Nedramatizoval bych, mimořádný události se prostě stávají... Nicméně v takových případech nemam rád, když za chybu někoho jinýho si to má odskákat nevinnej... Zde např. průvodčí, páč ten rozhodně neovlivní, kde vlak zastaví. Proto si vyskakovat na něj mi příde minimálně nefér. To může opravdu ovlivnit výpravčí, buďto zpraví mašinfíru vysílačkou a nebo prostě vyběhne s terčíkem na perón, jak psal Teepee. A na to posilu nepotřebuje
A ta jedna stržená trolej....jestli to tam spadlo třeba na sloupy s napínacíma kladkama, kde se střídají dráty, tak těch 24 hodin asi neni nic extrémního. Nehledě na to, že strom je třeba odstranit a terén nebejvá kolikrát zrovna přístupnej
No ale už dost toho, jsou na to různý názory, ale musim říct, že lidi, co dokážou nadávat, jsou vzteklý a rozčílený mě štvou mnohem víc, než celá mimořádná událost
_______________________________________
Minulou středu jsem se konečně po dlouhej době zase dostal do Lužný u Rakovníka
Tentokráte jsme ale nejeli tradiční cestu přes Blatno u Jesenice, ale přes Beroun, neb v letošním GVD to prostě vychází líp
A je to tak lepší, trať č. 174 Beroun - Rakovník je pěkná, rozhodně hezčí než 160 a 161
Bohužel tam nebylo moc mašin, respektíve už jsem tam zažil víc
A hlavně je nedávno vykradli, všechny modely jsou pryč.... Hajzlové, prostě nepochopim
Ale jinak opět paráda, co se dalo jsem si prolez, většinu několikrát
a nenudil jsem se tam ani přesto, že jsme tam byli asi 6 hodin. Vydržel bych tam klidně o dost dýl
Galerie fotek z výletu
http://ladusa.rajce.idnes.cz/Luzna_u_Ra ... 009/#album
19. června (na 67. stránce) jsem píše:Radúzi, ty jedeš?
Jinak 2´D2´ jsou pěkný mašiny, už velikostně docela dobrý a já mam rád hlavně mašiny tak z posledních 30 - 40 let parní produkce v ČSR.
Jinak jedna z lokomotiv tutoho uspořádání, Ušatá 464.053, byla poslední parní lokomotivou svý řady, která dojezdila v ČSSR a to v Klatovech v roce 1981. Až do konce jezdila na osobních vlakach!
Teď je právě v Lužnej, ale myslim, že momentálně neprovozní.:
(Debata o srazu lokomotiv 2´D 2´ )
Radúzi, tak já jsem byl v tu dobu nakonec v Itálii
Nicméně tuta Ušatá tam byla a opravdu je neprovozní.
http://ladusa.rajce.idnes.cz/Luzna_u_Ra ... 0_0989.JPG
19. června (na 67. stránce) jsem píše:
Ale beztak moje srdeční lokomotivy jsou řada 534.03 (tedy uspořádání 1´E)
. Vychází to evidentně z mládí, kdy v Klatovech byl dislokovanej Kremák 534.0432 a často jsem ho u nás vídával na historických jízdach. Bohužel mu propadla zkouška kotle a to znamená stav neprovozní
(jako provozní je normálně dál, ale prostě nesmí, to je jako s STK, ale na dráze přísnější) Stojí to docela peníze a bohužel, pro klatovskýho Kremáka nebyly
Přesunuli ho do Lužný jako neprovozní exponát pouhej měsíc před tim, než jsem nastoupil k nam do depa na praxi
To mě těžce zklamalo. V Lužnej jsem se na něj byl podívat a chátrá, chátrá, je na něj smutnej pohled. A přitom na poslední jízdě byl naleštěnej, vyzdobenej, krásnej. Prostě lokomotiva v nejlepší síle a kondici...
Ale prej se má znovu zprovoznit, jenom už nevěřim tomu, že se dostane zpátky do Klatov
Takže, z návštěvy klatovskýho Kremáka mam smíšený dojmy, ale převládá spíš dobrej pocit
Byl schovanej v hale, takže přístup k němu nebyl (to je ten špatnější pocit), neb provoz v muzeu byl slabší a asi i vzhledem k rozkradeným modelom po muzeu nechodil žádnej průvodce s výkladem a tudíž do haly jsme se nedostali. Ale na Kremákovi se pracuje
Doufam, že se jedná o zprovoznění, stál s otevřenou dýmnicí a měl kompletní tyčoví na pojezdu (což na fotkach ze zimy neměl, stál sešlej jen tak venku). Tudíž to vypadá optimisticky, doufam, že co nejdřív bude pojízdnej vlastní silou
http://ladusa.rajce.idnes.cz/Luzna_u_Ra ... 0_1034.JPG Jedna špionážní skrz okýnko
Škoda, že další Kremácí (0301 a 0323) tam nebyli vůbec, takže asi nejkrásnější řadu lokomotiv jsem nemoh tentokrát obdivovat zevnitř...
5. července (na 68. stránce) jsem píše:....Takže myslim, že nápisy dom. st. Klatovy po opravě zmizí, jako ostatně snad ze všeho, co kdysi bylo u nás
....
(Debata o klatovských Bamkach)
Tady jsem ovšem zažil další milý překvapení a to na už výše zmíněnej poslední Ušatej. Nejenom, že dostala krásnej lesklej slušivej kabátek, ale Lužnou-Lišany nahradil nápis Klatovy. Jaká krása
http://ladusa.rajce.idnes.cz/Luzna_u_Ra ... 0_1077.JPG
No a to už je asi tak všechno, na co si vzpomínam a co mam teď na srdci
No a tak aby tu byla taky trochu zábava, dam vam hádanku: Schvalně kdo ví, co znamená modrej proužek pod řadovým označením na budce lokomotivy? Např. na tom posledním odkazu na Ušatou je dobře vidět