Karburátor z 2105 do 2103

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Jirka 2103
Příspěvky: 102
Registrován: ned zář 10, 2006 08:06
Bydliště: Plzeň-Bory
Kontaktovat uživatele:

Karburátor z 2105 do 2103

Příspěvek od Jirka 2103 »

Zdravim, nezlobte se že pokládám takovouto otázku, ale co se týče Lady tak jsem začátečník a nevím. Slyšel jsem, že když se v Ladě 1500 (ta naše rok 1976) vymění karburátor za karb z lady 2105 tak prý klesne spotřeba o litr ve městě a dynamické schopnosti se přitom příliš nezhorší. Zajímalo by mě, zda-li je tomu skutečně tak. Předem děkuji za odpovědi
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6500
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Karburátor z 2105 do 2103

Příspěvek od JmJ »

Vladimír píše:Zdravim, nezlobte se že pokládám takovouto otázku, ale co se týče Lady tak jsem začátečník a nevím. Slyšel jsem, že když se v Ladě 1500 (ta naše rok 1976) vymění karburátor za karb z lady 2105 tak prý klesne spotřeba o litr ve městě a dynamické schopnosti se přitom příliš nezhorší. Zajímalo by mě, zda-li je tomu skutečně tak. Předem děkuji za odpovědi


Starsi Lady maji karburator Weber, ktery ma nucene ovladani druhe komory. Novsi Lady maji karburator Ozon, ktery ma podtlakove ovladani druhe komory. Karburator Ozon je novsi, spotreba je s nim opravdu nizsi a jizda by mela byt podobna jako s Weberem.

Ozon a Weber jsou zamenne. Pro motor 1500 je ale urcen karburator Ozon 2107. Ozon 2105 je urcen pro motory 1300.

Karburator ozon muze byt osazen tzv. ekonomizerem. Je to system, ktery odpojuje volnobeh pri brzdeni motorem. To take vede k male uspore paliva.

Pak jeste existuji karburatory Solex, ktere dosahuji asi nejlepsi spotreby pri dobrem vykonu. Tyto karburatory ale nejsou prilis caste a docela se lisi od Weberu a Ozonu.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Marek
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Pro motor 2103 (předpokládám, že je to 1500 ccm) bych raději zvolil karburátor OZON 2107. Karburátor 2105 je totiž zvolen pro motory "pod čtvercem", tedy s nízkým zdvihem. Ale v krajním případě by bylo možné použít i ten, jen by se nepatrně změnilo osazení trysek.
Ano, je skutečně pravda, že karburátory OZON jsou úspornější, a to mnohdy o více než litr !!.
Pokud bys chtěl použít karburátor OZON, je nutné se ještě zmínit, zda budeš měnit i rozdělovač (za modernější vybavený jak odstředivou, tak i podtlakovou regulací předstihu). Můžeš osadit karburátor OZON 2107 a ponechat původní rozdělovač, ovšem musel bys přetryskovat I. stupeň karburátoru. Místo vzdušníku 150 použít 190 a místo hlavní trysky 112 použít 125. To je oficiální stanovisko výrobce a je to z důvodu, že původní starší verze rozdělovače má jinou charakteristiku předstihu (lineární) a v důsledku toho je nutné motoru dodat v nižších otáčkách větší množství směsi.
Pokud bys tomuto mému výkladu nerozuměl, klidně mi pošli "sz" nebo zavolej, rád Ti to vysvětlím podrobněji.
Naposledy upravil(a) Marek dne pát zář 29, 2006 13:37, celkem upraveno 1 x.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Jirka 2103
Příspěvky: 102
Registrován: ned zář 10, 2006 08:06
Bydliště: Plzeň-Bory
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jirka 2103 »

Myslím že jsem tvůj výklad docela pochopil. Co se týče toho rozdělovače, tak tam v poměrně blízké budoucnosti půjde rozdělovač s podtlakem, který bude navíc upraven na bezkontaktní zapalovaní ještě zlepšené oproti normálnímu bezkontaktu o to, že přes primár zapalovací cívky se bude vybíjet 1mikrofaradový kondenzátor nabitý na cca 600V, takže 5cm blesk prý není žádný problém. Otec tohle zapalování měl ve svém předchozím žigulu (2103, rok 1974) a prý to fakt bylo něco... A ten Ozon tedy 2107. JmJ se tam zmiňuje ještě o ekomizeru. Musím s ním nějakym způsobem počítat nebo si toho nemusím vůbec všímat?
Marek
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Vladimír píše:Myslím že jsem tvůj výklad docela pochopil. Co se týče toho rozdělovače, tak tam v poměrně blízké budoucnosti půjde rozdělovač s podtlakem, který bude navíc upraven na bezkontaktní zapalovaní ještě zlepšené oproti normálnímu bezkontaktu o to, že přes primár zapalovací cívky se bude vybíjet 1mikrofaradový kondenzátor nabitý na cca 600V, takže 5cm blesk prý není žádný problém. Otec tohle zapalování měl ve svém předchozím žigulu (2103, rok 1974) a prý to fakt bylo něco... A ten Ozon tedy 2107. JmJ se tam zmiňuje ještě o ekomizeru. Musím s ním nějakym způsobem počítat nebo si toho nemusím vůbec všímat?


Pro Ladu 2103 bych zvolil karburátor bez ekonomizéru. Ekonomizér je přídavná součást, která vypíná přívod paliva do válců při deceleraci (brzdění motorem). Dá se tím ušetřit nepatrné množství paliva, zejména při popojížďkách městem. Ale obnáší to pořízení dalších součástek (řídicí jednotka ekonomizéru a elektropneumatický ventil, dále asi půl metru hadiček a asi deset metrů drátku s konektory pro zapojení oné věci) a zásah do elektrické instalace vozu. Osobně jsem si to do auta dodělával, ale nemyslím si, že je to kdovíjak důležité.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Jirka 2103
Příspěvky: 102
Registrován: ned zář 10, 2006 08:06
Bydliště: Plzeň-Bory
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jirka 2103 »

Ok, děkuji moc za rady.
Marek
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Při osazování OZONu místo WEBERu je nutná jen jediná maličká úprava. OZON nemá výhřev tělesa klapek, čili hadička chladicí kapaliny se napojí od topení přímo do nátrubku vyhřívání sacího potrubí.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Hnojar
Příspěvky: 296
Registrován: čtv lis 25, 2004 07:59
Bydliště: Orlová - opět :))))
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hnojar »

Mám doma Solexe ze samary 1300. Můžu ho strčit do 2106, osazené weberem ? asi by se muselo překopat ovládání klapek, dále nevím jak s tryskama, tam bych asi měl dát trysky určené pro samary 1500 ? a dále, jak na karbu srovnat přírubu ( na tom solexu ? ) pilníkem ? :D no a v neposlední řadě, má to vůbec význam při přovozu převážně na LPG , nebo je lepší když už vylepšovat, tak spíš pořídit si podtlak. rozdělovač a karbec nechat tak jak je ? .
Marek
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Hnojar píše:Mám doma Solexe ze samary 1300. Můžu ho strčit do 2106, osazené weberem ? asi by se muselo překopat ovládání klapek, dále nevím jak s tryskama, tam bych asi měl dát trysky určené pro samary 1500 ? a dále, jak na karbu srovnat přírubu ( na tom solexu ? ) pilníkem ? :D no a v neposlední řadě, má to vůbec význam při přovozu převážně na LPG , nebo je lepší když už vylepšovat, tak spíš pořídit si podtlak. rozdělovač a karbec nechat tak jak je ? .


Podtlakový rozdělovač Ti nepomůže pro LPG pohon vůbec nic. Podtlaková regulace pracuje výhradně při "lehké noze", tedy provozu na minimální výkonový potenciál - při vyšším zatížení motoru nefunguje.
Osazovat Samarácký karburátor do Lady samozřejmě lze, ovšem jestli na LPG něco získáš, nemám potuchy. Mimochodem - orovnání prohnuté příruby nejlépe dělat na brusném kameni.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Hnojar
Příspěvky: 296
Registrován: čtv lis 25, 2004 07:59
Bydliště: Orlová - opět :))))
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hnojar »

nemá ten podtlakový rozdělovač náhodou nelin charakteristiku, resp. charakteristiku lienární ale zalomenou ? ( nejdřív předstih roste prudčeji s otáčkami, a pak méně strmě ) ??
Marek
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Hnojar píše:nemá ten podtlakový rozdělovač náhodou nelin charakteristiku, resp. charakteristiku lienární ale zalomenou ? ( nejdřív předstih roste prudčeji s otáčkami, a pak méně strmě ) ??


Ano, má a to je v kombinaci s OZONem výhoda.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Hnojar
Příspěvky: 296
Registrován: čtv lis 25, 2004 07:59
Bydliště: Orlová - opět :))))
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hnojar »

aha čili buď nechat vše tak jak je, nebo nový rozdělovač + ozon ......?( solex má ovl. klapek táhlama, stejně jako weber, žádný podtlak na 2. komoru )
Marek
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Hnojar píše:( solex má ovl. klapek táhlama, stejně jako weber, žádný podtlak na 2. komoru )


To sice ano, ale je konstrukčně zcela odlišný, má jiné průměry klapek, difuzorů a naprosto jiné osazení. V porovnání s WEBERem je nesporně úspornější.

Pro motory 1500/1600 existuje od výrobce schválená alternativa OZON 2107 v kombinaci s původním rozdělovačem s lineární odstředivou regulací předstihu (bez podtlakové pomocné regulace). V takovém případě výrobce předepisuje změnu osazení prvního stupně karburátoru (místo 150/112 se osazuje 190/125), druhý stupeň zůstává 150/150. Ale to platí pro OZON 2107 (výrobce s OZONem 2105 do patnáctky neuvažuje, nicméně i s tím bychom si poradili).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“