Stránka 68 z 124

Napsal: pon úno 07, 2011 10:19
od vik2
No kdyz uz se to zase probira. asi by stacilo Haldex vyhodit uplne a prodlouzit kardam.

A nebo nechat v prednich kolech torza kloubu. protoze predpokladam ze jako u Nivy, tak i u Skody se da kloub rozebrat a oddelit od poloosy. Takze by cidla ABS mohly fungovat.

Napsal: pon úno 07, 2011 10:24
od Marek
Pořád nemůžu přijít na to, proč dělat ze čtyřkolky zadokolku.....? Výhody pohonu čtyř kol jsou neoddiskutovatelné, navíc Haldex je považován za nejlepší způsob přenosu. Nerozumím Tvé představě - proč rušit pohon předku?

Napsal: pon úno 07, 2011 10:29
od vik2
Psal jsem to hned na zacatku. jen me to tak napadlo. Predstavoval jsem si, snil....
Zadni nahon mam rad pro sportovni moznosti, vyblbnuti a hrani si.
Proti 4x4 nic nemam........

Napsal: pon úno 07, 2011 10:38
od Marek
Chlapi - fakt nikdo nevíte nic bližšího o tom motoru 1,0 HTP? Já jsem prošel internet i dostupný automobilový tisk a víceméně ani zmínka. To je škoda - docela mě zajímaly technické parametry toho zázraku. Vývojáři Štěpáne, Ty taky nic? :wink:

Pamatuju si na motor 1,0 MPi ve Fabiích Junior. Rád bych věřil tomu, že tenhle chystaný tříválcový litránek bude aspoň o malinko svižnější. Myslím totiž, že by mezi lidmi mohl být populární, a to především díky sazbě povinného ručení. Oproti dvanáctistovce je tam dost velký rozdíl.

Napsal: pon úno 07, 2011 11:37
od zelvotron
vik2 píše:No kdyz uz se to zase probira. asi by stacilo Haldex vyhodit uplne a prodlouzit kardam.

A nebo nechat v prednich kolech torza kloubu. protoze predpokladam ze jako u Nivy, tak i u Skody se da kloub rozebrat a oddelit od poloosy. Takze by cidla ABS mohly fungovat.
No sem řikal od začátku, místo haldexu kus železa. Pak otázka jak by na to zareagovalo torzo elektroniky. Každopádně by to byl pěknej bastl, pohon zadních kol s motorem vpředu napříč.

U haldexu první generace by myslím k sepnutí hladexu došlo, pokud by to nestopla elektronika - tam je pumpa mechanická a pracuje na základě rozdílu táček předek zadek.

Nicméně teď bychom třeba mohli vyřešit, jak u Porsche 911 4x4 vyřadit zadní pohon a udělat z něj předokolku :lol:

1,0htp: bohužel nic bližšího nevím jenom pár zmínek ale spíš v ekonomickejch časopisech, kde se zabývali spíš tím, že se dala investice do vývoje a kolik atd, než technickýma parametrema. Taky to vypadá, že to nový miniauto bude nejdřív s 1,2 htp a 1,2 tdi a ta 1,0 přijde až později.

Marku ještě bych se vrátil k těm octávkám, nemáš k tomu nějaký onfo, jak jsem psal na minulý straně ohledně hmotnosti 1,6 55kW vs 1,4ohv?

Miso zbytečně to hrotíš v situaci, kdy to vůbec není potřeba a Marku nenech se hned vyprovokovat ;)

Napsal: pon úno 07, 2011 11:43
od Marek
Hmotnosti konkrétně nemám. Navíc jak jsme se tu už mnohokráte přesvědčili, hmotnost vozidla je dost nepřesný údaj, který v mnoha ohledech závisí na výbavě nebo na předpisu určování (s řidičem x bez řidiče atd.). Nicméně myslím si, že motor 1,6 55kW bude těžší než motor 1,4 OHV. Na pohled mi přijde robustnější a navíc je to litiňák. Ale těžko říct - možná to bude pár kilo, které se pak v celém autě tak nějak ztratí.

Napsal: pon úno 07, 2011 11:56
od zelvotron
No ve feldě byl ten rozdíl okolo 40 kilo tuším, jenže ta 1,4 ohv má proti 1,3 ohv pár změn, tak to je neprůkazný. Bohužel na stránkách škodovky nejsou manuály k týhle atypický verzi octávky :( časem to snad někde dohledám

Napsal: pon úno 07, 2011 12:23
od Marek
Já ten manuál doma mám - je to originál učební pomůcka vydaná škodovkou jako školicí materiál. Poskytnu - není problém, mám toho asi padesát učebnic.

Pravda je, že oproti Felicii 1,3 OHV je Fabiácký motor 1,4 OHV jiný především na klikovém ústrojí. Robustní klikový hřídel s osmi vyvažovacími závažími je sám o sobě o víc jak kilo těžší než na Felicii. Taky uložení kliky je robustní. Fabia vlastně nemá klasické "domečky" pro trojí uložení do bloku, nýbrž obří ocelolitinový odlitek, který je sešroubován s blokem po jeho obvodu asi osmnácti šrouby (to už fakt nevím přesně). To taky oproti třem malým domečkům váží o nějaké to kilo navíc. Motor AMD 1,4 v Octavii má velké hliníkové sací potrubí, které taky něco váží (motor 1,6 má plasťák). Takže deko k deku a hodí to třeba deset kilo jedním vrzem...

Napsal: pon úno 07, 2011 13:39
od zelvotron
Marek píše:Já ten manuál doma mám - je to originál učební pomůcka vydaná škodovkou jako školicí materiál. Poskytnu - není problém, mám toho asi padesát učebnic.
To by bylo bezva, to máš papírově nebo v pdf, něco takovýho jsem měl k 1,2tsi v elektronický podobě, možná sem to tu i odkazoval, na poslední stránce byl seznam předchozích vydání a byly tam právě dost zajímavý části (lpg v O2, ABS ve feldě atd.) bohužel sem to nikde po netu nenašel. Je to ono?

Napsal: pon úno 07, 2011 17:59
od Štěpán
Marek píše:Chlapi - fakt nikdo nevíte nic bližšího o tom motoru 1,0 HTP? Já jsem prošel internet i dostupný automobilový tisk a víceméně ani zmínka. To je škoda - docela mě zajímaly technické parametry toho zázraku. Vývojáři Štěpáne, Ty taky nic? :wink:
Já jsem jen blbej "Specialista emisní laboratoře" - Zadávám a jezdím emisní testy podle specifikace EU.

Jedině, co jsem viděl byl projekt nového auta, které je velikostně něco mezi fábii a oktávii. Řekl bych, že to bude auto, které půjde hodně na dračku. Vzhledově je celkem sympatické a prostoru uvnitř jako v oktě. Zvenči je to velikostně asi jako 2110-ka. Rád bych prozradil víc, ale nemůžu. :wink:

Napsal: pon úno 07, 2011 19:45
od zelvotron
Ono je taky dost, že za těch deset let to vedení ve škodovce (potažmo vw) už došlo, že poslat do propadliště dějin auto typu felda byla blbost. Škoda, že k tomu nemáte žádný vhodný motory, mohl bys navrhnout nákup motoru u VAZu :mrgreen:

Když už se tu řešil ten haldex: http://www.youtube.com/watch?v=3jXDxhZEc3w
http://www.youtube.com/watch?v=pS6ItPA_yv4

Nicméně myslím, že třeba Flipper se samarou by to projel taky :D

Napsal: pon úno 07, 2011 20:35
od Marek
Želvo, máš ode mě vzorový mailík, tak na to koukni, jestli je to ono :wink:.

Napsal: pon úno 07, 2011 21:17
od vik2
Tak pred tou Octavii smekam!!!! (nikdy bych neveril ze to reknu :lol: ).
Ta si toho nechala libit sakra hodne. Otazkou je,, jak dlouho, ale kazdopadne zustala pojizdna. A brodivost ma taky slusnou. Kdyby do te vody nevjel tak rychle, tak se ani nezakucka.
Majitel evidentne bezmozek,,, ale auto ho podrzelo.
Ovsem uplnej zacatecnik to nebude,,,, vsimnete si podhustenych pneu!!!!!!

Neverim tomu ze by to samara dala.

Napsal: pon úno 07, 2011 21:55
od dmatej
Neznáš Flippera :twisted:

Napsal: úte úno 08, 2011 19:56
od Hurikán
ger007 píše:dnes som o tom cital, ma sa to volat skoda popular a ma to mat platformu VW one ci jak sa to FAUVE vola
Marťas píše:ger007, Popular? To už tu jednou bylo... :mrgreen:
Petr HC píše:
Marek píše:Felicia nebo Superb už tu taky jednou byly, podobně jako Oktávia, že?
Nevím, proč Škodovka (potažmo VW) nedrží řadu typů. Už Felicia vypadla mimo. To byl na svou dobu jeden z nejhezčích "sporťáků" . Sporťák pak pojmenovali Rapid, což byl vůz střední třídy (ve své době). Pak vynechali Tudor a Spartak (a samozřejmě nějaká číselná označení). A pro lidový vůz měla škodovka hezký neoficiální název typu Liduška .
Nejenom Škodovka omílá stejné názvy dokolečka. S vykrádáním své vlastní historie začala už i daleko renomovanější společnost. A stejně jako u Škody padlo jméno poněkud mimo, neb s kategorií a vlastnostmi původní nositelky jména to již nemá vůbec nic společného. Jediné pozitivum je docela pěkně a na dnešní dobu nadprůměrně provedená reklama: http://www.youtube.com/watch?v=EiO_zVRq ... re=related I když já raději něco takovéhoto: http://www.youtube.com/watch?v=wVF13qFlTBE&NR=1 :heart: Tady to na mě působí mnohem silněji a mít v ten okamžik v kapse peníze, tak už je nemám. :D