Myso píše:no mne napada uz iba ze to je tou hlupou konstrukciou motora, velky zdvih-nizky blok -> velke namahanie a bocny tlak na piesty a steny valca
Pokud by jsi měl pravdu,což nemáš,protože náš motor je fenomén, byl by píst sedřený přes kroužky po celé délce a ne jen mezi hlavou a první pístní drážkou.Poškození svědčí o nadměrném tepelném namáhání hlavy(vrchlíku)pístu.Deformaci válců jsem nezaregistroval,ono to zase něco vydrží,jen se neboj.
Záměrně jsem to sem na začátku nepsal,ale teď přispěju svoji troškou do mlýna:
Tedy s hustomotorem jezdí můj otec,důchodce 77let.Táta jezdí stylem pohoda,klídek,tabáček prostě piánko.Co se mi na jeho stylu jízdy ovšem vůbec nezamlouvá je dotáčení motoru.
Vysvětlím:Využívá ploché křivky krotícího momentu ,řekněme traktorovitosti tzn.tahu od nízkých otáček a je schopen na pětku jet 50km/h v obci.Při jízdě do kopce už by chtělo auto podřadit na čtyřku,ale on ho drbe na pětku až nahoru.Motor má sice výkonově na to,aby na pětku vyjel,ale když pod kopcem,nebo v polovině dojede Avii a ztratí otáčky tak co Halík?Nepodřadí!
Teď si probereme co se asi děje ve spalovacím prostoru,čímž nechci narazit na otázku holocaustu.Motor pracuje ve spojení s nejtěžším převodovým stupněm v režimu vysokého zatížení.Jeho otáčky jsou nízké,tudíž otáčky vodního čerpadla jsou jaké?To Vám povím naprosto přesně "Ratatata a někdy ještě menší".Motor tou dobou na tom s chlazením asi moc valně není.Jdeme tedy do spalovacího prostoru.Podtlak v sání v tomto režimu zatížení nám otevřel druhou komoru Ozonu a do válce je nasáváno velké množství směsi.Ventily stojí šikmo vedle sebe čímž se směs ve válci moc nezvíří,ale dopadne na vrchlík pístu v jednom místě.Místo dopadu se lokálně ochladí,vzápětí se opět prudce ohřívá,když je směs zapálena svíčkou a začne hořet.Motor zvýší teplotu a pootevře se termostat.V tu samou chvíli táta podřadí.Vodní čerpadlo zvýší otáčky a nažene do přehřátého motoru ochlazenou vodu větším průtokem.Dojde ke smrštění litinového válce čímž jsou vytvořeny podmínky pro zadírání vůlí.Vrchlík pístu v nejteplejším místě tj.pod svíčkou asi moc prostoru k předání tepla nemá,když je stále zahříván a od stěn válce oddělen kroužky ,lokálně se roztáhne přerve můstky v tahu od studeného k nejteplejšímu místa pístu a přidře se v nejteplejším místě pod svíčkou,kde je roztažení největší.
Svoji teorii opírám o to,že jsou poškozeny první a čtvrtý válec.První je nejblíže vodnímu čerpadlu u čtvrtého proud chladící kapaliny končí a voda obtéká válec dokonaleji než v případě druhého a třetího válce.Ochlazení druhého a třetího posléze jejich smrštění jsou menší a riziko přidření vůlí klesá na úroveň sklepa.
To je moje první teorie, jednoduchá jako facka od doktora Macka.Mám i druhou,ale nechám si ji na později.Co si o tom myslíte???
Myso:jaký máš na svém motoru kompresní poměr,popř.tlaky.