od tonda » pon dub 30, 2007 15:57
Zapojil si to špatně, když ti to jenom slabě svítí při zamykání. Signál na směrovky zřejmě jede přes neco dalšího. Uvažuj - centrála dává 12 V signál na směrovky vlevo a vpravo podle času, co má naprogramovaný. Potřebujeme tento signál přerušovat ? Nepotřebujeme ! Čili o přerušovači směrovek nebudeme již dále blouznit. Odkud jede signál, když chceme poslat 12 V na žárovky směrovek např. vlevo ? Ze spínače varovných světel ? To taky, ale rozsvítí nám to i směrovky vpravo. To ale nechceme - my chceme blikat jenom vlevo,žádný takový vpravo, jen vlevo. Tak co teď ? Zaměříme se tedy na poslední aparát, který se týká směrovek - přepínač směrovek. Připojíme obyčejnou žárovkovou zkoušečku jedním koncem na kostru, dáme levou směrovku a druhým koncem zkoušečky sledujeme na zásuvce, kde to bliká. Ale ouha ! Bliká to vícekrát na různých drátech. Proč to ? Proto, že signál do přepínače přichází i odchází a zkoušečka nám ukáže samozřejmě všechno.
My ale potřebujeme najít jenom jeden drát, kterým signál odchází na směrovky. Poznačíme si všechny dráty, kde nám to prvně blikalo a směrovku vypneme. Vezmeme kus kabelu, který připojíme někam, kde je 12 V stále. Na druhé straně kabelu si necháme jen 3-4 drátky a postupně je přikládáme na místa, která jsme si poznačili a kde nám to blikalo. Pokaždé oběhneme auto a sledujeme, co svítí nebo nesvítí. Zanedlouho nebo možná hned napoprvé se trefíme, svítí nám tedy všechny 3 levé směrovky. Tak jsme se trefili - to je drát, kterým odchází z přepínače 12 V signál na levou směrovku, tam připojíme výstupní signál z centrály. Předtím ho ještě diodama rozdělíme na pravou a levou větev. Diody zajistí, že 12 V signál poteče jenom tam, zpátky ni krok a nemůže nám ovlivnit normální používání směrovek. 3-4 drátky zapojujeme proto, kdyby jsme se netrefili a bude zkrat, tak se nám jednoduše přepálí a nic se nestane. Stejně najdeme vývod pravé strany směrovek.
Naposledy upravil
tonda dne stř kvě 02, 2007 14:57, celkově upraveno 1