Stránka 8 z 26

Napsal: čtv pro 21, 2006 23:50
od dmatej
Tááákže: Z autománie jsem dostal tohle: http://www.levnealarmy.cz/detail.php?id=18

Návod, co jsem k tomu dostal, stojí za starou bačkoru (novější verze návodu je v pdf výše), nákres je sice přehlednej, ale bez popisu, co se kdy jak zapojuje. Zapojí se to podle barev, nezapojuje se žlutej drát (dveřní kontakt +, příp. je na něj možný zapojit nějaký spínání, kde se spíná +). Není nutný zapojit ani zapalování a brzdovej pedál, zbytek už jo.
Montáž je celkem bez problémů, ŘJ jsem dal k A sloupku řidiče, kabely dosáhly všude bez nastavování. Dozadu jsou dlouhý dost, spíš přední dveře vyšly jen tak tak.

Mám ale problém. Centrál funguje jedna báseň (dálkovým ovládáním vypnout/zapnout), ovládáním lze pustit i těch 15x tůtů a blik blik, ale!

Problém: alarm neběhá, osvětlení dveří funguje, ale alarm na něj nereaguje ani když jsou všechny dveře zamčený (simulace - otočení zámku u řidiče rukou, potom lze zamykat a odemykat, aniž by alarm měl možnost zjistit, jestli jsou dveře fakt zavřený).
Po spuštění mi taky dioda blikla jen asi dvakrát, pak jsem si jí buď nevšímal, nebo přestala, ale fakt je, že teď ani ťuk.

Zítra to chci za světla zkontrolovat, asi jsem něco zvoral. Času je málo, musím shánět dárky :(

Jo, jinak starej a novej návod se liší taky v pořadí hnědýho a bílýho drátu na vstupu ŘJ, někde v diskuzi na levnealarmy to přehazovali kvůli něčemu jinýmu, tak nevim ... snad to nevyhořelo :cry:

Napsal: čtv pro 21, 2006 23:55
od Pavel04
udelal sis taky cidlo na predni a zadni kapotu a na nadrz?

Napsal: čtv pro 21, 2006 23:57
od dmatej
Pavel04 píše:udelal sis taky cidlo na predni a zadni kapotu a na nadrz?
Na kapotu je přiložený, ale ještě nebyl čas. Radši jsem ještě nezapojil ani sirénu, sleduju jí na voltmetru :)

Hlavně by se mi hodilo, kdyby mi někdo rozepsal, co na co připojil ...

Napsal: pát pro 22, 2006 10:27
od dmatej
Tak jsem našel dva problémy:
1) Blbě zapojenej kablík na zapalování - správně má bejt modrej kablík Laďky.
2) Dveřní spínač je stále ignorován jednotkou. Zjistil jsem, že jedna dioda je zapájená opačně - může to být ono? Buď bych musel nějak zařídit spínání +, nebo zkusit tu diodu přepájet. Vypadá to, že by to mohlo jít lehko (už jsem trafopájkou pájel i hodinky :twisted: ). Nechce se mi zdržovat reklamací, už to chci mít z krku a zase autem jezdit!!!

Prošel jsem tišťák a tohle je jediný místo, kde je dioda obráceně. Než to začnu pájet, zkusim ještě jinou věc - proměřim, co na tu diodu chodí.

Napsal: pát pro 22, 2006 10:45
od Ondra 07
Tyyyy voe co s tim mas proboha? Me i Zdenovi funguje ten central uplne normalne a mame ten stejnej.I Ludek ho ma.

Napsal: pát pro 22, 2006 11:02
od dmatej
Ondra 07 píše:Tyyyy voe co s tim mas proboha? Me i Zdenovi funguje ten central uplne normalne a mame ten stejnej.I Ludek ho ma.
Holt jsem narazil na zmetek, no :( Teď se ho pokusím buď spravit, nebo dodělat :idea:

Napsal: pát pro 22, 2006 15:44
od Křečík Barbuška
dmatej píše:Zjistil jsem, že jedna dioda je zapájená opačně - může to být ono? Buď bych musel nějak zařídit spínání +, nebo zkusit tu diodu přepájet.
Na základě čeho jsi přišel, že má být obráceně?

Napsal: pát pro 22, 2006 16:14
od dmatej
Koko Loko píše:
dmatej píše:Zjistil jsem, že jedna dioda je zapájená opačně - může to být ono? Buď bych musel nějak zařídit spínání +, nebo zkusit tu diodu přepájet.
Na základě čeho jsi přišel, že má být obráceně?
Pod každou součástkou je značka, katoda na obrázku je na druhou stranu, navíc jsem na ní napíchnul měřák a zjišťoval, co to dělá - bylo na ní 5V (přesně), když se odevřely dveře, jinak nějakých 0,7V (od oka). Přepájel jsem to, snad by alarm prošel i reklamací - snažil jsem se, aby to nebylo poznat, že se v tom někdo hrabal a celkem se podařilo.
Před chvílí jsem "oblékl" auto, vše funguje jak má.

A ta siréna dělá děsnej kravál, začínám se stydět, když jdu k autu, že dělám rámus :lol:

Napsal: pát pro 22, 2006 16:20
od Křečík Barbuška
Tak to je trestuhodné a výrobcova výstupní kontrola si zaslouží "pochvalu", pokud tedy vůbec nějaká kontrola byla.

Napsal: pát pro 22, 2006 21:57
od Little Red Riding Hood
oni to vyráběj jak rusáci lady... co jim příjde pod ruku, tak to tam daJ... moc se s tim neserou... ta sirena je pruda.. jám taky 200w a nedá se to vydržet... ondra má nějakou slabší a ten zvuk je daleko přijemnější... jinak máš pravdu že k tomu mohli dát nějaký vhodnější návod.. ja navíc sem k tomu kupoval aj otřesovej snímač a relé a to nebylo v navodu vůbec... nějak sem si vymyslel jak to zapojit a funguje to... ale třeba sem vůbec nepochopil k čemu je drát kterej se má připojit na dveřní kontakt +.... můj centrál si mě mě dělal dřív docela srandu , když se mu nechtělo zamikat, nezamikal, když jo, tak zamikal.. ale tet už se z toho vylečíl.. akorát se mi stává docela často že si nevšimně že jsou otevřené dveřě a snaží se auto furt zamikat.... to je pak sranda když odemču a otevřu dveře a jdu od auta.... ozve se mocných 200w a já musím sprintovat to vypnout.. ještě mám výtku k ovladači původně se mi libil designově, ale tet mě hodně prudí to že docela často se mi sáím od sebe máčká v kapse... ale jinak spokojenost.... ještě kdyby místoo křížovejch šroubku na těch spojkách byly imbusy....

Napsal: pát pro 22, 2006 22:11
od dmatej
Ta siréna nemá 200W ale 20W ;-)

Otřesák nemám, relátka jsou uvnitř tři. Ten + na dveřní kontakt je prej na některý auta, kde je spínaný +, dá se ale použít i na něco jinýho :)

Ty křížáky mi nevadí, akorát jsem musel převrtávat drážku pro táhlo, byla moc úzká, trošku tvarovat lišty, noooo, popíšu později. Teď musím ještě lítat po nákupech atd. Do 8.1. mám dovolenou, tak to snad stihnu ;)

Jinak jsme teď byli na nákupech, na parkovišti u Globusu jsem to zamknul a přes dvě řady se ozval nějakej chlapík "Týýý joooo ....". Tak nevim, jestli ten alarm a skla 2105 mi laďku ochrání před zmrdama, nebo je to bude naopak lákat ... snad to bude ok.

Napsal: sob pro 23, 2006 00:33
od Pepa
Sirénu sem musel trochu utlumit, jezdim domu až k ránu a nechtělo se mi budit sousedy. Použil sem schema od automatickeho rosvěcení světel a relé přemůstkoval 150 odporem, zamykání se dá poslouchat a alarm jede naplno až po třech vteřinách .

Napsal: sob pro 23, 2006 02:30
od Little Red Riding Hood
Pepa píše:Sirénu sem musel trochu utlumit, jezdim domu až k ránu a nechtělo se mi budit sousedy. Použil sem schema od automatickeho rosvěcení světel a relé přemůstkoval 150 odporem, zamykání se dá poslouchat a alarm jede naplno až po třech vteřinách .
více info, více info, více info...

Napsal: sob pro 23, 2006 21:54
od Nemo
Pepa píše:Použil sem schema od automatickeho rosvěcení světel a relé přemůstkoval 150 odporem, zamykání se dá poslouchat a alarm jede naplno až po třech vteřinách .
To je chytré ! :)

Napsal: ned pro 31, 2006 21:08
od dmatej
Tož takhle - tady je popis jak jsem nahradil okna 2101 okny z 2104. Další akcí byla montáž centrálu s alarmem.
Ten byl zakoupen v autománii, typ TrackPro CS 818-4D. Měl jednu chybu, viz výše, celkem snadno jsem jí opravil. Co jsem sledoval diskuze na netu, s příp. reklamací by asi taky nebyl problém, tohle ale bylo rychlejší (jinak bych se dočkal asi až po svátkách). Kromě autománie už ho skoro nikdo neprodává, ale zjevně se prodával hodně.

Co je zapotřebí:
Vrtačka, sada kvalitních vrtáků (otestoval jsem čínskou výrobu - nevydržely jediné vrtání, nekupovat, jsou úplně k ničemu!!!)
Pilníky vhodných rozměrů ;-)
Gumová hadice, cca 1m - pro průchodky aby se nedřely kabely. Palivová je tenká, ale nouzově... já jsem jí rozříznul a použil jen vnější obal.
Šroubováky, klíče
Svěrák
Konkor, příp. podobný olej

Postup:
Sundat tapecírung, pokud ještě sundaný není. Pružinku z kličky na okénko vždy znásilňuji šroubovákem, tapecírung se snažím "nějak" stáhnout, skoro vždycky u toho něco ulomím. Docela by mě zajímalo, jak to dělají ostatní :(
Je třeba odstrojit i B sloupek, tj. trochu posunout těsnění dveří a sundat plasty z b sloupku. Před tím je nutné odšroubovat horní ukotvení pásu. Spodní plast drží dva šroubky dole, střední plast se musí sunout nahoru, protože má zobáky, na kterých visí v plechu - ne že je ulomíte, jako já :evil:. Podobně i ten plast je celkem náchylný k praskání.

Přední dveře:
V podstatě všechno je vidět na fotkách (budou níže). Plech ve dveřích vpředu trochu uhýbá - tam je třeba udělat díru. Ale pozor - někde poblíž je v Asloupku příčka - pokuste se jí vyhnout, já se trefil těsně. Napřed vyvrtat dvě díry nad sebou menším vrtákem, potom je zvětšit větším a spojit. Z interiéru je třebu udělat další díru tak, aby se všemi třemi dírami dal prostrčit kabel (5 vodičů!).
Hrany obrousit pilníkem. Nakonec kabel protáhnete - po jednom napřed z interiéru skrz Asloupek, z druhé strany může pomoct tenký šroubovák. Potom kabely protáhněte průchodkou - musí být dlouhá tak, aby i po otevření dveří na doraz nevyjel ani jeden konec ven. Pokud kabely průchodkou neprotáhnete, musíte jí rozříznout (jako já viz výše).
Jak zařídíte, aby průchodka nevyjížděla, nechám na vás - mě se to podařilo ... zatím.

Motůrek bude přímo pod čudlíkem na stojáka. Pro lištu tedy vyvrtáme do dveří dvě díry. Výrobci uděluji pochvalu za lišty - jsou ideálně pevné i tvarovatelné, což bude oceněno obzvláště na zadních dveřích. A za motůrky taky, mají docela sílu.
Přesto se našel detail - sponky, které mají spojit jehlici s táhlem zamykání, jsou na táhlo úzké - naštěstí jen o málo. Stačilo sponky vzít do svěráku a vrtačkou je projet.

Očkem na motůrku se protáhne jehlice, a sponkou se spojí s táhlem k čudlíku. Později se polohou sponky a jehlice bude centrál seřizovat, takže není nutné to nijak zvlášť dotahovat. Pokud se budete chtít trefit napoprvé, musíte to zařídit tak, aby v odemčené resp. zamčené poloze byl motůrek zhruba stejně daleko od horního resp. dolního dorazu.

Zadní dveře jsou o něco složitější - motůrek už totiž nemůže být přímo pod čudlem, protože tam sjíždí okno. Nakonec jsem našel asi ideální polohu viz obrázky. Nic se nemusí vrtat, jen se odpojí táhlo zámku od dírky v liště okna.
A POZOR!!! Nepokoušejte se táhlo narovnat - dveře pak nepůjdou zamknout, resp. i v ploze "zamčeno" půjdou zvenku otevřít!!! Trvalo mi asi hodinu, než jsem na to přišel. Táhlo musí být na dvou místech uchyceno aspoň drátem a musí být ohnuté tak, aby mělo co nejméně přímý tvar.
Zpátky k věci: Podobně jako u přední dveří je třeba udělat průchodky. Z interiéru se už naštěstí vrtat nic nemusí, jsou tam očka pro plastovou krycí lištu. Vrtají se jen dvě díry - jedna do B-sloupku, druhá proti ní do dveří, stejně jako u předních dveří. Podobně se protáhnou i kabely (jen dva).

Protože je zamykání zadních dveří trochu složitější, dává motůrku i větší práci - někdo v tomto tématu doporučoval vyndání pružinky z mechanismu pod čudlikem. Ten je sice nýtovaný, ale dá se celkem snadno roztáhnout a pružinka jednoduše vyndat. Když budete vytahovat dlouhé táhlo, bude se trošku "bránit", ale vůbec nic se mu nestane, je pěkně pružné.

Oblouk na plechu uprostřed dveří je nutno trochu přihnout jakoby do interiéru, aby se tam dala přišroubovat lišta - není to vůbec nikde vidět, takže se nemusíte bát.
Lišta i jehlice se musí trochu natvarovat - vše je vidět na obr.9 (výrobce s tím počítá, není to žádná vohnoutí technologie ;-) ).

Táááák, doufám, že co se týče mechaniky, je tohle všechno. Teď zapojování, aneb co neříká návod od výrobce (ani jedna verze, co mám - jsou dvě, liší se, ale ne podstatně).

Kabel pro dveřní kontakt plus se nezapojuje (žlutý)! Zapojuje se jen černožlutý. Nicméně, pokud se někde spíná plus, lze ho využít.

Diodu jsem si dal za přístrojovku za okno, takže je pěkně vidět. Pravda, ta modrá dioda je docela běs děs, naštěstí po odemčení auta zhasíná. Kapotu jsem dodnes nezapojil, dodělám, až zbude čas.

Siréna je na pravém podběhu, chycená třemi vruty a stočená dolů. Drát k ní jsem vedl kolem hadičky od ostřikovačů a pak s ostatními dráty Laďky. Kostru jsem připojil na podběh pod jedno relé.

Řídící jednotka je schovaná za pojistkovou skříňkou (pro neznalé 2101, u otevírání kapoty pod přístrojovkou).

Drátek k zapalování se připojuje na .... jsem zapomněl, musim se kouknout (barva) ;-) Myslim že na modrý ...

No, a to už je asi všechno ...