2105 karburátor nereaguje na šroub množství směsi

Moderátor: Moderátoři

tek
Příspěvky: 96
Registrován: úte srp 16, 2005 11:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

2105 karburátor nereaguje na šroub množství směsi

Příspěvek od tek »

Postupem času mi začali klesat volnoběžné otáčky, byl to fakt dlouhodobý proces. Jal jsem se to tedy seřídit. Jenže když točím tím šroubkem na množství směsi, tak to nereaguje. Resp. když ho zašroubuju úplně, tak to chcípne. Přitom, na sytič to jede. Na vlastní jízdu to vliv nemá, jede to normálně, na půl plynu, na plný plyn.
Asi se někde něco přiucpalo.
Když točím šroubem bohatosti, tak je to podobné.
Zatím jsem svými pokusy dosáhl toho, že nejenom, že jde blbě volnoběh, ale už to i blbě startuje a je náročný přechodový stav mezi volnoběhem a provozem, kdy to má snahu chcípnout :-)
Dalo by se to nějak pročistit/profouknout aniž bych musel vyndat karburátor z auta?
Lada 2105 - po dvaceti letech služby jí došel dech
Renault Megane II - kombi
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Jistě. Sundej víčko a foukej do všeho, co připomíná díru.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

a odmontuj volnobezne trysky...sundas filtrbox a pristup je k oboum dobry...jinak podle popisu to spis tipuju ze karb. nekde prisava...pripadne odpoj ekonomizer pokud ho tam mas a ved podtlakovou hadicku naprimo...
tek
Příspěvky: 96
Registrován: úte srp 16, 2005 11:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tek »

Drobek81 píše:a odmontuj volnobezne trysky...sundas filtrbox a pristup je k oboum dobry...jinak podle popisu to spis tipuju ze karb. nekde prisava...pripadne odpoj ekonomizer pokud ho tam mas a ved podtlakovou hadicku naprimo...
Tak ekonomizer asi funguje správně. Když to běží na sytiči, tak si to přidává a je slyšet cvakání toho ventilu.

Když mi karburátor před lety přisával, tak se to projevovalo tím, že otáčky volnoběhu byly moc vysoké a nešly snížit.
Teďka jsou naopak moc nízký a nelze je zvýšit.

Od posledního zásahu uplynul cca rok a 10000km, takže s největší pravděpodobností pomůže vyčištění.

Dá se někde sehnat popiska v češtině k těmto obrázkům?
http://www.ladaklub.com/www/manualy/obrazova0405/imagepages/krb5u.htm
http://www.ladaklub.com/www/manualy/obrazova0405/imagepages/krb51u.htm



Sakra, proč jenom tomu programátorovi padnul zrak na šroubovák a karburátor současně :-)
Lada 2105 - po dvaceti letech služby jí došel dech
Renault Megane II - kombi
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

tek píše:Tak ekonomizer asi funguje správně. Když to běží na sytiči, tak si to přidává a je slyšet cvakání toho ventilu.
podle toho funkcnost nepoznas, zkus to propojit na zkousku bez ventilu-hadicku dat naprimo od karbecu na saci potrubi...pak zkus jestli reaguje...Muze byt poskozena membrana...ale kazdopadne je to nejjednodussi zpusob jak to zkusit..
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

A ještě jedna dobře míněná rada: Pokud nechápeš princip činnosti karburátoru, neznáš jeho rozklad a názvy a funkce jednotlivých částí (což předpokládám z toho, že požaduješ legendu k obrázkům), nelez do toho raději vůbec, víc zkazíš než spravíš. Věř zkušenému - vím, o čem mluvím.
Přijeď do Příbrami, pomůžu Ti.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

Marek píše:nelez do toho raději vůbec, víc zkazíš než spravíš
ale zase kdyz do toho nepronikne tak to nikdy nepochopi...nejak se to naucit musi :P
doporucuje vesele do toho, sak nemusis hned karbec pretesnovat...Ale zalezi jak zvladas technicke vyplody zkazene doby, uvazeni necham na tobe...nicmene nezkusis-nenaucis...
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
tek
Příspěvky: 96
Registrován: úte srp 16, 2005 11:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tek »

Marek píše:nelez do toho raději vůbec, víc zkazíš než spravíš. Věř zkušenému - vím, o čem mluvím.
Tak to vím naprosto přesně, o čem se hovoří. Přesně tohle říkám všem, kteří chtějí poradit, jak rozpohybovat jejich nefunkční počítač :-)

Když něco rozebírám, mám vždy panickou hrůzu, že sundám krytku, vyskočí pérko, já slyším na různých místech pink, ponk, klop a jsem v čudu :-)

No uvidíme, co uvidíme. Když tak udělám kuk a objednám se k člověku, co mi to normálně servisuje :-) Nevratný změny, pokud se něco neztratí nebo nezničí, snad udělat nejdou.
Jsem takový průměrně zručný elektroinženýr.
Lada 2105 - po dvaceti letech služby jí došel dech
Renault Megane II - kombi
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6587
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

no jo, inzenyr... :lol: :wink:

ja myslim, ze kdyz se v tom budes chvili vrtat, tak i pochopis, co k cemu je :-). aspon ja jsem to tak resil a kupodivu uz se toho nebojim, obcas do karburatoru vrtam a jezdi to :-).

kdyz tocis sroubkem bohatosti, tak by to melo zdechat kdyz ho pritahujes a taky kdyz ho hodne povolujes (dusi se to). delat to neco takoveho?

ekonomizer vyrad z cinnosti tou metodou premosteni pneuventilu, jak radil drobek. pokud to pomuze, pak se louci membrana v telese ekonomizeru. to bych zkusil jako prvni.
VAZ 2104 1.3 1989
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

:lol: ste se hledali az ste se sesli 8)
tek
Příspěvky: 96
Registrován: úte srp 16, 2005 11:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tek »

JmJ píše:kdyz tocis sroubkem bohatosti, tak by to melo zdechat kdyz ho pritahujes a taky kdyz ho hodne povolujes (dusi se to). delat to neco takoveho?
To to dělá, ale ty otáčky se fakt nějak zásadně nemění. Nemám žádný měřidlo otáček, ale těch 800 to asi nemá.

Jak jsem četl ty všemožný příručky, tak jsem nabyl dojmu, že se jedna otáčka šroubu způsobí zdvojnásobení otáček. Ale u mne to jakžtakž běží (když je to zahrátý) a když se točí šroubem bohatosti, tak to najednou neběží (překvapivě)
Lada 2105 - po dvaceti letech služby jí došel dech
Renault Megane II - kombi
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

setkavam se s tim ze srouby maji jiz vuli a spatne reaguji prave diky tomu...staci utesnit a zlepsi se to...viz JmJ a jeho parostroj...
tek
Příspěvky: 96
Registrován: úte srp 16, 2005 11:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tek »

Uvidíme. Před dvěma lety jsem měl karburátor na opravě, protože to někde přisávalo. Opravoval a seřizoval to člověk, co má doma seřizovací stolici.
Lada 2105 - po dvaceti letech služby jí došel dech
Renault Megane II - kombi
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6587
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Drobek81 píše:setkavam se s tim ze srouby maji jiz vuli a spatne reaguji prave diky tomu...staci utesnit a zlepsi se to...viz JmJ a jeho parostroj...
ja tam nemam ten gumovy predmet kolem sroubu, takze kdyz se parostroji moc priklada pod kotel, tak sroubek meni pozici :-) resenim bylo to zaflaknou sparovacim silikonem coz pomohlo. jednou nebyl silikon, tak tam sla zvykacka, coz take pomohlo a navic do dodalo motoru mentolovy svezi dech ;-)

te silikon je fajn, ze jde snadno vyndat. vznikne takovy spunt, ktery se da pri trose stesti zase strcit zpatky na sroubek, aby se nehybal.
VAZ 2104 1.3 1989
Myso
Příspěvky: 1389
Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
Bydliště: Bratislava-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Myso »

ja mam skusenost ze ked som mal maly predstih tak mi neslo stelovat karbec...stacilo zdvihnut predstih a uz to fachalo tak ako ma... co takto celkova kontrola nastavenia motora?
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever :mrgreen:
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“