Stránka 70 z 124
Napsal: čtv úno 10, 2011 09:29
od Marek
Řemen na výměnu může z vnější strany klidně vypadat jako nový. Ale jeho opotřebení se pozná úplně jinak:
Především opotřebený řemen se pozná podle viditelné vůle v zubech. To je základní parametr pro výměnu. Dále vadí chemické znečištění, zejména prolínání oleje simeringem kliky nebo vačky. Vadí znečištění naftou, benzinem, chladicí či brzdovou kapalinou.
Vadí mechanické poškození, zejména viditelné z vnitřní strany - praskliny, zpuchření a podobně. Někdy je dán interval opotřebení i minimální šířkou řemenu. On se postupně malinko zužuje a někdy se udává nejmenší šířka (třeba Felicia 1,9D).
Nejlepší je řemen vyměnit včas, než dojde k těmto jevům. Vychází se zpravidla z dlouhodobé zkušenosti.
Napsal: čtv úno 10, 2011 10:38
od zelvotron
Marek píše:
U některých motorů není interval rozvodového řemenu dán vůbec. Pak jeho výměna se odvíjí od posouzení jeho stavu zkušeným okem. Například drtivá většina benzinových motorů VW nemá stanovený výměnný interval rozvodů. Pouze kontrolní interval, který je 90.000 km a poté každých 30.000 km. Výměna se provádí v případě, že je to potřeba (doslovná citace z příruček).
Lajsne si to servis v praxi? Neberou to stejně pak spíš jak interval výměny? Protože zákazník to zaplatí, je kšeft a není riziko, že Franta co to kontroloval byl zrovna po vopici a servis by za to pak ručil dalších 30tkm...
Napsal: čtv úno 10, 2011 10:41
od Marek
Nebyl s tím problém. Z praxe mám vyzkoušeno, že rozvodový řemen u většiny benziňáků (1,6 nebo 2,0 v Octaviích, ale i jiné) vydržel 120 - 150 tisíc. Takže mělo-li auto 120 tisíc, doporučil jsem majiteli výměnu rozvodů. Pokud řekl ANO, udělala se a hotovo. Pokud řekl NE, napsalo se do servisní knížky, že majitel nereflektoval na doporučení vyměnit rozvody a byli jsme jako servis z obliga
. Pokud přijel při 150.000 km a stále jezdil, udělalo se to při tom (většinou). Někdy se našli hazardéři, co najeli i dvě sta tisíc, ale těch bylo málo.
Napsal: čtv úno 10, 2011 16:34
od zelvotron
Marek píše:Takže mělo-li auto 120 tisíc, doporučil jsem majiteli výměnu rozvodů. Pokud řekl ANO, udělala se a hotovo. Pokud řekl NE, napsalo se do servisní knížky, že majitel nereflektoval na doporučení vyměnit rozvody a byli jsme jako servis z obliga
Tohle je mi jasný, ale co by se dělo, kdyby servis řek v 90, že je to ok a dejme tomu za 10 - 20 tis by se řemen nedejbože odporoučel? Dával se nějakej záznam do servisky, že se řemen zkontroloval a nechal původní protože byl dobrej? Nebo stačilo vyplnění servisní prohlídky s tím že ty vypsaný úkony se berou automaticky jako provedený a pokud servis neproved výměnu, tak automaticky shledal řemen na dalších 30 tisíc způsobilej? Asi by to byl zajímavej spor, kdyby k něčemu takovým u došlo.
Napsal: čtv úno 10, 2011 20:35
od Jan Vaníček
Na svém citroenu jsem taky nechával loni dělat rozvody. Sice má najeto 70 tis. ale hranice 7 let pro mě byla dost důležitá. Dobře jsem udělal. Řemen byl jak nový, ale vodící kladky oskákané jako při dvojnásobku km - ty jsou ale naštěstí skutečné.
Napsal: čtv úno 10, 2011 21:20
od veliz
Já jsem rozvody měnil jen jednou. Prasknul mi rozvodový řemen, motor zhasl. Oprava v autorizovaném servisu stála asi 1500,- Kč včetně odtahu. Jó, to byly vozy a časy. Všechna ostatní auta už naštěstí měla odolný rozvodový řetěz.
Napsal: čtv úno 10, 2011 23:07
od dmatej
U Kaliny jsem měnil řemen při 75000km a věřím tomu, že by dalších 75000 klidně přežil. Naprosto shodný s novým, ani nevytažený, ani zoubek nezpuchřelý ... o řemenu alternátoru se to rozhodně říct nedalo, ten držel čistě z odhodlání, že mě nesmí zklamat
Napsal: pát úno 11, 2011 08:41
od Marek
zelvotron píše:Tohle je mi jasný, ale co by se dělo, kdyby servis řek v 90, že je to ok a dejme tomu za 10 - 20 tis by se řemen nedejbože odporoučel? Dával se nějakej záznam do servisky, že se řemen zkontroloval a nechal původní protože byl dobrej? Nebo stačilo vyplnění servisní prohlídky s tím že ty vypsaný úkony se berou automaticky jako provedený a pokud servis neproved výměnu, tak automaticky shledal řemen na dalších 30 tisíc způsobilej? Asi by to byl zajímavej spor, kdyby k něčemu takovým u došlo.
Při prohlídce v 90.000 km se potvrzuje, že stav řemenu byl kontrolován. Samozřejmě kdyby v mezidobí vznikl nějaký problém, asi by se to řešilo dost problematicky.
Osobně jsem se se situací, že by mi zákazníka přitáhli s poruchou rozvodů díky mojí kontrole, nesetkal. U naftových motorů VW (s výjimkou Felicie AEF) je interval dán a u benzinových motorů jsme se na výměně rozvodů vždycky se zákazníkem rozumně domluvili ku spokojenosti obou stran.
Napsal: pát úno 11, 2011 10:12
od zelvotron
dmatej píše:U Kaliny jsem měnil řemen při 75000km a věřím tomu, že by dalších 75000 klidně přežil. Naprosto shodný s novým, ani nevytažený, ani zoubek nezpuchřelý ... o řemenu alternátoru se to rozhodně říct nedalo, ten držel čistě z odhodlání, že mě nesmí zklamat
To je fakt, řemen altíku při výměnách vypadá šíleně, zpuchřenej otřebapnej, a u kaliny to možná bude horší díky automatická napínací kladce, která ho ohýbá i na druhou stranu.
Napsal: pát úno 11, 2011 10:15
od Marek
Je třeba mít na paměti, že klínové a drážkové řemeny jsou ničím nekryté a běhají v soli, prachu a dešti. Mnohdy vypadají hůř než ty rozvodové
.
Napsal: pát úno 11, 2011 10:21
od zelvotron
Nicméně sem ten starej otřepanej hodil do kufru k rezervě jako rezervu
Ale mít desítku s posilovačem nebo prioru s klimou tak to člověk stejně na ulici jen tak nevymění.
Napsal: pát úno 11, 2011 10:32
od Marek
Já mám drážkový řemen, který honí od kliky "pouze" klimu a altík a i tak je dlouhý 1152 mm. Vodní pumpu a servo honí klínový řemen zvlášť (dlouhý 690 mm).
Existují i auta, co mají všechno na jednom řemenu, často drážkovaném z obou stran, a mnohdy ten řemen má délku přes dva metry. Ten propletenec je pořádná pakárna.
Napsal: pát úno 11, 2011 10:44
od zelvotron
ono blbý je, že u desítky se pro výměnu klínovýho řemenu musí demontovat závěs motoru
tedy naštěstí jen u verzí s posilovačem/klimou
Napsal: pát úno 11, 2011 10:48
od Marek
Tak to určitě blbý je...
Napsal: pát úno 11, 2011 11:23
od Petr HC
zelvotron píše:ono blbý je, že u desítky se pro výměnu klínovýho řemenu musí demontovat závěs motoru
tedy naštěstí jen u verzí s posilovačem/klimou
Ono těch "špeků" při demontáži je víc. Včera jsem demontoval "šusbakelity" okolo rozvodového řemenu a nádobka na aktivní uhlí musela ven jen proto, že spoj na její objímce je proti motoru a ne třeba zezadu. Teče mi totiž oběhové čerpadlo a vypadá to, že budou muset ven i rozvodová kola, abych se k němu dostal. Ve značkovém servisu za čerpadlo chtěji 1572 CZK, na internetu jsem našel za 835 CZK + poštovné 150.
Váš názor na firmu ELITEAUTO Praha a ND fy HEPU ?