vlastně žere? Mám pocit, že jsem to tu nezahlédl, předpokládám, že máš 15ctku, sedmičku s Ozónem. Tedy, po městě by to mělo v základu jezdit za 8 možná o chlup více, po venku na dlouhé trase by jsi se mohl dostat tak na 7, jde to i o chlup méně. Těchto spotřeb dosahuje mé vozidlo při běžném, až lehce sportovním stylu jízdy, při dlouhých štrekách motor točím tak od 2500 otáček výše, nevyhýbám se rychlostem nad 100 Km/h. Těchto hodnot jsem dosahoval při 4q převodovce, preferuji brždění motorem, kdy jak víme auto nad cca. 1800 otáček benzín nežere. Máš funkční soustavu ekonomizéru nebo jak se vlastně ta elektronicko-podtlaková věc nazývá? Netočíš motor moc nízko? Ono totiž neplatí, že nízké otáčky jsou úspornější, jak říká JmJ auto co se honí (s rozumem), žere méně. Čerpání pumpičky neseřídíš, možná kdyby jsi ty výstupky lehce opiloval, ale bez znalostí pochodů v motoru to akorát dodrbeš, pumpička je řízená výstupky na páce co se vozí po takovém kolečku, spíše bych se zaměřil na to jestli je zdravá membrána, schovává se pod deklíkem co ho drží 4 šroubky.

Napsal: sob čer 02, 2007 16:09
od Wejra
No jsem z Liberce,mel jsem to tu asi 2x na seřízení u cigána,dělal komplet brzdy,vše ok,nvě seřízená geometrie,gumy přefoukané na 2,5atm,jenže mám 4kvalt,vlétě se chystám na 5ti,ale až budou penízky...spotřebu řeším na dálkách protože jezdím převážně dálky a snažím se nejet víc jak 80tzn nepřekračovat 3tis ot...co si budeme povídat auto je pak hlučnější,ale i při této dědčkovské jízdě kdy mě proklínali na dálnici to bere okolo 8-9ti motor má najeto poctivých 110tis,nepotřebuju závodní stroj,chápu že auto má 1,5tuny,ale 9 je dost mimo město s lehkou nohou dif mám 3,9...v létě budu v kolíně tj asi za necelý měsíc,pokud je tam někdo šikovný kdo se v ozonu vyzná nechám si rád poradit.

Napsal: sob čer 02, 2007 16:11
od Wejra
janak tu mám na stole akceler pumpičku a je na ní vyraženo číslo 40,napadlo mě jestli jich není vícero typů,ale to je asi hloupost,nápad s pumpičkou mi poradil kamarád který když neměl na benzín tak ji prostě zaslepil papírem a spotřeba šla dolu,jenže tady musím rozebrat komplet karbík:(

Napsal: sob čer 02, 2007 16:50
od Vašátor
Podtáčení motoru nemusí znamenat snížení spotřeby, ale spíše naopak. Osobně pozoruji nejnižší spotřebu při jízdě na 4q 110Km/h. Auto nejlépe reaguje na sebemenší změnu plynu a ekonoměr je v zeleném poli. Rovněž tak zavčasné podřazení v kopci. Dusit motor při jízdě v kopci je na spotřebě dosti poznat. Musíš si uvědomit, že motor VAZ je konstruovaný jako vysokootáčkový.
Pokud chceš opravdu snížit spotřebu, namontuj si jednokomorový karburátor ze škody 100 :D ... ale počítej i s výkonem Škody 100 :D
Osobně bych prověřil, jestli jdou všechny kola z volna, pořádně nechal seřídit motor (komplet od předstihu, odtrhu, vůle v rozdělovači, kabelů, svíček až po kompletní seřízení karburátoru, prověřil funkci ekonomizéru).
Laborování s odstavením akcelerační pumpičky povede akorát k cukáni motoru a nespokojenosti s jízdou. Nevím jak u Ozonu a jestli se mi to neplete s jiným karbem ... ale neměl Weber jehlu na seřízení množství stříknutého benzínu akcelerační pumpy?

P.S.. Nejmenší spotřeba by měla být v okolí největšího kroutícího momentu motoru. Tudíž u 1500 ... 3500ot

Napsal: sob čer 02, 2007 19:55
od Wejra
Koplet seřízení proběhlo,i včetně odtrhu,výměny kladívka a nových kabelů po svíčky a vzduch filtr,není to mé první auto a jelikož jsem ládu koupil za 5ti s tak dalších 5 jsem zainvestovl-tzn. při ceně dílů docela solidní malá generálka:) jo ale uvědomil jsem si jednu věc na ozonu je vypínač který je přidělaný otáčivou součástku táhla plynu...pokud je plyn nezmáčknutý tato součástka něco odpojuje ale nevím co a všimnul jsem si že nedochází k jejímu uplnému vypnutí...na co ta součástka jee? nemůže to mít vliv na spotřebu? jo ještě mi tu někdo radil podívat se na membránu akcel. pumpičky (to bude ta imitace ufa na karci co:)) rozdělat to můžu ale když jsem shozené sání a i při sebe citlivější sšlápnutí pupička dává palivo (a to jsem se hodně snažil být něžný) opravdu to nejde seřídit?

Napsal: sob čer 02, 2007 23:31
od JmJ
Mikrospinac dava signal ridici soustave ekonomizeru. Pokud ekonomizer pracuje, tak pri brzdeni motorem nespotrebovava motor temer zadny benzin. Membrana acc. pumpy nebude to ufo, bo to ufo bude membrana podtlakoveho ovladani druhe komory. Membrana acc. pumpy je u acc. pumpy :-)

Ano, i pri lehkem skobrtnuti o plyn acc. pumpa dava palivo. Pokud neodmeris presne jaky objem, tak ti nikdo asi nepovi, jestli je to moc nebo malo. Odborny termin "moc", se nejak nechyta.

Napsal: ned čer 03, 2007 01:29
od Wejra
takže pokud to dobře chápu když dám nohu z plynu musí vypínač vypnout,pokud nyvypínal,zbytečně to bumbá...moc je víc než málo:)

Napsal: ned čer 03, 2007 09:34
od Little Red Riding Hood
Wejra píše:zbytečně to bumbá...
ale je to fakt malinko prd..

hele mam k tobě jednu věc.. zkus jednou jezdit ve vyžších otáčkách(pro tebe 3-3,5), motor nepodtáčet, brzdít motore a uvidiš jestli ti to na spotřebě něco udělá..

a ještě jedna věc, jestli máš od cigána mechanika furt takovíhle výsledky, tak zkus se domluvit buď tady s někým na foru (třeba s markem a spousty dalších supr lidí) a nebo si sežeň někoho kdo tomu opravdu rozumí, pak ti to bude jezdit v poho... kamarád jezdí delší trasy s 1500 za 7 a dá se jet i levnějc..

Napsal: ned čer 03, 2007 09:38
od radek mb
mě to prostě nedá nenapsat....
já mam dojem,že dokud Wejra nebude jezdit za 5 litrů na sto,tak nebude spokojenej. :|

Napsal: ned čer 03, 2007 12:01
od Maysner
radek mb píše:mě to prostě nedá nenapsat....
já mam dojem,že dokud Wejra nebude jezdit za 5 litrů na sto,tak nebude spokojenej. :|
kdyz by jezdil jen do tech 80ti tak ho se spotrebou vyjde mnohem lip fabia htp :roll:

Napsal: ned čer 03, 2007 21:07
od Křečík Barbuška
Moje poslední dálková spotřeba byla 6,8/100 a to jsem jel jako prasátko :lol: . Auto je momerntálně v základu, obyčejný filtr, celý filtrbox, karburátor otryskován dle výrobce.

Napsal: ned čer 03, 2007 21:46
od hornak.active.sound
Ted sem dojel trasu Teplice Jihlava Tabor Teplice,po dalnici zaseklou nohu lehce mezi 110-120km/h ,obce podle vyhlasky.Najel sem 621km a celkem do puvodne prazdne nadrze se hasal 48.42ltr benzinu.[pri tankovani leju na cely koruny,ne na litry]Ted blika hladovy oko,tagze este cca 50km najedu. Prez tejden po mneste to ale zere jako prase.kolem 10-11ltr.a to jezdim fakt v otackach,jak tu negdo psal je lepsi vyssi otacky nez podtacet. [motor 1300,najeto poctivych asi 96tis. zadna extra udrzba,jen bjezne vjeci zato papa oijl docela dost pred cestou sem dodal litr a muzu zas]

Napsal: ned čer 03, 2007 21:51
od Křečík Barbuška
Jak to děláš? Já do prázdné nádrže nedostanu víc jak 35 litrů.

Napsal: ned čer 03, 2007 22:32
od hornak.active.sound
Delam to jednoduse :lol: v Teplicich dam za 600 kc [tj 20ltr] jedu do Jihlavy,tam druhej den nandam za 150kc [tj5.01ltr] + dalsi den za 700kc [tj.23.41] to je dobrej figl ne???? :lol: :lol: :lol:a jedu do teplic prez tabor a pragl :P :P :P nemyslel sem tim ze nasaju do nadrze najednou to snad chapete ze nejde.

Napsal: ned čer 03, 2007 22:35
od Křečík Barbuška
Já si to tak nějak myslel, ale přece jen jen tak pro jistotu jsem se optal, soused měl kdysi ve 2106 dvě nádrže.