Zajímavé zajímavosti

Free pokec (aj keď Ondra 07 by to celé zmazal)

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
tajga
Příspěvky: 640
Registrován: ned srp 19, 2018 16:47

Re: Zajímavé zajímavosti

Příspěvek od tajga »

https://www.youtube.com/watch?v=oNKHUVgttoM

Nemci zacali do Buchanky montovat splynovace PRINS. Ziadny problem s tym nemaju, jazdi to dobre, akurat cena prerabky v nemecku 2.100-2.200 euro :D

spotrebu ma 12-14 litrov, ma primazavanie ventilov a neciti rozdiel medzi LPG a benzinom pri jazde. Nadrz 90 litrovu vojde sa mu tam 70l plynu. Dobre riesenie...
Cory
Příspěvky: 11573
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Zajímavé zajímavosti

Příspěvek od Cory »

Motor Buchanky vo vseobecnosti nema ine prejavy pri jazde ne LPG. Jednu som upravoval, daval som ostrejsie vacky s vyssim zdvihom, sacie potrubie a softver do RJ. Islo to neskutocne, len dlho trvalo odladit LPG, pretoze ani druha sada vstrekovacov tomu motoru nestihala :D Inak, ci to slo na benzin alebo LPG, bolo to jedno.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Henry
Příspěvky: 629
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: Zajímavé zajímavosti

Příspěvek od Henry »

A ako tieto motory zvladaju LPG dlhodobo? Ma to tvrdene sedla ventilov ako Zigul? Aj starsie motory? Sucasna produkcia ma nezaujima, skor tie stare socialisticke vyrobky.
Uživatelský avatar
tajga
Příspěvky: 640
Registrován: ned srp 19, 2018 16:47

Re: Zajímavé zajímavosti

Příspěvek od tajga »

Henry píše:A ako tieto motory zvladaju LPG dlhodobo? Ma to tvrdene sedla ventilov ako Zigul? Aj starsie motory? Sucasna produkcia ma nezaujima, skor tie stare socialisticke vyrobky.
to by aj mna zaujimalo, lebo ten druhy nemec Erich z youtube, po 12.000km podpalil ventil na tretom valci. A tiez nieco rozpraval o LPG ale prerabku nespominal. Ci sa mu to stalo na LPG alebo benzin nevieme. Ten tam mal v predu navijak ktory mu zapchal celu chladiacu mriezku. Tiez im to skoro prepina na plyn, splynovac je namontovany za tou mriezkou a je to studene, prepina im to potom riadiacu jednotku do chyby. Este nejake muchy tam bude treba vychytat...
Cory
Příspěvky: 11573
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Zajímavé zajímavosti

Příspěvek od Cory »

ZMZ409 ma tvrdene sedla. Su tvrdsie ako zigulacke. Ventily su 1:1 so Samarou, avsak uplne iny vyrobca, ktory vyraba blato. Motory ZMZ nemaju radi skore prepinanie na LPG. Vtedy slabo odparene LPG sposobuje spalovanie chudobnej zmesi a nasledne podpalovanie tych ventilov z blata. Do urcitej miery tomu prispieva aj slaba presnosť opracovania - os ventilu, resp. voditka a sedla, nasiroko zafrezovane ventilove sedla atd.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Henry
Příspěvky: 629
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: Zajímavé zajímavosti

Příspěvek od Henry »

Cory, diky za info! Citam, ze ten ZMZ 409 je 16V a montuju ho od roku 1996. Mas aj nejake skusenosti alebo poznatky o starsich motoroch UMZ 452MI, ktore montovali predtym do UAZu 469 a Buchanky?
Cory
Příspěvky: 11573
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Zajímavé zajímavosti

Příspěvek od Cory »

Henry píše:Cory, diky za info! Citam, ze ten ZMZ 409 je 16V a montuju ho od roku 1996. Mas aj nejake skusenosti alebo poznatky o starsich motoroch UMZ 452MI, ktore montovali predtym do UAZu 469 a Buchanky?
Zatial nemam. Teda ak sa nepocita spojazdnenie motora po oprave hlavy a naladenie karburatora.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4268
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Zajímavé zajímavosti

Příspěvek od Teepee »

Cory píše:ZMZ409 ma tvrdene sedla. Su tvrdsie ako zigulacke. Ventily su 1:1 so Samarou, avsak uplne iny vyrobca, ktory vyraba blato. Motory ZMZ nemaju radi skore prepinanie na LPG. Vtedy slabo odparene LPG sposobuje spalovanie chudobnej zmesi a nasledne podpalovanie tych ventilov z blata. Do urcitej miery tomu prispieva aj slaba presnosť opracovania - os ventilu, resp. voditka a sedla, nasiroko zafrezovane ventilove sedla atd.
Cory, a co NIVA? Rok 2009? Nejsou nějaké nové zkušenosti, jestli je ochrana ventilů potřeba? Vždycky se říkalo, že potřeba není a teď koukám, do čtyř z pěti montáží přímaz dali:
https://www.lpg-autogascentrum.cz/fotog ... tazi/lada/

Napadlo mě, jestli to moje klapání nemá nakonec na svědomí LPG bez přímazu.
https://forum.ladaklub.com/viewtopic.ph ... 32#p388694
https://forum.ladaklub.com/viewtopic.ph ... 15#p504790
Bílý LADA a okřídlená spol.
Cory
Příspěvky: 11573
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Zajímavé zajímavosti

Příspěvek od Cory »

Do Nivy primaz netreba.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Jan Vaníček
Příspěvky: 1098
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: Zajímavé zajímavosti

Příspěvek od Jan Vaníček »

Motor Niva podobný motor jako 2106, na ten najeto skoro 150tis. na LPG bez přímazu a ventily rozhodně problém neměly. On ten přímaz doporučují skoro do všeho. Do Berlinga 1,616V taky, no kamarád najeto téměř 400tis. a bez problémů, já 210tis, druhá kolega 330tis a všichni absolutně v pohodě. Švagr na Octavii motor 1,6MPI hodně přes 200tis bez přímazu, taky v pohodě. Ale třeba Fordy dost problém, korejci třeba HY taky a některé Ameriky. Určitě jsou i další kandidáti. Uvědomuji si, že švára má v Trafficu 2,0 16V a na LPG taky skoro 200k a bez problému, Nivu má taky, ale tam je na plynu asi 10k, takže nelze brát vážně.
Jinak ono s tím přímazem - tam je to často spíš o teplotě, proto u aut, kde se ví o problému se přivstřikuje až 30% bezínu kvůli chlazení ventilů. Takto mi to kdysi povídal známý, který LPG montuje.
Henry
Příspěvky: 629
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: Zajímavé zajímavosti

Příspěvek od Henry »

Bud auto ma vhodne ventily a sedla pre spalovanie LPG alebo ich nema. Ak ich nema, zachranovat to nejakym "primazom" je nezmysel. Ovela dolezitejsia je spravne nastavena zmes LPG (aby nebola chudobna). Ak clovek chce LPG, nech si vyberie vhodne auto a motorizaciu. Tradicne nevhodne boli starsie auta, ktore nezvladali spalovanie bezolovnateho benzinu Natural, kde sa muselo pridavat aditivum na baze drasliku. Z novsich aut su to napr. japonske a korejske auta s tenuckymi ventilmi. Niva sice ma dostatocne dimenzovane ventily aj sedla na LPG aj Natural, napriek tomu som uz 2x otvaral motor kvoli podpalenemu ventilu, sedla boli ok. Uspora vdaka LPG ale daleko prevysila naklady na svojpomocne opravy motora.
Uživatelský avatar
tajga
Příspěvky: 640
Registrován: ned srp 19, 2018 16:47

Re: Zajímavé zajímavosti

Příspěvek od tajga »

primaz je lacna zalezitost , manualny 50E, elektricky 150E a JLM za 15E co sa tam nalieva vydrzi liter na 10.000km. Na Nivu ho netreba ale pre lepsi pocit som si to aj ja dal. Urcite to aj nieco pomoze lebo ta chemikalia vyzera aj smrdi nebezpecne. Raz som otvoril novu plechovicu celeho ma to ofrkalo tvar aj oci ale neoslepol som.
Cory
Příspěvky: 11573
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Zajímavé zajímavosti

Příspěvek od Cory »

Henry píše:Bud auto ma vhodne ventily a sedla pre spalovanie LPG alebo ich nema. Ak ich nema, zachranovat to nejakym "primazom" je nezmysel. Ovela dolezitejsia je spravne nastavena zmes LPG (aby nebola chudobna)...... Z novsich aut su to napr. japonske a korejske auta s tenuckymi ventilmi. Niva sice ma dostatocne dimenzovane ventily aj sedla na LPG aj Natural, napriek tomu som uz 2x otvaral motor kvoli podpalenemu ventilu, sedla boli ok.
Sčasti je to tak. Dôležitým faktorom je aj to, či daný motor má alebo nemá automatické vymedzovanie vôle ventilov. Japonci síce majú tenučké ventily, ale dovolím si tvrdiť, že sú kvalitnejšie ako ventily v Nive. Lenže Japonci nemajú v obľube automatické vymedzovanie ventilovej vôle a vďaka tomu, že sú ventily viac termicky namáhané, skôr odídu. Navyše, u nich je bežné, že ventilové vôle sa nastavia pri skladaní motora a nenastavujú sa počas celej životnosti motora. A kto by to aj robil, keď pri nastavovaní je nutné zdemontovať vačku atď.
Problém Nivy nie je až tak v samotnej kvalite ventilov, či sediel. Problém je hlavne v samotnej kvalite opracovania. Nie je to tak dávno, čo som na 3-ročnej Nive /18000km/ dával dole hlavu a pri tej príležitosti som objavil netesný výfukový ventil na 4. valci. A príčina netesnosti? Ventil, teda ventilové vodítko a sedlo ventilu neboli v jednej osi, takže ventil do sedla nedosadal celou plochou. Namontuj do toho LPG a o par tisic km ventil jednoducho odíde.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
tajga
Příspěvky: 640
Registrován: ned srp 19, 2018 16:47

Re: Zajímavé zajímavosti

Příspěvek od tajga »

Ako na to pride laik ze konkretne auto Niva zacina mat problemy, alebo sa podpali ventil ? Strata tahu motora v urcitych otackach, alebo zaznutie zltej kontrolky motora ?
Cory
Příspěvky: 11573
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Zajímavé zajímavosti

Příspěvek od Cory »

Ak zacne vynechavat zapalovanie, rozblika sa check a nasledne ide auto na 3 valce do nasledujuceho startu. Skusenejsi pouzivatel pocuje jemnu nepravidelnost vo vyfuku...no a potom tlaky, diagnostika, analyza za pomoci motortesteru atd
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Odpovědět

Zpět na „Poklábosme“