Stránka 8 z 12
Napsal: pon úno 22, 2010 16:40
od Saša
Zase odpovím obecněji . Neb "váš" systém volnoběhu neznám .
Bývají zpravidla dva způsoby regulace volnoběžných otáček : Buť krokový motor ovládá přímo škrtící klapku (její pootevření) . Nebo je klapka dovřena úplně a "okolo" je volnoběžný kanál se servoventilem nastavující množství vzduchu pro volnoběh .
Napsal: pon úno 22, 2010 18:20
od Petr HC
Saša píše: ... klapka dovřena úplně a "okolo" je volnoběžný kanál se servoventilem nastavující množství vzduchu pro volnoběh .
Je to takto a uvedu citaci :... servomotorek volnoběhu je krokový motorek , který je v podstatě nezničitelný (nemá uhlíky ,kroužky atd.) . K Vámi popisované závadě dochází (mimo jiné Vámi popisované problémy) proto , že servo ,které v běžném provozu reguluje otáčky v rozmezí cca +/- 20 kroků, má rozsah regulace +/- 128 kroků . V tom malém rozmezí se časem vytvoří ( z prachu a vazeliny) překážka ,která způsobí vynechávání kroků serva a řidící jednotka na to zareaguje dalšími impulsy pro servo – tedy „přeregulováním“ a v důsledku kolísáním volnoběžných otáček. Ve většině případů stačí „proběhnout“ servo od dorazu k dorazu (diagnostickým programem nebo spec. přípravkem popsaným na chiptuner.ru) a je na dlouhou dobu pokoj . Pokud toto nepomůže , rozebrat ,vyčistit a jemně namáznout teplovzdornou vazelinou – nejlépe silikonovou (vyčistit i kanálky volnoběhu ,které uzavírá) .
P.S. servo je na tělese škrtící klapky .
Napsal: úte úno 23, 2010 08:41
od zelvotron
BontSK, v pohodě já sem taky neměl v neděli moc dobrou náladu
, stane se, zvlášť když to tu člověk nezná
Napsal: úte úno 23, 2010 08:59
od BontSK
zelvotron, jasna vec
ja ta chapem, mna by to tiez asi stvalo, keby je to opacne
teraz, ked to tu uz "znám", tak sa mi snad nic podobne nestane .. a celkovo som rad za toto forum a za nadsencov, ktori vedia v mnohom poradit a clovek ma predstavu a nemusi castokrat utracat zbytocne peniaze v servisoch, v ktorych to tiez nie je vzdy vsetko "košer" (cest vynimkam).
Napsal: úte úno 23, 2010 21:53
od plavec
Ještě k tomu vyčištění škrtící klapky.Stačí sejmout tu velkou ohnutou hadici co vede z filtrboxu ke klapce, klapku vytřít hadrou namočenou v technickém beznínu. Pak zezadu tej škrtící klapky je ten motorek volnoběhu. (malý černý váleček a vedou k tomu drátky) ten vyšroubovat (2x malý krátký křížový šroubovák) - POZOR, při vyndavání motorku neztrať takovej malej " O " kroužek ! Vyčistit ty kanálky tam (třeba vatovou tyčinkou) a na motorku vyčistit ten doraz.Asi bude taky černej jak bota.
Při montáži zpátky nezapomeň, na ten " O " kroužek. Kdybys ztratil ty šroubky co brží motorek voloběhu, tak tam jdou dát šroubky ze stavebnice Merkur
Napsal: úte úno 23, 2010 23:13
od BontSK
plavec, dik za podrobny navod na doma
presne toto som potreboval vediet, dnes na parkovisku (v BA) som sa dival do motora a uvazoval, ako to vycistit a ci sa mam do toho vobec sam montovat, aby som nieco nedokaslal. V sobotu doma na dvore sa na to pozriem (snad nebude prsat) a ak by niekoho zaujimal vysledok mojho snazenia, tak sa rad podelim
akurat mi drzte palce, nech mi to po ceste domov z BA v piatok poobede nikde nezdochne, nech nie su zbytocne nervy navyse
Napsal: čtv úno 25, 2010 15:53
od BontSK
Uz som to nemohol vydrzat, tak som sa na to dnes pozrel, odmontoval som tu najvacsiu hadicu, ktorou prudi vzduch, vycistil skrtiacu klapku technickym benzinom kde sa dalo a zmontoval to dokopy (mam pocit, ze taka jedna hadicka, ktora ide z tej hrubej niekam do motora bola este aj trochu zle pritiahnuta)
Po naslednom skusani a prejdeni zopar kilometrov po Bratislave, kedy sa mi zohrial motor som prisiel na to, ze problem bude asi naozaj v znecisteni. Najpr sa to trochu zlepsilo, potom sa to spravalo rovnako zle ako pred tym a potom sa to o trochu viac zlepsilo - konecny stav je taky, ze asi v polovici pripadov mi otacky pekne klesnu na 700 a drzia sa tam, v ostatnej polovici tam trochu kolisu (pri vyhodeni rychlosti) a nasledne sa upokoja. Na 500 mi to kleslo len par krat a nie tak nebezpecne, ako pred tym. Myslite, ze to mam precistit sprejom, ako sa to robi s nastartovanym motorom a teda predpokladam ucinnejsie, ako som mohol z handrou?
Ten motorcek som nevedel vybrat, lebo ten mi menili v servise pred mesiacom a ked som ho chcel odskrutkovat, tak som zistil, ze jedna skrutka je zhora dokaslana, neviem, ci sa ju tak silno v servise snazili zatiahnut, ze to az prehnali ...
A este jeden novy fenomen sa mi vyskytol, ked som stal na krizovatke, otacky sa drzali na krasnych 700, motor plynulo priadol a zrazu sa otacky same zvysili na 1000 a po dvoch sekundach klesli naspat ... to sa mi stalo asi 2 alebo 3 krat ... cim to moze byt??? (od vycistenia som nabehal po meste dokopy 65 km)
Napsal: čtv úno 25, 2010 17:34
od Petr HC
BontSK píše: Ten motorcek som nevedel vybrat, lebo ten mi menili v servise pred mesiacom...
Jak znám "machry vejmněnkáře" , tak se nejspíš neobtěžovali vyčistit obtokový vzduchový kanálek (viz obr. servo.jpg z 22.02). Jestli mám pravdu, zaslouží si zlomit obě nohy až u pr....
Re: Kolisanie volnobeznych otacok ...
Napsal: ned bře 07, 2010 20:22
od R.en.Y
mal som rovnaky problem no mne to vobec nestartovalo a ked uz nastartovalo musel som dost plynu priddat.... dakedy sa mi stalo, ze pri jazde mi zacali klesat otacky a auto netahalo, zdohol motor pricom blikala ta oranzova kontrolka na budikoch, v servise mi vymenili bazmek ktory je upevneny na plaste krytu motora za ktory som dal 3000 sk, odvtedy to vali
Napsal: ned bře 07, 2010 20:46
od plavec
R.en.Y píše:v servise mi vymenili bazmek ktory je upevneny na plaste krytu mo
jaký bazmek to byl? Vůbec mě nenapadá podle tohohle popisu oč by mohlo jít.
Napsal: ned bře 07, 2010 20:52
od R.en.Y
newiem ako to vyzera na kombiku 8V ale na 112 16V mam na pravom hornom rohu krytu motora upevneny taky plastovy bazmek do kt. idu kable
Napsal: ned bře 07, 2010 20:59
od zelvotron
Plavec: ten bazmek je ovládací ventil absorbéru (nádobka s aktivním uhlím), u tebe je přímo na tý nádobce.
Napsal: pon bře 08, 2010 17:32
od plavec
zelvotron píše:Plavec: ten bazmek je ovládací ventil absorbéru (nádobka s aktivním uhlím), u tebe je přímo na tý nádobce.
Ahaa, tak to už vím.No a ten já bych mohl ale vyměnit zvlášť, kvůli tomu se nemusí měnit celá nádobka s aktivním uhlím..
Napsal: pon bře 08, 2010 19:01
od zelvotron
Samozřejmě.
Napsal: pon bře 22, 2010 23:58
od DJW
Ešte by som odporučil aj tak preventívne vymeniť palivový filter, vyčistiť sitká v nádrži a premerať tlak v palivovom systéme. (ako merať je tu na fóre)
Vzhľadom na pokročilé kilometre to nemože byť na škodu.