Stránka 8 z 12

Napsal: pon úno 22, 2010 16:40
od Saša
Zase odpovím obecněji . Neb "váš" systém volnoběhu neznám .
Bývají zpravidla dva způsoby regulace volnoběžných otáček : Buť krokový motor ovládá přímo škrtící klapku (její pootevření) . Nebo je klapka dovřena úplně a "okolo" je volnoběžný kanál se servoventilem nastavující množství vzduchu pro volnoběh .

Napsal: pon úno 22, 2010 18:20
od Petr HC
Saša píše: ... klapka dovřena úplně a "okolo" je volnoběžný kanál se servoventilem nastavující množství vzduchu pro volnoběh .
Je to takto a uvedu citaci :... servomotorek volnoběhu je krokový motorek , který je v podstatě nezničitelný (nemá uhlíky ,kroužky atd.) . K Vámi popisované závadě dochází (mimo jiné Vámi popisované problémy) proto , že servo ,které v běžném provozu reguluje otáčky v rozmezí cca +/- 20 kroků, má rozsah regulace +/- 128 kroků . V tom malém rozmezí se časem vytvoří ( z prachu a vazeliny) překážka ,která způsobí vynechávání kroků serva a řidící jednotka na to zareaguje dalšími impulsy pro servo – tedy „přeregulováním“ a v důsledku kolísáním volnoběžných otáček. Ve většině případů stačí „proběhnout“ servo od dorazu k dorazu (diagnostickým programem nebo spec. přípravkem popsaným na chiptuner.ru) a je na dlouhou dobu pokoj . Pokud toto nepomůže , rozebrat ,vyčistit a jemně namáznout teplovzdornou vazelinou – nejlépe silikonovou (vyčistit i kanálky volnoběhu ,které uzavírá) .
P.S. servo je na tělese škrtící klapky .

Napsal: úte úno 23, 2010 08:41
od zelvotron
BontSK, v pohodě já sem taky neměl v neděli moc dobrou náladu :oops: , stane se, zvlášť když to tu člověk nezná :)

Napsal: úte úno 23, 2010 08:59
od BontSK
zelvotron, jasna vec :) ja ta chapem, mna by to tiez asi stvalo, keby je to opacne :) teraz, ked to tu uz "znám", tak sa mi snad nic podobne nestane .. a celkovo som rad za toto forum a za nadsencov, ktori vedia v mnohom poradit a clovek ma predstavu a nemusi castokrat utracat zbytocne peniaze v servisoch, v ktorych to tiez nie je vzdy vsetko "košer" (cest vynimkam).

Napsal: úte úno 23, 2010 21:53
od plavec
Ještě k tomu vyčištění škrtící klapky.Stačí sejmout tu velkou ohnutou hadici co vede z filtrboxu ke klapce, klapku vytřít hadrou namočenou v technickém beznínu. Pak zezadu tej škrtící klapky je ten motorek volnoběhu. (malý černý váleček a vedou k tomu drátky) ten vyšroubovat (2x malý krátký křížový šroubovák) - POZOR, při vyndavání motorku neztrať takovej malej " O " kroužek ! Vyčistit ty kanálky tam (třeba vatovou tyčinkou) a na motorku vyčistit ten doraz.Asi bude taky černej jak bota.
Při montáži zpátky nezapomeň, na ten " O " kroužek. Kdybys ztratil ty šroubky co brží motorek voloběhu, tak tam jdou dát šroubky ze stavebnice Merkur :wink:

Napsal: úte úno 23, 2010 23:13
od BontSK
plavec, dik za podrobny navod na doma :P presne toto som potreboval vediet, dnes na parkovisku (v BA) som sa dival do motora a uvazoval, ako to vycistit a ci sa mam do toho vobec sam montovat, aby som nieco nedokaslal. V sobotu doma na dvore sa na to pozriem (snad nebude prsat) a ak by niekoho zaujimal vysledok mojho snazenia, tak sa rad podelim :D akurat mi drzte palce, nech mi to po ceste domov z BA v piatok poobede nikde nezdochne, nech nie su zbytocne nervy navyse 8)

Napsal: čtv úno 25, 2010 15:53
od BontSK
Uz som to nemohol vydrzat, tak som sa na to dnes pozrel, odmontoval som tu najvacsiu hadicu, ktorou prudi vzduch, vycistil skrtiacu klapku technickym benzinom kde sa dalo a zmontoval to dokopy (mam pocit, ze taka jedna hadicka, ktora ide z tej hrubej niekam do motora bola este aj trochu zle pritiahnuta)

Po naslednom skusani a prejdeni zopar kilometrov po Bratislave, kedy sa mi zohrial motor som prisiel na to, ze problem bude asi naozaj v znecisteni. Najpr sa to trochu zlepsilo, potom sa to spravalo rovnako zle ako pred tym a potom sa to o trochu viac zlepsilo - konecny stav je taky, ze asi v polovici pripadov mi otacky pekne klesnu na 700 a drzia sa tam, v ostatnej polovici tam trochu kolisu (pri vyhodeni rychlosti) a nasledne sa upokoja. Na 500 mi to kleslo len par krat a nie tak nebezpecne, ako pred tym. Myslite, ze to mam precistit sprejom, ako sa to robi s nastartovanym motorom a teda predpokladam ucinnejsie, ako som mohol z handrou?

Ten motorcek som nevedel vybrat, lebo ten mi menili v servise pred mesiacom a ked som ho chcel odskrutkovat, tak som zistil, ze jedna skrutka je zhora dokaslana, neviem, ci sa ju tak silno v servise snazili zatiahnut, ze to az prehnali ... :evil:

A este jeden novy fenomen sa mi vyskytol, ked som stal na krizovatke, otacky sa drzali na krasnych 700, motor plynulo priadol a zrazu sa otacky same zvysili na 1000 a po dvoch sekundach klesli naspat ... to sa mi stalo asi 2 alebo 3 krat ... cim to moze byt??? (od vycistenia som nabehal po meste dokopy 65 km)

Napsal: čtv úno 25, 2010 17:34
od Petr HC
BontSK píše: Ten motorcek som nevedel vybrat, lebo ten mi menili v servise pred mesiacom...
Jak znám "machry vejmněnkáře" , tak se nejspíš neobtěžovali vyčistit obtokový vzduchový kanálek (viz obr. servo.jpg z 22.02). Jestli mám pravdu, zaslouží si zlomit obě nohy až u pr....

Re: Kolisanie volnobeznych otacok ...

Napsal: ned bře 07, 2010 20:22
od R.en.Y
mal som rovnaky problem no mne to vobec nestartovalo a ked uz nastartovalo musel som dost plynu priddat.... dakedy sa mi stalo, ze pri jazde mi zacali klesat otacky a auto netahalo, zdohol motor pricom blikala ta oranzova kontrolka na budikoch, v servise mi vymenili bazmek ktory je upevneny na plaste krytu motora za ktory som dal 3000 sk, odvtedy to vali

Napsal: ned bře 07, 2010 20:46
od plavec
R.en.Y píše:v servise mi vymenili bazmek ktory je upevneny na plaste krytu mo
jaký bazmek to byl? Vůbec mě nenapadá podle tohohle popisu oč by mohlo jít.

Napsal: ned bře 07, 2010 20:52
od R.en.Y
newiem ako to vyzera na kombiku 8V ale na 112 16V mam na pravom hornom rohu krytu motora upevneny taky plastovy bazmek do kt. idu kable

Napsal: ned bře 07, 2010 20:59
od zelvotron
Plavec: ten bazmek je ovládací ventil absorbéru (nádobka s aktivním uhlím), u tebe je přímo na tý nádobce.

Napsal: pon bře 08, 2010 17:32
od plavec
zelvotron píše:Plavec: ten bazmek je ovládací ventil absorbéru (nádobka s aktivním uhlím), u tebe je přímo na tý nádobce.
Ahaa, tak to už vím.No a ten já bych mohl ale vyměnit zvlášť, kvůli tomu se nemusí měnit celá nádobka s aktivním uhlím..

Napsal: pon bře 08, 2010 19:01
od zelvotron
Samozřejmě.

Napsal: pon bře 22, 2010 23:58
od DJW
Ešte by som odporučil aj tak preventívne vymeniť palivový filter, vyčistiť sitká v nádrži a premerať tlak v palivovom systéme. (ako merať je tu na fóre)

Vzhľadom na pokročilé kilometre to nemože byť na škodu.