Stránka 8 z 8

Napsal: čtv lis 05, 2009 19:52
od Kewint
VAZoun, gumy nesmí být starší více jak 6 let...teď jsme se o tom učily v automobilech,podle nové vyhlášky prý 6 let a dezén maximálně 4mm u letních 1,6mm

Napsal: pát lis 06, 2009 06:22
od Wolf
Kewint píše:... gumy nesmí být starší více jak 6 let...
NJ, ale když jsem tady kdysi psal, že staré gumy vyřazuji bez ohledu na vzorek, tak mi byl připisován statut ekologického odpadlíka, zhýralce a snad i potencionálního vraha ještě nenarozených potomků :wink:

Napsal: pát lis 06, 2009 09:20
od čmelák
wolf to tu neries :-D :lol:

Napsal: pát lis 06, 2009 10:01
od Marek
Vzhledem k mým kilometrům mně gumy zestárnout nestihnou. Letní 2 x 20.000 km a je to, zimní 4 x 10.000 km a taky není co řešit. Takže letní mám na dvě sezony, zimní na čtyři.


První poznatky (18.1.2010):

Jak jste z tohoto příspěvku jistě pochopili, koupil jsem nakonec asymetrické MP59 Nordicca. Dal jsem na doporučení několika nezávislých názorů, které jednohlasně tvrdily, že pro časté jízdy po zpevněných silnicích jsou vhodnější asymetrické vzory před směrovými (lépe drží stopu). Směrové vzory jsou naopak vhodnější pro časté jízdy ve sněhu, v horských oblastech a méně zpevněných cestách.

Mám nyní najeto asi 5000 km. Musím říct, že tak dobré jízdní vlastnosti jsem nečekal. Že nebudou špatné jsem předpokládal, ale že budou jedním slovem vynikající, to bylo opravdu příjemné překvapení. Při dálničním provozu je neslyším (při rychlosti 130 km/h GPS jsou absolutně zticha).

Uvedu příklad: Jel jsem lesem zkratkou do Třebíče. Ten úsek se jmenuje Poušov (pro zasvěcené...). Proti mně jely vozy, které na mě blikaly. Zastavil jsem a ptal se, co se děje. Bylo mi třemi řidiči řečeno: "Tam ani nejezděte, s tak těžkým autem absolutně nemáte šanci. Není to prohrnuté, je tam ledovka pokrytá pár čísly čerstvého sněhu. Všichni, co jedou proti, se otočili." A já to vyjel. Ale vyjel znamená vyjel bez jediného prohrábnutí. Prostě jsem nastavil rychlost 30 km/h a vyjel až nahoru, aniž by se mi jedenkráte protočilo kolo. Je to kopec asi 500 m dlouhý s převýšením 65 m, takže slušné stoupání (především v poslední části má 18%). Jezdí se tam rychlostní zkouška do vrchu při Horácké rally - opravdu prima úsek.
Na běžných silnicích, kde je sníh, mi předek krásně drží stopu (zadek možná tu a tam uhne, ale to mě s předním náhonem moc nezajímá), auto se chová velmi jistě a suverénně.

Takže MP59 Nordicca doporučuji velice vřele.

Napsal: pát kvě 21, 2010 14:46
od Teepee
Kewint píše:VAZoun, gumy nesmí být starší více jak 6 let...teď jsme se o tom učily v automobilech,podle nové vyhlášky prý 6 let a dezén maximálně 4mm u letních 1,6mm
Prosím o číslo té "vyhlášky", doplním si znalosti.

Napsal: pát kvě 21, 2010 16:55
od Křečík Barbuška
To je blbost, na kombajnu mám zimáky s 80% vzorkem a nebudu je vyhazovat jen kvůli tomu, že jsou staré pouhých 8 či 10 let, nebudu, nebudu a nebudu :mrgreen: . Nebudu kupovat funglovky na auto se kterým přes zimu nacourám pár kilometrů a to ještě jenom po Brně, kde zrovna moc arktické podmínky nebývají. Pokud vím, tak je to stáří zatím bráno jako doporučené.

Napsal: pát kvě 21, 2010 19:27
od Michal Pokorný
Koko Loko píše:To je blbost, na kombajnu mám zimáky s 80% vzorkem a nebudu je vyhazovat jen kvůli tomu, že jsou staré pouhých 8 či 10 let, nebudu, nebudu a nebudu
Ano, od tebe bych tento názor čekal, ovšem zrovna minulou zimu mě přesně tímto názorem překvapil i můj dvorní pneuservisák 8)

Napsal: sob kvě 22, 2010 12:01
od ger007
vo vyhlaske neni napisany vek gumi aspon u nas, je povedane len to aka ma byt hrubka vzorku. Ten vek doporucuje vyrobca, koli tvrdnutiu gumi