Stránka 68 z 72

Re: Zajímavé zajímavosti

Napsal: sob led 29, 2022 12:40
od tajga
https://www.youtube.com/watch?v=oNKHUVgttoM

Nemci zacali do Buchanky montovat splynovace PRINS. Ziadny problem s tym nemaju, jazdi to dobre, akurat cena prerabky v nemecku 2.100-2.200 euro :D

spotrebu ma 12-14 litrov, ma primazavanie ventilov a neciti rozdiel medzi LPG a benzinom pri jazde. Nadrz 90 litrovu vojde sa mu tam 70l plynu. Dobre riesenie...

Re: Zajímavé zajímavosti

Napsal: sob led 29, 2022 14:27
od Cory
Motor Buchanky vo vseobecnosti nema ine prejavy pri jazde ne LPG. Jednu som upravoval, daval som ostrejsie vacky s vyssim zdvihom, sacie potrubie a softver do RJ. Islo to neskutocne, len dlho trvalo odladit LPG, pretoze ani druha sada vstrekovacov tomu motoru nestihala :D Inak, ci to slo na benzin alebo LPG, bolo to jedno.

Re: Zajímavé zajímavosti

Napsal: sob led 29, 2022 21:15
od Henry
A ako tieto motory zvladaju LPG dlhodobo? Ma to tvrdene sedla ventilov ako Zigul? Aj starsie motory? Sucasna produkcia ma nezaujima, skor tie stare socialisticke vyrobky.

Re: Zajímavé zajímavosti

Napsal: sob led 29, 2022 21:59
od tajga
Henry píše:A ako tieto motory zvladaju LPG dlhodobo? Ma to tvrdene sedla ventilov ako Zigul? Aj starsie motory? Sucasna produkcia ma nezaujima, skor tie stare socialisticke vyrobky.
to by aj mna zaujimalo, lebo ten druhy nemec Erich z youtube, po 12.000km podpalil ventil na tretom valci. A tiez nieco rozpraval o LPG ale prerabku nespominal. Ci sa mu to stalo na LPG alebo benzin nevieme. Ten tam mal v predu navijak ktory mu zapchal celu chladiacu mriezku. Tiez im to skoro prepina na plyn, splynovac je namontovany za tou mriezkou a je to studene, prepina im to potom riadiacu jednotku do chyby. Este nejake muchy tam bude treba vychytat...

Re: Zajímavé zajímavosti

Napsal: ned led 30, 2022 18:03
od Cory
ZMZ409 ma tvrdene sedla. Su tvrdsie ako zigulacke. Ventily su 1:1 so Samarou, avsak uplne iny vyrobca, ktory vyraba blato. Motory ZMZ nemaju radi skore prepinanie na LPG. Vtedy slabo odparene LPG sposobuje spalovanie chudobnej zmesi a nasledne podpalovanie tych ventilov z blata. Do urcitej miery tomu prispieva aj slaba presnosť opracovania - os ventilu, resp. voditka a sedla, nasiroko zafrezovane ventilove sedla atd.

Re: Zajímavé zajímavosti

Napsal: ned led 30, 2022 22:09
od Henry
Cory, diky za info! Citam, ze ten ZMZ 409 je 16V a montuju ho od roku 1996. Mas aj nejake skusenosti alebo poznatky o starsich motoroch UMZ 452MI, ktore montovali predtym do UAZu 469 a Buchanky?

Re: Zajímavé zajímavosti

Napsal: ned led 30, 2022 22:11
od Cory
Henry píše:Cory, diky za info! Citam, ze ten ZMZ 409 je 16V a montuju ho od roku 1996. Mas aj nejake skusenosti alebo poznatky o starsich motoroch UMZ 452MI, ktore montovali predtym do UAZu 469 a Buchanky?
Zatial nemam. Teda ak sa nepocita spojazdnenie motora po oprave hlavy a naladenie karburatora.

Re: Zajímavé zajímavosti

Napsal: pon led 31, 2022 10:53
od Teepee
Cory píše:ZMZ409 ma tvrdene sedla. Su tvrdsie ako zigulacke. Ventily su 1:1 so Samarou, avsak uplne iny vyrobca, ktory vyraba blato. Motory ZMZ nemaju radi skore prepinanie na LPG. Vtedy slabo odparene LPG sposobuje spalovanie chudobnej zmesi a nasledne podpalovanie tych ventilov z blata. Do urcitej miery tomu prispieva aj slaba presnosť opracovania - os ventilu, resp. voditka a sedla, nasiroko zafrezovane ventilove sedla atd.
Cory, a co NIVA? Rok 2009? Nejsou nějaké nové zkušenosti, jestli je ochrana ventilů potřeba? Vždycky se říkalo, že potřeba není a teď koukám, do čtyř z pěti montáží přímaz dali:
https://www.lpg-autogascentrum.cz/fotog ... tazi/lada/

Napadlo mě, jestli to moje klapání nemá nakonec na svědomí LPG bez přímazu.
https://forum.ladaklub.com/viewtopic.ph ... 32#p388694
https://forum.ladaklub.com/viewtopic.ph ... 15#p504790

Re: Zajímavé zajímavosti

Napsal: pon led 31, 2022 19:19
od Cory
Do Nivy primaz netreba.

Re: Zajímavé zajímavosti

Napsal: pon led 31, 2022 21:18
od Jan Vaníček
Motor Niva podobný motor jako 2106, na ten najeto skoro 150tis. na LPG bez přímazu a ventily rozhodně problém neměly. On ten přímaz doporučují skoro do všeho. Do Berlinga 1,616V taky, no kamarád najeto téměř 400tis. a bez problémů, já 210tis, druhá kolega 330tis a všichni absolutně v pohodě. Švagr na Octavii motor 1,6MPI hodně přes 200tis bez přímazu, taky v pohodě. Ale třeba Fordy dost problém, korejci třeba HY taky a některé Ameriky. Určitě jsou i další kandidáti. Uvědomuji si, že švára má v Trafficu 2,0 16V a na LPG taky skoro 200k a bez problému, Nivu má taky, ale tam je na plynu asi 10k, takže nelze brát vážně.
Jinak ono s tím přímazem - tam je to často spíš o teplotě, proto u aut, kde se ví o problému se přivstřikuje až 30% bezínu kvůli chlazení ventilů. Takto mi to kdysi povídal známý, který LPG montuje.

Re: Zajímavé zajímavosti

Napsal: úte úno 01, 2022 00:53
od Henry
Bud auto ma vhodne ventily a sedla pre spalovanie LPG alebo ich nema. Ak ich nema, zachranovat to nejakym "primazom" je nezmysel. Ovela dolezitejsia je spravne nastavena zmes LPG (aby nebola chudobna). Ak clovek chce LPG, nech si vyberie vhodne auto a motorizaciu. Tradicne nevhodne boli starsie auta, ktore nezvladali spalovanie bezolovnateho benzinu Natural, kde sa muselo pridavat aditivum na baze drasliku. Z novsich aut su to napr. japonske a korejske auta s tenuckymi ventilmi. Niva sice ma dostatocne dimenzovane ventily aj sedla na LPG aj Natural, napriek tomu som uz 2x otvaral motor kvoli podpalenemu ventilu, sedla boli ok. Uspora vdaka LPG ale daleko prevysila naklady na svojpomocne opravy motora.

Re: Zajímavé zajímavosti

Napsal: úte úno 01, 2022 02:00
od tajga
primaz je lacna zalezitost , manualny 50E, elektricky 150E a JLM za 15E co sa tam nalieva vydrzi liter na 10.000km. Na Nivu ho netreba ale pre lepsi pocit som si to aj ja dal. Urcite to aj nieco pomoze lebo ta chemikalia vyzera aj smrdi nebezpecne. Raz som otvoril novu plechovicu celeho ma to ofrkalo tvar aj oci ale neoslepol som.

Re: Zajímavé zajímavosti

Napsal: úte úno 01, 2022 06:12
od Cory
Henry píše:Bud auto ma vhodne ventily a sedla pre spalovanie LPG alebo ich nema. Ak ich nema, zachranovat to nejakym "primazom" je nezmysel. Ovela dolezitejsia je spravne nastavena zmes LPG (aby nebola chudobna)...... Z novsich aut su to napr. japonske a korejske auta s tenuckymi ventilmi. Niva sice ma dostatocne dimenzovane ventily aj sedla na LPG aj Natural, napriek tomu som uz 2x otvaral motor kvoli podpalenemu ventilu, sedla boli ok.
Sčasti je to tak. Dôležitým faktorom je aj to, či daný motor má alebo nemá automatické vymedzovanie vôle ventilov. Japonci síce majú tenučké ventily, ale dovolím si tvrdiť, že sú kvalitnejšie ako ventily v Nive. Lenže Japonci nemajú v obľube automatické vymedzovanie ventilovej vôle a vďaka tomu, že sú ventily viac termicky namáhané, skôr odídu. Navyše, u nich je bežné, že ventilové vôle sa nastavia pri skladaní motora a nenastavujú sa počas celej životnosti motora. A kto by to aj robil, keď pri nastavovaní je nutné zdemontovať vačku atď.
Problém Nivy nie je až tak v samotnej kvalite ventilov, či sediel. Problém je hlavne v samotnej kvalite opracovania. Nie je to tak dávno, čo som na 3-ročnej Nive /18000km/ dával dole hlavu a pri tej príležitosti som objavil netesný výfukový ventil na 4. valci. A príčina netesnosti? Ventil, teda ventilové vodítko a sedlo ventilu neboli v jednej osi, takže ventil do sedla nedosadal celou plochou. Namontuj do toho LPG a o par tisic km ventil jednoducho odíde.

Re: Zajímavé zajímavosti

Napsal: úte úno 01, 2022 10:16
od tajga
Ako na to pride laik ze konkretne auto Niva zacina mat problemy, alebo sa podpali ventil ? Strata tahu motora v urcitych otackach, alebo zaznutie zltej kontrolky motora ?

Re: Zajímavé zajímavosti

Napsal: úte úno 01, 2022 12:09
od Cory
Ak zacne vynechavat zapalovanie, rozblika sa check a nasledne ide auto na 3 valce do nasledujuceho startu. Skusenejsi pouzivatel pocuje jemnu nepravidelnost vo vyfuku...no a potom tlaky, diagnostika, analyza za pomoci motortesteru atd