Paní Colombová

Moderátor: Moderátoři

Jan Vaníček
Příspěvky: 1124
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: Paní Colombová

Příspěvek od Jan Vaníček »

Už to budou 2 roky, co jsem do svého tématu nic nenapsal. Letošní rok, resp. letošní veteránská sezóna byla pro mě divná a v podstatě jsem vyjel jen asi 3x s jedním vozidlem + s druhou Škodovkou 1x dcera. Nicméně alespoň drobná změna nastala v sobotu, kdy jsem konečně vytáhl z garáže 06, byť do deště. Jedním z důvodů nechuti s ní jezdit byl šílený zvuk z převodovky po nastartování na jaře, kdy dostala bezkontakt. Ten naštěstí zmizel po dolití oleje. Nicméně v neděli jsem si udělal výlet k dalšímu Ladistovi, kde byla následně další Ladanávštěva ... . Důvod této výjižďky byl celkem pragmatický - výměna převodovky. Takže 06 dostala funglovku, co mi ležela 2 roky v garáži. Do výměny se mi moc nechtělo, protože dělat to v jednom pod autem to není nic moc. Dělali jsme to ve dvou a i s výměnou komplet spojky (když už to bylo rozdělané) včetně ložiska na klice za 3,5hod.. Spojková sada je od Valea. Vše se povedlo, konečně klid při jízdě ve všech režimech a na všechny rychlosti. Bohužel trochu proměřuje rychloměr, ale je optimističtější, tak se nedá nic dělat, je to čitelné. S bezkontaktem to jede jako šlak. Po namontování najeto dalších 60 km. U původní převodovky (taky 5q) zjištěno vadné gufero u spojkového ložiska - vyloženě tudy olej vykapával. Ta byla darována do 07 a bude po kontrole a případné opravě montována na jaře, ale již na jiné rampě, pro tuto to byla derniéra (sousedské vztahy).
Přílohy
IMG-20221023-WA0002.jpg
IMG-20221023-WA0002.jpg (68.95 KiB) Zobrazeno 4370 x
IMG-20221023-WA0001.jpg
IMG-20221023-WA0001.jpg (73.11 KiB) Zobrazeno 4370 x
Jan Vaníček
Příspěvky: 1124
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: Paní Colombová

Příspěvek od Jan Vaníček »

Když už dochází k rekapitulacím na všech frontách, tak hlásím páteční úspěšné absolvování TK. Nájezd po 2 letech 797km. Samozřejmě bez závad. Druhé auto, se kterým jsem tam byl najelo celých 294km, z toho cesta na a z TK 53km :) . Protože jsme doma 3 řidiči, tak se udělaly celkem 3 TK naráz. A další trojka v červnu ... .
Jan Vaníček
Příspěvky: 1124
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: Paní Colombová

Příspěvek od Jan Vaníček »

Nemaje na nic letošní rok čas, tak alespoň teď na podzim podnikáme výjižďky ... .
Přílohy
20241103_102650.jpg
20241103_145317.jpg
Jan Vaníček
Příspěvky: 1124
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: Paní Colombová

Příspěvek od Jan Vaníček »

V sobotu oživeno a projeto ca 150km. 70km dal náš nejmladší řidič (18) a vypadá, že se mu to i líbilo. Jen to prý proti Berlingu víc plave a má to naprosto debilně plynový pedál :) .
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10616
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Paní Colombová

Příspěvek od Luděk Musil »

Jestli vono to nebude tím, že Berlingo je vo takovejch 40 let mladší :lol: .
Já taky když popojíždím po dvoře s neteřčiným Multispejsem tak se v tom sedí úplně jinak.
A to ani nemluvím o tom, když jednou za čas řídím kamarádovo MAN TGL 12.250. Kromě tvrdýho chodu fofrklacku je to pohádka :D .
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6636
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Paní Colombová

Příspěvek od JmJ »

Ja su asi debil, msto ruk mam chapadla a misto chodidel kopyta, ale ze by mi zigul na modernich gumach prisel ze "plave" proti hnoji, felde nebo cliu, to rict nemohu. Houope se, to ano, ale treba felda se houpe snad stejne a jak je nizka, tak jeste furt skrta zasterkama.

Samozrejme ostrost a presnost rizeni je treba v bramboraku jinde, ale stejne bych nerekl, ze mi zigul plave ;-).

Mas to auto v cajku? Nebo mas nejaky retro pneu? ;-) Sranda...

Ale mozna sem proste jen zvykly, neb se vazem vozim pravidelne.
VAZ 2104 1.3 1989
Jan Vaníček
Příspěvky: 1124
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: Paní Colombová

Příspěvek od Jan Vaníček »

Auto v pořádku je, pravda, převodka má 185tis. nájezdu, gumy 175/70R13.
Plavání žádná hrůza není, samozřejmě, že ovladatelnost je jinde, než u auta s moderním hřebenovým řízením. Mi to problém nedělá. Ale kluk najel za celý svůj život tak 5k km, loni s Ladou zkusil asi 10 km, pak řekl, že už ne (řidičák měl měsíc a trasa u nás samý kopec, samá zatáčka). Takže velký posun a nutno načerpat zkušenosti. On to asi srovnával s Favoritem, se kterým jel asi 15km před týdnem - tam jde řízení lehčeji a rozhodně přesněji.Podstatné, že na konci cesty byl OK a nebrání se dalšímu výjezdu. H
Jan Vaníček
Příspěvky: 1124
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: Paní Colombová

Příspěvek od Jan Vaníček »

Hlásím úspěšné absolvování TK. Největším pozitivem a zároveň negativem byly brzdy. Přední absolutně perfektní, dokonce technik říkal, že málokteré moderní auto takto brzdí. Mám tam kotouče i desky ATE. Zadek už ale byl rozdíl, prošlo jen tak tak. LZ brzdí míň. Ještě zkusím odvzdušnit, jinak nevím. Zarezlé to není mám tam silikonovou kapalinu. Projevila se jistá ovalita. Vše tam mám nové, ještě ze zásob CCCP. Bohužel ATE to nedělá.
A po nalepení známky před výjezdem vypověděl službu startér ... jen cvakne. Takže dnes výměna/oprava.
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6636
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Paní Colombová

Příspěvek od JmJ »

TK super :-)

U zadni napravy - a co omezovac? Uplne nevim jak se chova na krabici ale na 2111, kdyz nebyl dobre serizeny, tak jedno zadni kolo skoro nebrzdilo.

Z mrtveho starteru po STK si nic nedelej, znamy dojel na STK s ferrari a nenastartoval jeste pred vjezdem na linku :-)
VAZ 2104 1.3 1989
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9456
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Paní Colombová

Příspěvek od Vašátor »

Přední brzdy jsou perfektní i když nejsou od ATE :). Zadní pakny máš stejného materiálu? Pokud nejsou, dela to značný rozdíl. Pak je ještě otázka, jak to brzdilo na ruční brzdu. To hodně napoví kde hledat. Každopádně pokud je to nové, kaslal bych na to, sedne si to.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Jan Vaníček
Příspěvky: 1124
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: Paní Colombová

Příspěvek od Jan Vaníček »

Brzdy mají najeto asi 1000km, takže už sedlé budou, materiál stejný CCCP. Ručka vypadala celkem OK, takže mám trochu podezření na vzduch. Uvidím, rozeberu a zajedu si to tam zkusit ještě jednou. Navíc se mi povedlo objevit i pakny ATE, byť jsou za randál. Mají ještě jednu nevýhodu - jsou na nový typ samostavů ve válečcích, takže pak tam asi budu muset dát štíty 05, což by neměl být zásadní problém (mám).

Jinak proč zdůrazňuji to ATE. Měl jsem tam 2 sady kotoučů a desek ruských, netuším a to auto sice brzdilo dobře, i na válcích, ale při každém brzdění to mělo tendenci někam tahat. Ty poslední navíc ukrutně rezly - po odstavení v suchu a za sucha se vždy při vyjetí musely obrzdit. Tak jsem je zahodil a dal ATE a od té doby absolutně žádný problém.

Před 3ma lety jsem předělal brzdy na F600D na brzdy s komponenty ATE a i tady se technik divil, že to brzdí jak souměrností, tak účinností jako moderní auto. Jako bonus je, že už nemusím seřizovat excentry, funguje to dobře na samostav s malým mrtvým krokem.

Ohledně starteru: teprve doma jsem si uvědomil, že jsem mohl zamachrovat a vytáhnout kliku :) . Už mám připravený jiný, tak dnes výměna.
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9456
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Paní Colombová

Příspěvek od Vašátor »

Já dávám kotouče Brembo, cenově jsou i levnější jak ruský a není s nimi žádný problém. Fungují perfektně na hromadě aut co jsem dělal.
Ohledně nesoubehu na zadku, už jsem viděl i tak zalomenou brzdovou trubku, že to mělo menší tlak a nesoubeh.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4334
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Paní Colombová

Příspěvek od Teepee »

Já jsem si zažil, že na ruční brzdu to šlo stejně a hydraulicky mimo rozsah. Po beznadějném bádání až teprve s oběma sundanými bubny a pečlivém porovnávání (obcházení) barvy obložení na jedné a druhé straně vyplynulo, že je jedna strana lehce zamaštěná asi vlčí mlhou od nepatrně prosáklého gufera.
A ručka? jedině snad, že to vodítko lanka nebylo úplně na prostředku.
Po výměně paken už souměrnost v pohodě.
Viz viewtopic.php?p=479509#p479509
Bílý LADA a okřídlená spol.
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“