Nemo, máš naprostou pravdu. Motor má největší spotřebu vzduchu a když se spočítá objem vzduchu, kterej sežere za jednu minutu, je víc než jasný, že ať je sací potrubý ledový nebo vřelý, celkem nijak se to neprojevý.
Co se týká toho, že studenější směs má větší hustotu, tak ano. Proto se vzduch chladí. Ovšem ne směs. Vem si, že v sacím potrubí už máš přesně daný objem směsi, který se ti tak jako tak do válce dostane. Jaký by mělo význam zmenšení objemu této již dané směsi. Žádný. Akorát kondenzaci. Chladit vzduch má význam pouze v tom případě, dokud ještě není v sacím systému.
Sportovní vzduchové filtry mají větší učinnost (výkon) díky lepší propustnosti vzduchu do systému... až o 30% lepší propustnost než klasické papírové filtry.
No ... Turbo a jeho mezichladič? Turbo je žhavý protože je ohřívaný vejfukovejma plynama a vzduch se ohřívá jak od turba, tak jeho stlačováním. Mezichladičem prochází ten ohřátej vzduch a chladí se. Protože čím chladnější vzduch, tím menší má objem = víc kyslíku v motoru = větší výkon ..... ano. Dávat příklad zrovna na turbu je trošku zavádějící, protože je jasný, že když do motoru pustíš vzduch ohřátej cca na 300st. (od výfuku apod.) je to něco jinýho, než 20st. Zvýšení výkonu u turba je díky tlaku, který nažene mnohem více vzduchu do sání. Ne na teplotě vzduchu. Něco jiného je třeba na sprintech, kde se používá schlazení mezichladiče pomocí CO2.
Pokud bys chtěl vážně zvýšit výkon motoru díky chlazení vzduchu, musel by jsi vzduch ochladit laicky řečeno O MOC. Já mám na svém voze náporové sání a auto jede naprosto stejně, ať máš teplotu vzduchu -20st či 20st. (zima - léto).
Ján Píš píše: horuce sacie potrubie je proti logike preto tu bola ta otazka vsetci ste tu mudri a ked sa niekto nieco opita tak ho poslete aby si isiel "seridit motor" vsak pekne .).
Nevím kdo ještě tě poslal seřídit motor, byla to jen moje poznámka a byla spíš myšlená tím směrem, že navýšení výkonu ochlazením směsi nebude nijak markantní oproti správně seřízenému motoru ... čili nástup výkonu nebude nic moc a za to sr.. s vymejšlením to nestojí.