Navijak, diferencialy, poloosy

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět

Síla navijáku 2,7 t na Nivu?

Stačí
25
71%
Chtělo by to víc
10
29%
 
Celkem hlasů: 35

Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

Příspěvek od Ondra1,7mpi »

Libor to odvrtával, když jsem to slyšel, jak to probíhalo tak bych to nedělal, raději bych vyměnil nápravnici komplet...
Jednou jsem to také zkoušel vyndat a vzdal jsem to, jezdím na tom rozklepanym šroubu dodnes...
Ložiska vpředu dotahuji od oka, nová jsou vpoho ale pokud jednou vznikne vůle dotahování nepomůže na dlouho... Výměnu kotoučů už vcelku zvládám bez větších nervů.
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
George_S76
Příspěvky: 69
Registrován: pát srp 14, 2020 18:46
Bydliště: Všenory
Kontaktovat uživatele:

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

Příspěvek od George_S76 »

Zdravím, jak je to s tím drážkováním poloos? Vím že je 22 a 24 zubů, ale nevím jestli je to podle modelu nebo jeden ve předu a jiný vzadu. Mně napadlo že prostě koupím dopředu i dozadu poloosy a dif s 24 zubů.
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
Příspěvky: 923
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

Příspěvek od Jarda_NIVA1.7 »

Ahoj, vsechny starsi maji predek i zadek 22, novejsi (ted nevim jestli rok 2003 nebo pozdeji maji predek 24 a zadek stale 22), ale i tak uz je ta zadni poloosa jina, ta novejsi je delsi a je vetsi prumer za loziskem, ja mel tu novejsi zadni napravu na stare dlouhe nive (r.1999) a ve Francii na dalnici se mi odlomila poloosa, s sebou jsem mel jen tu starsi poloosu (nevedel jsem, ze jsou jine), dal jsem ji tam a drzela na kousicku v diferaku. Ujel jsem s tim asi 98km a praskla mi kousicek od vrakoviste vozu 4x4 v Montpellieru, tam jsem koupil zas jinou napravu a hura do Afriky. :)
p.s. jinak chodis na virt?
me tam zas nastvali, ze se mi nechce se tam ani prihlasit... :/ :)
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
George_S76
Příspěvky: 69
Registrován: pát srp 14, 2020 18:46
Bydliště: Všenory
Kontaktovat uživatele:

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

Příspěvek od George_S76 »

Ahoj, na virt stále chodím. Chci si konečně zprovoznit 130tku. Co ti tam provedli?
A u Nivy plánuji výměnu poloos za pevnostní s uzavíratelnýmy diferenciáli a dám tam do předu i do zadu těch 24 zubů. Ale nejdřív musím sehnat jiný motor.
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4308
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

Příspěvek od Teepee »

George_S76 píše: úte srp 20, 2024 17:13... Ale nejdřív musím sehnat jiný motor.
Co se stalo, motor nevydržel?
Bílý LADA a okřídlená spol.
George_S76
Příspěvky: 69
Registrován: pát srp 14, 2020 18:46
Bydliště: Všenory
Kontaktovat uživatele:

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

Příspěvek od George_S76 »

Nevím to určitě ale asi jsem mu pomohl, asi jsem ho špatně odvzdušňil. Je prohlý blok i hlava. A navíc jsem zjistil že tenhle motor se zatím špatně shání.
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
Příspěvky: 923
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

Příspěvek od Jarda_NIVA1.7 »

2 George_S76:
To snad ani neni mozny, ja to nekolikrat prehral, odeslo tesneni pod hlavou a hlava prohnuta jen minimalne, blok jsem teda nezkoumal, ale vzhledem k tomu, ze tesneni pod hlavou drzi. U skodovek jsem mel kolikrat prohnutou hlavu, ale blok nikdy, ten mam u rapida trochu natazenej zezadu, ted jsem udelal nejakej kompromis usazeni vlozek, co me prekvapilo, ze bylo vyfukove potrubi prohle o 3 mm, ale prasklinu jsem nenasel.
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Odpovědět

Zpět na „Zajímavé úpravy a vylepšení“