vrzání, křupání, cvakání a jiné neurčité zvuky v Nivě

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: vrzání, křupání, cvakání a jiné neurčité zvuky v Nivě

Příspěvek od Majo »

odkial to vychadza? Z prevodovky? Z prednej napravy?? to moze byt hocico, napriklad zlomena polos alebo ko spojka....
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
igzigzel
Příspěvky: 25
Registrován: ned dub 13, 2014 15:46
Bydliště: Prešov

Re: vrzání, křupání, cvakání a jiné neurčité zvuky v Nivě

Příspěvek od igzigzel »

Majo píše:odkial to vychadza? Z prevodovky? Z prednej napravy?? to moze byt hocico, napriklad zlomena polos alebo ko spojka....

Mám pocit,že je to z prednej nápravy,alebo prevodovky niesom si istý mimo toho ked je neutrál tak počuť počas jazdy v pravidelných intervaloch akokeby klopkanie,hned po zaradení rýchlosti hukot železo na železo,dostal som tip od predchdzajúceho mechanika ktorý ju spravoval žeby to mohla byť aj hardyspojka.tak neviem.
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: vrzání, křupání, cvakání a jiné neurčité zvuky v Nivě

Příspěvek od Majo »

Klopkanie na neutral pocut aj ked auto stoji na mieste alebo ked ste to tahali?
Ked zaradis rychlost a pustis spojku, auto sa pohne alebo stoji na mieste?
Ak stoji na mieste, po zaradeni uzavierky sa pohne?
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
igzigzel
Příspěvky: 25
Registrován: ned dub 13, 2014 15:46
Bydliště: Prešov

Re: vrzání, křupání, cvakání a jiné neurčité zvuky v Nivě

Příspěvek od igzigzel »

Majo píše:Klopkanie na neutral pocut aj ked auto stoji na mieste alebo ked ste to tahali?
Ked zaradis rychlost a pustis spojku, auto sa pohne alebo stoji na mieste?
Ak stoji na mieste, po zaradeni uzavierky sa pohne?

Autom som normálne došiel domov asi 3km funguje to normálne po zaradení rýchlosti z hlavnej prevodovky,prídavné prevodovky nebolo potrebé zapínať.
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: vrzání, křupání, cvakání a jiné neurčité zvuky v Nivě

Příspěvek od Majo »

to bude chciet auto na jamu, takto na to asi neprideme.....
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
igzigzel
Příspěvky: 25
Registrován: ned dub 13, 2014 15:46
Bydliště: Prešov

Re: vrzání, křupání, cvakání a jiné neurčité zvuky v Nivě

Příspěvek od igzigzel »

Majo píše:to bude chciet auto na jamu, takto na to asi neprideme.....

tak,dali sme auto na zdvihák a zistili sme že utrhlo uloženie predného diferenciálu,takže nič hrozné :)
Big_Joe
Příspěvky: 4
Registrován: pon kvě 19, 2014 19:16

Re: vrzání, křupání, cvakání a jiné neurčité zvuky v Nivě

Příspěvek od Big_Joe »

Ahoj mám dotaz, když jedu a sešlápnu spojku při razení tak se ozve rána takové klepnutí je to slyšet jako by od tunelu ve kterém jsou převodovky. Když sešlápnu spojku pomalu tak se ten zvuk neozve, při rychlém puštění spojky po zařazení to dělá taky, ale na to jsem byl zvyklý už z předchozí Nivy, že jsou tam vůle. Při rozjezdu se ozývá takové chrupání obzvlášť, když se člověk rozjede razantněji, ale nějak nejsem schopen identifikovat odkud to chroupání jde spíš ze středu nebo přední části vozu.

Moc děkuji za radu.
Uživatelský avatar
hush
Příspěvky: 307
Registrován: pon led 01, 2007 20:51
Bydliště: Vyškov

Re: vrzání, křupání, cvakání a jiné neurčité zvuky v Nivě

Příspěvek od hush »

Bouchání typuju na kříže kardanu, křupání při rozjezdu na homokinetický klouby.
Lada Niva 1.7 SPI LPG 1998 Praktik
Lada 4x4 1.7 MPI 2017 Clasicc
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: vrzání, křupání, cvakání a jiné neurčité zvuky v Nivě

Příspěvek od Majo »

tak, tak, jednoznacne.
Kardanove krize maju na sebe maznicky a treba ich mazat, skoro nikto to vsak nerobi. Ked uz cinkaju, vazelina asi nepomoze(ale ani neuskodi)
a homoklby, zhodit manzety a vrazit tam na prste molybdenovu vazelinu zvykne pomoct, ak su vsak manzety po smrti, tak nemusi pomoct ani rozobratie, vymytie a naplnenie novou vazelinou. Aj tak by som to vsak doporucil....
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Big_Joe
Příspěvky: 4
Registrován: pon kvě 19, 2014 19:16

Re: vrzání, křupání, cvakání a jiné neurčité zvuky v Nivě

Příspěvek od Big_Joe »

Paráda díky moc za rady, já už to takhle koupil. Kardan jsem ještě v životě nerozebíral tak se zas naučím něco nového:D
Big_Joe
Příspěvky: 4
Registrován: pon kvě 19, 2014 19:16

Re: vrzání, křupání, cvakání a jiné neurčité zvuky v Nivě

Příspěvek od Big_Joe »

Ahoj tak jsem se konečně dostal pod auto s tím, že nemažu kříže a vyzkouším jestli jsou v pořádku.
Mám několik poznatků a několik dotazů.

Nevím jak poznat spatný kříž, zkoušel jsem vůle v krutu (rukou) žádné, pak horizontálně posun a vertikálně posun ze strany na stranu, tam také skoro nic, dá se nějak poznat špatný kříž?v Na každé kardance jsem našel jednu maznici to je opravdu vše?

Dále mám dotaz na rozvodku, jak má být po jízdě teplá, ujel jsem asi 15 km auto asi hoďku stálo a když jsem pak pod něj vlezl tak na ní skoro nešla udržet ruka(hádám tak do 50 st.C).

U rozvodky mi koukají nějaké dráty mají společnou bužírku a jsou tam 3 vůbc netuším k čemu by mohl být, ještě doma nemám servisní manuál tak všechno tak nějak dělám intuidivně, předpokládám že na té rozvodce je náhon k tahometru. Ví někdo co je ta druhá věc vedle náhonu? nepatří ty dráty náhodou tam?

Jakou vůli má mít ta rozvodka? když jsem zkoušel ty kříže tak přední kardan má něco pod 1/4 otočky cca 30 stupňů samozřejmě je to dohromady s kiněťákama a předním diferákem, u zadního je to méně. Ale když člověk hýbe tím předním kardanem tak to v té rozvodce celkem pěkně cvaká.

Všem moc děkuji za rady a pomoc.

S pozdravem
Big_Joe
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: vrzání, křupání, cvakání a jiné neurčité zvuky v Nivě

Příspěvek od Majo »

mas v tej rozvodovke olej? Po 15km jazde by sa mala na nej udrzat ruka aj okamzite a nie to po hodine.

Tie kable budu k cidlu rychlosti, ta vec vedla nahonu tacha, sluzi to pre RJ a mal by svietit CHECK ENGINE!

Maznicky su 3ks na kazdom kardane. V kazdom krizi by mala byt jedna. Tie co si objavil mazu iba vysuv kardanu. Niektore neznackove krize maznicky nemaju, ale to nepredpokladam.

Vole sa odhaduju tazko, ale cinkanie by nemalo byt pocut nikde, hlavne ak sa ozve z krizov, tak to maju za sebou... V pripade rozvodovky tazko povedat....
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Hanuš
Příspěvky: 80
Registrován: sob říj 22, 2011 19:05
Bydliště: Krkonoše

Re: vrzání, křupání, cvakání a jiné neurčité zvuky v Nivě

Příspěvek od Hanuš »

Dobrý den.
Při jízdě se mi ozývá klepání u přední nápravy, hlavně na nerovnostech. Když chytnu kolo ze zhora a zacloumám jím, tak se ozývá právě to klepání. Může to být špatná vule na ložiskách? V zimě jsem je měnil, jo a všechny čepy také (zdají se být v pořádku). Děkuji
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: vrzání, křupání, cvakání a jiné neurčité zvuky v Nivě

Příspěvek od Majo »

skor by som to tipol na vadny vrchny cap
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
mysak251
Příspěvky: 9
Registrován: pon čer 03, 2013 07:14

Re: vrzání, křupání, cvakání a jiné neurčité zvuky v Nivě

Příspěvek od mysak251 »

Dobrý den chlapi, koupil jsem si Ladu Nivu je cca 6 let stará, chtěl bych se zeptat, při rozjezdu pi skáče/dost vibruje/pohybuje radící páka redukce převodovky (ta na přeponání kralíka/želva). Při rozjezdu cac na 40 a více km/h pohybování přestane a ustálí se, v servisu Lada řekli, že je hardyspojka v ose a vše v pořádku, ale proč to skáče nevědí. Jinak jsem koukal, silentbloky josu všechny v pořádku i na přídavné převodovce, chtěl jsem najít mazničky na kardanech, ale každý kardan má jen jednu na vystupu tisícihranu. Je možné, že je špatné ložisko poloosy, kříže, nebo co by mohlo být spašné..???Ještě mě napadl nevyvážený kardan. Dekuji za Vám za rady. M.
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“