Výměna ložisek předních kol - Niva

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
Příspěvky: 1500
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Výměna ložisek předních kol - Niva

Příspěvek od Luděk Ondrůch »

Potřebuju poradit jak nejjednodušeji vyměnit ložiska předních kol na nivě.
Tom
Příspěvky: 14
Registrován: pon bře 14, 2005 16:11

Příspěvek od Tom »

Teď jsem se s tím bavil. Nejhorší je to celé rozebrat. Vše bylo zrezlé. Dělal jsem to takhle: Schodil jsem kolo, povolil matici držící poloosu, sundal brzdu, pak jsem vyndal kulovej čep řízení. No a už zbejvaly akorat svislý čepy, ten horní šel dobře, ale ten spodni to byla hruza nemolh jsem vytloct ty 3 šrouby jak to bylo zarezlý. Pak na ponku povolíš šrouby co držej uchyt brzdovýho třmenu a seš u ložisek. Doporučuju dát všechno nový tj. ložiska,gufera, všechny čepy, taky bych se kouk na poloosy a tlumiče ať je to při jedný práci
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
Příspěvky: 1500
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Ondrůch »

Ajak ti šly vytahat ložiska? Nějak se jim nechce ven.
Tom
Příspěvky: 14
Registrován: pon bře 14, 2005 16:11

Příspěvek od Tom »

No z ložiska by tam měl zbýt jen ten vnější kroužek a ten musiš opatrně vymlátit ze vnitř ven. To je od prostředka náboje ven pak otočit a vymlátit to druhé. Mlátit oparně kolem dokola. Musíš opatrně a pomalu. Nic ostatního nepoškrab. Nový ložisko dej do mrazáku a náboj zase nahřej a zpátky půjdou skoro sama.
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Roman »

Neviem ako Niva, ale Toledo tam ma na troch miestach take vybranie, kam sa da pekne opriet mosadzna tycka priemeru asi 10 mm a pekne to s nou ide vytukat. Nasiel som ich az ked som to poriadne vyutieral od vazeliny.Nema Niva tiez nieco take?
Roman
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
Příspěvky: 1500
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Ondrůch »

Roman píše:Neviem ako Niva, ale Toledo tam ma na troch miestach take vybranie, kam sa da pekne opriet mosadzna tycka priemeru asi 10 mm a pekne to s nou ide vytukat. Nasiel som ich az ked som to poriadne vyutieral od vazeliny.Nema Niva tiez nieco take?

To bohužel nemá. Díky za rady, už jsou konečně venku.
Wejra
Příspěvky: 119
Registrován: pon bře 05, 2007 10:22
Bydliště: Kostelec nad orlicí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wejra »

poradí mi jak moc pracná je výměna na 2107-at nezakládám nové forum? hučí mi jen levé přední...al nemám momenták a co jsem tady trochu četl tak bylo řečeno že u staršího vozu stejně nemá cenu brát podle momentáku protože už jsou některý součátky vyběhaný....poradtě jak to udělat dobře...nějaký šikovný grif,díky
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11031
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Ten momeňťák by nebyl na škodu, já to dělám obyč straňákem na cit a není to ono, respektive na cizím se mi to daří napoprvé zatímco na mém vlastním s tím pořád bojuji.

K výměně, demontuj brzdové destičky, brzdový třmen, povol ty dvě tyčkomatičky, sejmi brzdový kotouč, sejmi krytku matice náboje, odšroubuj matku, sejmi podložku načež sejmeš náboj i s ložisky. Při výměně ložisek je třeba vyměnit i jejich pouzdra, která je třeba vylisovat či vyrazit a nová nalisovat, tuto problematiku řeším tak, že si nejprve pořídím druhý náboj do kterého si nechám v servisu za drobnou úplatu misky nalisovat. Do ložisek nacpi kvalitní vazelínu, třeba Shell Retinax EP2. Dále je třeba osadit nové gufero na zadní část náboje, lehce máznout jeho hranku a zpětným postupem nasadit na trn. Samozřejmostí by mělo být užití nové zajišťovací matice neb stará je rozkleplá a bude ti ovlivňovat moment. Doporučuji ti v knihovně Ladaklubu najít v Tůmovi či jiné publikaci patřičnou stať o utahování neb moje dotahování na cit je barbarské. Mohu ti poradit jen se samotnou výměnou. Samozřejmostí při práci by mělo být očištění všech věcí od mechanických nečistot a čistota práce.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Roman »

S tym nalisovanim lozisiek to nie je take problematicke, ze by to muselo do servisu. Ak je k dispozicii nejaka gulatina podobneho rozmeru ako loziska (najlepsie mosadzna) ide to aj kladivom. Robil som to tak na ziguliku, dacii aj na tolede, ziadny problem :D (aby som bol presny na tej dacii to bolo vzadu, na tolede vpredu aj vzadu, ale princip je ten isty)
Roman
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11031
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Kulatina není a i kdyby byla, tak v obýváku na konferenčním stolku to neudělám, navíc vím o servisu, kde musím to všimné za tyto službičky skoro, až nutit.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Wejra
Příspěvky: 119
Registrován: pon bře 05, 2007 10:22
Bydliště: Kostelec nad orlicí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wejra »

no ale to nejduležitější...jak dotáhnout matici aby to bylo ok?
otáčet kolem aby nedrhlo nebo musí mít vůli,vím že je to pokelné popsat ale přemáýšlím zda koupit gufero a ložiska a udělat to s kámošem v jeho mini garáži a nebo nekřestansky podpořit servis :?
Cory
Příspěvky: 11569
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

K tomu dotahovaniu lozisk-ja dotahujem tak,ze dotiahnem naplno a povolim o 3/4 otacky.Koleso sa toci lahko a mam minimalnu vôlu.Aspon u mna to tak funguje.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11031
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Wejra píše:no ale to nejduležitější...jak dotáhnout matici aby to bylo ok? ...
A co takhle trošku pohledat?
Přílohy
2.JPG
1.JPG
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10490
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Koko Loko píše:...povol ty dvě tyčkomatičky...

To K-L: můžu Ti říct, že jsem skoro 2 minuty přemýšlel, co máš konkrétně na mysli :oops: :oops: .
Jedná se vlastně o vystřeďovací trny při montáži kola na náboj. A nestačí je povolit, ale taktéž se musí vyjmout. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11031
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Luděk Musil píše:
Koko Loko píše:...povol ty dvě tyčkomatičky...

To K-L: můžu Ti říct, že jsem skoro 2 minuty přemýšlel, co máš konkrétně na mysli :oops: :oops: .
Jedná se vlastně o vystřeďovací trny při montáži kola na náboj. A nestačí je povolit, ale taktéž se musí vyjmout. L.

Ano, dopustil jsem se poměrně značné nepřesnosti, omlouvám se :oops: , ale při akci by to průměrně zručnému mechanikovi zcela jistě došlo :twisted: .
Však na pohodu. L.
Já jsem klidný. :angry4:
Naposledy upravil(a) Křečík Barbuška dne úte kvě 15, 2007 09:09, celkem upraveno 1 x.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Odpovědět

Zpět na „Karoserie a ostatní“