Takže, info po další půlletce.
Protože focus je na větším servisu a do práce to mám padesát kilometrů a potřebuju se tam nějak dostávat (autobusy nám zrušily), zamakal jsem na 2105ce. To je tak, když děláte ve fabrice na auta.
Dostal mě můj mechanik, když jsem mu dával Forda. Povídá: "A máš čím jezdit?". Říkám:"No, mám". A on na to: "Takže máš služebáka". Já na to: "Co to je? Jedinýho služebáka mám žiguláka".
Taky se na konci měsíce chystám na STK, takže den intenzivní práce přišel vhod. A co že se událo?
- Utěsnění dvířek nádrže a víka kufru proti přisávání smradu z výfuku dolepením dodatečné izolace, totéž i u zadního čela
- Posunutí zámku kufru pro lepší dosednutí víka a utěsnění
- Napnutí rozvodového řemenu
- Přelakování vrtule větráku
- Nastaven předstih zapalování
- Výměna hydrokorektoru naklápění předních světel z místa řidiče (už klopí zraky
)
- Srovnání zadní SPZ (byla nakřivo)
- Obroušení a nalakování přední i zadní nápravy a částečně i výfuku (pak došel sprej)
- Otření mastných fleků na podvozku, aby bylo vidět, že nikde nic neteče
- Výměna motorového oleje a filtru
- Výměna převodového oleje, přičemž to, co z té převodovky vyteklo, už byla brusná pasta – konečně jde o něco líp řadit a zlepšila se hlučnost
- Obroušení plastů kryjících volantovou tyč, protože drhly o kroužek automatického vypínání blikačů
- A pár dalších nesmyslů
Pak jsem ještě po zbytečné demontáži střed. panelu, kastlíku, poličky u spolujezdce a pár podobných hovadin zjistil, že příčina zaseknuté klapky topení je klasická závada - prodřená guma na ovládacím táhle v místě aretace nahoře pod palubkou u toho vehementu s páčkami topení. I když jsem to přitáhnul, co to šlo, tak to prostě to táhlo neudrží zaaretované, protože ta klapka jde hrozně ztuha a celé táhlo tím pádem jezdí sem tam a bowden se ani nehne. Toto vyřešit bude znamenat vyklubnout palubku a na to už nebyl morál. Stejně by to chtělo zrovna vyměnit i kohout topení, protože tam je u táhla obdobný problém, jelikož jde kohout moc ztuha.
Nicméně - jak jsem slíbil, píšu. Po aditivaci olejů v převodovce a diferenciálu se výrazně zlepšila hlučnost a řazení je už celkem na pohodu. Ještě po cca 1000 km vyměním ten převodový olej znovu a dám tam asi litr oleje a zbytek aditiva (čili cca 0,4l) a měl bych vyřešenou převodovku. Jinak zatím dobrý, jen se se tomu nechce úplně moc jet, nemá to tak nějak ten správný šmrnc. Člověk to musí dost drtit, nebo hnát do otáček, aby se něco začalo dít. Umí to jezdit i líp. No uvidíme, v tuto chvíli spíš bude potřeba to zase trochu rozjezdit.