Fábie.

Volné rozjímaní na téma "proč jsem si raději nekoupil Ladu" a podobná zpovědní témata.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět

Líbí se vám nová Fabka?

Anketa končí za pon pro 29, 2014 17:48

Ano
6
55%
Ne
5
45%
 
Celkem hlasů: 11

Jan Vaníček
Příspěvky: 1106
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Příspěvek od Jan Vaníček »

Tak se nám včera vrátila OCT II 4x4 z opravy. RV 2006, naj.117 tis. Výměna rozvodů, oleje a pod., oprava spojky - musely i měnit cosi na převodovce, protože se to tam semlelo - prý ještě 5 tis a byla KO, oprava resp. výměna kardanu a suma? 49 tis + DPH. Za celou dobu má tři řidiče, ježděno dlouhé trasy.
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11035
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Jan Vaníček píše: ... suma? 49 tis + DPH.

To bych raději chodil pěšky :mrgreen: .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

A to se vyplatí!! :lol: Koukám, že po ubohých 117 tKm se dělaly jen samé "drobnosti". Takovouhle částku za servis nespolykala naše Sierra snad ani po 300 tKm (při využití značkového servisu). :roll: Opravdu se stále potvrzuje, že "člověk není tak bohatý, aby mohl jezdit novými neporuchovými auty".
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Marek
Příspěvky: 5300
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Ta oprava spojky a kardanu asi není standardní záležitost, zvláště po ujetí tak malého počtu km. Může to být vlivem způsobu jízdy tří různých řidičů (co si budeme namlouvat - asi všichni tušíme, jak se jezdí se služebními auty), ale samozřejmě se mohlo jednat i o nepodarok.

Jinak oleje, filtry a rozvody jsou běžné servisní úkony. Cena za materiál a práci u takového vozu ve značkovém servisu se u stodvacetitisícového servisního intervalu může normálně pohybovat kolem 15-18.000 Kč (rozvody + práce stojí dvanáct). Zbytek nejspíš hodila ta spojka a kardan.

Vezmete-li v úvahu, že například kompletní spojka s dvouhmotovým setrvačníkem stojí kolem 25.000 Kč (jen materiál) + cca šest hodin "značkové" práce, nepřijde mi cena za opravu té Octavky zase kdovíjak vysoká. To jen vy Ladisté, zvyklí na korunové položky, jste z toho poněkud "mimoň" :wink:.
Mně taky před časem přišlo divné, že sada destiček na moje auto mě stála 1200 Kč (a na Ladu stála sada 180 Kč a velký rozdíl ve velikosti desek není). Jenže na Ladě destičky vydržely desetinu toho, co mi vydrží na Galaxy - takže ty moje jsou vlastně levnější. A tak je to s mnoha díly.



Povím vám jeden příběh, který mi prošel rukama.

Octavia I Combi z roku 1998 - motor AGN 1,8/20V 92kW. Služební vůz, jeden řidič (velmi slušný starší pán, obchodní zástupce sklárny). Motor měl najeto 265.000 km Přitáhli ho na laně s potkaným motorem - přeskočený řemen na kole kliky. Všech dvacet ventilů ohnutých jako houby smržovky, podezření na prasklinu vaček nebo rozdrcená zdvihátka.
Pídil jsem se po tom, jak se to mohlo stát. Zjistil jsem, že ve 180.000 km pánovi měnili rozvody (podle servisního intervalu, na tom nic špatného není), ale vyměnili mu pouze řemen a kladky. Napínací kladka u tohoto motoru ovšem je k řemenu přitlačována speciálním pístkem, který má plynokapalinovou náplň a při výměně rozvodů (zvláště při tak dlouhém intervalu) se zpravidla i ten pístek mění. Jenže prokazatelně měněn nebyl. A ten pístek se porouchal - unikla z něho část plynové náplně, čímž došlo k povolení řemenu a přeskočení na malém rozvodovém kole kliky.

Tehdy jsem měnil hlavu - z Boleslavi se objednal tzv. výměnný díl (oni pošlou nový díl a vy jim musíte poslat zpátky ten poškozený demontovaný). Výměnný díl "hlava válců kompletní" (s ventily, zdvihátky, vačkami a přesuvníkem variabilního časování) stála tehdy (v roce tuším 2002) 69.000 Kč. K tomu těsnění hlavy a sada šroubů hlavy, kompletní sada rozvodů (včetně napínacího pístku :wink: ), nějaký ten fridex a drobný materiál..... + moje práce = cena celkem vč. DPH 116.000 Kč.

Takže já se v případě autorizovaných servisů nedivím vůbec ničemu :wink:.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
rezna
Příspěvky: 203
Registrován: úte pro 19, 2006 19:03
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od rezna »

Jan Vaníček
Příspěvky: 1106
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Příspěvek od Jan Vaníček »

To samé máme za sebou před 4roky na tom samém motoru. Naštěstí to stálo "jen"80tis., rozdíl byl v tom, že auto mělo najeto 137 tis a bylo týden po servisu ve značkovém servisu, kde bylo konstatováno, že je vše OK. Reklamování bylo samo bezpředmětné.

Co se týká cen, moc mě to nepřekvapuje, neb jezdím zahraničními vozy od r 94. Naopak musím říct, že mě cena dílů někdy překvapí i pozitivně, dokonce i u značkového prodejce.
šlo mi trochu o to, demonstrovat, že ten "etalon" kvality, spolehlivosti atd. až tak perfektní také není. To jen pro ty, kteří se s despektum dívají na všechny jiné než koncernové vozy.
Musím bohužel konstatovat, že provozní náklady OCT II oproti I stouply možná o 20%.
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

Taková cena za opravu už pomalu byla "totální škoda" ne? Ale dokud to platí firma tak je to jedno (i když z hlediska majitele asi ne).

Ono taky ten plynovej pístek mi nepřijde jako šťastný řešení - jako výhodu to má proti pružině? Kromě toho že se to vysere a zničí celej motor.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Marek
Příspěvky: 5300
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Jan Vaníček píše:To samé máme za sebou před 4roky na tom samém motoru. Naštěstí to stálo "jen"80tis., rozdíl byl v tom, že auto mělo najeto 137 tis a bylo týden po servisu ve značkovém servisu, kde bylo konstatováno, že je vše OK. Reklamování bylo samo bezpředmětné.
Můj názor je, že pokud se jednalo o benzinový motor 1,8, kde výměnný interval rozvodů je 180.000 km (jiný limit to nemá) a při 137.000 km došlo k poruše rozvodů, měla by škodu uhradit v plné výši Boleslav. Takže bych nejednal se servisem, ale s výrobcem. Jestliže totiž výrobce deklaruje životnost (= výměnný interval) na díl a ten díl to nevydrží, je to chyba výroby. Ale to už je asi teď jedno myslím...




zelvotron píše:Ono taky ten plynovej pístek mi nepřijde jako šťastný řešení - jako výhodu to má proti pružině? Kromě toho že se to vysere a zničí celej motor.
Mně tedy taky ne. A taky od toho rychle upustili a vrátili se ke klasické excentricky uložené napínací kladce.
Tenhle pístek používali i na prvních motorech TDi PD, kde to byla úplná hrůza. U motorů PD totiž dochází k překlápění vačkovýého hřídele - vačkový hřídel má v určitých okamžicích jakoby snahu předběhnout kliku (je to ve chvíli, kdy velká tlačná vačka PD vstřikovače najede na úběžnou hranu). V tu chvíli je s tímto pístkem problém. Z toho důvodu u motorů PD měl tento systém napínání velmi krátký výměnný interval a po cca ctyřech letech se motory PD začaly vyrábět s klasickou excentrickou napínací kladkou (zlatá dobrá mechanika) - nejen že je to spolehlivější, ale i výměnný interval se o dost prodloužil (a díly při výměně jsou levnější o skoro dva tisíce).

Starší motory PD s napínacím pístkem naštěstí jdou na novější systém snadno předělat. U motorů 1,8/20V to však bohužel na nic přestavět nejde. A tím víc mě udivuje, že je tam tak dlouhý výměnný interval.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

Na 1,8 T je to stejný? Jestli to bylo před 4 rokama a neturbo (to se dělalo někdy do 2001?) tak mohl mít prošvihnutej interval z hlediska času, takže fabrika by s ním vyběhla tímhle způsobem.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Marek
Příspěvky: 5300
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Všechny motory 1,8/20V to mají stejně, takže i turba a eReSy.

Nejsem si jist, jestli je výměnný interval u těchto motorů limitován i časem. Pokud ano, bude to určitě minimálně šest let.

Říkám to každému, že řemen stárne i časem. Málokdo mi věří, málokdo na to slyší. A pak zapláčou...
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
veliz
Příspěvky: 505
Registrován: čtv led 28, 2010 21:19
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od veliz »

Marek píše: Můj názor je, že pokud se jednalo o benzinový motor 1,8, kde výměnný interval rozvodů je 180.000 km (jiný limit to nemá) a při 137.000 km došlo k poruše rozvodů, měla by škodu uhradit v plné výši Boleslav.
Pokud je vozidlo mimo záruku, výrobce není povinen nic hradit. Může se ale dobrovolně podílet na opravě, např. slevou na náhradní díly. Chce to ale maličkost - 100% vedenou servisní knížku. Veškeré servisní intervaly jsou totiž míněny jako maximální. To znamená, že pokud se vozidlo používá převážně v Praze a na krátké vzdálenosti, veškeré intervaly se zkracují třeba i na polovinu. O zkrácení servisních intervalů rozhoduje servis Škoda podle skutečného využití a opotřebení vozidla. Uvedu příklad: Výměna svíček je předepsána po 60000 km. Mě ale selhaly již po 28000 km. Jak je to možné? Jednoduše. Jestliže vozidlo stojí v koloně, kilometry nepřibývají, ale svíčky se opotřebovávají. Stejně to velmi pravděpodobně bylo i u těch rozvodů.
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Marek
Příspěvky: 5300
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Nám na odborných školeních ve Škodovce říkali, že výměnné intervaly rozvodů jsou nastavené tak, aby za všech okolností tento interval díly vydržely. Tedy pokud mi výrobce motoru deklaruje výměnný interval rozvodů 180.000 km, musí rozvody ten interval vydržet za všech okolností, tedy bez ohledu na způsob užívání.

Já rozumím tomu, že ujedu-li 180.000 km se zařazenou nejvyšší rychlostí, řemen naběhá podstatně méně otáček než kdybych tu vzdálenost ujel na kvalt nižší. Nicméně nám bylo řečeno, že to na výměnný interval rozvodů nemá vliv.

Pokud se něco takového stane po uplynutí záruční doby vozu, vztahuje se na takovou závadu kulanční oprava. Ta spočívá v tom, že zákazník hradí pouze provedenou práci za opravu - veškerý materiál hradí výrobce vozu. Tak to bylo u nás na servisu Škoda, kde jsem přes čtyři roky působil (2001-2005). A bylo to tak naprosto samozřejmě, žádné dohadování. Pokud zákazník přišel s nějakým problémem a měl doloženo, že vůz má pravidelný servis v autorizovaném středisku, Boleslav hradila díly v rámci kulance. A přes to nejel vlak. A nemyslím si, že dneska by to bylo jinak - spíš naopak, protože konkurence levných (a schopných) korejských, ale i evropských vozů tlačí koncern k velkým ústupkům. Už dávno není pravda, že VW je "monopol" a může si diktovat podmínky.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4280
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Teepee »

Marek píše:Říkám to každému, že řemen stárne i časem. Málokdo mi věří, málokdo na to slyší. A pak zapláčou...
Já tomu nemusím věřit, já to vím, ale nevím, jak určit stáří řemene. (Na Dayco to není vyznačeno) Navíc i ve skladu se k němu někdo mohl chovat všelijak (řemen se nesmí stlačit v místě ohybu - přeložit), ve skladu leží kdovíjak dlouho a pak co s tím? Nelze nalézt dokonalost...
Bílý LADA a okřídlená spol.
Marek
Příspěvky: 5300
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Nejde až tak úplně o stáří řemenu nového, který leží ve skladu. Jde spíš o stáří řemenu namontovaného na motoru. Ve skladu jsou optimální podmínky pro dlouhou životnost dílů, takže řemen téměř nestárne a navíc se jedná o zboží s "rychlým wotočem", takže téměř nenarazíš na řemen, který by ve skladu ležel déle než pár měsíců. Jeho vlastní proces stárnutí dynamicky startuje okamžikem jeho montáže na motor. Tam je řemen vystaven velkým změnám teplot (až 150°C), změnám tahu, otáčkám, rázům, působením chemických látek apod., což jsou jevy, které jej znehodnocují.

Každý výrobce motoru udává výměnný interval řemenu, který se odvíjí od nějakého testování. Proto se výměnné intervaly u různých motorů dost zásadně liší. Začínají někde na 60.000 km a končí až na intervalu 250-300.000 km - podle výrobce a typu motoru.

Interval je dán ujetými kilometry a někdy také dobou použitelnosti. Takže pokud třeba Citroen C4 s motorem 1,6 HDI 80kW má dán výměnný interval 240.000 km nebo 10 let, není co řešit.

U některých motorů je uveden pouze interval kilometrový - časový interval dán není - takovým motorem je třeba Lada 2105. V takovém případě, pokud se málo jezdí a výměnný interval daný počtem kilometrů stále není splněn, se doporučuje výměna po 5-6 letech (ale není to směrodatný údaj).

U některých motorů není interval rozvodového řemenu dán vůbec. Pak jeho výměna se odvíjí od posouzení jeho stavu zkušeným okem. Například drtivá většina benzinových motorů VW nemá stanovený výměnný interval rozvodů. Pouze kontrolní interval, který je 90.000 km a poté každých 30.000 km. Výměna se provádí v případě, že je to potřeba (doslovná citace z příruček).
Naposledy upravil(a) Marek dne čtv úno 10, 2011 09:26, celkem upraveno 1 x.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4280
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Teepee »

Marek píše:U některých motorů není interval rozvodového řemenu dán vůbec. Pak jeho výměna se odvíjí od posouzení jeho stavu zkušeným okem. Například drtivá většina benzinových motorů VW nemá stanovený výměnný interval rozvodů. Pouze kontrolní interval, který je 90.000 km a poté každých 30.000 km. Výměna se provádí v případě, že je to potřeba (doslovná citace z příruček).
Marku a jak se pozná řemen na výměnu :shock: Jednou jsme tu řešili, že řemen může vypadat jako nový a prostě praskne, protože má už přesloužené kilometry a nebo je starý. viz http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... 4&start=88
Bílý LADA a okřídlená spol.
Odpovědět

Zpět na „Volné klábosení - všechny ostatní značky“